kirjassaan "juutalaisista ja heidän valheistaan". Lutherin seuraajat, luterilaiset, miksi ette tottele suurta oppi-isäänne tässä asiassa? Helsingissä on synagoga. Vai onko niin, että Luther on VÄÄRÄSSÄ? Eihän Luther voi erehtyä!?
Luther käski polttaa synagogat
49
774
Vastaukset
- Joka on vähässä väärä
on sitä myös paljossa!
- mestarisi sanomaa
Herra yksin tietää, mitä hirveyksiä se sinun isäsi ja mestarisi saa sinut vielä tekemään!
toivottavasti ei tarvitse sitä päivää enää nähdä! - eivät ole
mitään "Lutherin seuraajia". Luther oli erehtyväinen ihminen niin kuin muutkin ihmiset. Luterilaiset oli alun perin pilkkanimi, jota alettiin käyttää siitä protestanttien ryhmästä, joka nojaa erityisesti Augsburgin tunnustukseen.
- seuraatte
niin erehtyväistä ihmisten opetusta, sehän ei ollut ilmeisesti Lutherin tarkoituskaan, eikä kukaan siihen maailman aikaan voinut edes kuvitella, että hänen protestinsa otettaisiin jossakin Pohjoisen perillä näin vakavasti. Sehän oli tarkoitettu vain väliaikaiseksi.
Mitä tulee Augsburgin tunnustukseen, niin sehän ei kuulu kristinuskon opilliseen perinteeseen. Se on myöhemmin kehitelty asia, eikä mitenkään vakuuta ketään, jos luterialaiset siihen nyt vieläkin tukeutuvat. Yhtä hyvin voisitte tukeutua vaikka Karl Marxin Pääomaan, lopputulos olisi yhtä tyhjänpäiväinen. - tuntea kumpaakaan,
seuraatte kirjoitti:
niin erehtyväistä ihmisten opetusta, sehän ei ollut ilmeisesti Lutherin tarkoituskaan, eikä kukaan siihen maailman aikaan voinut edes kuvitella, että hänen protestinsa otettaisiin jossakin Pohjoisen perillä näin vakavasti. Sehän oli tarkoitettu vain väliaikaiseksi.
Mitä tulee Augsburgin tunnustukseen, niin sehän ei kuulu kristinuskon opilliseen perinteeseen. Se on myöhemmin kehitelty asia, eikä mitenkään vakuuta ketään, jos luterialaiset siihen nyt vieläkin tukeutuvat. Yhtä hyvin voisitte tukeutua vaikka Karl Marxin Pääomaan, lopputulos olisi yhtä tyhjänpäiväinen.et Augsburgin tunnustusta etkä Marxin Pääomaa. Sitä paitsi vaikka tuntisitkin, niin miksi asia häiritsee sinua?
- Kuolevan jälkikatolisen
tuntea kumpaakaan, kirjoitti:
et Augsburgin tunnustusta etkä Marxin Pääomaa. Sitä paitsi vaikka tuntisitkin, niin miksi asia häiritsee sinua?
lakon ja ateistisen ideologian kiekuroita: kumpikin kuolevat omaan mahdottomuuteensa?
- joka on
Kuolevan jälkikatolisen kirjoitti:
lakon ja ateistisen ideologian kiekuroita: kumpikin kuolevat omaan mahdottomuuteensa?
kuolemassa omaan mahdotomuutensa ja jonka päällepäsmärit tahrivat kätensä jo alkumetreillä.
- väitteitä!
seuraatte kirjoitti:
niin erehtyväistä ihmisten opetusta, sehän ei ollut ilmeisesti Lutherin tarkoituskaan, eikä kukaan siihen maailman aikaan voinut edes kuvitella, että hänen protestinsa otettaisiin jossakin Pohjoisen perillä näin vakavasti. Sehän oli tarkoitettu vain väliaikaiseksi.
Mitä tulee Augsburgin tunnustukseen, niin sehän ei kuulu kristinuskon opilliseen perinteeseen. Se on myöhemmin kehitelty asia, eikä mitenkään vakuuta ketään, jos luterialaiset siihen nyt vieläkin tukeutuvat. Yhtä hyvin voisitte tukeutua vaikka Karl Marxin Pääomaan, lopputulos olisi yhtä tyhjänpäiväinen.Meidän uskomme normi on Pyhä Raamattu!
Mikä on Lutherin protesti?
Miten CA poikkeaa uskon perinteestä?
Mikä sinun perinteesi on? - korjata
joka on kirjoitti:
kuolemassa omaan mahdotomuutensa ja jonka päällepäsmärit tahrivat kätensä jo alkumetreillä.
jokainen sen tajuaa, että juuri sinulle
oikeinkirjoitus on vaikeaa! - tuntevan ollenkaan
väitteitä! kirjoitti:
Meidän uskomme normi on Pyhä Raamattu!
Mikä on Lutherin protesti?
Miten CA poikkeaa uskon perinteestä?
Mikä sinun perinteesi on?kristinuskon opillista perinnettä, niitä seitsemää yleistä kirkolliskokousta, joissa Kirkon ensimmäisinä vuosisatoina määriteltiin kristinuskon perusteet, Raamattuun kuuluvien kirjojen kokoonpano, pyhän kolminaisuuden tarkka määritelmä ja mm. uskontunnustus.
Nämä kaikki asiat ovat paljon vanhemmalta ajalta kuin luterialaisuus, Augsburgin tunnustus ei kuulu näihin asiakirjoihin.
Joka tapauksessa uskonpuhdistajanne Luther hylkäsi suurimman osan näistä jakautumattoman kirkon opin määrittelevistä asiakirjoista. Voisit opetella näitä asioita ihan kirjoista lukemalla, se olisi parempi vaihtoehto kuin täältä asioita kyseleminen. - Luther!!
tuntevan ollenkaan kirjoitti:
kristinuskon opillista perinnettä, niitä seitsemää yleistä kirkolliskokousta, joissa Kirkon ensimmäisinä vuosisatoina määriteltiin kristinuskon perusteet, Raamattuun kuuluvien kirjojen kokoonpano, pyhän kolminaisuuden tarkka määritelmä ja mm. uskontunnustus.
Nämä kaikki asiat ovat paljon vanhemmalta ajalta kuin luterialaisuus, Augsburgin tunnustus ei kuulu näihin asiakirjoihin.
Joka tapauksessa uskonpuhdistajanne Luther hylkäsi suurimman osan näistä jakautumattoman kirkon opin määrittelevistä asiakirjoista. Voisit opetella näitä asioita ihan kirjoista lukemalla, se olisi parempi vaihtoehto kuin täältä asioita kyseleminen.Myöhempien kirkolliskokousten päätökset eivät ole Raamatun mukaisia. Ne jokaisen kristityn tuleekin hylätä.
Kirkolliskokoukset voivat myös erehtyä, kuten ne ovat tehneetkin. - M Luther
tuntevan ollenkaan kirjoitti:
kristinuskon opillista perinnettä, niitä seitsemää yleistä kirkolliskokousta, joissa Kirkon ensimmäisinä vuosisatoina määriteltiin kristinuskon perusteet, Raamattuun kuuluvien kirjojen kokoonpano, pyhän kolminaisuuden tarkka määritelmä ja mm. uskontunnustus.
Nämä kaikki asiat ovat paljon vanhemmalta ajalta kuin luterialaisuus, Augsburgin tunnustus ei kuulu näihin asiakirjoihin.
Joka tapauksessa uskonpuhdistajanne Luther hylkäsi suurimman osan näistä jakautumattoman kirkon opin määrittelevistä asiakirjoista. Voisit opetella näitä asioita ihan kirjoista lukemalla, se olisi parempi vaihtoehto kuin täältä asioita kyseleminen.M. Luther:
Mutta pyhä Augustinus kirjoittaa valittaen Januariukselle, että jo hänen aikanaan kirkkoa rasitti niin suuri paljous piispojen säädöksiä, että yksin juutalaisten menot siihen verraten tuntuivat siedettävämmiltä. Selvästi ja peittelemättä hän lausuu nämä sanat: Innumerabilibus servilibus oneribus premunt Ecclesiam eli Lukemattomilla rasituksilla orjuuttavat he kirkkoa; Samasta paikasta hän sanoo, että Kristus on säätänyt kirkollensa vain harvoja ja kevyitä juhlamenoja, nimittäin kasteen ja alttarinsakramentin, eikä anna viittaustakaan mihinkään muuhun, kuten jokainen voi lukea. Kirjat ovat jokaisen saatavissa, joten kukaan ei voi syyttää että minä itse tällaisia keksisin.
Mutta hän myöntää meille suuren vapauden sanoessaan samasta paikasta: Hoc genus habet liberas observationes eli Kukaan ei ole velvollinen kaikkea sellaista pitämään, vaan saa ilman syntiä jättää tekemättäkin. Ellei pyhä Augustinus tästä ole kerettiläinen, niin ei minustakaan koskaan tule kerettiläistä, vaikka olenkin niin monien piispain ja kirkon opit yhdessä rymäkässä heittänyt tuleen, ja vedonnut ainoastaan kasteeseen ja alttarinsakramenttiin, sekä pitänyt kiinni siitä, ettei Kristus ole tahtonut panna kirkollensa mitään kuormaa, vaan pelkkää lohdutusta ja armoa, kuten hän sanoo: Minun ikeeni on suloinen, ja minun kuormani on keveä (Matt. 11:30), se on, minun ikeeni on rauha, ja minun kuormani on riemu.
Tuo jalo, etevä mies suo tämän kunnian kuitenkin suurille (tahi kuten niitä nimitetään) yleisille eli pää-kirkolliskokouksille, eroittaen ne muista ja kaikista piispojen säädöksistä sanoessaan että niitä tulee kunnioittaa, ja juuri samassa paikassa hän kirjoittaa, että sellaisten suurimpain kirkolliskokousten säännöksiä tulee pitää velvoittavina, koska siitä riippuu paljon, ja, käyttääkseni hänen sanojansa, niillä on saluberrima auctoritas eli hyödyllistä pitää niitä kunniassa. Mutta hän ei ole koskaan omin silmin nähnyt ainoatakaan noista suurista kirkolliskokouksista eikä edes niihin syventynyt, sillä silloin hän ehkä olisi niistä kirjoittanut toisin tai enemmän. Sillä enimmän tunnettuja ja kaikissa kirjoissa ylistettyjä suuria kirkolliskokouksia on ainoastaan neljä, niin että Rooman piispat vertasivat niitä neljään evankeliumiin, kuten he päätöksistään mahtailevat - kirj Luther
Luther!! kirjoitti:
Myöhempien kirkolliskokousten päätökset eivät ole Raamatun mukaisia. Ne jokaisen kristityn tuleekin hylätä.
Kirkolliskokoukset voivat myös erehtyä, kuten ne ovat tehneetkin.M Luther
Sillä historia todistaa, vaikka kaikki paavilaiset Roomassa tulisivat mielipuoliksi, ettei (Rooman) piispa Sylvester omasta puolestansa olisi saanut ensimmäistä kirkolliskokousta Nikeaan kokoon kutsutuksi, jollei keisari Konstantinus sitä olisi tehnyt. Ja mitä Rooman piispa-raukka olisi voinut tehdä, jolleivät Vähän Aasian ja Kreikan piispat olisi häntä totelleet? Ja jos hän ilman keisari Konstantinuksen apua olisi saanut tahtonsa toteutetuksi, ei hän varmaankaan olisi pitänyt kirkolliskokousta niin kaukana meren takana, Nikeassa tai sen lähettyvillä, vaan olisi pakottanut keisarin tulemaan sinne (Roomaan).'
Samaa sanon noista kolmesta muustakin suuresta kirkolliskokouksesta (joista edellä on mainittu): jolleivät keisarit Gratianus, Teodosius ja Teodosius toinen ja Martianus olisi kutsuneet koolle näitä kolmea suurta kirkolliskokousta, niin Rooman ja kaikkien muitten piispain puolesta ne olisivat jääneet ikipäiviksi pitämättä. Sillä toisten maitten piispat välittivät siihen aikaan juuri saman verran tai vieläkin vähemmän Rooman piispasta, kuin Mainzin, Trierin ja Kölnin piispat nyt välittävät toisistansa esivallan tähden.
Kuitenkin opimme historiasta, että Rooman piispat jo tätä ennen olivat aivan kuin sairaita tavoitellessaan herruutta ja valtaa kaikkien muiden piispain ylitse, mutta he eivät ole hallitsijoilta saaneet siihen vahvistusta. Sillä lakkaamatta he kirjoittivat kirjeitä milloin Afrikaan, milloin Vähään Aasiaan tai muualle, jopa Nikean kirkolliskokouksellekin, ettei mitään saisi ilman Rooman piispan-istuimen suostumusta säätää noudatettavaksi. Mutta siihen aikaan ei kukaan välittänyt siitä, vaan Afrikan, Aasian, Egyptin piispat tekivät aivan mitä halusivat. Tosin he lohduttivat häntä ystävällisillä ja nöyrillä sanoilla, mutta mitään myönnytyksiä he eivät tehneet. Sen saat huomata historiaa lukiessasi ja verratessasi tarkoin eri tapahtumia toisiinsa. Mutta sinun ei tule turvautua paavin ja häntä imartelevain huutoihin, vaan pysyä alkuperäisissä asiakirjoissa ja historiassa.
Kun nyt kaikki kristityt koko maailmassa yllämainitun pyhän Augustinuksen kirjoituksenkin perustuksella pitävät suuressa kunniassa sanaa kirkolliskokous, ja kun sellaisia ylhäisiä keisareita niissä oli saapuvilla, niin ovat Rooman piispat aina tavoitelleet kirkolliskokouksen nimeä itsellensä, jotta koko kristikunnan täytyisi uskoa, mitä he sanovat, ja jotta he noin komean nimen turvissa itse salaa pääsisivät itsevaltiaiksi (vähät siitä, että tässä lausun ankaran totuuden sanan heidän omalletunnollensa, jos heillä vain on omaatuntoa). Ja sillä tavalla ovat he pyrkineet ja ponnistelleet, että he nyt ovat tulleet Konstatinukseksi, Martianukseksi ja vielä paljoa enemmäksi kuin nuo neljä keisaria ja koko heidän neljä suurta yleistä kirkolliskokoustansa. - ja tietämättömyys
Luther!! kirjoitti:
Myöhempien kirkolliskokousten päätökset eivät ole Raamatun mukaisia. Ne jokaisen kristityn tuleekin hylätä.
Kirkolliskokoukset voivat myös erehtyä, kuten ne ovat tehneetkin.jonkinlainen hyve? Vastauksesi kuvastaa protestanttisen ihmisen tietämättömyyttä ja yksinkertaista ajattelua. On tosiaan aivan totta, että protestantismin vaaroista pitäisi varoittaa kaikkia hyvin vakavasti. Tässä oli hyvä esimerkki sen turmiollisuudesta.
- skrivasi
M Luther kirjoitti:
M. Luther:
Mutta pyhä Augustinus kirjoittaa valittaen Januariukselle, että jo hänen aikanaan kirkkoa rasitti niin suuri paljous piispojen säädöksiä, että yksin juutalaisten menot siihen verraten tuntuivat siedettävämmiltä. Selvästi ja peittelemättä hän lausuu nämä sanat: Innumerabilibus servilibus oneribus premunt Ecclesiam eli Lukemattomilla rasituksilla orjuuttavat he kirkkoa; Samasta paikasta hän sanoo, että Kristus on säätänyt kirkollensa vain harvoja ja kevyitä juhlamenoja, nimittäin kasteen ja alttarinsakramentin, eikä anna viittaustakaan mihinkään muuhun, kuten jokainen voi lukea. Kirjat ovat jokaisen saatavissa, joten kukaan ei voi syyttää että minä itse tällaisia keksisin.
Mutta hän myöntää meille suuren vapauden sanoessaan samasta paikasta: Hoc genus habet liberas observationes eli Kukaan ei ole velvollinen kaikkea sellaista pitämään, vaan saa ilman syntiä jättää tekemättäkin. Ellei pyhä Augustinus tästä ole kerettiläinen, niin ei minustakaan koskaan tule kerettiläistä, vaikka olenkin niin monien piispain ja kirkon opit yhdessä rymäkässä heittänyt tuleen, ja vedonnut ainoastaan kasteeseen ja alttarinsakramenttiin, sekä pitänyt kiinni siitä, ettei Kristus ole tahtonut panna kirkollensa mitään kuormaa, vaan pelkkää lohdutusta ja armoa, kuten hän sanoo: Minun ikeeni on suloinen, ja minun kuormani on keveä (Matt. 11:30), se on, minun ikeeni on rauha, ja minun kuormani on riemu.
Tuo jalo, etevä mies suo tämän kunnian kuitenkin suurille (tahi kuten niitä nimitetään) yleisille eli pää-kirkolliskokouksille, eroittaen ne muista ja kaikista piispojen säädöksistä sanoessaan että niitä tulee kunnioittaa, ja juuri samassa paikassa hän kirjoittaa, että sellaisten suurimpain kirkolliskokousten säännöksiä tulee pitää velvoittavina, koska siitä riippuu paljon, ja, käyttääkseni hänen sanojansa, niillä on saluberrima auctoritas eli hyödyllistä pitää niitä kunniassa. Mutta hän ei ole koskaan omin silmin nähnyt ainoatakaan noista suurista kirkolliskokouksista eikä edes niihin syventynyt, sillä silloin hän ehkä olisi niistä kirjoittanut toisin tai enemmän. Sillä enimmän tunnettuja ja kaikissa kirjoissa ylistettyjä suuria kirkolliskokouksia on ainoastaan neljä, niin että Rooman piispat vertasivat niitä neljään evankeliumiin, kuten he päätöksistään mahtailevatite viidennen ja sen lisäksi uuden jumalan lainkin, jonka täydensi omilla myös ohjeillaan. Lutherkin on jumalaa suurempi kuten paavi, jonka päätökset jumala taivaassa on velvollinen vahvistamaan ja pitämään totena.
- Elämän suolana
korjata kirjoitti:
jokainen sen tajuaa, että juuri sinulle
oikeinkirjoitus on vaikeaa!Ja sanottavan sisältöä mitätömämpänä pahennuksena.
- Älä vaan tosissasi
yritä irtisanoa luterilaistuutta Lutherin näkemyksistä. Ne ovat vallistevia edelleen vaikka ulkoisen väkivallan ja voimatoimien käytöstä onkin pidättäydytty - viime vuosikymmeninä. Esim. seitesemän pappia kuulusteli harhaoppisuudesta, raamattupiirin vetäjää, joka piti nyky Israelia Jumalan valittuna kansana, joka on samaa kansaa kuin Raamatun Israel. Kuulusteltava oli vielä siviili ammatiltaan rikospoliisi, joten tilannetta voi kutsua melkoiseksi farssiksi.
- tiedetään...
... on luterilaisuus alati uskonpuhdistuksen tiellä. Se mitä Luther aikanaan kertoi, on jo monessa suhteessa täyttä historiaa. Jokaisen ateistijuntinkin pitäisi viimein ymmärtää, että Luther ei ole meidän jumalamme, kuten teillä Darwin.
Kieltämättä kaikki ei uskonpuhdistuksen tiellä ei ole mennyt positiiviseen suuntaan, ihmisiä kun ollaan. Mutta Lutherin aloittama tie on jo kaukana niistä ajoista, million L. eli.
Tietenki atterukan ajatusmaailmaan ei sovi, että uskovaiset ovat paljon pidemmälle kehittyneitä kuin he itse. Mutta minkäs voit. Atte elää vieläkin satojen vuosien takaista elämää ja me olemme jo 2000-luvulla. Voi teitä onnettomia! - Uransa oman suuntansa
tiedetään... kirjoitti:
... on luterilaisuus alati uskonpuhdistuksen tiellä. Se mitä Luther aikanaan kertoi, on jo monessa suhteessa täyttä historiaa. Jokaisen ateistijuntinkin pitäisi viimein ymmärtää, että Luther ei ole meidän jumalamme, kuten teillä Darwin.
Kieltämättä kaikki ei uskonpuhdistuksen tiellä ei ole mennyt positiiviseen suuntaan, ihmisiä kun ollaan. Mutta Lutherin aloittama tie on jo kaukana niistä ajoista, million L. eli.
Tietenki atterukan ajatusmaailmaan ei sovi, että uskovaiset ovat paljon pidemmälle kehittyneitä kuin he itse. Mutta minkäs voit. Atte elää vieläkin satojen vuosien takaista elämää ja me olemme jo 2000-luvulla. Voi teitä onnettomia!aseman vakiinnuttamisen jälkeen, suuntautuen kuoleman tuomioita hyväksi käyttäen: laajoihin etinisiin puhdistuksiin ja juutalaisvihaan, - katolista perinnettä huikan vauhdittaen.
- mukavaa juu
Uransa oman suuntansa kirjoitti:
aseman vakiinnuttamisen jälkeen, suuntautuen kuoleman tuomioita hyväksi käyttäen: laajoihin etinisiin puhdistuksiin ja juutalaisvihaan, - katolista perinnettä huikan vauhdittaen.
Hehheeh!
- kansallissosialismia
mukavaa juu kirjoitti:
Hehheeh!
Luther oli Hitlerin tarvitsema historiallinen väärä profeetta. Hänen toimintansa loi pohjan antisemitistisen natsisaksan herruuspyrkimyksille Euroopassa.
- kristitty t
Luther oli väkevä saarnamies, ja seuraavassa hänen omat sanat asiasta!
Luther Jumalan sanan saarnaamisesta
"Tulos on tämä: tahdon siitä saarnata, puhua,kirjoittaa, mutta väkivaltaisesti pakottaa ja vaatia en tahdo ketään. Sillä usko tahtoo alttiisti ja pakottomasti syntyä sydämeen. Ottakaat esimerkki minusta. Minä olen vastustanut anetta ja kaikkia paavilaisia: mutta en väkivallalla, vaan ainoastaan Jumalan sanaa olen teroittanut, saarnannut ja kirjoittanut: Muuta en ole tehnyt."
Lutherin Invogavitviikon saarnat, Toinen saarna.- vain..
paavilaisia, juutalaisia Luther kehotti vainoamaan paljon julmemmin, ja uudestikastajat hän käski tappaa.
- edetä katolisessa
saksalais-roomalaisessa keisrikunnassa, ilman että jopa hänen suojelijoidensa asema ja oma pää olisi voinut joutua vadille.
Sensijaan puolustuskyvyttömön Jeesuksen todistajat, ja juutalaiset olivat hänen vihansa puolustukyvyttömiä kohteita. Kastaja hävitettiin näkymättömiin keisarikunnasta ja juutalaiset kolmannsta valtakunnasta, hänen ohjeidensa mukaisesti. Semmosta europolia on takanapäin. - niín hauskaa
vain.. kirjoitti:
paavilaisia, juutalaisia Luther kehotti vainoamaan paljon julmemmin, ja uudestikastajat hän käski tappaa.
uskotko itse tuon?
- kirjasta
edetä katolisessa kirjoitti:
saksalais-roomalaisessa keisrikunnassa, ilman että jopa hänen suojelijoidensa asema ja oma pää olisi voinut joutua vadille.
Sensijaan puolustuskyvyttömön Jeesuksen todistajat, ja juutalaiset olivat hänen vihansa puolustukyvyttömiä kohteita. Kastaja hävitettiin näkymättömiin keisarikunnasta ja juutalaiset kolmannsta valtakunnasta, hänen ohjeidensa mukaisesti. Semmosta europolia on takanapäin.Lyhyessä kirjoituksessaan Että Jeesus Kristus on syntyperäinen juutalainen Luther pyrkii esittämään teologiaansa niin, että myös juutalaiset saataisiin uskomaan Kristukseen.
Se tapa, jolla juutalaisten kanssa on tähän saakka toimittu, ei voi johtaa siinä asiassa menestykseen. ”Nyt me kohtelemme heitä ainoastaan väkivaltaisesti ja kuljemme ympäriinsä pilkkapuhein... Onko suurempaa narrin työtä kuin se, että heitä pidetään koirien veroisina. Mitä hyvää meidän pitäisi heille tehdä? Sitäkö, että kielletään heiltä työnteko ja toiminta meidän keskuudessamme ja kanssakäyminen muiden ihmisten kanssa niin, että heidät ajetaan harjoittamaan koronkiskontaa. Kuinka sellainen voisi heitä auttaa? Jos heitä haluaa auttaa niin täytyy.. harjoittaa kristillisen rakkauden lakia heitä kohtaan, ottaa heidät ystävällisesti vastaan, päästää heidät mukaan värväykseen ja työntekoon, jotta heillä on syy ja aihe olla meidän luonamme ja keskuudessamme, kuulla ja nähdä kristillistä oppiamme ja elämäämme.” - sen,
niín hauskaa kirjoitti:
uskotko itse tuon?
olen lukenut paljon Lutherin kirjoituksia.
- aikaa..
kirjasta kirjoitti:
Lyhyessä kirjoituksessaan Että Jeesus Kristus on syntyperäinen juutalainen Luther pyrkii esittämään teologiaansa niin, että myös juutalaiset saataisiin uskomaan Kristukseen.
Se tapa, jolla juutalaisten kanssa on tähän saakka toimittu, ei voi johtaa siinä asiassa menestykseen. ”Nyt me kohtelemme heitä ainoastaan väkivaltaisesti ja kuljemme ympäriinsä pilkkapuhein... Onko suurempaa narrin työtä kuin se, että heitä pidetään koirien veroisina. Mitä hyvää meidän pitäisi heille tehdä? Sitäkö, että kielletään heiltä työnteko ja toiminta meidän keskuudessamme ja kanssakäyminen muiden ihmisten kanssa niin, että heidät ajetaan harjoittamaan koronkiskontaa. Kuinka sellainen voisi heitä auttaa? Jos heitä haluaa auttaa niin täytyy.. harjoittaa kristillisen rakkauden lakia heitä kohtaan, ottaa heidät ystävällisesti vastaan, päästää heidät mukaan värväykseen ja työntekoon, jotta heillä on syy ja aihe olla meidän luonamme ja keskuudessamme, kuulla ja nähdä kristillistä oppiamme ja elämäämme.”se "kristillinen rakkaus" juutalaisia kohtaan kesti, ja sitten Martin valtasi viha, kun hän ei pystynyt käännyttämään juutalaisia omasta uskonnostaan vielä lapsellisempaan taikauskoon, jossa, uskokaa tai älkää, Jumalalla oli olevinaan oikein POIKA, joka uhrattiin paratiisisadussa tehdyn synnin sovituksena.
Että semmoista. - Sitäkö etta esitetyt
kirjasta kirjoitti:
Lyhyessä kirjoituksessaan Että Jeesus Kristus on syntyperäinen juutalainen Luther pyrkii esittämään teologiaansa niin, että myös juutalaiset saataisiin uskomaan Kristukseen.
Se tapa, jolla juutalaisten kanssa on tähän saakka toimittu, ei voi johtaa siinä asiassa menestykseen. ”Nyt me kohtelemme heitä ainoastaan väkivaltaisesti ja kuljemme ympäriinsä pilkkapuhein... Onko suurempaa narrin työtä kuin se, että heitä pidetään koirien veroisina. Mitä hyvää meidän pitäisi heille tehdä? Sitäkö, että kielletään heiltä työnteko ja toiminta meidän keskuudessamme ja kanssakäyminen muiden ihmisten kanssa niin, että heidät ajetaan harjoittamaan koronkiskontaa. Kuinka sellainen voisi heitä auttaa? Jos heitä haluaa auttaa niin täytyy.. harjoittaa kristillisen rakkauden lakia heitä kohtaan, ottaa heidät ystävällisesti vastaan, päästää heidät mukaan värväykseen ja työntekoon, jotta heillä on syy ja aihe olla meidän luonamme ja keskuudessamme, kuulla ja nähdä kristillistä oppiamme ja elämäämme.”syyt oikeuttavat ja edellyttävät "kristityiltä" ulkoista väkivaltaa ja ryhtymistä hänen esittämiinsä hävitystoimiin; kuten kristalliöynä tapahtui kirjaimellisesti Lutherin vaatimusten mukaan?
- vain umpiluupää
niín hauskaa kirjoitti:
uskotko itse tuon?
natsi kiistäisi nämä.
- Kun katsoo ympärilleen
aikaa.. kirjoitti:
se "kristillinen rakkaus" juutalaisia kohtaan kesti, ja sitten Martin valtasi viha, kun hän ei pystynyt käännyttämään juutalaisia omasta uskonnostaan vielä lapsellisempaan taikauskoon, jossa, uskokaa tai älkää, Jumalalla oli olevinaan oikein POIKA, joka uhrattiin paratiisisadussa tehdyn synnin sovituksena.
Että semmoista.jumalatonta maailmaa ja millaista hedelmää se kantaa. No pikku juttu sekin, sillä kuolema kuittaa kaiken, vai mitä? Paskanen synnin vana vaan ihmiskunnan kehdosta sen tulevaan hautaan, siinä ateistin arkipäivän evankeliumi.
