Milloin ketoosi"katkeaa

Eppätietoinen

Miten helposti ketoosi katkeaa?
Ymmärtääkseni VHH dieetissäkin voi syödä vähän hiilihydraattia?

Mutta mikä mahtaa olla se noin määrä hiilihydraatteja joka katkaisee ketoosin, vai onko se täysin yksilöllistä.

Eilen söin 3 näkkileipää, mutta silti tuntuu edelleen samalta kuin toissapäivänä jolloin kaiketi kroppani oli ketoosissa, vai onko kuitenkin todennäköistä että ketoosini olisi eilen katkennut?

9

7610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukaan ei

      ilmeisestikään tiedä kun et yhtään vastausta saanut.Samaa olen itsekin funtsinu ja seurasin mielenkiinnolla milloin tulee vastauksia:D

      • samaa joka palstalta???

        Sinulle on jo tuohon kysymykseen vastattu muualla, niin miksi se sama kysymys pitää olla monella palstalla???

        Ei kai kukaan montaa kertaa vastaa tuohon samaan ja lukijoita näyttää kysymykselle ja vastaukselle olleen....

        Et silleen :D


      • vastasin

        mutta ei sitä viestiä näy tässä ketjussa.
        Vai onko täällä ollut kaksi ihan samantapaista aloitusta tällä viikolla?


      • toimi...
        vastasin kirjoitti:

        mutta ei sitä viestiä näy tässä ketjussa.
        Vai onko täällä ollut kaksi ihan samantapaista aloitusta tällä viikolla?

        Yhteen toiseen viestiketjuun laitoin noin puli tuntia sitten viestin ja vieläkään se ei näy. Valittaa kyllä että olen jo lähettänyt samanlaisen viestin kun yritän uudelleen.


    • yksinkertaista...

      Jos ei muuten ole varma asiasta, niin voi ostaa näitä ketoosi-testiliuskoja apteekista, niin ei ole epätietoinen asiasta.

      Sillä sen varmuuden ainakin saa, ellei muuten.
      Halpa, varma ja helppo testata, eikä jää miettimään, että onko ketoosi poikki vai jatkuuko edelleen.

      • kloiu

        kun menet syömään jotain, niin että ylität sen 500 kcal. vuorokausi


      • Vilma Virma Hiiri
        kloiu kirjoitti:

        kun menet syömään jotain, niin että ylität sen 500 kcal. vuorokausi

        Tämä kalorijuttu nyt on täyttä paskaa, mitä VHH-ruokavalioon tulee. Aika pienillä annoksilla saisi elää, että saisi rasvalla pysymään kalorit tuolla rajalla!

        Aloittajan lienee helpointa hankkia ne testiliuskat. Missään en ole nähnyt mitään hiilarimäärää, joka automaattisesti ja kaikilla ketoosin katkaisisi. Pissi liuskaan, syö enemmän hiilaria ja tarkista päivittäin uudelleen niin kauan kunnes ketoosi on poikki. Siitähän sen hiilarimääränkin sitten saa tietää.


      • Kutistuva
        Vilma Virma Hiiri kirjoitti:

        Tämä kalorijuttu nyt on täyttä paskaa, mitä VHH-ruokavalioon tulee. Aika pienillä annoksilla saisi elää, että saisi rasvalla pysymään kalorit tuolla rajalla!

        Aloittajan lienee helpointa hankkia ne testiliuskat. Missään en ole nähnyt mitään hiilarimäärää, joka automaattisesti ja kaikilla ketoosin katkaisisi. Pissi liuskaan, syö enemmän hiilaria ja tarkista päivittäin uudelleen niin kauan kunnes ketoosi on poikki. Siitähän sen hiilarimääränkin sitten saa tietää.

        60 hiilihydraattia on yläraja päivässä, sillä saa ainakin painonnousun estettyä.
        Itse pidän ylärajana 30-40 hiilihydraattia päivässä, varmuudeksi, koska haluan laihtua, lisää.
        Kahdella ekalla viikolla meni yhteensä 4,5 kiloa.
        Alkuun menee vähän enemmän, sitten noin kilo/viikko ja jos harrastaa yhtään liikuntaa, vähän enenmmänkin.


      • Visitor
        Kutistuva kirjoitti:

        60 hiilihydraattia on yläraja päivässä, sillä saa ainakin painonnousun estettyä.
        Itse pidän ylärajana 30-40 hiilihydraattia päivässä, varmuudeksi, koska haluan laihtua, lisää.
        Kahdella ekalla viikolla meni yhteensä 4,5 kiloa.
        Alkuun menee vähän enemmän, sitten noin kilo/viikko ja jos harrastaa yhtään liikuntaa, vähän enenmmänkin.

        Ole noviisi näissä jutuissa ja siitä kysymys: jos noudattaa matalahiilihydraattista ruokavaliota ja on ketoosi "päällä" niin mitä tapahtuu jos syökin liikaa hiilihydraatteja?

        Pitääkö homma aloittaa uudelleen alusta eli katkeaako ketoosi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe