Paljonko auringonkukan siemenissä on kaloreita? Laitan niitä aamulla noin 3 ruokalusikallista pirtelööni. Varmaan tuossa määrässä ei ole kovin paljon.
Oletteko kuulleet, että auringonkukan seimenet alentaisivat kolestroolia ja auttaisivat rasvan palamisessa? Vai onko vaan lengendaa?
Laitan pirtelööni lisäksi rasvatonta jugurtia, banaanin ja ruisleseitä. Mitä muuta siihen voisi laittaa?
Auringonkukansiemen
3
7061
Vastaukset
- bana--
Sadassa grammassa auringonkukan siemeniä on 582kcal. Yksi ruokalusikallinen painaa 15g jolloin 3 rkl olis 45g eli 262kcal.
Enpä ole ikinä ite ainakaan kuullut auringonkukansiementen vaikutuksesta rasvan palamiseen, mutta kolesteroli on varmaan totta kaikkien siementen osalta. Niissä on niitä hyviä rasvoja niin paljon.
Jos kalorimäärät mietityttää niin www.fineli.fi löytyy paljon eri ruokia ja aineksia kalorimäärineen ja painoineen. - k43
auringonkukan siemenissä on niin paljon muita hyvia ominaisuuksia,että ei kannata liikaa tuijottaa tuohon kalorimäärään niissä. Laita niitä aamiaispirtelöösi ihan hyvällä omallatunnolla vaan. Ihmisten pitäisi uusien tutkimusten mukaan muutenkin syödä enemmän pähkinöitä ja siemeniä. Kohtuus silti tässäkin :) Jos siemenet mietityttävät syö vaikka kevyempi välipala tai iltapala.
- Carmela3
Siis KOLESTEROLIA.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1174326- 1503689
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah903450Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392829- 1291740
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371568Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141211Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221154Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140