Miksi teille on kuin pakkomielle henkilö nimeltä Teuvo Suni? En ole hänen ja tuskin kenenkään muunkaan "hengen heimolainen." Kysyn vaan koska en yksinkertaisuudessani näe mitään järkevää motiivia hyökätä yhdenkään kirjoittajan vakaumusta vastaan, olipa se millainen tahansa. Elä ja anna elää, eikö niin? Jos joku väittää, että on "pakko" oikoa jonkun tekstejä, voi sen tehdä kaiketi ihan fiksusti. Kyllä minäkin kerron eriävän mielipiteeni esimerkiksi Jeesuksesta, mutta en edellytä, että muiden tulee se hyväksyä. Keskustelu on, siis minun mielestäni, asiallista mielipiteiden vaihtoa kunnioittaen itse kunkin vakaumusta.
Jos joku on eri mieltä tästä mielipiteestäni, niin sekin sopii
Passaako kysyä?
13
372
Vastaukset
niin tuo kaikki johtuu tästä hänen jäähyväisrukoukseen
liittyvästä ilmoituksesta Isälleen:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman
vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."- Teuvon vakaumus on
se että kaikki muut ovat väärässä - vain hän itse on oikeassa ja luonnollisesti se joka uskoo mitä Teuvo sanoo.
Kyllä jokainen (Teuvokin) saa olla "oikeassa" jos antaa muillekin saman oikeuden eikä sano jokaiselle joka ei jaa Teuvon evankeliumia että ovat saatanasta.
Niin että siksi.että Teuvo saisi jäädä, jos luopuisi totuudesta ja alkaisi valehdella,
sillä tällainen on kautta aikojen ollut väärämielisten tahto:
"Totisesti, tämä on kapinallinen kansa! He ovat vilpillisiä lapsia,
he eivät tahdo kuulla Herran lakia. He sanovat näkijöille:
"Älkää tosia ennustako. Puhukaa sellaista, mikä on meille mieleen.
nähkää meille kauniita unia- Älkää kulkeko suoraa tietä, kääntykää
pois polulta, toimittakaa pois näkyvistämme Israelin Pyhä."
Ja kuka hän onkaan? Hän, joka sanoo tänäänkin:
"Minä olen tie totuus ja elämä. Ei kukaan pääse isän luo muutoin
kuin minun kauttani."
Koska yksikään Jumalan jo paaduttama ihminen ei kykene menemään
hänen luokseen, kuten hän itse sanoo:
"Monet yrittävät mennä sisään, mutta eivät siihen kykene."
Niin heidän ainut tehtävänsä tälläkin palstalla on estää pääsy myös
niiltä, jotka tahtoisivat mennä. Ja ylläpitokin on on Saatanan vaikutuksesta
tehnyt tämä helpoksi, pistämällä tämänkin avauksen alle tekstin:
"Ilmoita asiattomasta viestistä."
Ja kun tämä Jumalan paaduttama joukko, jota on kuin "hiekkaa meren
rannalla", tarpeeksi monta kertaa tuota tekstiä klikkaa, niin ihme on,
jos ylläpidon kroput ei lopulta pala, ja niin totuus poistuu. Ja poistaja
hankkii itselleenkin tuhon ryhtymällä väärintekijän auttajaksi:
"Mutta onhan myös Herra viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä
hän sanojaan peruuta. Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät
vääryyttä ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."- Yksi ihminen
TeuvoSuni kirjoitti:
että Teuvo saisi jäädä, jos luopuisi totuudesta ja alkaisi valehdella,
sillä tällainen on kautta aikojen ollut väärämielisten tahto:
"Totisesti, tämä on kapinallinen kansa! He ovat vilpillisiä lapsia,
he eivät tahdo kuulla Herran lakia. He sanovat näkijöille:
"Älkää tosia ennustako. Puhukaa sellaista, mikä on meille mieleen.
nähkää meille kauniita unia- Älkää kulkeko suoraa tietä, kääntykää
pois polulta, toimittakaa pois näkyvistämme Israelin Pyhä."
Ja kuka hän onkaan? Hän, joka sanoo tänäänkin:
"Minä olen tie totuus ja elämä. Ei kukaan pääse isän luo muutoin
kuin minun kauttani."
Koska yksikään Jumalan jo paaduttama ihminen ei kykene menemään
hänen luokseen, kuten hän itse sanoo:
"Monet yrittävät mennä sisään, mutta eivät siihen kykene."
Niin heidän ainut tehtävänsä tälläkin palstalla on estää pääsy myös
niiltä, jotka tahtoisivat mennä. Ja ylläpitokin on on Saatanan vaikutuksesta
tehnyt tämä helpoksi, pistämällä tämänkin avauksen alle tekstin:
"Ilmoita asiattomasta viestistä."
Ja kun tämä Jumalan paaduttama joukko, jota on kuin "hiekkaa meren
rannalla", tarpeeksi monta kertaa tuota tekstiä klikkaa, niin ihme on,
jos ylläpidon kroput ei lopulta pala, ja niin totuus poistuu. Ja poistaja
hankkii itselleenkin tuhon ryhtymällä väärintekijän auttajaksi:
"Mutta onhan myös Herra viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä
hän sanojaan peruuta. Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät
vääryyttä ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."Lueskelin täällä taas viestien vaihtoa. Eilen jätettiin 23318 uutta viestiä. Tällä hetkellä tänne kirjautuneina on yli 13.000 ihmistä ei kirjautuneet. Ei ihme että alkaa koko sivusto takkuilemaan.
Jos ajattelee miten paljon suomi24 keskustellaan, niin tuo "Ilmoita asiattomasta viestistä" nappula voi olla hyvinkin tarpeellinen.
Otetaan esimerkiksi vaikkapa laiton uhkaus. Siitä voi saada vankeutta kaksikin vuotta.
Mikä ero on puukolla uhkailulla ja Jumalan kostolla uhkailulla? Uskovissa Jumalan kostolla uhkailu herättää aika varmasti pelkoa, siinä missä puukolla uhkaaja herättää varmasti uskovissa kuin uskomattomissakin pelkoa.
Jumalan kostolla uhkaaja taas heittää koko likaisen työn Jumalan huoleksi ja tehtäväksi. Mutta ihmisen sisin silti paljastuu, että se haluaa kostaa tavalla tai toisella kokemansa vääryyden, kun kirjoittaa kaikkien nähden: "poistaja
hankkii itselleenkin tuhon ryhtymällä väärintekijän auttajaksi"
Miksi ihmeessä sinä haluat, että Jumalan pitäisi kostaa heille? - lakkiluke
TeuvoSuni kirjoitti:
että Teuvo saisi jäädä, jos luopuisi totuudesta ja alkaisi valehdella,
sillä tällainen on kautta aikojen ollut väärämielisten tahto:
"Totisesti, tämä on kapinallinen kansa! He ovat vilpillisiä lapsia,
he eivät tahdo kuulla Herran lakia. He sanovat näkijöille:
"Älkää tosia ennustako. Puhukaa sellaista, mikä on meille mieleen.
nähkää meille kauniita unia- Älkää kulkeko suoraa tietä, kääntykää
pois polulta, toimittakaa pois näkyvistämme Israelin Pyhä."
Ja kuka hän onkaan? Hän, joka sanoo tänäänkin:
"Minä olen tie totuus ja elämä. Ei kukaan pääse isän luo muutoin
kuin minun kauttani."
Koska yksikään Jumalan jo paaduttama ihminen ei kykene menemään
hänen luokseen, kuten hän itse sanoo:
"Monet yrittävät mennä sisään, mutta eivät siihen kykene."
Niin heidän ainut tehtävänsä tälläkin palstalla on estää pääsy myös
niiltä, jotka tahtoisivat mennä. Ja ylläpitokin on on Saatanan vaikutuksesta
tehnyt tämä helpoksi, pistämällä tämänkin avauksen alle tekstin:
"Ilmoita asiattomasta viestistä."
Ja kun tämä Jumalan paaduttama joukko, jota on kuin "hiekkaa meren
rannalla", tarpeeksi monta kertaa tuota tekstiä klikkaa, niin ihme on,
jos ylläpidon kroput ei lopulta pala, ja niin totuus poistuu. Ja poistaja
hankkii itselleenkin tuhon ryhtymällä väärintekijän auttajaksi:
"Mutta onhan myös Herra viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä
hän sanojaan peruuta. Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät
vääryyttä ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."...tai ainakin niin luulen, on jokainen kirjoittaja oikeassa. Itsensä suhteen ja siinä, mitä muiden tulisi uskoa HÄNEN mielestään. :) Pois pitänee lukea tietysti ne, jotka käyvät ihan "piruuttaan" heittämässä läppää, kuten sanotaan.
Minusta on ihan mukava uskoa omalla tavallani ja olla hyvissä väleissä Luojani kanssa. Eikä sitä olotilaa tarvitse ruokkia tai pöngittää puuttumalla toisten uskoihin. Se saattaisi olla aika rankkaakin?
No, joku voi olla sitä mieltä, että joudun uskollani vähintään helvettiin ja sieluni ei pelastu. Mitäs sitten? Haittaako se ketään muuta? Ja toisaalta, eihän mikään lopputulos ole etukäteen varma, kun kyse on uskosta. Uskontoihin perustuva usko vain teetättää enemmän pahoja tekoja. Se panee seuraajansa herjaamaan, nimittelemään, ylenkatsomaan toisia, etc. Eikä se kumma olekaan jos sen takia joutuu vääntämään jumalastaan omaa kuvaansa, vaikka jumala tai jumalat tekivät (loivat) ihmisen kuuleman mukaan omaksi kuvakseen.