- myötätuntoa
Sitäkö etta esitetyt kirjoitti:
syyt oikeuttavat ja edellyttävät "kristityiltä" ulkoista väkivaltaa ja ryhtymistä hänen esittämiinsä hävitystoimiin; kuten kristalliöynä tapahtui kirjaimellisesti Lutherin vaatimusten mukaan?
voi kun teillä ressukoilla ei ole mitään muuta keinoa saada mielenrauhaa. täällä joudutte tekemään itsenne naurunalaiseksi!
- olet varmaan viisas
sen, kirjoitti:
olen lukenut paljon Lutherin kirjoituksia.
Kerrohan meillekin, mitä olet lukenut ja kuinka monta kertaa?
- tunnut niin oppineelta
vain umpiluupää kirjoitti:
natsi kiistäisi nämä.
sun täytyy vielä lukea lisää historiaa ja harjoitella samalla tuota kirjoitustaitoa. nuo vierasperäiset sanat ovat aloittelijalle aika vaikeita, eikö totta?!
- ja sormi
myötätuntoa kirjoitti:
voi kun teillä ressukoilla ei ole mitään muuta keinoa saada mielenrauhaa. täällä joudutte tekemään itsenne naurunalaiseksi!
-----ssä.
- että alkaa väittää
tunnut niin oppineelta kirjoitti:
sun täytyy vielä lukea lisää historiaa ja harjoitella samalla tuota kirjoitustaitoa. nuo vierasperäiset sanat ovat aloittelijalle aika vaikeita, eikö totta?!
Ettei koko holokaustia ollutkaan ja että evankeeliset luterilaiset eivät ollee Jeesukseen uskovien joukkomurhien takana yhdessä äitikirkkonsa kanssa. Luterilaisuus oli vain kuin tottelematon augustinolaismukki joka nousi 30-myös vuotiseen sotaan omaa synnyttäjäänsä vastaan, -sotkien mukaan tähän jumalattomaan välien selvittelyyn myös ulkopulisia, kuten suomalaiset talonpojat "nostoväkenä" jne.
- juttusi
että alkaa väittää kirjoitti:
Ettei koko holokaustia ollutkaan ja että evankeeliset luterilaiset eivät ollee Jeesukseen uskovien joukkomurhien takana yhdessä äitikirkkonsa kanssa. Luterilaisuus oli vain kuin tottelematon augustinolaismukki joka nousi 30-myös vuotiseen sotaan omaa synnyttäjäänsä vastaan, -sotkien mukaan tähän jumalattomaan välien selvittelyyn myös ulkopulisia, kuten suomalaiset talonpojat "nostoväkenä" jne.
ovat aivan puutaheinää!
- ovat
juttusi kirjoitti:
ovat aivan puutaheinää!
lukko ja avaimet auringossa. Eikö mitää sanottavaa vieläkään, - kyllä on vaikeeta.
- eivät
juttusi kirjoitti:
ovat aivan puutaheinää!
tule läpi
- kristitty t
Sitäkö etta esitetyt kirjoitti:
syyt oikeuttavat ja edellyttävät "kristityiltä" ulkoista väkivaltaa ja ryhtymistä hänen esittämiinsä hävitystoimiin; kuten kristalliöynä tapahtui kirjaimellisesti Lutherin vaatimusten mukaan?
Hitler oli katolinen. Meneppäs ehdottamaan katolisille luterilaisuutta, niin näet ja kuulet kelpaako!
Tottahan Lutherkin vajavaisena ja syntisenä ihmisenä voi erehtyä. Onkin parempi uskoa Jumalaa ennemin kuin ihmistä.
- puhu asiaa:
Saatanan synagogaa
Ilm.2:9. "Minä tiedän sinun ahdinkosi ja köyhyytesi - sinun, joka kuitenkin olet rikas. Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole - Saatanan synagogaa he ovat!
Olen ymmärtänyt ja kuullutkin kohtaa siten, että Jeesus siis toteaa epäuskoisista juutalaisista, että he sanovat olevansa juutalaisia, vaikka eivät olekaan. Oikeita juutalaisia ovat Kristukseen uskovat. Messiaan vastaanottaneet:
Room.2:28. Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa. 29. Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä.
Epäuskoiset eivät siis ole juutalaisia, vaan jäännös (Rm.: 9:27; Jer.3:12). Vaan lihallisten juutalaisten hylätessään Jeesuksen ja jatkaessaan vanhaa liittoa, he ovat tätä harjoittaessaan saatanan synagogaa. Näin Vapahtaja asian selvästi ilmaisee ja siihen meidän tulee tyytyä.
Raamattu kertoo myös lihallista juutalaisista näin:
Fil.3:2. "Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja".
Olen ymmärtänyt, että uudessaliitossa on olemassa hengellinen israel, johon kuuluvat kaikki uskovaiset: ”Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, julistaaksenne sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ette ennen olleet kansa, mutta nyt olette Jumalan kansa, jotka ennen , ette olleet armahdetut, mutta nyt olette armahdetut” (1Piet.2:9-10). Edelleen: ”Se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi” (Room.9:8). Vielä sanotaan: ”Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan” (Gal.3:29)
siihenaikaan oli, että kenen maa, sen kanssa. Juutalaiset joutivat hyvin omaan maahansa harjoittamaan seremoniauskoaa, sen ajan katsomuksen ja lain mukaisesti. Tuskimpa minullakaan olisi tuolloin ollut tuota ajatusta vastaan mitään.
Epäuskoiset juutalaiset olivat siis, käyttäytymisellään saaneet kaiken aikaan.
Luther oli Jumalan käyttämä uskonpuhdistaja. Hän ei ollut vain aikansa lapsi, vaan Jumalan lapsi. Niin se on asia tänäänkin, että juutalaiskysymys on Raamattukysymys, ei ajan kysymys. - Voi olla
puhu asiaa: kirjoitti:
Saatanan synagogaa
Ilm.2:9. "Minä tiedän sinun ahdinkosi ja köyhyytesi - sinun, joka kuitenkin olet rikas. Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole - Saatanan synagogaa he ovat!
Olen ymmärtänyt ja kuullutkin kohtaa siten, että Jeesus siis toteaa epäuskoisista juutalaisista, että he sanovat olevansa juutalaisia, vaikka eivät olekaan. Oikeita juutalaisia ovat Kristukseen uskovat. Messiaan vastaanottaneet:
Room.2:28. Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa. 29. Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä.
Epäuskoiset eivät siis ole juutalaisia, vaan jäännös (Rm.: 9:27; Jer.3:12). Vaan lihallisten juutalaisten hylätessään Jeesuksen ja jatkaessaan vanhaa liittoa, he ovat tätä harjoittaessaan saatanan synagogaa. Näin Vapahtaja asian selvästi ilmaisee ja siihen meidän tulee tyytyä.
Raamattu kertoo myös lihallista juutalaisista näin:
Fil.3:2. "Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja".
Olen ymmärtänyt, että uudessaliitossa on olemassa hengellinen israel, johon kuuluvat kaikki uskovaiset: ”Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, julistaaksenne sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ette ennen olleet kansa, mutta nyt olette Jumalan kansa, jotka ennen , ette olleet armahdetut, mutta nyt olette armahdetut” (1Piet.2:9-10). Edelleen: ”Se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi” (Room.9:8). Vielä sanotaan: ”Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan” (Gal.3:29)
siihenaikaan oli, että kenen maa, sen kanssa. Juutalaiset joutivat hyvin omaan maahansa harjoittamaan seremoniauskoaa, sen ajan katsomuksen ja lain mukaisesti. Tuskimpa minullakaan olisi tuolloin ollut tuota ajatusta vastaan mitään.
Epäuskoiset juutalaiset olivat siis, käyttäytymisellään saaneet kaiken aikaan.
Luther oli Jumalan käyttämä uskonpuhdistaja. Hän ei ollut vain aikansa lapsi, vaan Jumalan lapsi. Niin se on asia tänäänkin, että juutalaiskysymys on Raamattukysymys, ei ajan kysymys.Jumalan lapsi? Juutalaisten ja Jeesukseen uskovien kastajaveljien murhiin: 1 Joh.3:15.
- pitäisikö
Voi olla kirjoitti:
Jumalan lapsi? Juutalaisten ja Jeesukseen uskovien kastajaveljien murhiin: 1 Joh.3:15.
nauraa vai sääliä sinun rämpimistäsi. huudat yhtä asiaa kuin käkikello tajuamatta mitään kokonaisuudesta.
- sanomatta
pitäisikö kirjoitti:
nauraa vai sääliä sinun rämpimistäsi. huudat yhtä asiaa kuin käkikello tajuamatta mitään kokonaisuudesta.
yhtikäs mitään.
- kristitty t
Historiasta voi lukea selvästi,että juutalaiset saivat olla turvassa vain luterilaisissa maissa.
Esimerkiksi Espaniassa katoliset tuhosivat kaikki juutalaiset tarkkaan, vain katolilaisuuteen kääntyneet saivat jäädä eloon.- kristitty t
Katolinen Hitler tuhosi juutalaiset tarkkaan Saksan maalta ja laajemmaltikkin.
- Lutherin kirjasta
kristitty t kirjoitti:
Katolinen Hitler tuhosi juutalaiset tarkkaan Saksan maalta ja laajemmaltikkin.
Juutalaisista ja heidän valheistaan.
- kristitty t
kristitty t kirjoitti:
Katolinen Hitler tuhosi juutalaiset tarkkaan Saksan maalta ja laajemmaltikkin.
Katolilaiset juoksettivat luterilaiset surman suuhun ja sodan jälkeen ei ollut enää paljon luterialisia Saksanmaalla. Katolisten juonitteluja! Johon sopi ottaa Lutheria viettelemään luterilaisia!
Katoliset tuhosivat siten katolisten alueiden juutalaiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.724944Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113359Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202645Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571697- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941312
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2191093Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71995IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51889