Sveitsi on vapauttanut kristittyjen noitavainon uhrin syytteistä nyt 226 vuotta liian myöhään.
Uutisesta ei käy olmi että onko kirkko myöntänyt uhrin syyttömyyden.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200808278177521_ul.shtml
Kauan se kesti ennen kuin tuon maailman rikkainpiin valtioihin kuuluva sveitsi myönsi uhrin syyttömyyden.
Muistaako moni miten Suomessa on asia noitavainojen uhrien syytteiden osalta.
Sveitsi vapautumassa kahleista
17
426
Vastaukset
- miten niin?
en vainoo, joten tästä pesee:
http://www.fourspirituallaws.org/laws/finnish/ - tästä löytyy vainottujen as...
Ei tosin käy ilmi, oliko hänet tuomittu kirkon vai maallisten viranomaisten toimesta.
Titeenkuvalehdessä oli Inkvisitiosta laaja artikkeli ja siinä näyttäs suhde luku olevan n.1:425, eli kirkko tuomitsi noituudesta suhteessa 1 kun maallinen tuomioistuin 425.
Kyllä se näyttää olevan niin, että asiassa kuin asiassa totuus tulee julki ennemmin tai myöhemmin.- se historian luku
ensisijaiseksi tehtäväksenne ja sieltä selvitätte seikan MITÄ ROOLIA KIRKKO NÄYTTELI SILLOIN YHTEISKUNNASSA!
ÄÄLIÖ! se historian luku kirjoitti:
ensisijaiseksi tehtäväksenne ja sieltä selvitätte seikan MITÄ ROOLIA KIRKKO NÄYTTELI SILLOIN YHTEISKUNNASSA!
ÄÄLIÖ!Tämä oli nimenomaan historiallinen tutkimus.
- T. Ollo
edes Sveitsi. Vielä kun ateistit myöntäisivät sen, että ateistit ovat vainonneet kristittyjä niin...
- T. Ollo
Pe.ku kirjoitti:
Kerrot nyt ihan omiasi.
Löydätkö jonkin esimerkkitapauksen.muistin väärin. Eiväthän muinaisessa Neuvostoliitossa ateistit vainonneet kristittyjä eivätkä muitakaan uskovaisia, vaan...
T. Ollo kirjoitti:
muistin väärin. Eiväthän muinaisessa Neuvostoliitossa ateistit vainonneet kristittyjä eivätkä muitakaan uskovaisia, vaan...
Ei Neuvostoliitossakaan ateistit vainonneet ketään.
Kristitty Stalin oli kyllä aikamoinen vainoaja.
Onkos sulla esimerkkejä ateistien suorittamista vainoista kun ylempänä sellaista kerroit?- kommunistisen
Pe.ku kirjoitti:
Ei Neuvostoliitossakaan ateistit vainonneet ketään.
Kristitty Stalin oli kyllä aikamoinen vainoaja.
Onkos sulla esimerkkejä ateistien suorittamista vainoista kun ylempänä sellaista kerroit?[ateistisen] nyky kiinan tilanteeseen, ja ns. uskonnonvapauteen,voit vaikka yllattya...l-h
kommunistisen kirjoitti:
[ateistisen] nyky kiinan tilanteeseen, ja ns. uskonnonvapauteen,voit vaikka yllattya...l-h
Valtio ei voi olla ateisti vaan ateisti on aina yksilö.
Kiinassa on ateistejakin suhteessa vähemmän kuin Suomessa.
Kiinassa on kristittyjä enemmän kuin ateisteja koko maailmassa.- hatustasiko?
Pe.ku kirjoitti:
Valtio ei voi olla ateisti vaan ateisti on aina yksilö.
Kiinassa on ateistejakin suhteessa vähemmän kuin Suomessa.
Kiinassa on kristittyjä enemmän kuin ateisteja koko maailmassa.---Kiinassa on kristittyjä enemmän kuin ateisteja koko maailmassa. ////
wikapedia-- christianity in china... sanoo
In 1993 there were 7 million members of the TSPM with 11 million affiliated, as opposed to an estimated 18 million and 47 million "unregistered" Protestant Christians respectively.
ja kertoo myos krist. vainoista,jotka ovat jokapaivaista leipaa ns. vapaassa kiinassa..l-h - T. Ollo
Pe.ku kirjoitti:
Ei Neuvostoliitossakaan ateistit vainonneet ketään.
Kristitty Stalin oli kyllä aikamoinen vainoaja.
Onkos sulla esimerkkejä ateistien suorittamista vainoista kun ylempänä sellaista kerroit?Stalinhan oli entinen ortodoksisen pappisseminaarin oppilas. Hänet oli siten melko varmasti kastettu jo lapsena (tai ainakin joskus ennen pappisseminnaaria).
Sitä paitsi Stalin oli myös lämmin ja vilpitön Suomen ystävä.
Satuile sinä ateisteista niin minä satuilen vaikka Stalinista. hatustasiko? kirjoitti:
---Kiinassa on kristittyjä enemmän kuin ateisteja koko maailmassa. ////
wikapedia-- christianity in china... sanoo
In 1993 there were 7 million members of the TSPM with 11 million affiliated, as opposed to an estimated 18 million and 47 million "unregistered" Protestant Christians respectively.
ja kertoo myos krist. vainoista,jotka ovat jokapaivaista leipaa ns. vapaassa kiinassa..l-hMuistini teki tässä suhteessa samanlaisen tepposen kuin sinun lukemasi.
tarkistin asian.
Kiinan kristittyjen määrä on välillä 40 - 90 miljoonaa ja kasvuvauhti 2 miljoonaa vuodessa ja ateisteja on koko maailmassa noin 150 miljoonaa.
Eihän tuo itse asiaan vaikuta kun ateisteja on kiinassa kuitenkin vain murto-osa kansasta ja monta kertaa vähemmän kuin kristittyjä.- tollo??
T. Ollo kirjoitti:
Stalinhan oli entinen ortodoksisen pappisseminaarin oppilas. Hänet oli siten melko varmasti kastettu jo lapsena (tai ainakin joskus ennen pappisseminnaaria).
Sitä paitsi Stalin oli myös lämmin ja vilpitön Suomen ystävä.
Satuile sinä ateisteista niin minä satuilen vaikka Stalinista.Sitä paitsi Stalin oli myös lämmin ja vilpitön Suomen ystävä.
isä aurinkoinen luulen?? - kielsi kaikenlaisen
Pe.ku kirjoitti:
Muistini teki tässä suhteessa samanlaisen tepposen kuin sinun lukemasi.
tarkistin asian.
Kiinan kristittyjen määrä on välillä 40 - 90 miljoonaa ja kasvuvauhti 2 miljoonaa vuodessa ja ateisteja on koko maailmassa noin 150 miljoonaa.
Eihän tuo itse asiaan vaikuta kun ateisteja on kiinassa kuitenkin vain murto-osa kansasta ja monta kertaa vähemmän kuin kristittyjä.uskonnon harjoittamisen niin kai silloin goverment on ateistinen[tiedan tiedan mao on kuollut]
kuuntele tuo video http://www.youtube.com/watch?v=H77pZGzUUZI&feature=related
saat nykytiedot 'vapaudesta' kiinassa l-h kielsi kaikenlaisen kirjoitti:
uskonnon harjoittamisen niin kai silloin goverment on ateistinen[tiedan tiedan mao on kuollut]
kuuntele tuo video http://www.youtube.com/watch?v=H77pZGzUUZI&feature=related
saat nykytiedot 'vapaudesta' kiinassa l-hteki itsestään Jumalaa kuten niin monilla muillakin diktaattoreilla on tapana ollut.
Hän halusi palvottavam itseään ja tiedotusvälineet Kiinassa kertoivat hönestä yliluonnollisia asioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43466
- 47427