Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Leimaatteko

DarkNinjaHiiri

Leimaatteko sellaiset ihmiset hulluiksi jotka väittävät nähneensä ns. UFO:n?

Pyydättekö häntä kertomaan kokemuksestaan vai tuleeko hullun paperit?

Joo tämä ei ole UFO palsta enkä tullut tänne avautumaan.

16

1059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ritalin

      En pidä UFOn nähnyttä hulluna. Mun mielestä hulluna pitävät on juntteja, jotka pyörivät pienissä ympyröissä ajattelultaan.
      On kuitenkin selvä asia, että todellisia UFO-havaintoja on tehty. On myös ilmeistä, että ne liittyvät ihmisen henk. koht. havaintokykyyn siten, että kuva UFOsta tulee mieleen. Osa voi nähdä UFOn selvästi, toiset eivät näe sitä kunnolla, ks. Fatiman ilmestys.

      • UFO...

        Niin?


      • ufoja

        lentäviä objekteja, joita en ole onnistunut tunnistamaan. ja darkhiiri voi lopettaa sen kaljankittaamisen, et olisi ensimmäinen joka psykoosia siitä saa :)


    • mutta mutta

      jotta asia olisi todellinen, se pitäisi kyetä todistamaan jollakin tavalla aika monellekin ihmiselle. Ainakin kun kyse on peräti elollisen olennon olemassaolon väittämisestä. On sangen kyseenalaista, että havaintoja tekevät vain muutamat (muutenkin asiaan uskonnonomaisesti suhtautuvat) ihmiset, joilla on yleensä vielä kosketus arkipäivän asioihin kovasti höltynyt.

      • DarkNinjaHiiri

        Sulla on negatiivinen asenne. Sun pitäis olla objektiivisempi. Ainakin silloin kun kyseessä ei ole UFO-Teisti.


      • objektiivinen.
        DarkNinjaHiiri kirjoitti:

        Sulla on negatiivinen asenne. Sun pitäis olla objektiivisempi. Ainakin silloin kun kyseessä ei ole UFO-Teisti.

        ei tontuista ja maahisistakaan ole mitään todisteita, joten on oletettava ettei niitä ole olemassa. Mutta ufofanaatikon mielestä ainoa oikea asenne on tietenkin se että ufoja on olemassa ja niiden näkijät ovat jaloja sanansaattajia tuonpuoleisesta.


      • avaruudessa elämää?
        objektiivinen. kirjoitti:

        ei tontuista ja maahisistakaan ole mitään todisteita, joten on oletettava ettei niitä ole olemassa. Mutta ufofanaatikon mielestä ainoa oikea asenne on tietenkin se että ufoja on olemassa ja niiden näkijät ovat jaloja sanansaattajia tuonpuoleisesta.

        Lienee kysymys oikein päin. Niin voiko se olla mahdollista? Väittävät, että Marsissa on vettä, tutkittukin on, todisteitakin on. Mitkä ovat elämän edellytykset, tietyt kemialliset ainesosat: vesi, hiilidioksidi, happi, sillä pääsee jo pitkälle.

        Kyllä avaruudessa voi olla elämää, ainakin bakteereja, jos ei maapallon kaltaista toimivaa systeemiä.

        Uskonko ufoihin? En suoranaisesti muuten kuin satukirjoissa ja ihmisten hassuissa jutuissa. Joo, kyllä niitä juttuja aina saa kertoa, uskoakin niihin, jos haluaa ja siitä tulee hyvä olo. Toivottavasti tulee. ;]


    • Malkavian Twilight

      Itse olen nähnyt ufon kaksi kertaa. Tai oikeastaan ensimmäisellä kerralla vain valot ikkunassa ja seinän läpi tulleen olennon. Ajatelkoot muut mitä haluaa, mutta minä uskon ufoihin.

    • Kallu----

      Joo, hulluksi tai tyhmäksi.

    • leimoja leimaan

      En ketään leimaa miksikään. Vain leimoja leimataan, kun jonotetaan tivoliin tai teatteriin, postikorttiinkin voi laittaa leiman. Sillä lailla.

      Jokainen ihminen on laulun arvoinen.

      • DNH

        On syvää tietämättömyyttä väittää vastaväittelijää typeräksi.

        Leimaaminen on Suomen kieltä. Jos se ei ole sinun sosiaalisissa tai tieteellisissä kokemuksissa tuttua asiaa niin en voi mitään kun en keksi synonyymiäkään.


      • mun tieteellisissä
        DNH kirjoitti:

        On syvää tietämättömyyttä väittää vastaväittelijää typeräksi.

        Leimaaminen on Suomen kieltä. Jos se ei ole sinun sosiaalisissa tai tieteellisissä kokemuksissa tuttua asiaa niin en voi mitään kun en keksi synonyymiäkään.

        tutkimuksissa todistettu tosiseikka. Mutta totta on, että ihmiset leimaavat, kyllä tämä ilmiö on huomattu, mutta mihin se perustuu? Ennakkoluuloihin, väärään tietoon, huhupuheisiin, ei faktoihin asioista. Mutta juu, eläkää, miten lystäätte, kunhan ette loukkaa muita. Siis loukkaattekohan? Maybe, baby!


    • agnostikko.

      Emme leimaa hulluiksi, mutta emme usko itse tarinaa todeksi.

      Ovat voineet nähdä jotain, esm lentokoneen tai säähavaintopallon, mikä on sitten mielikuvituksessa sekoittunut UFO-juttuihin.



      Joten emme leimaa vaan keskustelemme hyväntahtoisesti.

      Skeptikko/agnostikko

      • DarkNinjaHiiri

        Alunperin tämä keskustelu on ollut psykologia palstalla. Ajattelin kysyä suoraan asianomaisilta asiaa mutta aihe ei miellyttänyt seriffiä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000034&posting=22000000037700842


        Tähän mennessä paras vastaus mielestäni.
        Agnosmi on ihan hyvä asenne tässä asiassa koska sille on jopa järkiperusteet.

        Itse olen kallistunut kuitenkin siihen että humanoidit ovat osassa UFO:ista paras selitys. Ei siitä voi hulluksi leimata koska se on vaan mielide jonka tuon esille ihan huvikseni.


    • nähnyt ufon.

      Eri asia on, miten tuon tuntemattoman kohteen tulkitsee.

      Ufon näkijä ei ole hullu, vaan normaali ihminen. Yhdenkään ihmisen havaintoelimet eivät pysty tulkistemaan kaikkia esineitä ja asioita, varsinkaan kaukaa ja hämärässä/pimeässä. Ja mielikuvitus laukkaa, jos sen annetaan laukata - myös esimerkiksi tutkahavaintoja ja lumihankijälkiä tulkitessa.

    • Puskaskeptikko

      Jokainen joka näkee olemattomia, on kyllä varmasti päästään vialla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe