Leimaatteko sellaiset ihmiset hulluiksi jotka väittävät nähneensä ns. UFO:n?
Pyydättekö häntä kertomaan kokemuksestaan vai tuleeko hullun paperit?
Joo tämä ei ole UFO palsta enkä tullut tänne avautumaan.
Leimaatteko
16
1097
Vastaukset
- ritalin
En pidä UFOn nähnyttä hulluna. Mun mielestä hulluna pitävät on juntteja, jotka pyörivät pienissä ympyröissä ajattelultaan.
On kuitenkin selvä asia, että todellisia UFO-havaintoja on tehty. On myös ilmeistä, että ne liittyvät ihmisen henk. koht. havaintokykyyn siten, että kuva UFOsta tulee mieleen. Osa voi nähdä UFOn selvästi, toiset eivät näe sitä kunnolla, ks. Fatiman ilmestys.- UFO...
Niin?
- ufoja
lentäviä objekteja, joita en ole onnistunut tunnistamaan. ja darkhiiri voi lopettaa sen kaljankittaamisen, et olisi ensimmäinen joka psykoosia siitä saa :)
- mutta mutta
jotta asia olisi todellinen, se pitäisi kyetä todistamaan jollakin tavalla aika monellekin ihmiselle. Ainakin kun kyse on peräti elollisen olennon olemassaolon väittämisestä. On sangen kyseenalaista, että havaintoja tekevät vain muutamat (muutenkin asiaan uskonnonomaisesti suhtautuvat) ihmiset, joilla on yleensä vielä kosketus arkipäivän asioihin kovasti höltynyt.
- DarkNinjaHiiri
Sulla on negatiivinen asenne. Sun pitäis olla objektiivisempi. Ainakin silloin kun kyseessä ei ole UFO-Teisti.
- objektiivinen.
DarkNinjaHiiri kirjoitti:
Sulla on negatiivinen asenne. Sun pitäis olla objektiivisempi. Ainakin silloin kun kyseessä ei ole UFO-Teisti.
ei tontuista ja maahisistakaan ole mitään todisteita, joten on oletettava ettei niitä ole olemassa. Mutta ufofanaatikon mielestä ainoa oikea asenne on tietenkin se että ufoja on olemassa ja niiden näkijät ovat jaloja sanansaattajia tuonpuoleisesta.
- avaruudessa elämää?
objektiivinen. kirjoitti:
ei tontuista ja maahisistakaan ole mitään todisteita, joten on oletettava ettei niitä ole olemassa. Mutta ufofanaatikon mielestä ainoa oikea asenne on tietenkin se että ufoja on olemassa ja niiden näkijät ovat jaloja sanansaattajia tuonpuoleisesta.
Lienee kysymys oikein päin. Niin voiko se olla mahdollista? Väittävät, että Marsissa on vettä, tutkittukin on, todisteitakin on. Mitkä ovat elämän edellytykset, tietyt kemialliset ainesosat: vesi, hiilidioksidi, happi, sillä pääsee jo pitkälle.
Kyllä avaruudessa voi olla elämää, ainakin bakteereja, jos ei maapallon kaltaista toimivaa systeemiä.
Uskonko ufoihin? En suoranaisesti muuten kuin satukirjoissa ja ihmisten hassuissa jutuissa. Joo, kyllä niitä juttuja aina saa kertoa, uskoakin niihin, jos haluaa ja siitä tulee hyvä olo. Toivottavasti tulee. ;]
- Malkavian Twilight
Itse olen nähnyt ufon kaksi kertaa. Tai oikeastaan ensimmäisellä kerralla vain valot ikkunassa ja seinän läpi tulleen olennon. Ajatelkoot muut mitä haluaa, mutta minä uskon ufoihin.
- Kallu----
Joo, hulluksi tai tyhmäksi.
- leimoja leimaan
En ketään leimaa miksikään. Vain leimoja leimataan, kun jonotetaan tivoliin tai teatteriin, postikorttiinkin voi laittaa leiman. Sillä lailla.
Jokainen ihminen on laulun arvoinen.- DNH
On syvää tietämättömyyttä väittää vastaväittelijää typeräksi.
Leimaaminen on Suomen kieltä. Jos se ei ole sinun sosiaalisissa tai tieteellisissä kokemuksissa tuttua asiaa niin en voi mitään kun en keksi synonyymiäkään. - mun tieteellisissä
DNH kirjoitti:
On syvää tietämättömyyttä väittää vastaväittelijää typeräksi.
Leimaaminen on Suomen kieltä. Jos se ei ole sinun sosiaalisissa tai tieteellisissä kokemuksissa tuttua asiaa niin en voi mitään kun en keksi synonyymiäkään.tutkimuksissa todistettu tosiseikka. Mutta totta on, että ihmiset leimaavat, kyllä tämä ilmiö on huomattu, mutta mihin se perustuu? Ennakkoluuloihin, väärään tietoon, huhupuheisiin, ei faktoihin asioista. Mutta juu, eläkää, miten lystäätte, kunhan ette loukkaa muita. Siis loukkaattekohan? Maybe, baby!
- agnostikko.
Emme leimaa hulluiksi, mutta emme usko itse tarinaa todeksi.
Ovat voineet nähdä jotain, esm lentokoneen tai säähavaintopallon, mikä on sitten mielikuvituksessa sekoittunut UFO-juttuihin.
Joten emme leimaa vaan keskustelemme hyväntahtoisesti.
Skeptikko/agnostikko- DarkNinjaHiiri
Alunperin tämä keskustelu on ollut psykologia palstalla. Ajattelin kysyä suoraan asianomaisilta asiaa mutta aihe ei miellyttänyt seriffiä.
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000034&posting=22000000037700842
Tähän mennessä paras vastaus mielestäni.
Agnosmi on ihan hyvä asenne tässä asiassa koska sille on jopa järkiperusteet.
Itse olen kallistunut kuitenkin siihen että humanoidit ovat osassa UFO:ista paras selitys. Ei siitä voi hulluksi leimata koska se on vaan mielide jonka tuon esille ihan huvikseni.
- nähnyt ufon.
Eri asia on, miten tuon tuntemattoman kohteen tulkitsee.
Ufon näkijä ei ole hullu, vaan normaali ihminen. Yhdenkään ihmisen havaintoelimet eivät pysty tulkistemaan kaikkia esineitä ja asioita, varsinkaan kaukaa ja hämärässä/pimeässä. Ja mielikuvitus laukkaa, jos sen annetaan laukata - myös esimerkiksi tutkahavaintoja ja lumihankijälkiä tulkitessa. - Puskaskeptikko
Jokainen joka näkee olemattomia, on kyllä varmasti päästään vialla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161668
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1631247- 1431209
- 521145
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1171109Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1131106- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46969