Että tällaista tällä kertaa ja hyvää jyötä sekä kauniita unia kaikille... Yksi ihminen kirjoitti:
Lueskelin täällä taas viestien vaihtoa. Eilen jätettiin 23318 uutta viestiä. Tällä hetkellä tänne kirjautuneina on yli 13.000 ihmistä ei kirjautuneet. Ei ihme että alkaa koko sivusto takkuilemaan.
Jos ajattelee miten paljon suomi24 keskustellaan, niin tuo "Ilmoita asiattomasta viestistä" nappula voi olla hyvinkin tarpeellinen.
Otetaan esimerkiksi vaikkapa laiton uhkaus. Siitä voi saada vankeutta kaksikin vuotta.
Mikä ero on puukolla uhkailulla ja Jumalan kostolla uhkailulla? Uskovissa Jumalan kostolla uhkailu herättää aika varmasti pelkoa, siinä missä puukolla uhkaaja herättää varmasti uskovissa kuin uskomattomissakin pelkoa.
Jumalan kostolla uhkaaja taas heittää koko likaisen työn Jumalan huoleksi ja tehtäväksi. Mutta ihmisen sisin silti paljastuu, että se haluaa kostaa tavalla tai toisella kokemansa vääryyden, kun kirjoittaa kaikkien nähden: "poistaja
hankkii itselleenkin tuhon ryhtymällä väärintekijän auttajaksi"
Miksi ihmeessä sinä haluat, että Jumalan pitäisi kostaa heille?vaan Jumalan omaan ilmoitukseen:
"Mutta onhan myös Herra viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä
hän sanojaan peruuta. Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät
vääryyttä ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."- Yksi ihminen
TeuvoSuni kirjoitti:
vaan Jumalan omaan ilmoitukseen:
"Mutta onhan myös Herra viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä
hän sanojaan peruuta. Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät
vääryyttä ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."Olkoon siis Jumalan omalla halu antaa anteeksi tuollaisetkin rikkomukset.
- JUMALA.
lakkiluke kirjoitti:
...tai ainakin niin luulen, on jokainen kirjoittaja oikeassa. Itsensä suhteen ja siinä, mitä muiden tulisi uskoa HÄNEN mielestään. :) Pois pitänee lukea tietysti ne, jotka käyvät ihan "piruuttaan" heittämässä läppää, kuten sanotaan.
Minusta on ihan mukava uskoa omalla tavallani ja olla hyvissä väleissä Luojani kanssa. Eikä sitä olotilaa tarvitse ruokkia tai pöngittää puuttumalla toisten uskoihin. Se saattaisi olla aika rankkaakin?
No, joku voi olla sitä mieltä, että joudun uskollani vähintään helvettiin ja sieluni ei pelastu. Mitäs sitten? Haittaako se ketään muuta? Ja toisaalta, eihän mikään lopputulos ole etukäteen varma, kun kyse on uskosta. Uskontoihin perustuva usko vain teetättää enemmän pahoja tekoja. Se panee seuraajansa herjaamaan, nimittelemään, ylenkatsomaan toisia, etc. Eikä se kumma olekaan jos sen takia joutuu vääntämään jumalastaan omaa kuvaansa, vaikka jumala tai jumalat tekivät (loivat) ihmisen kuuleman mukaan omaksi kuvakseen.
Että tällaista tällä kertaa ja hyvää jyötä sekä kauniita unia kaikille...Lukki sinä viestität sanoillasi, luojalle kiitos emme ole klooneja.
Ja hyvä näin.
Kun uskomme, Jumala antaa kasvun, ei kukaan muu.
Me kuuntelemme Jumalan sanaa,
ja JUMALA antaa kasvun. - lakkiluke
JUMALA. kirjoitti:
Lukki sinä viestität sanoillasi, luojalle kiitos emme ole klooneja.
Ja hyvä näin.
Kun uskomme, Jumala antaa kasvun, ei kukaan muu.
Me kuuntelemme Jumalan sanaa,
ja JUMALA antaa kasvun....kohdallani en noista jumalista kovinkaan piittaa. Niitä kun löytyy pilvin pimein uskonnoista, kansojen taruista etc.
Kyllä minulle riittää ihan hyvin ihmistä korkeampi voima. Luojaksi nimitän, jos jokin nimi on annettava. Kuvaa en Luojasta tee, en edes mielikuvaa. Ja kuvan tekeminenhän on kielletty jo Raamatussakin.
Intiaanit olivat tätä mieltä korkeimmasta voimasta:
#On väitetty, että meillä ei ole ollut Korkeinta Jumalaa, koska hän on nimetön. Tämä ei ole totta. Korkein Olento on nimetön, koska se on tuntematon. Me lähestymme häntä jokaisessa Hänen osassaan, joka on meitä lähellä ja jonka ihmisjärki kykenee käsittämään... Siksi kohtelemme kunnioittavasti kaikkea mikä kuuluu luomakuntaan.# - kloponen p
lakkiluke kirjoitti:
...kohdallani en noista jumalista kovinkaan piittaa. Niitä kun löytyy pilvin pimein uskonnoista, kansojen taruista etc.
Kyllä minulle riittää ihan hyvin ihmistä korkeampi voima. Luojaksi nimitän, jos jokin nimi on annettava. Kuvaa en Luojasta tee, en edes mielikuvaa. Ja kuvan tekeminenhän on kielletty jo Raamatussakin.
Intiaanit olivat tätä mieltä korkeimmasta voimasta:
#On väitetty, että meillä ei ole ollut Korkeinta Jumalaa, koska hän on nimetön. Tämä ei ole totta. Korkein Olento on nimetön, koska se on tuntematon. Me lähestymme häntä jokaisessa Hänen osassaan, joka on meitä lähellä ja jonka ihmisjärki kykenee käsittämään... Siksi kohtelemme kunnioittavasti kaikkea mikä kuuluu luomakuntaan.#Kun olin "pieni" niin sanoin aina jos luoja suo,
ja täytynee sanoa on luoja suonut "pienelleen" - klooppnen p.sama.
lakkiluke kirjoitti:
...kohdallani en noista jumalista kovinkaan piittaa. Niitä kun löytyy pilvin pimein uskonnoista, kansojen taruista etc.
Kyllä minulle riittää ihan hyvin ihmistä korkeampi voima. Luojaksi nimitän, jos jokin nimi on annettava. Kuvaa en Luojasta tee, en edes mielikuvaa. Ja kuvan tekeminenhän on kielletty jo Raamatussakin.
Intiaanit olivat tätä mieltä korkeimmasta voimasta:
#On väitetty, että meillä ei ole ollut Korkeinta Jumalaa, koska hän on nimetön. Tämä ei ole totta. Korkein Olento on nimetön, koska se on tuntematon. Me lähestymme häntä jokaisessa Hänen osassaan, joka on meitä lähellä ja jonka ihmisjärki kykenee käsittämään... Siksi kohtelemme kunnioittavasti kaikkea mikä kuuluu luomakuntaan.#>>ollut väärämielisten tahto:
- Lehtokurppa,
TeuvoSuni kirjoitti:
että Teuvo saisi jäädä, jos luopuisi totuudesta ja alkaisi valehdella,
sillä tällainen on kautta aikojen ollut väärämielisten tahto:
"Totisesti, tämä on kapinallinen kansa! He ovat vilpillisiä lapsia,
he eivät tahdo kuulla Herran lakia. He sanovat näkijöille:
"Älkää tosia ennustako. Puhukaa sellaista, mikä on meille mieleen.
nähkää meille kauniita unia- Älkää kulkeko suoraa tietä, kääntykää
pois polulta, toimittakaa pois näkyvistämme Israelin Pyhä."
Ja kuka hän onkaan? Hän, joka sanoo tänäänkin:
"Minä olen tie totuus ja elämä. Ei kukaan pääse isän luo muutoin
kuin minun kauttani."
Koska yksikään Jumalan jo paaduttama ihminen ei kykene menemään
hänen luokseen, kuten hän itse sanoo:
"Monet yrittävät mennä sisään, mutta eivät siihen kykene."
Niin heidän ainut tehtävänsä tälläkin palstalla on estää pääsy myös
niiltä, jotka tahtoisivat mennä. Ja ylläpitokin on on Saatanan vaikutuksesta
tehnyt tämä helpoksi, pistämällä tämänkin avauksen alle tekstin:
"Ilmoita asiattomasta viestistä."
Ja kun tämä Jumalan paaduttama joukko, jota on kuin "hiekkaa meren
rannalla", tarpeeksi monta kertaa tuota tekstiä klikkaa, niin ihme on,
jos ylläpidon kroput ei lopulta pala, ja niin totuus poistuu. Ja poistaja
hankkii itselleenkin tuhon ryhtymällä väärintekijän auttajaksi:
"Mutta onhan myös Herra viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä
hän sanojaan peruuta. Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät
vääryyttä ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."Lusia mainostat TS.
Samaa olen miettinyt ja ajatellut, että mielipiteet ja ne oikaisut voi esittää asiallisesti ja rakentavastikkin.
Mutta toisaalta ymmärrän että kun ihmisiä ollaan ja näin ollen ei täydellisiä, niitäkin ylilyöntejä tulee.
Itse pyrin olemaan asiallinen, jos olen jotakin loukannut nöyrin anteeksi pyyntöni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341383
- 1031085
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308842- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144614