Kotipizza ryöstöretkellä

keliaakikoiden puolesta

Saako "vammaisuudella" rahastaa? Kotipizza kun ottaa gluteenittomasta pizzasta eri hinnan kuin normaaleista (alkaen 8,10 euroa!). Hävytöntä rahastusta ihmisen sairaudella jolle ei mitään voi! Missään muussa ravintolassa/pikaruokalassa jne en ole kuullut moisesta toiminnasta. Jollei tämä ole syrjintää niin mikä on? Laittakaahan ihmeessä palautetta Kotipizzalle tästä aiheesta, keliakia kun nykyään on Suomen kansallistauti laktoosi-intoleranssin ohella.

29

2374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarvitsemat

      Jauhot samanhintaisia kuin tavalliset vehnäjauhot, entä muut mahdolliset ainekset. Onko Kotipizzalla aina valmiina tuollaista taikinaa pizzaa varten?
      Valitettavasti massalinjasta poikkeaminen maksaa aina extraa, oli kyse mistä muutoksesta tahansa.

      • keliaakikoiden puolesta

        Keliaakikon jauhot eivät ole samanhintaisia,ne ovat kalliimpia. Ja mikäli olet sitä mieltä että massatuotannosta poikkeaminen maksaa niin minkähän takia kaikissa muissa ravintoloissa (myös mäkkäri ja hese) saa gluteenittomia tuotteita samalla hintaa. Ja Kotipizza ostaa gluteenittomat pizzapohjat valmiina pakasteina. Mieti itse mitkä katteet tämä firma vetää pitsoistaan...jauhoplätyt ei maksa juuri mitään, kastikkeet ja lisunnaiset tukkuhinnalla ovat myöskin edullisia! Koko ajatuksena tässä oli se että Kotipizza harrastaa nyt pahimmanlaatuista syrjintää.


      • otse
        keliaakikoiden puolesta kirjoitti:

        Keliaakikon jauhot eivät ole samanhintaisia,ne ovat kalliimpia. Ja mikäli olet sitä mieltä että massatuotannosta poikkeaminen maksaa niin minkähän takia kaikissa muissa ravintoloissa (myös mäkkäri ja hese) saa gluteenittomia tuotteita samalla hintaa. Ja Kotipizza ostaa gluteenittomat pizzapohjat valmiina pakasteina. Mieti itse mitkä katteet tämä firma vetää pitsoistaan...jauhoplätyt ei maksa juuri mitään, kastikkeet ja lisunnaiset tukkuhinnalla ovat myöskin edullisia! Koko ajatuksena tässä oli se että Kotipizza harrastaa nyt pahimmanlaatuista syrjintää.

        Rupea itse yrittäjäksi. Jos kerta mikään ei maksa paljoa mitään ja kaikki "muutkin" on melkein ilmaista. Sitten myyt vain hyvällä hinnalla ja hyvällä kateella. Nautit rahasta ja helposta elämästä...


    • älä osta kotipitsaa

      http://www.ylioppilaslehti.fi/2000/001215/001215pizza.html
      täältä löytyy tietoa siitä miten ahne ja kieroutunut on kotipizza ketjun idea. siinä idea on tuottaa rabbe g.lle rahaa tavallisen yrittäjän kustannuksella. en itse aio koskaan edes maistaa enään koti pizzan pitsoja. sairasta riistämistä ja kylmästi laskelmoitua ahneutta koko paska ketju.

      • se varsinainen asia

        Minun mielestäni pizzakeisari on aivan oikeassa, tarjotessaan mahdollisuuden halukkaille alkaa yrittäjäksi, tosin melkoista rahallista panostusta vastaan, mutta niinhän mm. Kesko tekee kauppiaspaikoillaan. Vertailukohteeksi Kesko onkin erinomainen. Vertailkaapa asioita.
        Kotipizza antaa yrittäjälle valtakunnallista näkyvyyttä mainoksissaan, jotka tuotteesta poiketen ovat usein tosi mainioita. Samoin yrittäjä perehdytetään ammattiinsa perusteellisesti ja lisäneuvoja saa pyydettäessä. Franchise yrittäminen on tullut meille jenkeistä ja älykkäänä liikemiehenä Rabbe on oivaltanut täydellisesti sen tuomat edut emoyritykselle.
        Ihmettelen mitä pahaa tuossa on, sillä kyllä yrittäjäksi aikova on aina ottava riskin, Kotipizza yrittäjäksi alkaessaan hän tietää mihin ryhtyy, eikä riski ole ainakaan suurempi kuin jollain muulla alalla. Esim. K: kauppiaaksi.
        Luin myös artikkelin jonka ylioppilaslehden toimittaja kirjoitti, uskoisin kirjoituksen perusteella hänenkin tulleen loppupäätelmään,että noinhan sen pitääkin olla.
        Siis arvostelijat tuomitsevat yksityisen henkilön hyödyntämisen franchise pohjalta, jos emoyritystä johtaa vain yksi nimeltä tunnettu henkilö, mutta se on hyväksyttävää jos samaista keinoa käyttää kasvoton yhtymä.Kerrottakoon nyt tässä,että aikoinaan Kesko oli kauppiaiden etujärjestö, joka toimi kauppiaiden määräämällä tavalla. Nyt Kesko on noiden kauppiaiden isäntä, joka määrää miten kauppias toimii. Siis rengistä tulikin isäntä.
        Rabbe toimii toisin,hän oli isäntä jo alussa, siinä on vissi ero ketjun luomisessa, vai mitä?
        En ole Kotipizzan kannattaja, enkä heidän palkkaamansa lobbari, vaikka kirjoitankin tämän virka-aikana.


    • HYVÄ ETTÄ

      osaa tehdä PIZZAN kotona saa aina mieleisensä eikä tarvitse elättää TYÖTÄ vieroksuvaa kapitalistia.

      • tuli emävale

        Kyllä Rabbe painoi ja painaa osittain vieläkin, peräti pitkää päivää, miten muuten luulet hänen saavuttaneen tavoitteensa.
        Ei Grönblomin Rabbe ole ikinä työtä vieroksunut, se on tuhannen tosi. Hänellä oli unelma jonka hän toteutti kovalla työllä, jos sinulla on unelmasi,tee samoin. Suun soitto asioista joista ei mitään ymmärrä, on tyhmää ja todistaa kateellisen luonteesi olemassa olon. HÄPPEE SAATANA!


    • toki vaihtelevat:

      ethän sinä missään ravintolassa saa erilaisia pihvejäkään samaan hintaan: sisäfile kustantaa enemmän, kuin jauheliha.

      Ymmärrätkö, että kaikille tuotteille lasketaan tietty kate. Sinun pitsasi raakaineet maksavat enemmän, joten saadakseen saman katteen, on yrittäjän otettava sinulta suurempi hinta. Vai tarkoitatko, että muiden tulisi maksaa ostoksissaan myös sinun pitsasta tuleva katevaje?

      • !!!

        Täytyy kyllä sanoa, että kotipizza on ensimmäinen ravintola jossa erityisruokavaliosta otetaan lisähintaa, sanokaa te "terveet" mitä sanotte, mutta oikein se ei ole..


      • Johan Pomppas
        !!! kirjoitti:

        Täytyy kyllä sanoa, että kotipizza on ensimmäinen ravintola jossa erityisruokavaliosta otetaan lisähintaa, sanokaa te "terveet" mitä sanotte, mutta oikein se ei ole..

        Kyllä standartista poikkeaminen maksaa aina extraa, oli väärin tai ei, niin se vain on.


      • mmm
        Johan Pomppas kirjoitti:

        Kyllä standartista poikkeaminen maksaa aina extraa, oli väärin tai ei, niin se vain on.

        Gluteenittomat tuotteet maksavat kaupassa enemmän, asia ok. Ravintolassa sen sijaan pitäisi olla sama hinta kuin "normaalissa" eväässä, ja enkä olekaan aikaisemmin tällaiseen sorsintaan törmännyt. Koti-pizzan käyttämät pohjat ovat todellakin valmispohjia, erään kotimaisen leipomoyrityksen valmistamia..


      • gluteenittomia pohjia
        mmm kirjoitti:

        Gluteenittomat tuotteet maksavat kaupassa enemmän, asia ok. Ravintolassa sen sijaan pitäisi olla sama hinta kuin "normaalissa" eväässä, ja enkä olekaan aikaisemmin tällaiseen sorsintaan törmännyt. Koti-pizzan käyttämät pohjat ovat todellakin valmispohjia, erään kotimaisen leipomoyrityksen valmistamia..

        Nimittäin ylioppilaslehden artikkelissa korostettiin seikkaa, että kaulinta ei käytetä vaan pohjat levitetään heittämällä. Mitähän varten valmista pohjaa enää viskeltäisiiin. TS. Muualta tilattu pohja on ilmeisesti kalliimpi kuin itse tehty. Lakkaa ulisemasta ja painele kauppaan osta jauhot sun muut ja tee lättysi ihan itse.


      • ###
        gluteenittomia pohjia kirjoitti:

        Nimittäin ylioppilaslehden artikkelissa korostettiin seikkaa, että kaulinta ei käytetä vaan pohjat levitetään heittämällä. Mitähän varten valmista pohjaa enää viskeltäisiiin. TS. Muualta tilattu pohja on ilmeisesti kalliimpi kuin itse tehty. Lakkaa ulisemasta ja painele kauppaan osta jauhot sun muut ja tee lättysi ihan itse.

        kyllä onnistuu gluteenittoman pizzan teko kotonakin, kysymys ei ollut siitä..
        Koti-pizzan käyttämää pohjaa löytyy useimmista ruokakaupasta ja valmis pizzana ja hinta on hiukan alle 4 euroa! kyllä siinäkin on katetta varmasti riittävästi. mietinpä siis mikä koti-pizzan täytteissä oikein maksaa??? hintaa yli puolet enemmän!


    • ja uusavuttomat

      ostavat valmiita eineksiä ja valittavat ruuan kalleutta.

      • pimpetinnysvääjä

        ostan eineksii ja valmis safkaa hei ku oon nii kädetö etten oikeesti osaa mittää...voi pillu kuule sinä pieni!! tuskin kovin moni erkki joka ehtoo hakee pitsaa/eineksiä! jos hakee niin anna hakea... pässejä ootte koko joukko!


      • se on aivan
        pimpetinnysvääjä kirjoitti:

        ostan eineksii ja valmis safkaa hei ku oon nii kädetö etten oikeesti osaa mittää...voi pillu kuule sinä pieni!! tuskin kovin moni erkki joka ehtoo hakee pitsaa/eineksiä! jos hakee niin anna hakea... pässejä ootte koko joukko!

        sama vaikka söisit sitä kamelin itseään........ ja juomaksi sitä toista nestettä, ei ole minun päänsärky.Itse olet särkysi vanki.


    • de jure

      Oikeudenmukaisuuskysymyksestä:

      On oikein, että vammaiset maksavat itse sen kustannuslisän, joka aiheutuu siitä, että heille järjestetään erityispalveluita sillä ei-vammaisia kohtaan on väärin, että he joutuvat kustantamaan vammaisten erioikeudet.

      Se, että ryhmä A joutuu kustantamaan ryhmän B erioikeudet on aina väärin.

      • samaa mieltä

        Sillä vammaisuus on todella harvoin itse aiheutettua.
        Kyllä meidän ns. terveiden pitää olla solidaarisia heitä kohtaan.


      • oletkin

        näitä tyypillisiä suomalaisia paskiaisia, joita pitää käynnissä vain kateus muita kohtaan.


      • että suhtautuessani
        oletkin kirjoitti:

        näitä tyypillisiä suomalaisia paskiaisia, joita pitää käynnissä vain kateus muita kohtaan.

        Solidaarisesti vammaisiin, olen kateellinen paskiainen? En tajua ajatusmaailmaasi, voisitko perustella kantaasi?


      • geenivirheelistä
        että suhtautuessani kirjoitti:

        Solidaarisesti vammaisiin, olen kateellinen paskiainen? En tajua ajatusmaailmaasi, voisitko perustella kantaasi?

        väittelee yksinkertaisesta asiasta, eihän kukaan voi itse sitä määrätä jos on jollekin elintasvike tuotteelle allergine,vain voiko................??????


      • katsopa
        että suhtautuessani kirjoitti:

        Solidaarisesti vammaisiin, olen kateellinen paskiainen? En tajua ajatusmaailmaasi, voisitko perustella kantaasi?

        kenelle viestipuu menee minun kirjoituksestani! Se menee kirjoitukseen, jossa sanotaan:

        "Oikeudenmukaisuuskysymyksestä:

        On oikein, että vammaiset maksavat itse sen kustannuslisän, joka aiheutuu siitä, että heille järjestetään erityispalveluita sillä ei-vammaisia kohtaan on väärin, että he joutuvat kustantamaan vammaisten erioikeudet.

        Se, että ryhmä A joutuu kustantamaan ryhmän B erioikeudet on aina väärin."

        Tuon törkeyden kirjoittaja on viestini kohde.


      • myös vammaisiksi

        alkoholistit,narkomaanit,työtävieroksuvat ym. jotka elävät täysin yhteiskunnan tuella.Minun mielestä vammainen henkilö on sellainen jokaon syntynyt vammaisenana eikö johdu hänen elämän tavoistaan siis geenivirhe.Ja olet sitä mieltä että tällaisen henkilö täytyy maksaa jostakin ylimääräitä esim:ruoka.


      • Eivät ole
        myös vammaisiksi kirjoitti:

        alkoholistit,narkomaanit,työtävieroksuvat ym. jotka elävät täysin yhteiskunnan tuella.Minun mielestä vammainen henkilö on sellainen jokaon syntynyt vammaisenana eikö johdu hänen elämän tavoistaan siis geenivirhe.Ja olet sitä mieltä että tällaisen henkilö täytyy maksaa jostakin ylimääräitä esim:ruoka.

        Mielestäni vammaisia, nuo ovat omien kokeilujen tuloksia. Mutta vammaisia on toki muitakin, kuten raajansa menettäneitä, ihonsa tulipalossa menettäneitä ym. jonkin onnettomuuden seurauksena vammautuneita. Ne ovat vammaisia joille on yhteiskunnan toimesta järjestettävä helpotuksia. Samoin ruoka-allergioista kärsivien tulee saada yhteiskunnan apua. En laske avun tarjoajiksi yksityisiä yrityksiä, sillä ne perustuvat yleensä voittoa hakeviin toimialoihin. Tietysti yrittäjä niin halutessaan voi osallistua tuontapaiseen avustustyöhön, mutta miksi, sillä ei hän siitä mitään etua saa yhteiskunnalta. Miksi siis myydä kalliimmalla tehtyä erikoistuotetta samalla hintaa kuin bulkkituotetta. Menkää nyt hieman itseenne ja miettikää. Kaikki eivät ole Veikko Hursteja, eikä tarvitsekaan olla.


      • vähä tietoinen
        Eivät ole kirjoitti:

        Mielestäni vammaisia, nuo ovat omien kokeilujen tuloksia. Mutta vammaisia on toki muitakin, kuten raajansa menettäneitä, ihonsa tulipalossa menettäneitä ym. jonkin onnettomuuden seurauksena vammautuneita. Ne ovat vammaisia joille on yhteiskunnan toimesta järjestettävä helpotuksia. Samoin ruoka-allergioista kärsivien tulee saada yhteiskunnan apua. En laske avun tarjoajiksi yksityisiä yrityksiä, sillä ne perustuvat yleensä voittoa hakeviin toimialoihin. Tietysti yrittäjä niin halutessaan voi osallistua tuontapaiseen avustustyöhön, mutta miksi, sillä ei hän siitä mitään etua saa yhteiskunnalta. Miksi siis myydä kalliimmalla tehtyä erikoistuotetta samalla hintaa kuin bulkkituotetta. Menkää nyt hieman itseenne ja miettikää. Kaikki eivät ole Veikko Hursteja, eikä tarvitsekaan olla.

        jos kirjoitelet bulkkituoteista otahan asiasta selvää


    • sairastavat

      saavat KELAlta kuukausittaisen korvauksen, koska gluteeniton jauho, leipä jne. on kalliimpaa. Älä valita siis pizzan hinnasta! Se gluteeniton jauho on paljon kalliimpaa kuin tavallinen jauho. Niinpä siitä valmistettu pizzakin on kalliimpi!

      • tietomiespankki

        Ketjun aloittaja olikin varmaan mustalainen, nehän hamuaa kaikki yhteiskunnan lois etuudet, ensin kelasta sitten muualtakin.


    • ei kait sentään

      tuotteet maksaa enemmän. Ehkä siis ratkaisuna on, ettei anneta gluteenitonta ruokaa pizzeriassa.

      Kelalta saa tukea nimenomaan tämän takia, että ruokamenot ovat suuremmat.
      Suomessa on asiat liian hyvin.

    • kiltsimiltsi

      Hei haloo, maksahan kaupassakin leivistä ja pullista enemmän, kun ne on gluteenittomia? Gluteeniton pohja maksaa Kotipizzallekin enemmän, kuin normaali. Kotipizza yrittäjänkö se pitäisi maksaa siitä, että olet geliaatikko?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe