Avioeron synnillisyys???

poikalapsi

Avoin kysymys: KAIKKI tätä palstaa lukeneet tietävät jo kantanne, jonka mukaan homoja tulee vihata, ahdistella ja käännyttää lahkoon. Kysyn nyt kuitenkin, MIKSI ette kiinnitä huomiota johonkin muuhun Raamatussa mainittuun, keskeisempään ja valtaväestöä koskevaan asiaan? Miksi ette samalla kiiman vimmalla arvostele vaikka yhä kasvavia avioerolukuja? Miksi ette haukuskele eronneita syntisiksi, irstaiksi ja milloin mitäkin? Miksi keskitytte yhden vähemmistön hakkaamiseen, kun omassa silmässäkin on malkoja poistettaviksi?

Moni helluntailainenkin on ottanut avioeron ja uuden puolison. Eikö SIIHEN asiaan olisi enemmänkin syytä kiinnittää huomiota, koska sanotte itse, ettei homous edes koske lahkoanne?

12

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eronnut...

Mä oon eronnut. Seurakunta tuolloin ehdotti että odottaisin miestä takaisin loppuelämäni.
      Hän halusi eroa, en minä.
      Tosi nopeasti sillä oli jo toinen.
      Mä näen että sä olisit sen seurakunnan kannalla.
      Taidat olla uskovainen.
      Miksi et muuten pyri palstan sheriffiksi?

• mukaan

jos henkilö hylkää puolisonsa ja nai toisen hän ei saa enää hylätä sitä uutta ja palata entisen luo.
        Jumala vihaa hylkäämistä.

Olet vapaa menemän naimisiin kunhan se vain tapahtuu Herrassa.

• tuo oli uutta
        mukaan kirjoitti:

jos henkilö hylkää puolisonsa ja nai toisen hän ei saa enää hylätä sitä uutta ja palata entisen luo.
        Jumala vihaa hylkäämistä.

Olet vapaa menemän naimisiin kunhan se vain tapahtuu Herrassa.

>>jos henkilö hylkää puolisonsa ja nai toisen hän ei saa enää hylätä sitä uutta ja palata entisen luo.
        Jumala vihaa hylkäämistä. >>

missä kohtaa raamattua noin sanotaan?

• Juho-veli

Kyllää noista mainitsemistasi asioista ollaan helluntaiseurakunnissa huolissaan.
      Tämää palsta ei ole helluntaiseurakunta, joten ei pidä päätellä kaikkea helluntailisista tämän palstan perusteella.
      Totuus on, että homoseksuaalisuudesta puhutaan seurakunnissa äärimmäisen harvoin, se ei siis ole mitenkään erityisesti helluntailaisten "hampaissa", niin kuin luulet.
      Toki syntinä homoseksuaalisuutta pidetään, mutta ei yhtään surempana tai pienempänä syntinä kuin mitään muutakaan syntiä.

Oma näkemykseni on se, että synti on (kaikki synnit)seurausta tottelemattomuudesta Jumalaa kohtaan. Vain Jumala voi osoittaa ihmisen syntisyyden. Ilman Jumalan Pyhän Hengen vaikutusta yksikään ihminen ei koe olevansa syntinen.

• 2.hellari

Jo olisi aika! Kaikki kirjoituksesi liittyvät omaan...sanonko mihin?! No, en sano, koska kaikki kuitenkin tietävät.
      Ei sinua syrjitä. Sinusta vain tahdotaan varoittaa.
      Et anna muiden mielipiteille mitään arvoa ja siksi "aihettasi"pidetään esillä silloin kun olet tekemässä sitä mihin sinut on OMASTA MIELESTÄSI luotu.

• A.S.

Tällä palstalla on ihmisiä, joilla on selviä suosikkiaiheita. Keskusteluketjuun tulevien vastausten määrästä, keskustelun aktiivisuudesta tai keskustelun tyylistä ei voi juuri vetää johtopäätöksiä siitä, millaista on suhtautuminen asioihin helluntaiseurakunnissa. Tämä on aika olennaista tiedostaa, kun lukee tämän palstan kirjoituksia.

• se tieteellisesti havaittu fakta että keskimääräistä hitaampi hihhuloituu muita useammin, saa täällä selkeän vahvistuksen.

• faktisesti
        Nas.se kirjoitti:

se tieteellisesti havaittu fakta että keskimääräistä hitaampi hihhuloituu muita useammin, saa täällä selkeän vahvistuksen.

On todettava, että joissakin asioissa hitaus on hyve, toisissa pahe - ja päinvastoin. Raamattu antaa siihen selkeän vahvistuksen.

Jaak.1:19-21
        Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;
        sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.
        Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

Valitettavan monet meistä ovat hitaita kuulemaan ja ottamaan sanan vastaan hiljaisuudella. Vihaan ja ylimielisyyteen ollaan usein hyvinkin nopeita.

Luuk.24:25-27
        Silloin Jeesus sanoi heille: "Voi teitä ymmärtämättömiä! Noinko hitaita te olette uskomaan kaikkea sitä, mitä profeetat ovat puhuneet?
        Juuri niinhän Messiaan piti kärsiä ja sitten mennä kirkkauteensa."
        Ja hän selitti heille Mooseksesta ja kaikista profeetoista alkaen, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.

• Henri Puumala.

Sana sanoo:-"Minä vihaan eroa.Älkää hyljätkö vaimojanne.Tuo JUmalan Sana ei kuitenkaan koske homo,tai lesbosuhteissa olevia.Samaa sukupuolta olevat eivät voi olla naimisissa,Raamattu kieltää sen.

• whoeva

Rakkaudettomuus.
      1. No, millä tavalla homous on rakkaudettomuutta? (Voihan homo yhtä hyvin kuin heterokin käyttäytyä rakkaudettomasti, mutta nyt kyse homoseksuaalisuudesta sinänsä.)
      2. Millä tavalla hylätty puoliso, joka rakastuu ja haluaa uudelleen avioitua, osoittaa rakkaudettomuutta?

Vastauksia, häh?

• Kaikki synti on väärin ja tuomittavaa. Enkä minä ainakaa vihaa,ahdistele tai käännytä lahkoihin homoja enkä eronneita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      73
      4956
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3359
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2655
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1717
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1566
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1322
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      219
      1113
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1005
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      889
    Aihe