Saldo Maanantailta

Luuk. 6:37 Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta...

Keräsin eiliseltä listan palstalla annetuista helvetintuomioista sekä nimittelyistä.
(Mukana vain rekisteröidyt nimimerkit ja rajatapauksia ja lähellä olevia tapauksia en laskenut).

Helvetin tuomioita jakoi:

Mohikaani_27 1 kpl.
Psalmi50.15 1 kpl.
Samper.Fidelis 1 kpl.

Nimittelyt:

Mohikaani_27 2 kpl. (Pässinpää, Sika)
Samper.Fidelis 1 kpl.
Eroe 2 kpl.
Nasse 2 kpl.

Kerrottakoon että kaikki tuomiot ja suurin osa nimittelyistä kohdistui toisiin uskoviin.
Mohikaanin nimittelysanat uskovista olivat törkeinpiä.

Tehdäänkö huomennakin lista?

24

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puusilimä

painukaa kaikki vitun hihhulit helvettiin ja pysykää siellä!

vitun pedofiilit ja raiskaajat!

pääsinkö listoille?

• voin sanoa että noilla ei nousta listalle kun ne ei kohdistuneet kehenkään yksilöön.

• merim.raimo
        Pe.ku kirjoitti:

voin sanoa että noilla ei nousta listalle kun ne ei kohdistuneet kehenkään yksilöön.

puolueeton, et siis ole kenenkään puolta ? jos kerran kiellät Jumalan, niin silloinhan kiellät itsesikin. sikstoiseks sinullahan sitä uskoa vasta onkin, kun kuvittelet, että kaikki tämä näkyvä ja näkymätön on tyhjästä nyhjästy ?

• merim.raimo kirjoitti:

puolueeton, et siis ole kenenkään puolta ? jos kerran kiellät Jumalan, niin silloinhan kiellät itsesikin. sikstoiseks sinullahan sitä uskoa vasta onkin, kun kuvittelet, että kaikki tämä näkyvä ja näkymätön on tyhjästä nyhjästy ?

"kuvittelet, että kaikki tämä näkyvä ja näkymätön on tyhjästä nyhjästy"

Kreationismi perustaa luomiskertomuksen tyhjästä nyhjäsyyn.

Minä perustan väitteeni sen sijaan tieteeseen jonka mielestä mitään ei ole tyhjästä nyhjästy vaan on energian ja aineen häviämättömyyden laki.

• Mohikaani_27
        Pe.ku kirjoitti:

"kuvittelet, että kaikki tämä näkyvä ja näkymätön on tyhjästä nyhjästy"

Kreationismi perustaa luomiskertomuksen tyhjästä nyhjäsyyn.

Minä perustan väitteeni sen sijaan tieteeseen jonka mielestä mitään ei ole tyhjästä nyhjästy vaan on energian ja aineen häviämättömyyden laki.

* Mistäs tiede nyhjäsee, tai mistä nyhjäsi silloin, kun MITÄÄN ei ollut missään? Mistä tiede löysi nyhjättävää?
        * Oli ainoastaan Jumala, joka oli jo silloin kun mitään muuta ei ollut. Eikä tiede voinut nyhjästä Jumalasta yhtään mitään!
        * Sanoppa mikä silloin alussa räjähti? Mikä, kun MITÄÄN ei ollut mikä olisivoinut räjähtää, tämä on tieteen akilleenkantapää maailmojen synnystä!
        * Kaikki selitykset kaikesta animaatioineen kaatuu alkuräjähdykseen, kun sitä ei ole voinut olla, tieteen esittämässä muodossa, kas kas, kun mitään ei ihan oikeasti ollut.
        * Sano puolueeton ateisti Pe.ku, MIKÄ RÄJÄHTI?

• Eroe

Kun laskee sinun valeita sivuilta, menee helposti 78. jälkeen laskut sekaisin.
      Olet sinä niin kova valehtelemaan.

• mene laskut sekaisin 78;n jälkeen.

• outoa..
        Pe.ku kirjoitti:

mene laskut sekaisin 78;n jälkeen.

minuakin ilmeisesti kutsuttiin pahan hengen riivaamaksi. enks pääse listoille? YHYY. menin puolustamaan nääs homoja.

• outoa.. kirjoitti:

minuakin ilmeisesti kutsuttiin pahan hengen riivaamaksi. enks pääse listoille? YHYY. menin puolustamaan nääs homoja.

listalle niitä joita nimitellään, vaan ainoastaan nimittelijät!

Ajoittain täällä näyttää olevan aika tulistunutta porukkaa. Nettikeskustelun hyvä puoli on siinä että eivät yllä toistensa tukkaan eikä partaan. Täällä pysyy aina kivenheittomatkan ulkopuolella.

• nimittelyt
        outoa.. kirjoitti:

on jätetty myös pois listalta. Ainakin "TÄYSIN sadisti" on ehdotonta nimittelykamaa.

• poikalapsi
        nimittelyt kirjoitti:

on jätetty myös pois listalta. Ainakin "TÄYSIN sadisti" on ehdotonta nimittelykamaa.

Onko sadistin sanominen rehellisesti sadistiksi siis nimittelyä? Mohikaani kun ON sadisti. Pysyn kannassani, koska sen lahjosaatanan olen oppinut tuntemaan.

• * Tai tunnetusti sinun "päättelysi" on täysin harhaan vievää, on eriasia puhua ehkä helvetistä, kuin tuomita helvettiin, ja tiedän, etten ole ikimaailamssa tuominnut ketään helvettiin.
      * Sinun kierot päättelysi on kyllä tiedossa, tee parannus, ettet joudu helvettiin, vain Jeesus voi sieltä, ja sinne menon estää ja pelastaa kadotustuomiolta!

• Mulla on tallessakin viesti jossa suoraan sanot minun palavan helvetin tulessa.

• Vinhanperä

On teillä pojat, on teillä olemista he hee he..

Tämä käytäntöhän pitäisi ottaa yleismaailmallisestikin jopa seurakunnissa käyttöön. :-)

• Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.

Peku. Oletko sinä Jeesuksessa Kristuksessa, vai kuulutko sinä vielä siihen joukkoon joka on matkalla kadotukseen???

• sinä voit tuomita palstalla koska olet kristuksessa.

Tuotahan en ole ennen kuullutkaan että ne jotka on kristuksessa voivat huoletta rikkoa Raamatun ohjeita.

• "Niin kuin Aadamissa kaikki kuolevat, siten myös kaikista tehdään Kristuksessa eläviä" [1.Kor.15:22; NOVUM]

Useimmat helluntailaiset selittävät tämän tarkoittavan vain tietoiseksi tekemistä, ei ihmisten sielujen lunastusta. Mutta apostoli Paavali oli eri mieltä kuin helluntailaiset. Hän sanoi sen tarkoittavan *kaikkien ihmisten elämän vanhurskauttamista*:

Roomalaiskirje:
        5:12 "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet - "

5:18 "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;"

Jumala tekee Kristuksessa eläviä, ja synti tekee synnissä eläviä!

• teksti puhuu tässä kohti "kuolemantuomiosta" eikä 'kadotustuomiosta'!

• todé

Jeesus itse opettaa, että kadotustuomion lausuja tuomitaan itse kadotukseen. Siinä eivät siis auta Olen Kristuksessa -selitykset.

Apostoli Paavali & co ovat samoilla linjoilla:
        "Jos me sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        Jos me tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin että Hän antaa meille synnit anteeksi, ja puhdistaa meidät kaikestä vääryydestä."
        Tuossa siis Johannes kirjoittaa eritoten USKOVILLE.

• todé kirjoitti:

Jeesus itse opettaa, että kadotustuomion lausuja tuomitaan itse kadotukseen. Siinä eivät siis auta Olen Kristuksessa -selitykset.

Apostoli Paavali & co ovat samoilla linjoilla:
        "Jos me sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        Jos me tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin että Hän antaa meille synnit anteeksi, ja puhdistaa meidät kaikestä vääryydestä."
        Tuossa siis Johannes kirjoittaa eritoten USKOVILLE.

mukaan kadotukseen joutuvat ne jotka eivät ole Jeesuksessa Kristuksessa.

Onko tässä jotain epäselvää?

En minä ole sitä Raamattuun kirjoittanut.
        Minä vain lainasin sitä sieltä.
        Minä kysyin pekulta, että oletko sinä Jeesuksessa Kristuksessa.

Joka ei ole Jeesuksessa on Raamatun mukaan matkalla kadotukseen.
        Raamattu näin sanoo ja minä usko, että se on totta.

• Pe.ku kirjoitti:

sinä voit tuomita palstalla koska olet kristuksessa.

Tuotahan en ole ennen kuullutkaan että ne jotka on kristuksessa voivat huoletta rikkoa Raamatun ohjeita.

Raamattun mukaan ne jotka eivät ole Jeesuksessa Kristuksessa joutuvat kadotukseen.

OLETKO SINÄ JEESUKSESSA KRISTUKSESSA PEKU?

• Psalmi50.15 kirjoitti:

Raamattun mukaan ne jotka eivät ole Jeesuksessa Kristuksessa joutuvat kadotukseen.

OLETKO SINÄ JEESUKSESSA KRISTUKSESSA PEKU?

mikään kadotustuomio ei kohtaa niitä jotka ovat Jeesuksessa kristuksessa.

Tuohan tarkoittaa sitää että voi rikkoa myös Raamatun sanaa joutumatta kadotukseen jos on jeesuksessa kristuksessa.

• todé

Harmi vain, että tällä foorumilla ketjut eivät nouse ylöspäin kellotuksen mukaan, vaan jäävät uusien jalkoihin.

Tee vain huomennakin lista. Rekisteröimättömiltäkin tulevat nimittelyt on otettava huomioon ja rajatapaukset jätettävä minimiin.

• Yhtään ottamatta kantaan nimimerkkien vakaamusta, erittäin hyvän huomion olet Peku tehnyt. Ehkäpä tämä avaa silmiä asiallisella tavalla tarkoitan jotka pystyvät "ottamaan ongeensa" loukkaantumatta.

Itse pyrin keskustelemaan kaikkien kanssa mahdollisimman asiallisesti ja rakentavasti, mutta vajavaisena ihmisenä se ei kai aina onnistu,pahoitteluni siitä kaikille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      73
      4956
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3359
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2655
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1717
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1566
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1322
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      219
      1113
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1005
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      889
    Aihe