Otavasta

kysymys.

Onko Otava tähdistö?

9

718

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan se on

kustannusyhtiö.

• on alettu

kutsua erästä osaa Ison Karhun tähdistöstä.

• Suomessa

on isoa karhua ennenmuinoin kututtu Otavaksi. Koska se on aika selkeästi erottuva kokonaisuus on se sattumalta suurinpiirtein sama kuin Ison karhu tähdistö, joka nimitys on taas peräisin antiikin Kreikan suunnalta.

Wikipedian mukaan Otava nimitys tulee kalaverkosta.

• se on
      • itse kysymykseen

Otava on 7 tähteä, näyttää kauhalta...otava on jonkinlainen kalanpyydys suomalaisilla ollut.

Iso Karhu = Ursa Maior : siihen kuuluu muitakin tähtiä. Ne Otavan 7 tähteä ovat karhun takajaalt ja häntä..

• itse kysymykseen
        itse kysymykseen kirjoitti:

Otava on 7 tähteä, näyttää kauhalta...otava on jonkinlainen kalanpyydys suomalaisilla ollut.

Iso Karhu = Ursa Maior : siihen kuuluu muitakin tähtiä. Ne Otavan 7 tähteä ovat karhun takajaalt ja häntä..

Ai niin, onko Otava tähdistö: Otava on suomalaisessa kansanperinteessä" tähdistö", mutta virallisesti kansaonvälisesti se tähdistö on Ursa Maior l. Iso Karhu.

• kysymys.
        itse kysymykseen kirjoitti:

Ai niin, onko Otava tähdistö: Otava on suomalaisessa kansanperinteessä" tähdistö", mutta virallisesti kansaonvälisesti se tähdistö on Ursa Maior l. Iso Karhu.

Kysymykseni nousi siitä kun 7-vuotias poikani sanoi että tietosanakirjassa on virhe, kun se sanoo Otavan olevan tähdistö, vaikka se pojan mukaan on tähtikuvio, joka kuuluu Ison Karhun tähdistöön.

• Tyhmempix
        kysymys. kirjoitti:

Kysymykseni nousi siitä kun 7-vuotias poikani sanoi että tietosanakirjassa on virhe, kun se sanoo Otavan olevan tähdistö, vaikka se pojan mukaan on tähtikuvio, joka kuuluu Ison Karhun tähdistöön.

Poikasi tähtitieteellinen tietämys ja kiinnostus mahtaa olla kirkkaasti korkeampitasoista kuin useimmilla meillä jotka tällä palstalla riehuvat ja toisilleen pahanhajuisia haistattelevat.

• se on

se on karvakolmion tähdistö!.

Auus, tex! tex! tex! tex! tex! tex!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3342
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3147
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2546
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2528
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1943
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1840
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1455
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82