Mikäs tää palsta oikein on?

I h m e t t e l i j ä

Raamattu väittelykö? Voiko siitä väitelläkin? Tai miksi siitä väiteltäisiin? Onko siinä jotain muutakin kuin väiteltävää?

12

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjanoppineet ja fariseukset MUUTA tekivät kun VÄITTELIVÄT ITSE JEESUSTA VASTAAN?

      Oletko sinä RAAMATTUA LUKENUTKAAN, kun noin olet ulalla?

      • diana*

        Maassa oli maan laki, ja Jeesus huuteli lakia vastaan: >>> Olette kuulleet sanottavan, mutta minä sanon teille.


      • Eihän Jeesus
        diana* kirjoitti:

        Maassa oli maan laki, ja Jeesus huuteli lakia vastaan: >>> Olette kuulleet sanottavan, mutta minä sanon teille.

        huudellut maallista lakia vastaan!!!
        Hänhän sanoi mm:
        Antakaa keisarille, mikä keisarin on!

        Vaan juutalaisten keksimiä perinnäissääntöjä vastaan.


      • diana*
        Eihän Jeesus kirjoitti:

        huudellut maallista lakia vastaan!!!
        Hänhän sanoi mm:
        Antakaa keisarille, mikä keisarin on!

        Vaan juutalaisten keksimiä perinnäissääntöjä vastaan.

        Raamatun laki oli juutalaisten keskuudessa yhtä kuin heidän maallinen laki.

        Jeesus ei purnannut ainoastaan perinnäissääntöjä vastaan, jotka nekin kuuluivat noudatettaviin.

        Tänäpäivänä oleva tieto myöntää monia esim, puhtaus ja ruokasäädöksistä oikeiksi ja hyviksi.

        Jeesuksen väite, että likaisin käsin syöminen ei saastuta, niin kyllä se saastuttaa ja sairastuttaa.

        Sika kantaa monia viruksia ja bakteereja, joista
        voi sairastua. Tänäpäivänä niitä syötetään geenimanipuloidulla viljalla, jonka seurauksista
        ei ole tietoa.
        Katsoin juuri erään dokumentin Malesiasta, jossa sian kantamasta viruksesta sairastui siankasvatustiloilla monia monia ihmisiä aivokuumeeseen, joka vei hengen muutamassa päivässä. Tuhansia sikoja jouduttiin hävittäämään.
        Paavali opetti, että syökää vain kaikkea mitä lihakaupasta saa.

        Jeesuksen mielestä sapatti oli ihmistä varten, ei Jumalan kunnioittamista varten. Ja niinpä sitä ei kunnioteta kristikansan keskuudessa, vaan työntekijöistä revitään kaikki irti. Se on tarkoitettu levoksi työntekijöille,
        jopa tyätätekeville eläimille. Kuuluu lakiin:" Muista pyhittää lepopäivä."

        Tässä nyt vain muutama esimerkki.

        Ympärileikkaus on todettu hyväksi sukupuolihygienian kannalta, USA:ssa 80% miehistä on ympärileikattu juuri tästä syystä.


      • listaasi:
        diana* kirjoitti:

        Raamatun laki oli juutalaisten keskuudessa yhtä kuin heidän maallinen laki.

        Jeesus ei purnannut ainoastaan perinnäissääntöjä vastaan, jotka nekin kuuluivat noudatettaviin.

        Tänäpäivänä oleva tieto myöntää monia esim, puhtaus ja ruokasäädöksistä oikeiksi ja hyviksi.

        Jeesuksen väite, että likaisin käsin syöminen ei saastuta, niin kyllä se saastuttaa ja sairastuttaa.

        Sika kantaa monia viruksia ja bakteereja, joista
        voi sairastua. Tänäpäivänä niitä syötetään geenimanipuloidulla viljalla, jonka seurauksista
        ei ole tietoa.
        Katsoin juuri erään dokumentin Malesiasta, jossa sian kantamasta viruksesta sairastui siankasvatustiloilla monia monia ihmisiä aivokuumeeseen, joka vei hengen muutamassa päivässä. Tuhansia sikoja jouduttiin hävittäämään.
        Paavali opetti, että syökää vain kaikkea mitä lihakaupasta saa.

        Jeesuksen mielestä sapatti oli ihmistä varten, ei Jumalan kunnioittamista varten. Ja niinpä sitä ei kunnioteta kristikansan keskuudessa, vaan työntekijöistä revitään kaikki irti. Se on tarkoitettu levoksi työntekijöille,
        jopa tyätätekeville eläimille. Kuuluu lakiin:" Muista pyhittää lepopäivä."

        Tässä nyt vain muutama esimerkki.

        Ympärileikkaus on todettu hyväksi sukupuolihygienian kannalta, USA:ssa 80% miehistä on ympärileikattu juuri tästä syystä.


      • Palestiina oli
        diana* kirjoitti:

        Raamatun laki oli juutalaisten keskuudessa yhtä kuin heidän maallinen laki.

        Jeesus ei purnannut ainoastaan perinnäissääntöjä vastaan, jotka nekin kuuluivat noudatettaviin.

        Tänäpäivänä oleva tieto myöntää monia esim, puhtaus ja ruokasäädöksistä oikeiksi ja hyviksi.

        Jeesuksen väite, että likaisin käsin syöminen ei saastuta, niin kyllä se saastuttaa ja sairastuttaa.

        Sika kantaa monia viruksia ja bakteereja, joista
        voi sairastua. Tänäpäivänä niitä syötetään geenimanipuloidulla viljalla, jonka seurauksista
        ei ole tietoa.
        Katsoin juuri erään dokumentin Malesiasta, jossa sian kantamasta viruksesta sairastui siankasvatustiloilla monia monia ihmisiä aivokuumeeseen, joka vei hengen muutamassa päivässä. Tuhansia sikoja jouduttiin hävittäämään.
        Paavali opetti, että syökää vain kaikkea mitä lihakaupasta saa.

        Jeesuksen mielestä sapatti oli ihmistä varten, ei Jumalan kunnioittamista varten. Ja niinpä sitä ei kunnioteta kristikansan keskuudessa, vaan työntekijöistä revitään kaikki irti. Se on tarkoitettu levoksi työntekijöille,
        jopa tyätätekeville eläimille. Kuuluu lakiin:" Muista pyhittää lepopäivä."

        Tässä nyt vain muutama esimerkki.

        Ympärileikkaus on todettu hyväksi sukupuolihygienian kannalta, USA:ssa 80% miehistä on ympärileikattu juuri tästä syystä.

        Jeesuksen aikaan Rooman vallan alainen ja sen lait
        olivat voimassa.
        Uskonnolliset lait olivat erikseen, mutta Jeesus
        noudatti myös Jumalan antamaa lakia, mutta ei yli-
        pappien ja fariseusten keksimiä omatekoisia määrä-
        yksiä.
        Jeesus ei väitä missään, että likaisin käsin syöminen ei saastuta ketään.
        Hän oli tarkka hygienia säännösten kanssa ja ke-
        hoitti parantamiaan ihmisiä pesytymään Siiloan
        lammikossa.
        Sapatti on asetettu ihmistä varten, eikä fari-
        seusten julmat määräykset siitä, etteikö sapattina saisi tehdä hyvää, ole Jumalan tahdon mukaisia!


      • noinkaan?
        Palestiina oli kirjoitti:

        Jeesuksen aikaan Rooman vallan alainen ja sen lait
        olivat voimassa.
        Uskonnolliset lait olivat erikseen, mutta Jeesus
        noudatti myös Jumalan antamaa lakia, mutta ei yli-
        pappien ja fariseusten keksimiä omatekoisia määrä-
        yksiä.
        Jeesus ei väitä missään, että likaisin käsin syöminen ei saastuta ketään.
        Hän oli tarkka hygienia säännösten kanssa ja ke-
        hoitti parantamiaan ihmisiä pesytymään Siiloan
        lammikossa.
        Sapatti on asetettu ihmistä varten, eikä fari-
        seusten julmat määräykset siitä, etteikö sapattina saisi tehdä hyvää, ole Jumalan tahdon mukaisia!


      • diana* kirjoitti:

        Raamatun laki oli juutalaisten keskuudessa yhtä kuin heidän maallinen laki.

        Jeesus ei purnannut ainoastaan perinnäissääntöjä vastaan, jotka nekin kuuluivat noudatettaviin.

        Tänäpäivänä oleva tieto myöntää monia esim, puhtaus ja ruokasäädöksistä oikeiksi ja hyviksi.

        Jeesuksen väite, että likaisin käsin syöminen ei saastuta, niin kyllä se saastuttaa ja sairastuttaa.

