HUONOIMMAT VUOKRAFIRMAT!

ex.orjatar

laittakaapa mielipidettä ja kommenttia huonoimmista vuokrafirmoista. Siis omia huonoja kokemuksia tai kuulopuheita. Itellä ainakin täällä Kuopiossa huonoja kokemuksia seuraavista firmoista: Varamiespalvelu (pieni palkka huono työ), Staffpoint (lomarahat lisät ei koskaan täsmännyt), Optea (todella kökköä asiakaspalvelua, ei ikinä oikeita töitä), Ame Consulting (todellista kusetusta, ei oikeita työpaikkoja, palkka alle minimin, asiakaspalvelu aivan syvältä), Capital Multiservises (ilkeä akka hoitaa meidän aluetta, vain alipalkattuja työpaikkoja, lisät lomarahat ei täsmää)
Kaiken kaikkiaan on sanottava että olen todella pettynyt Kuopiossa toimiviin vuokrafirmoihin..Monessa olen ollut töissä enemmän tai vähemmän, mutta jokaisessa tuntuu jokin mättävän. Taitaa olla hinnat poljettu niin alas ettei asiakaspalvelulle ja työntekijöiden huomioimiselle jää enää aikaa tai se ei kiinnosta.. ainiin ja en ole mikään juoppo-lalli vaan koulutus on Tradenomi DI..

78

16305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simo

      NIITÄ JUOPPOJA MYÖS TRATRATRADENOMEISSA JA DIDIDIPLOMI-INSINÖÖREISSÄKIN. VAI ONKS TEILLÄ ANTABUS-KAPSELIT?

      • ex.orjatar

        HAISTA PERSE SENKIN PASKAHOUSU!


      • simo
        ex.orjatar kirjoitti:

        HAISTA PERSE SENKIN PASKAHOUSU!

        Siinäpä se tradenomin diplomi-inssin ylivoipaisuus nähtiin. Hahahaa! Hyvä ettäkelpaat edes vuokrafirmoille...Pidä perse kuitenkin tuolissa..


      • Hehheh.
        ex.orjatar kirjoitti:

        HAISTA PERSE SENKIN PASKAHOUSU!

        Tekstistä päätellen ei tarvitse miettiä miksi sulla on ollut vaan paskahommia.


      • simo
        ex.orjatar kirjoitti:

        HAISTA PERSE SENKIN PASKAHOUSU!

        Voisin haistaa eksoottista sun TraDi vittua


    • Kuopion vuokrafirmat

      Ei tästä kaupungista löydy koulutetulle ihmiselle järkeviä töitä. Voisin keskustella asiasta ihan naamatusten vaikka kahvikupin ääressä.

      • halpamyynti

        Kyllä siellä varmasti koulutetuille töitä on, mutta ne tekee jo joku muu... ja luultavasti turhan kalliilla. Mitäs jos työttömät & paskaduunia vuokrafirmalle tekevät koulutetut kuopiolaiset lyöttäytyisitte yhteen ja perustaisitte vaikka osuuskunnan, joka markkinoi firmolle osaamistanne sopivasti alle sen hinnan, mitä firman vakiduunarit nyt sitä tekee? Dippainsseille ainakin usein maksetaan niin törkeän paljon, että ne palkannut firma voisi mielellään ulkoistaa niiden hommat halvemmalle tekijälle. -No joo ei liittynyt vuokratyöhön.


      • marko_saanala1

        dippainssi ei oo koulurtus vaan ih at urha paperi jota voi toimisti homo pyörittää munan ympärille . tosi duunari ei koului käy!!!


    • Vuokratyöntekijä

      Ai sekö onkin vuokrafirman vika jos työ on paskaa? Ihan niinkuin ne saisivat päättää että mitä työtä missäkin tehdään. Hehän vain hakevat työntekijän ko. tehtävään. Ja sitäpaitsi sinä ITSE olet sen työn ottanut vastaan, joten vilkaisu peiliin voisi auttaa.

      • ihme

        sitten pakottaa hakemaan töitä välistävetäjien kautta?


      • Vuokratyöntekijä.
        ihme kirjoitti:

        sitten pakottaa hakemaan töitä välistävetäjien kautta?

        No se on asia taas täysin eri, että miksi haetaan vuokrafirman kautta. Mutta ei sitä tehtävänkuvaa se vuokrafirma määrää, sen määrää tietysti se asiakasyritys. Joten turha syyttää syytöntä.


      • sanoen?
        Vuokratyöntekijä. kirjoitti:

        No se on asia taas täysin eri, että miksi haetaan vuokrafirman kautta. Mutta ei sitä tehtävänkuvaa se vuokrafirma määrää, sen määrää tietysti se asiakasyritys. Joten turha syyttää syytöntä.

        "Emme vastaa mistään me vain rahastamme"


      • Vuokratyöntekijä.
        sanoen? kirjoitti:

        "Emme vastaa mistään me vain rahastamme"

        Käytäs nyt vähän järkeäsi. Miten vuokrafirma voisi vastata toisen yrityksen työnkuvasta? Tottakai he ovat vastuussa omasta toiminnastaan, eli esim. palkat tulevat oikein ja ajallaan.


      • näin sitten

        Vuokrafirman pitäis sanoa asiakkaalle, että onpa teille niin kurja tehtävä tarjolla ettei me siihen ketään etsitä. Heh heh hoh!!!


      • mukaan
        Vuokratyöntekijä. kirjoitti:

        Käytäs nyt vähän järkeäsi. Miten vuokrafirma voisi vastata toisen yrityksen työnkuvasta? Tottakai he ovat vastuussa omasta toiminnastaan, eli esim. palkat tulevat oikein ja ajallaan.

        vuokratyönantaja ja asiakasyritys ovat yhdessä vastuussa esim. työsuojelusta.
        Moniko vuokratyönantaja käy esim. tsekkaamassa työpaikan turvallisuus olosuhteet?
        Vuokratyön ongelmat vastuiden sekavuus ja se että kukaan oikeastaan huolehdi niistä. Ei kaikkia vastuita voida siirtää työntekijän kontolle. Vai mitä mieltä itse olet vuokratyöntekijänä, jos sinulle sattuu tapaturma
        kehnojen työolosuhteiden seurauksena?


      • MP.
        mukaan kirjoitti:

        vuokratyönantaja ja asiakasyritys ovat yhdessä vastuussa esim. työsuojelusta.
        Moniko vuokratyönantaja käy esim. tsekkaamassa työpaikan turvallisuus olosuhteet?
        Vuokratyön ongelmat vastuiden sekavuus ja se että kukaan oikeastaan huolehdi niistä. Ei kaikkia vastuita voida siirtää työntekijän kontolle. Vai mitä mieltä itse olet vuokratyöntekijänä, jos sinulle sattuu tapaturma
        kehnojen työolosuhteiden seurauksena?

        Nyt puhutaan sitten kahdesta eri asiasta, eli siitä että työnkuva on "paskaa" ja siitä että rikotaan lakia (työturvallisuuslaki). Tottakai vuokratyöyritys haluaa pitää huolta henkilöidensä turvallisuudesta ja mikäli joudut esim. työskentelemään rakennustyömaalla ilman kypärää, ota välittömästi yhteyttä vuokrafirmaan. Vuokrafirma ei välttämättä voi mitenkään tietää, miten jollain tietyllä yrityksellä, jollain tietyllä työmaalla ja tietyssä kohteessa on rikottu työturvallisuuspykälää. Tämän vuoksi on hyvä, jos teet siitä ilmoituksen.

        Vuokratyöyrityksen vastuulle kuuluu hallinnollinen vastuu vuokratyöntekijöistään. Eli he vastaavat palkastasi, lomastasi tai siitä jos sinulle täytyisi vaikka antaa varoitus. He ovat myös lain mukaan velvoitettuja edesauttamaan urakehitystäsi (työsopimuslaki; työnantajan velvollisuudet).

        Asiakasyrityksen vastuulla on se mistä he vuokrafirmalle maksavat, eli operatiivinen työnjohto. He vastaavat siitä mitä tehdään, miten tehdään ja milloin tehdään. He vastaavat käytännön työkaluista, toimitiloista ja työturvallisuudesta.

        Työntekijä vastaa toiminnasta periaatteessa vain ja ainoastaan työnantajalleen, eli vuokratyöyritykselle. Toki hän on ulkoistetun operatiivisen vallan alla asiakasyrityksessä. Mikäli hän ei noudata näitä ehtoja, hän rikkoo työnantajansa (vuokrafirma) hänelle määräämää käskyä.

        Mikäli mikä tahansa asia töissä mättää, työntekijä voi AINA olla yhteydessä juridiseen työnantajaansa - vuokratyöyritykseen. Toki asioita voi saada nopeammin hoidettua puhumalla suoraan työpisteellä, mutta mikään ei todellakaan estä kääntymästä vuokrafirman puoleen.

        Näitä henkilöstövuokraushommia voi tehdä kahdella tavalla, "päin persettä" tai hyvin. Valitettavasti päin persettä tekijöitä alalta löytyy ja he tahrivat muidenkin mainetta. Todellisuudessa työntekijää ja hänen osaamistaan tulee aina kunnioittaa, eikä tähän vuokratyö tee mitään poikkeusta. Toivon, että löydät itsellesi paremman vuokrafirman, jottei tarvitse miettiä kertomasi kaltaisia ongelmia.


      • Juuri niin
        MP. kirjoitti:

        Nyt puhutaan sitten kahdesta eri asiasta, eli siitä että työnkuva on "paskaa" ja siitä että rikotaan lakia (työturvallisuuslaki). Tottakai vuokratyöyritys haluaa pitää huolta henkilöidensä turvallisuudesta ja mikäli joudut esim. työskentelemään rakennustyömaalla ilman kypärää, ota välittömästi yhteyttä vuokrafirmaan. Vuokrafirma ei välttämättä voi mitenkään tietää, miten jollain tietyllä yrityksellä, jollain tietyllä työmaalla ja tietyssä kohteessa on rikottu työturvallisuuspykälää. Tämän vuoksi on hyvä, jos teet siitä ilmoituksen.

        Vuokratyöyrityksen vastuulle kuuluu hallinnollinen vastuu vuokratyöntekijöistään. Eli he vastaavat palkastasi, lomastasi tai siitä jos sinulle täytyisi vaikka antaa varoitus. He ovat myös lain mukaan velvoitettuja edesauttamaan urakehitystäsi (työsopimuslaki; työnantajan velvollisuudet).

        Asiakasyrityksen vastuulla on se mistä he vuokrafirmalle maksavat, eli operatiivinen työnjohto. He vastaavat siitä mitä tehdään, miten tehdään ja milloin tehdään. He vastaavat käytännön työkaluista, toimitiloista ja työturvallisuudesta.

        Työntekijä vastaa toiminnasta periaatteessa vain ja ainoastaan työnantajalleen, eli vuokratyöyritykselle. Toki hän on ulkoistetun operatiivisen vallan alla asiakasyrityksessä. Mikäli hän ei noudata näitä ehtoja, hän rikkoo työnantajansa (vuokrafirma) hänelle määräämää käskyä.

        Mikäli mikä tahansa asia töissä mättää, työntekijä voi AINA olla yhteydessä juridiseen työnantajaansa - vuokratyöyritykseen. Toki asioita voi saada nopeammin hoidettua puhumalla suoraan työpisteellä, mutta mikään ei todellakaan estä kääntymästä vuokrafirman puoleen.

        Näitä henkilöstövuokraushommia voi tehdä kahdella tavalla, "päin persettä" tai hyvin. Valitettavasti päin persettä tekijöitä alalta löytyy ja he tahrivat muidenkin mainetta. Todellisuudessa työntekijää ja hänen osaamistaan tulee aina kunnioittaa, eikä tähän vuokratyö tee mitään poikkeusta. Toivon, että löydät itsellesi paremman vuokrafirman, jottei tarvitse miettiä kertomasi kaltaisia ongelmia.

        ongelmana on yleensä tämmöiset ”tarjouskilpailun voittaneet pystymetsästä tulleet palikkatestaajat”, jotka eivät välttämättä ymmärrä välittämästään alasta mitään…


        Se on tietenkin eri asia, jos lähdet hevostilalle töihin, niin lannan luominen todennäköisesti kuuluu työkuvaasi…


      • mihin henkilöstöä vuokraa
        Vuokratyöntekijä. kirjoitti:

        Käytäs nyt vähän järkeäsi. Miten vuokrafirma voisi vastata toisen yrityksen työnkuvasta? Tottakai he ovat vastuussa omasta toiminnastaan, eli esim. palkat tulevat oikein ja ajallaan.

        Kyllä vuokrafirman pitää tietää työn kuvasta, johon he rekrytoivat työntekijän.

        Jos näin ei olisi, mien palkkakaan voisi olla oikein, jos ei tietoa, mihin työhön/tehtävään/palkkaluokkaan työntekijä kuuluu?

        Se ei tietenkään riitä, että "joku" palkka tulee ajallaan, ellei palkka vastaa työn kuvaa, kokemusta, tai sitä, mistä on sovittu jne.

        Aivan, järjen käyttö on todellakin sallittua :))) - myös vuokratyöntekijälle.


      • Baronan vuokratyöntekijä.
        mukaan kirjoitti:

        vuokratyönantaja ja asiakasyritys ovat yhdessä vastuussa esim. työsuojelusta.
        Moniko vuokratyönantaja käy esim. tsekkaamassa työpaikan turvallisuus olosuhteet?
        Vuokratyön ongelmat vastuiden sekavuus ja se että kukaan oikeastaan huolehdi niistä. Ei kaikkia vastuita voida siirtää työntekijän kontolle. Vai mitä mieltä itse olet vuokratyöntekijänä, jos sinulle sattuu tapaturma
        kehnojen työolosuhteiden seurauksena?

        Minut ainakin on vakuutettu Baronalla/Pohjolassa. Jos minulle tapahtuu tapaturma työpaikalla niin Barona hakee minulle korvausta Pohjolasta.

        Tuo lukee siinä Tervetuloa Baronalle paperissa. Siinä on myös muita tärkeitä asioita.


      • työnantajien
        Baronan vuokratyöntekijä. kirjoitti:

        Minut ainakin on vakuutettu Baronalla/Pohjolassa. Jos minulle tapahtuu tapaturma työpaikalla niin Barona hakee minulle korvausta Pohjolasta.

        Tuo lukee siinä Tervetuloa Baronalle paperissa. Siinä on myös muita tärkeitä asioita.

        on pakko vakuuttaa työsuhteessa olevat työntekijänsä.

        (ellei sitten teetetä pimeätä työtä…)


      • Joopatijoo-o
        Baronan vuokratyöntekijä. kirjoitti:

        Minut ainakin on vakuutettu Baronalla/Pohjolassa. Jos minulle tapahtuu tapaturma työpaikalla niin Barona hakee minulle korvausta Pohjolasta.

        Tuo lukee siinä Tervetuloa Baronalle paperissa. Siinä on myös muita tärkeitä asioita.

        Heh... luuleeko joku vielä saavansa korvauksia jostain työäksidentistä? Sallikaa mun nauraa.... nuo vakuutukset on lähinnä kauniita sanoja paperilla.. toki ne siis on olemassa, mutta että niistä sais joskus jonku korvauksen?! Hohoo... vuokrafirma tietty saa omansa pois, siinäpä se sitten olikin.


      • Toivo Muna
        Vuokratyöntekijä. kirjoitti:

        Käytäs nyt vähän järkeäsi. Miten vuokrafirma voisi vastata toisen yrityksen työnkuvasta? Tottakai he ovat vastuussa omasta toiminnastaan, eli esim. palkat tulevat oikein ja ajallaan.

        Eivät he kerro työterveydenhoidosta mitään, omaan piikkiin saat lääkärille mennä ja jos saat sairaslomaa niin tulee kenkää. Työsopimukset on määräaikaisia
        mutta on monia pykäliä niillä miten se katkeaa, määräaikainen on aina tietyn pituinen esim 3kk. ja vuokrafirma on velvollinen maksamaan palkan siltä ajalta jos
        se katkeaa. Missään ei mainita työntekijän oikeutta katkaista työsuhdetta.


    • veksi.

      Ensinnäkin paska työ ja huono palkka eivät ole siitä vuokrafirmasta kiinni. Nuo ehdot sanelee asiakasyritys, joka työntekijän haluaa vuokrata. Palkasta vuokrafirma voi neuvotella, muttei voi sitä päättää.

      No entäs se huono asiakaspalvelu sitten? Mitä sillä tarkoitetaan? Varmasti sitä on, en sitä epäile. Huonoa asiakaspalvelua kuitenkaan ei ole se, että joutuu ilmoittamaan hakijalle ettei häntä valittu tehtävään. Huonoa asiakaspalvelua ei myöskään ole se, että päätös valinnasta viivästyy tai että vuokrafirma ei osaa kertoa tarkalleen milloin päätös tehdään. Sekään ei ole vuokrafirmalta huonoa asiakaspalvelua, että asiakasyritys ei osaa sanoa mitään hyvää syytä, että miksi hakijaa ei valittu heidän tehtäväänsä. Mutta varmasti huonoakin palvelua alalla on.

      • Salone

        Vuokrafirma neuvottelee sekä vuokraajan että vuokrattavan kanssa palkkioista eli eihän se tyhmä ole joka koettaa saada työntekijän halvalla vaan se joka tekee sen työn halvalla!!


      • Baronan Vuokralainen

        Esimerkiksi Baronakin on suuri yritys ja sillä on paljon asiakkaita. Ei se välttämättä tiedä mitä kukakin tekee missäkin töissä. Ei se soittele, että miten sillä ja sillä menee.

        Kyllä se on asiakasfirma joka ne työt antaa.

        Tulipa mieleen että Barona ilmoitti että olisi vuorohommia tiedossa, niin eipä ollutkaan mitään vuorotyötä, vaan päivätyö. No, käyhän se noinkin.


      • AnnetteSaiTarpeeks
        Baronan Vuokralainen kirjoitti:

        Esimerkiksi Baronakin on suuri yritys ja sillä on paljon asiakkaita. Ei se välttämättä tiedä mitä kukakin tekee missäkin töissä. Ei se soittele, että miten sillä ja sillä menee.

        Kyllä se on asiakasfirma joka ne työt antaa.

        Tulipa mieleen että Barona ilmoitti että olisi vuorohommia tiedossa, niin eipä ollutkaan mitään vuorotyötä, vaan päivätyö. No, käyhän se noinkin.

        No Baronasta on ollu mulla ja miehellänikin kokemuksia, että he eivät ikinä ota itse yhteyttä vaikka lupailevatkin, aina saa itse soitella kokoajan työn perään...
        Sitten kun vihdoinkin saat sen työn, se onkin vuorotyötä, vaikka olet ollut siinä luulossa että päivätyö. :DD Ei helv...

        Ja juuri tämä, että lupailevat, joo soitan takas tänviikon lopulla, palaillaan sit asiaan, ja joo, soitanki tiistaina, soitan torstaina takasin sulle... eikä mitään kuulu!
        Sitten ku soitat sinne että no, soitin nyt uudestaan siitä paikasta, niin sanovatkin, aijaa, no ehkä ensviikolla tai sitäseuraavana tai sitäseuraavana voi jo kuulua jotain?????

        Siis eihän tässä nyt ikuisuuksia ole aikaa odotella! Jos sattuu olemaan sellainen homma minkä varaan on jättänyt, että tyyliin sen homman nyt varmasti saan. No ei kannata jättää mitään Baronan varaan sen sanon vaan...

        Että työttömänä, kunnes jotain järkevää tulee vastaan.


      • Baronan vuokralainen
        AnnetteSaiTarpeeks kirjoitti:

        No Baronasta on ollu mulla ja miehellänikin kokemuksia, että he eivät ikinä ota itse yhteyttä vaikka lupailevatkin, aina saa itse soitella kokoajan työn perään...
        Sitten kun vihdoinkin saat sen työn, se onkin vuorotyötä, vaikka olet ollut siinä luulossa että päivätyö. :DD Ei helv...

        Ja juuri tämä, että lupailevat, joo soitan takas tänviikon lopulla, palaillaan sit asiaan, ja joo, soitanki tiistaina, soitan torstaina takasin sulle... eikä mitään kuulu!
        Sitten ku soitat sinne että no, soitin nyt uudestaan siitä paikasta, niin sanovatkin, aijaa, no ehkä ensviikolla tai sitäseuraavana tai sitäseuraavana voi jo kuulua jotain?????

        Siis eihän tässä nyt ikuisuuksia ole aikaa odotella! Jos sattuu olemaan sellainen homma minkä varaan on jättänyt, että tyyliin sen homman nyt varmasti saan. No ei kannata jättää mitään Baronan varaan sen sanon vaan...

        Että työttömänä, kunnes jotain järkevää tulee vastaan.

        Minä olen kyllä tyytyväinen Baronaan. Barona ei varsinaiseti palvele tämän kaupungin henkilöitä ja firmoja, mutta onneksi eräs firma teki sopimuksen Baronan kanssa ja useat tämän kaupungin työttömät pääsivät sinne firmaan töihin.


        Eräs tyyppi Baronalta oli laittanut erään ilmoituksen mol.fi sivulle ja soitin hänelle.
        Hän kysyi olenko täyttänyt työhakemuksen heidän sivulla ja mahdollisesti CV. Minulla oli kaikki tiedot siellä CV: kera. Hän sitten kutsui minut Helsinkiin.

        Nyt olen mukavassa työympäristössä ja toivonkin että jatkoa tulee sopimuksen jälkeen siltä firmalta missä työskentelen.

        Tuosta vuorotyöstä hieman. On mahdollista että jossain vaiheessa siirrytään siihen.


      • sitä
        AnnetteSaiTarpeeks kirjoitti:

        No Baronasta on ollu mulla ja miehellänikin kokemuksia, että he eivät ikinä ota itse yhteyttä vaikka lupailevatkin, aina saa itse soitella kokoajan työn perään...
        Sitten kun vihdoinkin saat sen työn, se onkin vuorotyötä, vaikka olet ollut siinä luulossa että päivätyö. :DD Ei helv...

        Ja juuri tämä, että lupailevat, joo soitan takas tänviikon lopulla, palaillaan sit asiaan, ja joo, soitanki tiistaina, soitan torstaina takasin sulle... eikä mitään kuulu!
        Sitten ku soitat sinne että no, soitin nyt uudestaan siitä paikasta, niin sanovatkin, aijaa, no ehkä ensviikolla tai sitäseuraavana tai sitäseuraavana voi jo kuulua jotain?????

        Siis eihän tässä nyt ikuisuuksia ole aikaa odotella! Jos sattuu olemaan sellainen homma minkä varaan on jättänyt, että tyyliin sen homman nyt varmasti saan. No ei kannata jättää mitään Baronan varaan sen sanon vaan...

        Että työttömänä, kunnes jotain järkevää tulee vastaan.

        ...että kaikki vuokrafirmat elävät hyvistä työntekijöistään. Heille soitetaan, heistä huolehditaan.
        Paskoja ei paljon muisteta.
        Kumpaan ryhmään kuulutte miehenne kanssa ???


      • Tähän kannattaisi vuokrafirmojen kiinniittää huomiota.
        -Alojen työehtosopimukset ja niiden vaatimukset.
        Sen jälkeen tietäisivät millä työ voidaan ottaa vastaan palkatessa joku tietty henkilö se työ tekemään, sitten omat kulut päälle ja tuosta sitten tulisi tieto paljonko asiakasyrityksen pitää maksaa sen työn suorittamisesta.
        Tuon laiminlyönnistä vastaa juuri vuokrafirma ei heidän asiakas. Työntekijä tekee sopimuksen vuokrafirman kanssa jossa lukee että noudatetaan työehtosopimusta niin ei vuokrafirman ammattitaidottomuus myydä itseään vapauta heitä laiminlyömästä ja jättää maksamasta työntekijälle työehtosopimuksen mukaista palkkaa. Tuo kun tuntuu olevan monella näillä vuokrafirmalla tietoinen valinta rikkoa työehtosopimuksia tietoisesti, niin liittojen luulisi olevan kiinnostuneempi asiasta. Heidän kiinnostus asiasta toisi rotia tilanteeseen ja todennäköisesti ajaisi asiaa enemmän vakihenkilökunnan piiriin kun nämä "alihinnoittelijat" karsiutuisi pois. Ammattitaidolla ratsastava vuokrafirma? Tuollaista ei taida Suomessa olla, alihinnoittelu ei ole ammattitaitoa ja oma osaaminen vuokrafirmassa vaatisi ensin tutustumista alojen työehtosopimuksiin ja jos näin ei ole kyseinen firma tehnyt niin ei heidän kannata itseään työnantajana edes mainostaa, koska tärkein työ on jäänyt tekemättä.
        T:Ammattitaidottomalle CL-yhtiöpalvelulle jota suosittelen välttämään.


    • Baronan vuokatyöläinen

      Minulla oli/on useammassa vuokratyöfirmassa työhakemus ja niin muidenkin kannattee tehdä.

      • vuoka_vuoka_vuoka_vuoka_

        mikä vuoka työläinen teekee?


    • pikku-sirkku

      Hoo, sopivaan aikaan löysinkin tälläisenkin ketjun.

      1. Viime keväänä olin EILAKAISLA:n kautta töissä kuukauden, työ oli projektihomma, joten ei kestänyt pidempään. Oli aivan mahtava työnantaja ja asiakasyrityksen kanssa asia toimi moitteettomasti. Yhteydenotot pelasivat sieltä suunnasta, ja asiakaspalvelu oli mukavaa. Palkat tuli ajallaan lomakorveukset oli kohdallaan.
      Lisänä myös työntekijöiden kesäretki Näsijärvelle, mikä oli myös aivan mahtava. Eli Eilakaislasta ei ole mitään moitittavaa.

      2. Hain tuossa kuukausi sitten ARJA RAUKOLA:lle töihin. Työ olisi ollut monipuolinen, toimistomateriaalikäsittelijä, jonka työnkuvaan kuului myös asiakasyrityksen kahviossa työskentely silloin tällöin ja puhelinvaihteen hoitaminen.
      Kuullosti liian hyvältä, minulla on paperit catering-alalta, ja lisäksi merkonomin paperit, sekä olen hoitanut edellisessä työpaikassa puhelinvaihdetta.
      Minut soitettiin työhaastatteluun ennen kuin kyseisen työpaikan hakuaika edes loppuu. Työhaastattelu meni mielestäni erittäin hyvin, ja olin tyytyväinen (moniin työhaastatteluihin elämäni aikana päässytkään).
      Tämän jälkeen huomasin, että paikka olikin tullut uudestaan hakuun ja sen koommin en kyseisestä yrityksestä ole kuullukkaan.
      Vaikka se, ettei valinta kohdistunut minuun olisikin ollut minun syyni, esim. puutteelliset/huonot vastaukset haastattelussa tms. jäi kuitenkin paska maku suuhun, kun eivät voi mitään ilmoittaa, kun kuitenkin omaan sopivat paperit kyseiseen hommaan.

      3. Ja nyt päästään tähän päivään.
      Kävin viime viikon maanantaina haastattelussa Profficella, meni hyvin, soittivat perään, että pääsisinkö haastatteluun asiakasyritykseen perjantaina. Se haastattelu meni vielä paremmin. Juttelin asikasyrityksen herran kanssa n. 5min, ja hän kysyi pääsisinkö töihin maanantaina klo 9.
      Lupasi ilmoittaa Profficelle tästä, ja lopun perjantaita odottelin puhelua, mitä ikinä ei tullut. Oletin ilmeisen suoranaisesti, että minulle olisi sieltä päin soiteltu, koska näin tapahtui EK:n kanssa. Ei pitäisi tottua liian hyvään palveluun.
      Vajaan 2h:n päästä pitäisi alkaa työt, mutten ole kuullut työnantajasta sitten keskiviikon o.O
      Kuitenkin perjantaina olisi ollut aikaa n. 4-5h ennen kuin Proffice menee kiinni.
      Suunnitelmana nyt on, että soitan klo 8 Profficelle, ja kysyn mikä on oikein homman nimi, ja olen valmiudessa juoksemaan keskustaan tekemään työsopparia. Pätkääkään en tee töitä ilman sopimusta. Veetuttaa niin veetusti.

      Ja mitä nyt olen aikani kuluksi lukenut erinäisiä kertomuksia, taidanpa lukea suurennuslasin kanssa työsopparin läpi, jos nyt sellaista pääsen edes kirjoittamaan.

      • Heippu

        Hei Pikku-Sirkku, jäi kiinnostamaan miten tarina eteni. Saitko lopulta paikan?


      • pikku-sirkku
        Heippu kirjoitti:

        Hei Pikku-Sirkku, jäi kiinnostamaan miten tarina eteni. Saitko lopulta paikan?

        Sain töitä :) Helpotti huomattavasti, nyt 2vkoa töissä ollut.


    • Kokemusta on

      Haluan ilmaista mielipiteeni Staff Pointin epäammattimaisesta käytöksestä minua kohtaan. Olen ulkomaalainen maahanmuuttaja, jolla ei ole työtä. Jätin hakemukseni ja minut kutsuttiin haastatteluun ja minulle luvattiin ilmoittaa mitä työantaja sanoo. Odotan yhä puhelua ja haastattelusta on pian kolme viikkoa.
      He lupasivat kysyä minulle töitä eräästä yrityksestä ja kun itse menin ko. yritykseen henkilökohtaisesti kysymään töitä, tuli ilmi, ettei heille oltu edes soitettu.
      Siis, olen edelleen ilman töitä, matkustin turhaan 40 kilometriä, hukkasin arvokasta työaikaa ja kallista bensaa.
      Siksi suosittelen, ettei kukaan joka haluaa töihin vuokravälitysfirman kautta, käyttäisi tätä epäammattimaista firmaa; Staff Pointia.

    • hei kuule

      "Varamiespalvelu (pieni palkka huono työ)"
      -palkan määrittelee loppukädessä se firma, jossa olet töissä ei vuokrafirma. Vuokrafirmahan perii sen palkan toimeksiantajalta eli siltä firmalta, jossa oot töissä. Vuokrafirma vaan ottaa provikan välistä. Huono työ?? Miten se on vuokrafirman vika?

      Niinkuin noissa muissakin sun vuokrapaikoissa sen palkan määrittää työn teettävä firma. Sehän antaa toimeksiannon vuokrafirmalle, että etsikää heille työntekijä. Vuokrafirma maksaa käytännössä sun palkkasi ja laskuttaa sen eteenpäin. Palkka on oman kokemukseni mukaan neuvottelukysymys ja oon saanut vuokrafirmojen kautta ihan ok palkkaa.

      Noin niinkuin muuten en kyllä itsekään lämpene vuokrafirmoille ja haenkin muuta kautta niitä töitä ja jätän vuokrafirmat väliin. Ne on vaan nykyään niin yleisiä, että haettavien työpaikkojen määrä pienenee aika lailla. Ja kuka hyötyy loppujen lopuksi siitä, että otetaan vuokratyöntekijä ja ehkä sitten irtisanotaan se parin kuukauden päästä??

      Pienistä vuokrafirmoista on outoja kokemuksia, en tosin menisi edes niiden kautta töihin. Isoista kokemukset on ok. Eräässäkin pienessä vuokrafirmassa pääsin haastatteluun. Haastattelija kyseli kovasti minusta, mutta itselleni ei kerrottu työpaikasta muutakuin, että se on tietyssä kaupungissa. Ala tietty oli selvillä, mutta tarkemmat työtehtävät eivät haastattelussa selvinneet eikä myöskään onko kyse määräaikaisuudesta vai vakituisesta. Arvata saattaa, että jätän tuollaiset oudot hommat väliin!

    • opiskelija2008

      Mun mielestä vuokrafirmat on ihan hyvä ratkaisu kun on opiskelija. Saa aika pitkälle itse päättää millon ottaa työvuoroja (ainakin staffpointin ravintola-ala), eikä ole sitoutunut mihinkään... Palkkakin on ihan hyvä. Ja sairauskorvaukset

      • sepistystä

        Olen toiminut staffpointin vuokratyölaisenä kohta puoli vuotta.. Alussa lupailtiin että kyllä töitä riittää vaikka minkä moista ja että ei tulisi huolehtia työpaikan suhteen muita. Nyt kuitenkin minulle syötetään vain vuoroja paikoissa, jotka alunperin vähiten kiinnostivat.

        Nuppiin asti mentiin kun sain vääriä ohjeita ja
        työpäivä peruuntui, hyvitykseksi luvattiin kuitenkin päivän palkka. Sain palkan hädintuskin tunnista. Olen kiitollinen vuoroista joita ehdin nappailemaan, mutta motivaatiota kyllä rajusti heikentää tommonen touhu.

        Pitäkää kiinni siitä mitä teille on luvattu, älkää alistuko pompoteltavaksi!

        Ja onko muuten mahdollista/sallittua olla 2 vuokratyöfirman listoilla samaan aikaan? eivätkö ne ole kilpailevia yrityksiä?:)


    • Kummaa touhua

      Samanlaiset on kokemukset täälläkin Raukolasta- tympeä vastaan otto jo puhelimessa. Eikä edes aikaa kuunnella omaa presentaatiota tai keskustelun avausta- laita hakemus ja CV, on kiireitä....hmmm. asiakaspalvelua sekin.
      Se mikä on kiinnittänyt huomiota heidän hauissaan on se että kovat on vaatimukset työntekijältä- mitä työnantaja tarjoaa ei ilmaista. Monella muulla näin on.
      Ystäväni haki taannoin paikkaa johon hänellä oli vuosien täsmä kokemus, ei riittänyt kun puuttui KTM- kuinkahan moni niin pitkään opiskellut edes rupeaisi puotipuksuksi edes veturin pestiin.....

    • nyt vakkarityössä

      Manpower oli ihan syvältä. Hain todella monia johdon assistentin/koordinaatorin paikkoja, ja kertaakaan ei tullut edes kutsua haastatteluun. EilaKaislalta taasen pyyntöjä tuli ja kävin monissa haastatteluissa. Ongelma taisi olla Manpowerin kanssa se että olin liian vanha (45v.) ja liian kokenut, ts.en ota paikkaa 2000 euron palkalla. Jotenkin lafkasta jäi tosi kökkö kuva - olevat olevinaan niin ammattilaisia...jep jep.

      • Hfjbkohjl

        Manpower on kusetusfirma ja jos homma ei toimi syy on aina työntekijässä. Eilakaisla oli joskus hyvä, mutta taso on laskenut ja ihmekös tuo kun elokuvalippuun myyjän taustalla tullaan myymään ihmisiä töihin. Yleisesti vuokratyöhön ei kannata lähteä. Hakekaa paikkoja joissa sopimus tehdään suoraan asiakasyrityksen kanssa.


    • SERIOUS WARNING

      Kaikista HUONOIN on virolainen Runway OÜ.
      Hakevat ihmisiä myös suomesta www.mol.fi sivuston kautta.

      Kiertäkää Runway OÜ todella kaukaa.

      • Anonyymi

        Samoin kiertäkää Kuntarekry kaukaa!
        Todellisuudessa he ovat jo valinneet työntekijän virkaan/toimeen ennen kuin julistavat sen haettavaksi. Kuntarekry käskee muiden hakea massatyöttömyyden (Ammattibarometri) aloille.


    • HYPPY ROTTA

      onko kellään kokemuksia DUOLOG FIRMASTA????

    • pettynyt3

      En ole ollut muiden vuokratyöfirmojen leivissä kuin Extraajien ja en ollut yhtään tyytyväinen. Työhaastattelutilaisuudessa tehtiin suullinen sopimus, että perehdytysvuorojen palkka maksetaan vasta 10. vuoron jälkeen ja se on 50 % normipalkasta. Ensinnäkin Kaupan TESissä lukee selkeästi että palkan tulee olla vähintään 85% normaalista palkasta ja lisäksi ei sitä palkkaa oikein saisi jättää maksamatta vaikka työntekijä ei yrityksessä tekisikään 10 vuoroa.

      Itse ajattelin, että yritys ei voi jättää harjoitteluajan palkkaa maksamatta, mutta irtisanoutuessani totesin vain, ettää kyllä ne näköjään voi... Itse tein vain muutaman vuoron kyseisessä firmassa ja 10 vuoroa ei tullut täyteen. Haastattelussa yritys antoi ymmärtää että vuoroja on runsaasti tarjolla ja niitä pystyy kätevästi varailemaan netistä ja suunnittelemaan ne omien aikataulujensa mukaisesti. Olin hyvin pettynyt. Netissä oli todella nihkeästi vuoroja aina tarjolla. Varsinkin iltavuoroja oli todella vähän. tarkistin vuorot vähintään kerran päivässä ja tarjolla oli max. 5 vuoroa joista ikinä yksikään ei sopinut minulle. Työvuoroja ei pystynyt suunnittelemaan itse ollenkaan eteenpäin ja suurin osa vuoroista oli joko päivystysvuoroja tai viime hetken tekstari pyyntöjä joihin olisikin sitten pitänyt vastata salamannopeasti, jotta saisi vuoron. Ei sopinut opiskelijalle ollenkaan. Todella huono työvuorotarjonta.

      Kannattaa pysyä kaukana Extraajista jos haluaa tehdä vähän enemmän töitä

      • Tuatutatua

        Extraajilta ei saa myös lomakorvauksia jos tekee kuussa alle 40 tuntia. En itsekkään ole yhtään tyytyväinen firmaan.


    • pettynyt duunari

      lead henkilöstöratkaisut..paska firma,ei mitää etuja

    • Humanlinkonsyöpää

      Humanlink on kyllä kanssa ihan täyttä syöpää. Niille ei mikään riitä. Koskaan et ole riittävän nopea tai huolellinen. Vuoroja on minun tapauksessani noin neljä per kuukausi. Kyselin josko voisin saada enemmän niin haukuthan sieltä vain sai. Mielestäni olen yrittänyt parhaani ja sen lisäksi vielä korjaillut muiden virheitä. Ei kai ihmekkään jos kestää hieman pidempään.

    • SuosiAuktorisoituja

      Kannattaa suosia vain näitä isompia, auktorisoituja henkilöstövuokrausfirmoja. Niissä sentään homma toimii ja lakia noudatetaan. Melkoista riskipeliä ottaa töitä jostain ihan hämäristä pikkufirmoista, joilla ei varmaan talouskaan ole ihan kunnossa.

      Tässä vähän lisätietoa auktorisoinnista:
      http://www.reilujavuokratoita.fi/reiluja_vuokratoita/fi/

      Esim. yllämainitut Extraajat ja Humanlink eivät tuon listan mukaan ole auktorisoituja. Ilmankos niiden toimintamallit sitten ovat mitä ovat...

      • söööö09

        listalla olevat "auktorisoidut" firmat ovat vain kierempiä, eivät jää niin helposti kiinni koska saavat ohjeet vedätyksiin


    • miki-66

      Nordicissa harjoitetaan ikärasismia.

    • jommo

      Kyllä varmaan näitä yrittäjiä riittää ja kun yritys menee konkkaan toinen kyhätään pytyyn.

      aalto-Voima hoitaa palkat ja kaikki lomarahat jämptisti.

    • qweewq

      Valtti Henkilöstöratkaisut: tekevät 0-37,5h työsopimuksia (laiton monella alalla) sekä epäasialliset haastattelut yms.

    • jkjklklömlö

      Mitenhän se on. Eikös tuollainen vuokratyövoima tyyppinen työnteettäminen vähennä vakinaisten työpaikkojen syntymistä? Mitenhän siten ne eläkevastuut ?

    • 691

      olen kauhuissani miten paljon rakennusalalla käytetään vuokra firmoja.suomessa pitäisi tukea kuulemani mukaan pienyrittäjiä,mutta tämä on päinvastaista toimintaa.olen itse rak alan yrittäjä,mutta minulla on ollut töitä kyllä hyvin mutta kuinka kauan.kaikki kulut on nostettu rehelliselle yrittäjälle niin suureksi että ei ole ihme että käytetään vuokrafirmoja.

    • Tdsftfddfgdgfgf

      Vinkkinä voin sanoa, että muutama hälytysmerkki huonoista paikoista:

      - Väkeä (siis vuokrafirman omia) vaihtuu useasti
      - Suomi24 yms. paikat täynnä valituksia
      - Ei ole auktorisoitu
      - Ei ole selkeitä yhteystietoja tai henkilökunta ei muutenkaan näytä ihan terävimmältä.

    • kokoomus_paskaa-

      Täyttä kusetusta kaikki vuokrafirmat.
      Vuokrafirmat pitää lailla kieltää kaikki.

      Miettikääpä sitä että joku mulkku rahastaa teidän jokaisesta tekemästänne työtunnista välistä monta euroa tekemättä itse yhtään mitään sen eteen.

      Tällä poljetaan vain työntekijän oikeuksia ja poljetaan palkkoja.

      Mitä tekevät ammattiliitot asian hyväksi? ...Aivan ,eivät yhtään mitään...ovatkohan liittojen pamput itsekin mukana näissä firmoissa äänettöminä yhtiömiehinä?

      • jo_vuodesta_2004

        Monta euroa tekemättä mitään sen eteen? Rekrytoinut, järjestää työterveyshuollon, kuuntelee asiakkaan palautteet, hoitaa lakisääteiset vakuutukset, järjestää palkanmaksun, hoitaa työnantajavelvoitteet jne... Mutta ne ketkä eivät työtä tee, osaavat tuon valittamisen. Terveiset vuokratyöntekijältä Varsinais-Suomesta, parempi se on vuokratyön palkalla asuntolainaa maksaa, kuin sossun asumistuella vuokraaa.


    • Tilastot_todistaa

      Kumma homma, kun vuokrafimat ilmoittelevat työpaikoista, mutta työllisten määrä tilastollisesti ei kuitenkaan nouse!

      Tilastot todistaa tämän oikeaksi. Huono juttu joillekin.

      Eli ihan vaalivuonna joku on saanut aikaan, että työpaikoista ilmoitellaan, mutta ketään ei palkata. Hyvinhän tälläinen palvelee poliittista hegemoniaa ja mikään ei kiellä tälläisen toiminnan tekemistä.
      Suomessa voi nykyään ostaa kaikkea. Tämä kannattaa pitää mielessä.

    • chiacagon.yö

      Lisäpalvelu ja VMP. Erittäin huonoa palvelua.

    • VISVAINEN_PEENIS

      ULOSTIN HUMALASSA HOUSUUN TYÖ HAASTATTELUSSA NI EN SAANU TÖITÄ! SAATANA PITÄÄ NYT YKS PIKKU VAHINKO SAATANA ANTAA ANTEEX! PERKELE! PASKAA KAIKKI

      • gvvc

        kaikki vuokrafirmat on kusettajia ja niihin ei pitäisi yhdenkään ihmisen sekaantua!myös kaikki kusiyrittäjät ketkä käyttää vuokraduunareita on kasa paskaa kun ei voi rehellisesti palkata työvoimaa suoraan omille kirjoille vaan on osallisena tässä maassa jylläävässä duunareita kusettavassa vuokrahuijaus-systeemissä


      • Yhdyssanat.myös.oppiin

        Työ_haastattelu.


      • vitunhuijarit

        Mitä sitte?painu vittuun yhdys-sanojesi kanssa.Ja vuokratyö on väärin kun työntekijöiden palkat poljetaan alas sen kautta ja jätetään maksamatta osa palkasta ja muista lisistä


      • hephephupsansan

        Pisteen jälkeen tulee väli ennen seuraavaa lausetta.


      • Asiallistapalautetta
        vitunhuijarit kirjoitti:

        Mitä sitte?painu vittuun yhdys-sanojesi kanssa.Ja vuokratyö on väärin kun työntekijöiden palkat poljetaan alas sen kautta ja jätetään maksamatta osa palkasta ja muista lisistä

        Ja kun pisteen jälkeen on tullut väli, niin lause alkaa isolla kirjaimella. Voisit myös käyttää pilkkua ja pistettä seuraavasti; Ja vuokratyö on väärin, kun työntekijöiden palkat poljetaan alas sen kautta. Sekä jätetään maksamatta osa palkasta ja muista lisistä. Yhdyssana on myös yhdyssana.


    • Mikko12345666

      wippii work. Aivan surkea lafka, en voi suositella kenellekään. Työntekijät siellä on kokemattomia, tietämättömiä ja vailla käytöstapoja.

    • Manpowergroup

      Elkää ikinä olko missään tekemisissä ManpowerGroupin kanssa. En ole ikinä mistään muusta firmasta saanut niin huonoja kokemuksia kuin sieltä.

      -Lupaavat puhelimessa tuntipalkkaa, jota et kuitenkaan saa
      -Ei minkäänlaista tukea mihinkään asiaan
      -Esimies ei edes tiedä ketkä on jo palkkalistoilla, esim. olin jo kyseisen esimiehen kanssa kirjoittanut viikko takaperin työsopimuksen ja tämä sitten soittaa myöhemmin uudestaan "haluatko tulla meille töihin". En tiedä oliko hänellä dementia vai mikä.
      -Ja uudestaan: palkka ei ole ollenkaan mitä sovittu. Palkkapäivänä maksettiin vain murto-osa siitä mitä olisi pitänyt
      -Luvattiin paljon työtunteja, mutta todellisuus oli se, että sait kerran kahdessa kuukaudessa parin tunnin mittaisia työtehtäviä

      Eli välttäkää tuota firmaa kuin ruttoa.

    • Henuli

      Sihti ja Merkku on perseestä..älkää missään nimessä menkö töihin sitä kautta. Sairauslomatietoja ja henkilökohtaisia asioita tongitaan minkä ehditään ja palkka on aina väärin maksettu.

    • faktat_esiin

      Ne vuokrafirmat ovat kaikki kusettajia ja riistäjiä kiertäkää nyt hyvät ihmiset kaukaa nämä orjafirmat.

    • Eikiitos

      Rental Work! hakevat koko ajan töihin ja lupaavat suureen ääneen palkka TES.in mukaan JOPA ylikin.Palkkapäivä kun tulee niin murto-osa tuntinetissä näkyvistä työtunneista maksetaan eikä lisiä ollenkaan.Itse tuntipalkkakin oli maksettu pienempänä kun työsopimuksessa luki :D

    • idea_mol.fi

      Unohtakaa henkilöstö orjaus firmat! Suomi nousuun! Idea-Mol.fi projektiportaalilla vaikka vapaa-ehtoisella keksimisisellä!? Kuvitellaan vähän... Suomessa on 500 000 tuhatta työtöntä, jos jokainen keksisi VAPAA-EHTOISESTI vaikka 10 ideaa mitä HALUAISI tehdä ja MILLÄ SUOMI lähtisi NOUSUUN, niin olisi 5 miljoonaa ideaa. Tuota idea määrää eri muuttujilla perkaisivat yhteistyötahot sekä keinoäly verraten markkinatilanteita, tuotteen elinkaarta, järkevyyttä, patenttitilanteita, parannuksia vanhaan tuotteeseen ja mikä parasta työttömät voisivat lähteä projekteihin saaden rahaa mukaan! Kaikki yhteistyötahot oppilaitoksista asti aina valtion instansseihin tukisivat projekteja, rahoitus & tuotteen valmistaminen, per / projektiin osallistuukaan mitä järkeväksi ideaksi nähdään saisivat rahaa, myös valtio kun tukisi järkeviä innovaatioita ja uusia projekteja. Keksijöiden ja projektiin osallistuvien pitäisi pystyä tuotteistamaan ilman kirjanpitotaitoa saati sitten gad suunnittelutaitoa työstämään yhdessä projektiin osallistuvien kanssa tuottamaan järkeviä tuotteita markkinoille taloudellisen ylläpidon takaamiseksi tässä maassa. 2009 alkaen velkakello.fi o noussut..
      Suomen pitäisi puhaltaa yhteen hiileen, niin uusien projektien kehityksen toki myös.
      Monesti monet ex-duunarit hautaavat vaikka työkalu idean tai vastaavasti miten jonkun työvaiheen voi toteuttaa paremmin tai uusien keksintöjen ideansa koti-sohvalle koska niitä ei kustannus ja vaikeus syistä pysty viemään eteenpäin ja vaikka niitä kuinka promoaa vaikka kadulla kukaan ei ota kuuleviin korviin, eikä rahoittajia järjesty helpolla. Kaiken maailman uus-yrityskeskuksetki turhaan tehty liian vaikeaksi, yksinkertaisempi järjestelmä tuottaisi tähän maahan huomattavasti paljon enemmän edes ideoita millä tämä maa voisi nousta suosta taas jaloilleen. Hieman on yksinkertaisesti ja sekavasti selitetty, mutta asiasta on tänään soitettu jopa eduskuntaan asti!
      JA NE.... nollatuntisopparit ja henkilöstökusetusfirmat on aivan perseestä tässä maassa ja työttömien kurittaminen ihmisarvoja loukkaavaa toimintaa.

      t. työtön

      • keikkalate

        Tähän viestiin voisi joku puuhamies ajatusten välittäjä jättää hyvin yhteystietonsa..
        No mulle ainakin saa laittaa viestiä jos etsit vauhtia ideallesi:)

        [email protected]


    • Anonyymi
    • Aallonharjalla

      Millaisia kokemuksia on Aaltovoima Oy.stä?

    • Anonyymi

      Barona ja vmp (eezy nykyjään) paskimmat, tosin ei ne muutkaan mitään hyviä olleet mutta nämä paskimmat.

    • Anonyymi

      Click henkilöstöpalvelut Tampere välttäkää!

    • Kyllä välitysfirmat toimii ja jos jäät puhelua odottelemaan niin siinäpähän odottelet, aktiivisuus on valtti työmarkkinoilla ja kun pääset töihin tee työt mitkä sulle osoitetaan ei kukaan saa suoraan vaativimpia töitä vaan kyllähän se firma jonne olet päässyt haluaa tietää onko sinusta mihinkään, puoli vuotta on normaali koeaika joten jos et kahden viikon päästä ole firmassa kymppinä niin sinulla on aika pahoja harhoja työelämästä. Mutta kun teet sen puoli vuotta hyvin niin voi olla että saat vakipaikan, ja on vuokrafirmoissa eroja mutta kukaan ei pakota olemaan töissä mitkä ei kiinnosta kyllä tekevälle töitä löytyy ja mitä useammalta alalta kokemusta sitä paremmin töitä saat, ja jos itket että maksetaan alle tessin niin liitto kyllä puuttuu tilanteeseen ja se on varma homma. Että ei muuta kuin tekemään ja sen puoli vuotta kun kunnolla teet niin se palkkakin voi löytää sen oikean tason minkä olet osoittanut ansaitsevasi, koulutuksella et palkkaa saa kuin ehkä minimin ja siihen pienen lisän mutta älä nyt oikeasti kuvittele että saat saman palkan kuin työntekijä jolla on 10vuotta saman firman palveluksessa, ja mitään työtä ei ole pakko ottaa vastaan,ei muuta kuin rohkeasti hakemuksia useampaan firmaan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1406
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1170
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1032
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      39
      920
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      776
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      757
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      652
    Aihe