Laadukas lenkkitossu kestää käyttöä. Juoksen n. 10km päivässä. Minkälaisia kriteereitä tossujen uusimiselle tulee ensin.
Kuinka kauan
8
730
Vastaukset
- Keneniza
2000-3000km, tai noin 3 vuotta.
- mariaaaaa
Juuri taisin lukea jostain lehdestä että jos juoksee yli 30 km viikossa niin lenkkarit tulis uusia niinkin usein ku puolen vuoden välein, mikä varmasti on hyvä vaimennuksen kulumisen takia..
- Keneniza
mariaaaaa kirjoitti:
Juuri taisin lukea jostain lehdestä että jos juoksee yli 30 km viikossa niin lenkkarit tulis uusia niinkin usein ku puolen vuoden välein, mikä varmasti on hyvä vaimennuksen kulumisen takia..
Vaimennukset menee jumiin mun kokemuksen mukaan noin parissa vuodessa, kun juoksee tuommoisen 150-250km kuukaudessa.
Olen juossut vain yhdet kengät loppuun. Löysin adidakset, jotka oli todella hyvät, niin juoksin sitten samoilla kengillä peräti kolme vuotta.
Ensimmäiset puolitoista vuotta ne oli kuin uudet, mutta viimeisen vuoden verran alkoi tuntua, että vaimennukset oli jotenkin leikanneet kiinni.
Kyllähän ne sitten kannattaa vaihtaa, koska huonot kengät aiheuttaa osaltaan myös rasitusvammoja.
Karhun kengissä ei ole iskunvaimennuksia, jotka menee jumiin, joten niissä ei ole sen tyyppistä kulumista. - kestää
Keneniza kirjoitti:
Vaimennukset menee jumiin mun kokemuksen mukaan noin parissa vuodessa, kun juoksee tuommoisen 150-250km kuukaudessa.
Olen juossut vain yhdet kengät loppuun. Löysin adidakset, jotka oli todella hyvät, niin juoksin sitten samoilla kengillä peräti kolme vuotta.
Ensimmäiset puolitoista vuotta ne oli kuin uudet, mutta viimeisen vuoden verran alkoi tuntua, että vaimennukset oli jotenkin leikanneet kiinni.
Kyllähän ne sitten kannattaa vaihtaa, koska huonot kengät aiheuttaa osaltaan myös rasitusvammoja.
Karhun kengissä ei ole iskunvaimennuksia, jotka menee jumiin, joten niissä ei ole sen tyyppistä kulumista.kengät noin neljä kuukautta eli noin 1500 kilometriä. Tämän jälkeen en käytä kenkiä kuin kauppareissuilla kävellessä. Jalkojen telomisesta on kokemusta muutaman vuoden takaa, kun juoksin loppuun juostuilla kengillä, koska sattuivat edelleen tuntumaan niin hyviltä...pöljä kun olin.
- Keneniza
kestää kirjoitti:
kengät noin neljä kuukautta eli noin 1500 kilometriä. Tämän jälkeen en käytä kenkiä kuin kauppareissuilla kävellessä. Jalkojen telomisesta on kokemusta muutaman vuoden takaa, kun juoksin loppuun juostuilla kengillä, koska sattuivat edelleen tuntumaan niin hyviltä...pöljä kun olin.
Joo, kyllä minullakin alkoi penikat vaivata kummasti, kun juoksin jo kolmatta vuotta samoilla kengillä.
Olis ollut parempi vaihtaa kenkiä jo aiemmin, mutta kun ostin paritkin uudet kengät, niin silti vanhat tuntui vaan premmilta.
Jos olisin tuolloin tajunnut nopeammin, että penikat johtuu siitä, että kenkien iskarit on jumissa, niin olis toki helpottanut niiden hoitoa.
Kun vaihdoin adidakset hyvin vaimennettuihin kayanoihin, katosi jo kolme-neljä kk kestäneet penikat parissa viikossa.
- kestää kauemmin
Jostain luin, että kengät kestää paremmin, kun ne saa levätä välillä pvän pari.
Itse en oikein uskonut tuota todeksi, mutta näin se vaan on, myös lenkkareitten kohdalla.
Eli ostan aina kahdet kengät, jos siis löytyy hyvät/tarjouksessa tms.
Näin ne kestää pidempään, tuon maksimaalisen 3v.
Eli vuoroviikoin, pari pvää kerrallan tms rytmitellen, toiset parit aina välillä lepäämään.- palautumisaika
tavallisilla juoksulenkkareilla on kovaa juostun
HCM:n jälkeen?
Jokohan tulevana viikonloppuna vois suostutella
kevyelle verryttelyjuoksulle?
- Uuusin
Juoksen suunnilleen tuon määrän vuosittain, uusin tossut vajaa vuoden välein, tossuissani yleensä kantaosa alkaa linttaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi423057Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs452877100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502495Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo472317Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks302081Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451759
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä381600- 461525
- 261361