        Sika kantaa monia viruksia ja bakteereja, joista
        voi sairastua. Tänäpäivänä niitä syötetään geenimanipuloidulla viljalla, jonka seurauksista
        ei ole tietoa.
        Katsoin juuri erään dokumentin Malesiasta, jossa sian kantamasta viruksesta sairastui siankasvatustiloilla monia monia ihmisiä aivokuumeeseen, joka vei hengen muutamassa päivässä. Tuhansia sikoja jouduttiin hävittäämään.
        Paavali opetti, että syökää vain kaikkea mitä lihakaupasta saa.

        Jeesuksen mielestä sapatti oli ihmistä varten, ei Jumalan kunnioittamista varten. Ja niinpä sitä ei kunnioteta kristikansan keskuudessa, vaan työntekijöistä revitään kaikki irti. Se on tarkoitettu levoksi työntekijöille,
        jopa tyätätekeville eläimille. Kuuluu lakiin:" Muista pyhittää lepopäivä."

        Tässä nyt vain muutama esimerkki.

        Ympärileikkaus on todettu hyväksi sukupuolihygienian kannalta, USA:ssa 80% miehistä on ympärileikattu juuri tästä syystä.

        Hellou...taas vähä mun näkemyksiä jos et tykkää huonoo.

        Monesta olen samaa mieltäkin kanssasi, kirjoituksen alusta ainakin.

        Kun Jeesus sanoin että likaisin käsin syöminen ei saastuta, Jeesus tarkoitti henkistä ja hengellistä saastumista, mitkä Hän listaakin ennen kuin sanoo tämän likaisin käsin syömisen.

        Ja mie oon syöny ikäni sikkaa eikä mittää ongelmii oo ollu :)

        Juuri sitä Jeesus tarkoitti kun sanoi että sapatti on ihmistä varten. Eli silloin ihminen voi levätä ja virkistyä sekä fyysisesti että Hengellisesti Jumalan yhteydessä.

        Jumalan Siunausta ja lämpöisiä loppukesän ilimoja :)


      • Voi sinua!!

        Osaatko vastat muuten kuin töykeästi? Murehdin sinun sydämesi tilaa..


      • Voi sinua!! kirjoitti:

        Osaatko vastat muuten kuin töykeästi? Murehdin sinun sydämesi tilaa..

        töykeyttä koet, niin mene itseesi ja kysy miksi?

        Sillä sanomasi oli valhetta, valheen tuottamaa,
        Jumalan Henki ei valhetta tuota.


      • Voi sinua!
        ArmiK kirjoitti:

        töykeyttä koet, niin mene itseesi ja kysy miksi?

        Sillä sanomasi oli valhetta, valheen tuottamaa,
        Jumalan Henki ei valhetta tuota.

        Olet täysin sokea!


      • hildurvonhopsis
        diana* kirjoitti:

        Raamatun laki oli juutalaisten keskuudessa yhtä kuin heidän maallinen laki.

        Jeesus ei purnannut ainoastaan perinnäissääntöjä vastaan, jotka nekin kuuluivat noudatettaviin.

        Tänäpäivänä oleva tieto myöntää monia esim, puhtaus ja ruokasäädöksistä oikeiksi ja hyviksi.

        Jeesuksen väite, että likaisin käsin syöminen ei saastuta, niin kyllä se saastuttaa ja sairastuttaa.

        Sika kantaa monia viruksia ja bakteereja, joista
        voi sairastua. Tänäpäivänä niitä syötetään geenimanipuloidulla viljalla, jonka seurauksista
        ei ole tietoa.
        Katsoin juuri erään dokumentin Malesiasta, jossa sian kantamasta viruksesta sairastui siankasvatustiloilla monia monia ihmisiä aivokuumeeseen, joka vei hengen muutamassa päivässä. Tuhansia sikoja jouduttiin hävittäämään.
        Paavali opetti, että syökää vain kaikkea mitä lihakaupasta saa.

        Jeesuksen mielestä sapatti oli ihmistä varten, ei Jumalan kunnioittamista varten. Ja niinpä sitä ei kunnioteta kristikansan keskuudessa, vaan työntekijöistä revitään kaikki irti. Se on tarkoitettu levoksi työntekijöille,
        jopa tyätätekeville eläimille. Kuuluu lakiin:" Muista pyhittää lepopäivä."

        Tässä nyt vain muutama esimerkki.

        Ympärileikkaus on todettu hyväksi sukupuolihygienian kannalta, USA:ssa 80% miehistä on ympärileikattu juuri tästä syystä.

        Matt. 5:17
        Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

        Gal. 5:3
        Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe