Kysymys Mariasta

????

Jos Maria oli kerran vielä neitsyt, kun se alkoi odottaa Jeesusta, niin minkä ikänen se sillon oli? Ilmeisesti maksimissaan joku 8-9 vanha? Mitä sille tapahtui tuon jälkeen? Kivitettiinkö se kuoliaaksi?

23

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elisama

Mitähän tuokin oli olevinaan.

• syntyi

Daavidin pojan Naatanin aloittaman sukuhaaran kautta, eli Maria oli syntyisin Eelin tytär ja perityi Daavidin huoneesta.

Luultavasti sinä leikkilläsi väität tuota, että tytön on oltava aivan lapsi, jotta neitsyys on säilynyt, vai kuulutko niihin moraalittomiin, joille kaikki on sallittua oman mielen- ja fyysisen terveyden uhallakin?

Mari pysyi Jeesuksen rinnalla ja opetuslapsena loppuun asti ja oli katsomassa Ihmisen Pojan ristiin naulitemista ja Jumalan synnyttäjänä hänen toivonsa ei mennyt, mutta miekka kävi hänenkin sielunsa läpi, kuten kävi Jeesuksen sielunkin läpi, mutta Ihmisen Poika voitti, sillä sielu ja henki erkaantuivat ja HENKI VOITTI ja nyt jokainen Jeesukseen uskovat saa tulla hengelliseksi ihmiseksi.

Luukas 2
      34 Ja Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen: "Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan
      35 -ja myös sinun sielusi lävitse on miekka käyvä-että monen sydämen ajatukset tulisivat ilmi".

• diana*

Sukuluettelot päättyvät Joosefiin, toisessa Joosefin isän nimi on Eeli ja toisessa Jaakob.

Lisäksi tuo Joosef ei tarkoita Jeesuksen isäpuolta, vaan Jaakobin toiseksi nuorinta poikaa.

Marian suvussa ei ole hallitsijoita, jokunen pappishenkilö kylläkin. Joten Jeesuksesta ei saa Daavidin jälkeläistä.
        Suku periytyy Isän kautta, ei suinkaan kuninkuutta peri adoptiopojat tänäkään päivänä.

Lisäksi: Jeesus itse sanoo;

• ????

En mä väitä leikilläni mitään. Tuohon aikaan tytöt naitettiin hyvinkin nuorina ja kait ainoa asia joka piti niitä koskemattomina jonkin aikaa oli niiden ikä. Islamin puolella muhammed jaksoi odottaa yhden vaimonsa kohdalla, että se oli 9-vanha. Joten, jos Maria oli neitsyt, sen piti olla todella nuori. Tai sitten Joosef oli impotetentti. Mutta niin tai näin, jos Joosef ei pannut sitä paksuksi, niin se olisi myös mitä varmimmin kivitetty tms kuoliaaksi ennen muksun syntymää.

• kaivat nuo
        diana* kirjoitti:

Sukuluettelot päättyvät Joosefiin, toisessa Joosefin isän nimi on Eeli ja toisessa Jaakob.

Lisäksi tuo Joosef ei tarkoita Jeesuksen isäpuolta, vaan Jaakobin toiseksi nuorinta poikaa.

Marian suvussa ei ole hallitsijoita, jokunen pappishenkilö kylläkin. Joten Jeesuksesta ei saa Daavidin jälkeläistä.
        Suku periytyy Isän kautta, ei suinkaan kuninkuutta peri adoptiopojat tänäkään päivänä.

oppisi. Lähde itse seuraamaan Naatanin ja Salomonin sukulinjoja ja puhu vasta sitten. Tulet näkemään, että Naatani johdattuu Eeliin, Marian isään ja Salomon johdattuu Jaakobiin, Joosefin isään.

Luukkaalla on välissä ehkä pappeja, sillä Marian suvussa oli paljon pappeja, mutta Matteus, joka seuraa Salomonin linjaa ei ole laittanut lisäksi kuninkaita, eikä pappeja, vaan seurannut sukupolvi sukupolvelta linjaa.

• viellä
        kaivat nuo kirjoitti:

oppisi. Lähde itse seuraamaan Naatanin ja Salomonin sukulinjoja ja puhu vasta sitten. Tulet näkemään, että Naatani johdattuu Eeliin, Marian isään ja Salomon johdattuu Jaakobiin, Joosefin isään.

Luukkaalla on välissä ehkä pappeja, sillä Marian suvussa oli paljon pappeja, mutta Matteus, joka seuraa Salomonin linjaa ei ole laittanut lisäksi kuninkaita, eikä pappeja, vaan seurannut sukupolvi sukupolvelta linjaa.

että Matteuskin on ottanut ne kuninkaat ja papit mukaan jotka luonnollisesti kuuluvat sukuluetteloon, mutta hän ei ole ottanut lisäksi kuninkaita ja pappeja.

• yksvaann
        ???? kirjoitti:

En mä väitä leikilläni mitään. Tuohon aikaan tytöt naitettiin hyvinkin nuorina ja kait ainoa asia joka piti niitä koskemattomina jonkin aikaa oli niiden ikä. Islamin puolella muhammed jaksoi odottaa yhden vaimonsa kohdalla, että se oli 9-vanha. Joten, jos Maria oli neitsyt, sen piti olla todella nuori. Tai sitten Joosef oli impotetentti. Mutta niin tai näin, jos Joosef ei pannut sitä paksuksi, niin se olisi myös mitä varmimmin kivitetty tms kuoliaaksi ennen muksun syntymää.

Joosefillekin ilmoitettiin miksi Maria oli raskaana vaikka oli koskematon.
        Joten Joosef ymmärsi mitä oli tapahtunut eikä Maria ollut siis pahaa tehnyt.

Kysyt varmaan vielä: Joosef ja Maria saivat myöhemmin omia lapsia Jeesuksen syntymän jälkeen.

• diana*
        kaivat nuo kirjoitti:

Raamatussa lukee.
        Luuk.3:23

• ????
        yksvaann kirjoitti:

Joosefillekin ilmoitettiin miksi Maria oli raskaana vaikka oli koskematon.
        Joten Joosef ymmärsi mitä oli tapahtunut eikä Maria ollut siis pahaa tehnyt.

Kysyt varmaan vielä: Joosef ja Maria saivat myöhemmin omia lapsia Jeesuksen syntymän jälkeen.

Jaksan kyllä epäillä tuota ikää. Mistä tuo 15 vuotta on löytynyt? Ja eikös Joosef ja Maria saaneet tietää tuosta Jeesuksesta vasta siellä tallissa. Eihän ne sitä aiemmin mistään olleet kuulleet.

• diana* kirjoitti:

Ystäväiseni Dinskuha se täällä taas :)

Jeesus oli Marian kautta Daavidin luonnollinen jälkeläinen.Ja Joosefin Jeesuksen "laillisen" isän kautta Daavidin lailliseen vallanperimykseen kuuluva.Fariseuksetkaan eivät kieltäneet etteikö Joosef olisi Jeesuksen isä oikeudellisesti.

Joosef oli Eelin vävy.

• olleen Joosefin poika,
        diana* kirjoitti:

Raamatussa lukee.
        Luuk.3:23

mutta todellisuudessa Hän on Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi tänne neitsyen kautta ja otti vallan valtikan juutalaisilta.

Eeli sai kunnian olla Jeesuksen isä Marian kautta, sillä on kulttuureita, joissa aviopuolison vanhemmat ovat isiä ja äitejä puolisollekkin.

Jeesus syntyi LUPAUKSEN mukaan Daavidin huoneesta ja näin hänen molemma täällä vanhempina toimineet ihmiset syntyivät lihan mukaan Daavidin huoneesta ja Joosef on Jaakobin poika ja Maria on Eelin tytär ja varsinkin Joosefin, eli Salomonin sukuhaarasta syntyi useita kuninkaita, jotka kantoivat vallan valtikkaa siihen asti, kunnes tuli Hän, jolle se vallan valtikka kuuluu, eli Messia, Jeesus Kristus, herrain Herra ja kuninkaiden Kuningas.

• diana*
        juhani1965 kirjoitti:

Ystäväiseni Dinskuha se täällä taas :)

Jeesus oli Marian kautta Daavidin luonnollinen jälkeläinen.Ja Joosefin Jeesuksen "laillisen" isän kautta Daavidin lailliseen vallanperimykseen kuuluva.Fariseuksetkaan eivät kieltäneet etteikö Joosef olisi Jeesuksen isä oikeudellisesti.

Joosef oli Eelin vävy.

Minun Jussi täällä vesittää tosiasioita.:)

Ei se mene noin, miten kerroit. Jeesus ei ollut edes kotoisin Betlehemistä, mutta Daavidin suku on.
        Samuel voiteli Paimen Daavidin aikoinaan kuninkaaksi, ja Daavidin perhe asui Betlehemissä.

Löytyy Samuelin kirjasta.

Tuleva messias on myös Daavidin suvusta, ja ilmeisesti Betlehemistä.

Vt ei myöskään kerro, että messias käy täällä
        kuolemassa, ja palaa kahdentuhannen vuoden kuluttua uudelleen. Ei taida kertoa Uusi testimenttikaan.

Sitäpaitsi,
        Jeesus lupasi palata silloin olemasssa olevan sukupolven aikana, kuten hän sanoi; Teissä on muutamia, jotka eivät ehdi kuolla, ennekuin kaikki tapahtuu. Seuraajat odottivat taivastenvaltakunnan ilmestymistä, mutta mitään ei tapahtunut. Ei tullut Ihmisen Poika taivaan pilvissä, ei tullut rauhan aikaa, ei sidottu pahaa.

En ymmärrrä miten nämä jäävät kaikilta huomaamatta,
        Jokainen sukupolvi uskoo olevansa se sukupolvi, jolloin kaikki tapahtuu.

Jeesus on kuollut ja
        pysyy poissa, kysymys on paljon isommasta tarinasta. mutta siitä lisää toiste.

• palasi lupauksensa
        diana* kirjoitti:

Minun Jussi täällä vesittää tosiasioita.:)

Ei se mene noin, miten kerroit. Jeesus ei ollut edes kotoisin Betlehemistä, mutta Daavidin suku on.
        Samuel voiteli Paimen Daavidin aikoinaan kuninkaaksi, ja Daavidin perhe asui Betlehemissä.

Löytyy Samuelin kirjasta.

Tuleva messias on myös Daavidin suvusta, ja ilmeisesti Betlehemistä.

Vt ei myöskään kerro, että messias käy täällä
        kuolemassa, ja palaa kahdentuhannen vuoden kuluttua uudelleen. Ei taida kertoa Uusi testimenttikaan.

Sitäpaitsi,
        Jeesus lupasi palata silloin olemasssa olevan sukupolven aikana, kuten hän sanoi; Teissä on muutamia, jotka eivät ehdi kuolla, ennekuin kaikki tapahtuu. Seuraajat odottivat taivastenvaltakunnan ilmestymistä, mutta mitään ei tapahtunut. Ei tullut Ihmisen Poika taivaan pilvissä, ei tullut rauhan aikaa, ei sidottu pahaa.

En ymmärrrä miten nämä jäävät kaikilta huomaamatta,
        Jokainen sukupolvi uskoo olevansa se sukupolvi, jolloin kaikki tapahtuu.

Jeesus on kuollut ja
        pysyy poissa, kysymys on paljon isommasta tarinasta. mutta siitä lisää toiste.

mukaan. Olen tämänkin jo sinulle kertonut, mutta kerronpa uudelleen, eli Jeesus lupasi tulla omiensa luokse ja jäädä omiensa luokse asumaan ja sen Hän teki, eli Jumalan valtakunta tuli voimaan sen myötä, kun ihmiset uskoivat Jumalan Sanan ja kuten voit apostolien kirjoituksista lukea alkoi tapahtua ihmeet, ihmiset alkoivat puhua uusin kielin ja ihmisiä alkoi parantua mitä kummallisimmista sairauksista ja ihmiset saivat rauhan ja ilon elämäänsä, eli Kuningas rakensi meille valtakunnan, jonka saivat nähdä muutamat sen aikaiset ihmiset, joiden aikana Jeesus tästä kertoi, eli siinä tilanteessa olleet USKOVAISET.

Minä olen yksi Jumalan valtakunnassa elävä ja täällä on aivan mahdottoman hyvä elää, koska kaikki valta on Kuninkaallamme, Jeesuksella Kristuksella ja siksi täällä tulee vapaaksi ja terveeksi. Alkeisvoimat on kantapään alle poljettu.

• diana**
        palasi lupauksensa kirjoitti:

mukaan. Olen tämänkin jo sinulle kertonut, mutta kerronpa uudelleen, eli Jeesus lupasi tulla omiensa luokse ja jäädä omiensa luokse asumaan ja sen Hän teki, eli Jumalan valtakunta tuli voimaan sen myötä, kun ihmiset uskoivat Jumalan Sanan ja kuten voit apostolien kirjoituksista lukea alkoi tapahtua ihmeet, ihmiset alkoivat puhua uusin kielin ja ihmisiä alkoi parantua mitä kummallisimmista sairauksista ja ihmiset saivat rauhan ja ilon elämäänsä, eli Kuningas rakensi meille valtakunnan, jonka saivat nähdä muutamat sen aikaiset ihmiset, joiden aikana Jeesus tästä kertoi, eli siinä tilanteessa olleet USKOVAISET.

Minä olen yksi Jumalan valtakunnassa elävä ja täällä on aivan mahdottoman hyvä elää, koska kaikki valta on Kuninkaallamme, Jeesuksella Kristuksella ja siksi täällä tulee vapaaksi ja terveeksi. Alkeisvoimat on kantapään alle poljettu.

mielikuvitusvaltakuntasi, eihän se minua haittaa.

Mutta älkää vaatiko juutalaisia uskomaan tuota satuiliua, koska heillä on oikea luvattu maa,
        oikea Jerusalem, ja temppelikin tulevaisuudessa.

Jeesus ei ole Daavidin suvusta, ei edes kotoisin Betlehemistä. Messias tulee olemaan niistä, ja ihan oikea maanpäällinen henkilö, ja Daavidin suvun kuninkuuskin on maanpäällinen.

Joten tervemenoa vaan utulandiaan, eihän tuo minua haittaa. Minulle raamattu on elävää tätä päivää.

Taidat olla minun vanha ystäväni, joka aina kuvittelee, että olen vihainen, joten laitoin kaksi tähteä merkiksi siitä, että päivä on alkanut ihan mukavasti. :)

• enkä kuvittele sinusta
        diana** kirjoitti:

Mutta älkää vaatiko juutalaisia uskomaan tuota satuiliua, koska heillä on oikea luvattu maa,

Jeesus ei ole Daavidin suvusta, ei edes kotoisin Betlehemistä. Messias tulee olemaan niistä, ja ihan oikea maanpäällinen henkilö, ja Daavidin suvun kuninkuuskin on maanpäällinen.

Joten tervemenoa vaan utulandiaan, eihän tuo minua haittaa. Minulle raamattu on elävää tätä päivää.

Taidat olla minun vanha ystäväni, joka aina kuvittelee, että olen vihainen, joten laitoin kaksi tähteä merkiksi siitä, että päivä on alkanut ihan mukavasti. :)

mitään. Olen aina silloin tällöin jutellut kanssasi ja toisinaan aivan sivistyneestikin olemme kyenneet juttelemaan, mutta silloin emme ole jatkaneet juttelua, kun olet alentanut Jumalaa.

Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä, jotka uskomme Jeesukseen/Jumalan Sanaan ja sitä ei voi meiltä epäuskoiset riistää. Täällä tapahtuu ihmeitä, sillä täällä minäkin olen saanut omistaa täyden vapauden ja terveyden. Jeesus lupasi tämän valtakunnan meille ja Hän täytti lupauksensa.

Sinäkin olisit saanut alkaa tavoittelemaan tätä ihmeellistä valtakuntaa, sillä Jumala ei sitä estä, mutta näköjään olet itse sille vakavana ja vaikeana esteenä.

Kuka sinut eksytti, kuka vei sinulta poissa totuuden ja nöyryyden.

Jeesus on ihme omilleen ja Hän tekee ihmeitä omilleen, mutta jokainen, joka Hänet hylkää, hylkää elävän veden lähteen Herran ja joutuu tomuun kirjoiteuksi, eli hylkääjien nimeä ei löydy elämän kirjasta.

• Taidat tarkoittaa
        diana** kirjoitti:

sitä juttua, kun tähtesi muuttui pilkuksi kiivastuksesi takia. Kyllä, minä se olen ja mikäpä siinä, ollaan vain vanhoja ystäviä, mutta ikävä kyllä ystävyytemme ei kestä yli rajan, jos sinä et tee parannusta ja tunnusta Jeesusta Herraksi Jumalaksi, joka Sanana on täällä tänäänkin Pyhän Hengen todistuksella.

Edustatko muuten juutalaista uskontoa? Ei tietenkään ole pakko vastata, senhän sinä tiedätkin:).

• diana*
        enkä kuvittele sinusta kirjoitti:

mitään. Olen aina silloin tällöin jutellut kanssasi ja toisinaan aivan sivistyneestikin olemme kyenneet juttelemaan, mutta silloin emme ole jatkaneet juttelua, kun olet alentanut Jumalaa.

Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä, jotka uskomme Jeesukseen/Jumalan Sanaan ja sitä ei voi meiltä epäuskoiset riistää. Täällä tapahtuu ihmeitä, sillä täällä minäkin olen saanut omistaa täyden vapauden ja terveyden. Jeesus lupasi tämän valtakunnan meille ja Hän täytti lupauksensa.

Sinäkin olisit saanut alkaa tavoittelemaan tätä ihmeellistä valtakuntaa, sillä Jumala ei sitä estä, mutta näköjään olet itse sille vakavana ja vaikeana esteenä.

Kuka sinut eksytti, kuka vei sinulta poissa totuuden ja nöyryyden.

Jeesus on ihme omilleen ja Hän tekee ihmeitä omilleen, mutta jokainen, joka Hänet hylkää, hylkää elävän veden lähteen Herran ja joutuu tomuun kirjoiteuksi, eli hylkääjien nimeä ei löydy elämän kirjasta.

olekaan minun ystävä, no ei sille mitään voi.

Missä minä olen alentanut Jumalaa, tuota en myönnä.

Saanen kuitenkin kysyä sinulta vielä, kuinka sinä sovitat yhteen sen, että Jeesus sanoo olevansa messias, mutta sinä sanot, että hän on Jumalan sana.

Ei se ainakaan Raamatun mukaista ole.

• diana*
        Taidat tarkoittaa kirjoitti:

sitä juttua, kun tähtesi muuttui pilkuksi kiivastuksesi takia. Kyllä, minä se olen ja mikäpä siinä, ollaan vain vanhoja ystäviä, mutta ikävä kyllä ystävyytemme ei kestä yli rajan, jos sinä et tee parannusta ja tunnusta Jeesusta Herraksi Jumalaksi, joka Sanana on täällä tänäänkin Pyhän Hengen todistuksella.

Edustatko muuten juutalaista uskontoa? Ei tietenkään ole pakko vastata, senhän sinä tiedätkin:).

kun muistit. Ja ystäviäkin voimme olla. :)

Ehdin lähettää tuon toisen vastauksen ennenkuin luin tämän, toisen vastauksesi. Mutta ei se mitään, selviäähän tämä tästä.

En minä tunnusta Jeesusta Herraksi jumalaksi, en edes messiaaksi, koska hän ei ole mitään niistä, minun mielestäni, mutta eihän estä sinua tunnustamasta.

• Raamatun mukaista.
        diana* kirjoitti:

olekaan minun ystävä, no ei sille mitään voi.

Missä minä olen alentanut Jumalaa, tuota en myönnä.

Saanen kuitenkin kysyä sinulta vielä, kuinka sinä sovitat yhteen sen, että Jeesus sanoo olevansa messias, mutta sinä sanot, että hän on Jumalan sana.

Ei se ainakaan Raamatun mukaista ole.

Lueppas tämä alkuevankeliumi, joka on huonojen huoneen haltioiden toimesta kansalta pimennetty ja jota minä olen Jeesuksen käskystä tuonut esille palstalla ja toisella. Huh, mikä työ:):):). Joskus joudun kerta toisensa jälkeen tuomaan ilmoille samoja asiota, kuten silloin kolmatta vuotta sitten, kun aloin nettityön oli minun kerta toisensa jälkeen kirjoitettava, että JEESUS EI KUMONNUT LAKIA VAAN TÄYTTI SEN JA NYT RAKKAUS ON LAINTÄYTTYMYS, eli käskyt ovat voimassa ja yksikään Jumalasta syntynyt ei elä käskyt unohtaen, vaan rakastaa ja siksi täyttää kaikki käskyt, sillä RAKKAUS TÄYTTÄÄ LAIN.
        Monia, monia muitakin asioita minut lähetettiin tänne huutamaan ja nyt Diana* huudan jälleen tätä alkuevankeliumia:

Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
        17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
        18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
        19 Ja tämä on Johanneksen todistus, kun juutalaiset lähettivät hänen luoksensa Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?"
        20 Ja hän tunnusti eikä kieltänyt; ja hän tunnusti: "Minä en ole Kristus".
        21 Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? Oletko sinä Elias?" Hän sanoi: "En ole". "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En".
        22 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka olet, että voisimme antaa vastauksen niille, jotka meidät lähettivät? Mitä sanot itsestäsi?"
        23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."
        24 Ja lähetetyt olivat fariseuksia;
        25 ja he kysyivät häneltä ja sanoivat hänelle: "Miksi sitten kastat, jos et ole Kristus etkä Elias etkä se profeetta?"
        26 Johannes vastasi heille sanoen: "Minä kastan vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne.
        27 Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen päästämään."
        28 Tämä tapahtui Betaniassa, Jordanin tuolla puolella, jossa Johannes oli kastamassa.
        29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        30 Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.
        31 Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."
        32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
        33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
        34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."
        35 Seuraavana päivänä Johannes taas seisoi siellä ja kaksi hänen opetuslapsistansa.
        36 Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"
        37 Ja ne kaksi opetuslasta kuulivat hänen näin puhuvan ja seurasivat Jeesusta.
        38 Niin Jeesus kääntyi ja nähdessään heidän seuraavan sanoi heille: "Mitä te etsitte?" He vastasivat hänelle: "Rabbi" -se on käännettynä: opettaja-"missä sinä majailet?"
        39 Hän sanoi heille: "Tulkaa ja katsokaa". Niin he menivät ja näkivät, missä hän majaili, ja viipyivät hänen tykönään sen päivän. Silloin oli noin kymmenes hetki.
        40 Andreas, Simon Pietarin veli, oli toinen niistä kahdesta, jotka olivat kuulleet, mitä Johannes sanoi, ja seuranneet Jeesusta.
        41 Hän tapasi ensin veljensä Simonin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet Messiaan", se on käännettynä: Kristus.
        42 Ja hän vei hänet Jeesuksen tykö. Jeesus kiinnitti katseensa häneen ja sanoi: "Sinä olet Simon, Johanneksen poika; sinun nimesi on oleva Keefas", joka käännettynä on Pietari.
        43 Seuraavana päivänä Jeesus tahtoi lähteä Galileaan; ja hän tapasi Filippuksen ja sanoi hänelle: "Seuraa minua".
        44 Ja Filippus oli Beetsaidasta, Andreaan ja Pietarin kaupungista.
        45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".
        46 Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso".
        47 Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"
        48 Natanael sanoi hänelle: "Mistä minut tunnet?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Ennenkuin Filippus sinua kutsui, kun olit viikunapuun alla, näin minä sinut".
        49 Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".
        50 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sentähden, että minä sanoin sinulle: 'minä näin sinut viikunapuun alla', sinä uskot. Sinä saat nähdä suurempia, kuin nämä ovat."
        51 Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle."

• olen menossa
        diana* kirjoitti:

kun muistit. Ja ystäviäkin voimme olla. :)

Ehdin lähettää tuon toisen vastauksen ennenkuin luin tämän, toisen vastauksesi. Mutta ei se mitään, selviäähän tämä tästä.

En minä tunnusta Jeesusta Herraksi jumalaksi, en edes messiaaksi, koska hän ei ole mitään niistä, minun mielestäni, mutta eihän estä sinua tunnustamasta.

Israeliin ensi keväänä. Eipä tiedä vaikka siellä tapaisimme. "Ensi vuonna Jerusalemissa."

Mistäpä tuota tietää vaikka olisimme lihan mukaankin israelilaisia, sillä nykyään on tehty kuulemma tutkimuksia, joissa suomalaisten on suurelta osalta todettu periytyvän israelililaisista, eli jospa sinua koskettaa hepreankieli juuri siitä syystä, että esivanhempasi ovat sitä puhuneet:), eihän sitä tiedä. Jumala kyllä tietää. Minä olen kyllä lupauksen mukaan israelilainen niin, että minulle ei niin paljon merkitse periydynkö lihankin mukaan sieltä.

Tietenkin olemme ystäviä ja eihän sitä vielä tiedä, vaikka olisimme ikuisia ystäviäkin. Ottakoon Jeesus sinua niskasta kiinni.

• tämä sinulle
        olen menossa kirjoitti:

Israeliin ensi keväänä. Eipä tiedä vaikka siellä tapaisimme. "Ensi vuonna Jerusalemissa."

Mistäpä tuota tietää vaikka olisimme lihan mukaankin israelilaisia, sillä nykyään on tehty kuulemma tutkimuksia, joissa suomalaisten on suurelta osalta todettu periytyvän israelililaisista, eli jospa sinua koskettaa hepreankieli juuri siitä syystä, että esivanhempasi ovat sitä puhuneet:), eihän sitä tiedä. Jumala kyllä tietää. Minä olen kyllä lupauksen mukaan israelilainen niin, että minulle ei niin paljon merkitse periydynkö lihankin mukaan sieltä.

Tietenkin olemme ystäviä ja eihän sitä vielä tiedä, vaikka olisimme ikuisia ystäviäkin. Ottakoon Jeesus sinua niskasta kiinni.

kertoa, vaikka olen tämän joskus kertonutkin, mutta en muista oletko sinä tätä lukenut, tai ainakaan tähän reakoinut.

Silloin 25 vuotta sitten, kun sain armolahjat ja tietysti mukana oli alusta alkaen kielilläpuhumisen armolahja ja saman tien selittäjän armolahja, niin puhuin sillä lahjalla ahkerasti sitä mitä Jumalan Henki vaikutti ja kieleni vaihteli jos miksi kieleksi ja oli todella runsasta ja mielenkiintoista.

Myöhemmin tuli hetki, jolloin epäilin epäuskoisten takia hetken lahjaani ja niin kielilläpuhumiseni pysähtyi puoleksi vuodeksi muutamaan sanaan, mutta Jeesus rakkaudellaan vahvisti uskoni ja jälleen saan puhua runsaasti kumpuilevaa ja vapaana virtaavaa kielillä puhumista.

Näiden vuosien varrella kaksi toisiaan tuntematonta ihmistä on kertonut minulle kuullessaan seurakuntamme kotikokouksessa kielilläpuhumistani, että toisella kerralla olin puhunut ranskaa ja kuulija oli tarkistanut mieleensä jääneet sanat ja ne kuuluivat näin:

HERRA TULEE PIAN.

Toisella kerralla olin puhunut hepreaa ja kuulija oli tarkitanut englanti-heprea, sanakirjasta muistiinsa jääneet sanat ja taasen sanat kuuluivat näin:

HERRA TULEE PIAN.

• vain tälle
        tämä sinulle kirjoitti:

kertoa, vaikka olen tämän joskus kertonutkin, mutta en muista oletko sinä tätä lukenut, tai ainakaan tähän reakoinut.

Silloin 25 vuotta sitten, kun sain armolahjat ja tietysti mukana oli alusta alkaen kielilläpuhumisen armolahja ja saman tien selittäjän armolahja, niin puhuin sillä lahjalla ahkerasti sitä mitä Jumalan Henki vaikutti ja kieleni vaihteli jos miksi kieleksi ja oli todella runsasta ja mielenkiintoista.

Myöhemmin tuli hetki, jolloin epäilin epäuskoisten takia hetken lahjaani ja niin kielilläpuhumiseni pysähtyi puoleksi vuodeksi muutamaan sanaan, mutta Jeesus rakkaudellaan vahvisti uskoni ja jälleen saan puhua runsaasti kumpuilevaa ja vapaana virtaavaa kielillä puhumista.

Näiden vuosien varrella kaksi toisiaan tuntematonta ihmistä on kertonut minulle kuullessaan seurakuntamme kotikokouksessa kielilläpuhumistani, että toisella kerralla olin puhunut ranskaa ja kuulija oli tarkistanut mieleensä jääneet sanat ja ne kuuluivat näin:

HERRA TULEE PIAN.

Toisella kerralla olin puhunut hepreaa ja kuulija oli tarkitanut englanti-heprea, sanakirjasta muistiinsa jääneet sanat ja taasen sanat kuuluivat näin:

HERRA TULEE PIAN.

ajalle, sillä täydellisen rakkauden tullessa katoaa kaikki vajavainen ja armolahjatkin kuuluvat vajavaisuuteen, sillä tietokin kuuluu vajavaisuuteen, eli nyt on tavoiteltava armolahjoja, koska ne annetaan SEURAKUNNAN RAKENTAMISEKSI, jotta täydellinen rakkaus saa pian täydellisen vallan.

1. Korinttolaiskirje 12
        1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
        2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
        3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
        4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
        5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
        6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
        7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
        12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
        13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
        14 Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.
        15 Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
        16 Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
        17 Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?
        18 Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.
        19 Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?
        20 Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
        21 Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä".
        22 Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä;
        23 ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;
        24 mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian,
        25 ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
        26 Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
        27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
        28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
        29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
        31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
        1. Korinttolaiskirje 13
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
        11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

• lienee

ollut jotain (riittävän kaukaista)sukua miehelleen Joosefille ja jonkun arvion mukaan ainakin 16-vuotias.
      Apostoli Johannes piti Mariasta huolta hänen vanhuudessaan, koska Jeesus ristillä pyysi niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      72
      4924
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3349
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2632
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1685
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1302
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      219
      1073
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      995
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe