Herkkuttele alle 100kcal:lla

jessieka

Tässä tätä mitä itse syön herkuttelun nälkään ja pidän kalorit kurissa.
-Light-mehu tiivisteeseen tehty kiisseli johon lisäksi mielen mukaan mrjoja.

-Vanilja kiisseli rasvattomaan maitoon makeutus aineella.

-Uuniomena mikrossa: omena, kanelia, makeutus ainetta, ripaus vaniljaa ja fariini sokeria

-puoli desi popcorn jyviä itse tehtynä kattilassa (rypsiöljy)

-maustamatonta rasvatonta jugurttia/viiliä/rahkaa ja piltti hedelmäsose

-pannari jossa puolet jauhoista korvataan kaurahiutaleilla, lisäksi rasvaton maito. makeutus jauhe ja vaniljaa. Vanilja jugurttiin tulee myös todella maukas pannari.

-Porkkana raastetta ja rasvatonta vanilja jugurttia (tosi hyvää oikeasti)

-pitsan himo? Pieni rieska, sokeritonta ketsuppia, kalkkunaleike, 5% juusto siivu, pizzamaustetta. Voi myös laittaa mielen mukaan katkarapuja, sieniä, ananasta, tonnikalaa ym... toimii myös ruisleivän kans oikein hyvin, yksi annos tulee mikrossa hetkessä.

Jos haluatte lisää kevyt versoita suosikki herkuista niin annan mielelläni vinkkejä, näin olen laihtunut jo 22kg ja ihanne paino on melkein saavutettu. Mistään ei välttämättä tarvitse luopua

26

9719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • carnac

      Olipas vaniljaisia reseptejä :)
      Mitä tuolle omenalle kuuluu tehdä ennen mikroon laittamista? Varmaan vain poistetaan siemenkota? Tuleeko siitä sitten yhtä hyvä kuin uunissakin?

      • jessieka

        Oho niinpäs olikin, mutta toisille suklaa on se herkku, mulle se on vanilja:) eipäs tullu ajateltua. Siemenkota pois ja voi sen omenan pilkkoakin jos haluaa. Kyllä se mikrossakin ihan hyvin onnistuu, en nyt mene sanomaan että yhtä hyvä etten valehtele. Omena on niin kevyttä, ei vain mene voita ja sokeria laittamaan, fariinikin on siinä ja siinä, mutta kohtuus kaikessa:)


    • -22kg

      En ihan heti söis noita sun "herkkuja".

      Ite herkuttelen kerran viikossa,enkä todellakaan sillon osta mitään kevyt moskaa.
      Tämä toimii mulla painoa lähteny 22kg 5kk.Viellä 8 jälellä niin oon ihanne painossani.

      • minä vain

        mutta sun piti tulla kommentoimaan toisen tapaa herkutella?? syö sinä sitä rasvasta moskaa ihan rauhassa ja anna toisten syödä kevyttä moskaa jos tahtovat sillä herkutella!
        ja sulle alkper. olisin kiinnostunut lisää kuulemaan vinkkejä.. jotain yksinkertasta kuten tuo rahka juttu..nam,täytyy kokeilla..
        ja jos jotain hyviä herkkuja sipsien tilalle kertoo ni kuuntelen mielelläni:) tai muuten vain suolasia herkkuja..


      • jessieka
        minä vain kirjoitti:

        mutta sun piti tulla kommentoimaan toisen tapaa herkutella?? syö sinä sitä rasvasta moskaa ihan rauhassa ja anna toisten syödä kevyttä moskaa jos tahtovat sillä herkutella!
        ja sulle alkper. olisin kiinnostunut lisää kuulemaan vinkkejä.. jotain yksinkertasta kuten tuo rahka juttu..nam,täytyy kokeilla..
        ja jos jotain hyviä herkkuja sipsien tilalle kertoo ni kuuntelen mielelläni:) tai muuten vain suolasia herkkuja..

        Niin no makuasioista ei voi kiistellä, ajattelin vain kertoa miten voin herkutella päivittäin ja tämä toimii ainakin minulla.
        Rahkan kanssa mielikuvitus on rajana. Siitä saa myös hyvää dippikastiketta (kuinmyös maust.jugurtista) lisää ketsuppia, grillimaustetta tai vaikka valkosipulia, barbegueta...mistä nyt tykkää ja dippaa kasviksia, kurkku, kesäkurpitsa, porkkana ja kukkakaali on parhaita:)
        Sitten hyviä sipsien korvikkeita saa suolatuista ja maustetuista ruis ja täysjyvä vehnä leivistä, maustaa ja paahtaa rapeiksi uunissa. Perunasta saa myös rapean kun ohuita siivuja paahtaa pannulla ja suolaa maun mukaan.
        Pirkka kevyt mikropopkorneissa on vain 350kcal! se ei ole paljon ottaen huomioon kuinka paljon niitä tulee eikä syö kaikkea kerralla
        Mitähän vielä suosittelisin?...Kerro mistä pidät niin on helpompi sanoa hyviä korvikkeita. Autan mielelläni, sitä kun piti aloittaessani laihiksen kahitellä yhtä jos toista:)
        Itse olen suklaan ystävä ja sallin palan 70% suklaata,sitten pahimpaam hätään kevyet suklaa vanukkaat:)


      • jessieka
        minä vain kirjoitti:

        mutta sun piti tulla kommentoimaan toisen tapaa herkutella?? syö sinä sitä rasvasta moskaa ihan rauhassa ja anna toisten syödä kevyttä moskaa jos tahtovat sillä herkutella!
        ja sulle alkper. olisin kiinnostunut lisää kuulemaan vinkkejä.. jotain yksinkertasta kuten tuo rahka juttu..nam,täytyy kokeilla..
        ja jos jotain hyviä herkkuja sipsien tilalle kertoo ni kuuntelen mielelläni:) tai muuten vain suolasia herkkuja..

        Jos pidä suolaisista muffinsseista ja kinkku kroisanteista niin minulla on ultra kevyet versiot:) ne on tullu jo kuuluisiksi juhlissa kun ei voi uskoa miten keveitä ne loppujen lopuksi on, ei siltikään että niitä voisi mielinmäärin syödä:)


      • .....
        jessieka kirjoitti:

        Jos pidä suolaisista muffinsseista ja kinkku kroisanteista niin minulla on ultra kevyet versiot:) ne on tullu jo kuuluisiksi juhlissa kun ei voi uskoa miten keveitä ne loppujen lopuksi on, ei siltikään että niitä voisi mielinmäärin syödä:)

        Kevyiden croissanttien resepti olisi kyllä tervetullut!


      • nuo
        jessieka kirjoitti:

        Jos pidä suolaisista muffinsseista ja kinkku kroisanteista niin minulla on ultra kevyet versiot:) ne on tullu jo kuuluisiksi juhlissa kun ei voi uskoa miten keveitä ne loppujen lopuksi on, ei siltikään että niitä voisi mielinmäärin syödä:)

        suolaiset ohjeet, jos viitsit laittaa. Kiitos ja kumarrus.


      • jessieka
        nuo kirjoitti:

        suolaiset ohjeet, jos viitsit laittaa. Kiitos ja kumarrus.

        Kinkku croisantit

        12 kpl

        2 dl rasvatonta maitoa
        30 g hiivaa
        (1 rkl sokeria tai hunajaa)
        1/4 tl suolaa
        5 dl grahan- tai täysjyvävehnäjauhoja
        50 g rahkaa

        Täyte
        100 g Kevyt kinkkua/kalkkuna leikettä
        1dl paahdettua paprikaa (ei pakollinen)
        1 rkl sinappia
        persilja silppua

        Voiteluun
        munaa

        Pinnalle
        5% juustoraastetta

        Liuota hiiva kädenlämpöiseen maitoon. Lisää sokeri, suola ja osa jauhoista. Sekoita tasaiseksi ja alusta joukkoon loput jauhot sekä rahka. Anna kohota hyvin. Jaa taikina kahteen osaan. Kauli palat pyöreiksi levyiksi ja leikkaa molemmat 6 sektoriin. Jaa kolmioiden leveään päähän kinkkutäyte. Kääri rulliksi leveästä päästä alkaen. Muotoile croisanteiksi ja nosta pelleille saumapuoli alaspäin. Anna kohota. Voitele kohonneet sarvet munalla. Ripottele pinnalle juustoraastetta. Nosta takaisin pellille ja paista 225 asteessa noin 12 min.


      • Jessieka
        nuo kirjoitti:

        suolaiset ohjeet, jos viitsit laittaa. Kiitos ja kumarrus.

        Suolaiset muffinssit

        4dl Graham-tai vehnäjauhoja
        2tl leivinjauhetta
        1/2tl paprikajauhetta
        1tl Yrtti-tai valkosipulisuolaa
        1rkl persiljaa tai muuta yrttiä
        100g kuutioitua kevyt kinkkua, kalkkunaa tai savukalaa
        100g kuutioituja kasviksia esim. paprikaa
        2dl kevykermaa
        2 munaa
        1/2 dl rahkaa
        kevyjuustoraastetta (max.1dl)


        Sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää muut aineet sekaan. Lusikoi taikina muffinssivuokiin tai muffinssipellille ja paista 225-asteisen uunin keskitasolla 15-20 min.


      • Blondikaattori
        minä vain kirjoitti:

        mutta sun piti tulla kommentoimaan toisen tapaa herkutella?? syö sinä sitä rasvasta moskaa ihan rauhassa ja anna toisten syödä kevyttä moskaa jos tahtovat sillä herkutella!
        ja sulle alkper. olisin kiinnostunut lisää kuulemaan vinkkejä.. jotain yksinkertasta kuten tuo rahka juttu..nam,täytyy kokeilla..
        ja jos jotain hyviä herkkuja sipsien tilalle kertoo ni kuuntelen mielelläni:) tai muuten vain suolasia herkkuja..

        Omiin suolaisiin lempiherkkuihini kuuluu mm. kuorrutetut fetajuustokuutiot. Niihin tarvitaan vain fetajuustoa, vehnäjauhoja, vettä ja korppujauhoja. Kevytfeta käy ihan hyvin. Jos fetajuusto ei ole paloina, sen voi tietty leikata minkä muotoisiksi paloiksi haluaa. Vehnäjauhoista ja vedestä sekoitetaan löysä taikina. Fetajuustopalat pyöritellään ensin taikinassa ja sitten korppujauhoissa. Kuorrutettuja paloja paistetaan 225-asteisessa uunissa n. 15 min tai kunnes ne ovat ruskistuneet. Maistuu tosi hyvältä esim. hapanimelä- tai makean chilikastikkeen kanssa.

        Toinen sipsin sijainen, jota tykkään syödä, on paahdetut pähkinät, mutta niissä on kyllä aika paljon rasvaa. Niissä on kuitenkin vähemmän lisäaineita ja enemmän hivenaineita, eikä niitä jaksa syödä niin paljon kuin sipsejä. Pähkinöiden paahtamiseen paistinpannulla ei tarvitse erillistä rasvaa, mutta ne voi maustaa esim. intialaistyyppisellä currytahnalla.


      • loistava feta
        Blondikaattori kirjoitti:

        Omiin suolaisiin lempiherkkuihini kuuluu mm. kuorrutetut fetajuustokuutiot. Niihin tarvitaan vain fetajuustoa, vehnäjauhoja, vettä ja korppujauhoja. Kevytfeta käy ihan hyvin. Jos fetajuusto ei ole paloina, sen voi tietty leikata minkä muotoisiksi paloiksi haluaa. Vehnäjauhoista ja vedestä sekoitetaan löysä taikina. Fetajuustopalat pyöritellään ensin taikinassa ja sitten korppujauhoissa. Kuorrutettuja paloja paistetaan 225-asteisessa uunissa n. 15 min tai kunnes ne ovat ruskistuneet. Maistuu tosi hyvältä esim. hapanimelä- tai makean chilikastikkeen kanssa.

        Toinen sipsin sijainen, jota tykkään syödä, on paahdetut pähkinät, mutta niissä on kyllä aika paljon rasvaa. Niissä on kuitenkin vähemmän lisäaineita ja enemmän hivenaineita, eikä niitä jaksa syödä niin paljon kuin sipsejä. Pähkinöiden paahtamiseen paistinpannulla ei tarvitse erillistä rasvaa, mutta ne voi maustaa esim. intialaistyyppisellä currytahnalla.

        pitää pyöritellä jossain taikinassa. Eihän se enää ole kevyttä fetaa jos se on saanut raskaan vehnäjauho- ja korppujauho kuorrutuksen?


      • Blondikaattori
        loistava feta kirjoitti:

        pitää pyöritellä jossain taikinassa. Eihän se enää ole kevyttä fetaa jos se on saanut raskaan vehnäjauho- ja korppujauho kuorrutuksen?

        Kuorrutuksen on tarkoitus olla ihan ohut. Yksi juju tässä herkussa on se, että kun sen tekemiseen menee niin paljon vaivaa, sitä ei tule ahmittua liikaa. Korppujauhojen sekaan voi laittaa vaikka seesamin siemeniä tai muuta terveellistä.


      • ...

        ihan rauhassa syö epäterveellisesti


    • nutritionfacts

      Makean ystäville pikkupurkeissa myytävät hattarat. Löytää ainakin tarjoustaloista eurolla :) Se huono puoli niissä on että mitään hyviä ravintoaineitahan siitä ei löydy.

      • niissä on....

        kaloreita? Kuulostais ihan kivalta karkkipäivänä..


      • nurtitionfacts
        niissä on.... kirjoitti:

        kaloreita? Kuulostais ihan kivalta karkkipäivänä..

        jotakin 90-100 kcal


      • Carmela3

        samantien syö sokeria suoraan purkista? Hattarassa ei ole mitään muuta kuin sokeria ja lisäaineita. Itse en ainakaan haluaisi tyydyttää makeannälkääni moisella..... Mieluummin vaikka marjoja tai hedelmiä, ovat makeita ja samalla kuitu- ja vitamiinipitoisia.


      • H ä p e ä !
        Carmela3 kirjoitti:

        samantien syö sokeria suoraan purkista? Hattarassa ei ole mitään muuta kuin sokeria ja lisäaineita. Itse en ainakaan haluaisi tyydyttää makeannälkääni moisella..... Mieluummin vaikka marjoja tai hedelmiä, ovat makeita ja samalla kuitu- ja vitamiinipitoisia.

        Carmelakolmosparka ei tietoa... 1 iso hattara jollaisia esim. Lintsillä myydään sisältää sokeria noin 10 g eli reilun 1 sokeripalan verran. Jokainen saa valita ite mitä syö.


    • Joojoo

      Voi ***** mitä valittajia. Miksi tuutte tänne aukomaan päätä? Mielestäni ihan hyvä topikki. Itse sain insipiraation BBC:n dokumentista olla "nälkälakossa" 2 päivää viikossa 500kcal per päivä. Mietin mitä muuta saisin mahdutettua tuohon 500kcal kun kananmunia ja kuppikeittoa.. Syön yleensä ateriani pitkin päivää noin 100-200 kalorin annoksissa. En harrasta tätä niinkään laihdutus mielessä, toki ihan hyvä sivuvaikutushan se on ollut, mutta enemmänkin aivojen hyvinvoinnin ja aineenvaihdunnan vuoksi... Niin että mitähän siihen 100 kaloriin mahtuu? ideoita?Oma lista näyttää tällähetkellä tältä:
      kananmuna pasitettuna (pikku tippa rasvaa) noin 80kcal
      keitettynä 78kcal
      omena kuorineen 100kcal
      kuppikeitot mausta riippuen 70-120kcal
      vitalinea rasvaton sokeriton jogurtti 48kcal
      raejuusto purkki 200g 160kcal
      tuorekurkku 200g 92kcal

      • treenaajamimmi

        Aivojen hyvinvoinnin vuoksi alle 500 kcal päivässä ja ihan rasvatonta ruokaa??? :D :D :D Tota.. Aivot tarvii rasvaa ja tollaset kalorimäärät ei tee aineenvaihdunnallekaan yhtään mitään hyvää. Ainoostaan pysäyttää sen rasvanpolton kun elimistö tajuaa että omista on pidettävä kiinni kun energiaa ei tule mistään..

        Tollasesta dieetistä ei oo kenellekkään yhtään mitään hyötyä..

        Jos haluat aivoille ja aineenvaihdunnalle hyvää, niin hyviä rasvoja tarpeeksi kaloista, siemenistä, pähkinöistä, avokadoista yms ja päälle rankka lihastreeni salille.. Siitä aivot ja aineenvaihdunta tykkää, eikä mistään kitupäivistä.. Kannattais lukea tietokirjallisuutta mielummin kun kattoa jonninjoutavia hömppädokumentteja.. ;)


      • korjaaja0000

        Omenassa kuorineen on vähämmän kaloreita. Ehkä noin 40-70 riippuen koosta. Ja 200:ssa grammassa tuoretta kurkkua vähän päälle 20 kaloria, ei tosiaan yli 90:ntä siinä vesihötössä.


      • niinpäjoopa

        Näin saman ohjelman ja olen myös yrittänyt noudatta tuota. On vaan tosiaan vaikea keksiä vähäkalorisia ruokia, kuppikeitot, valmiskeitot (120-150 kaloriset), raejuusto, kananmunat, tomaatit, tuorekurkku ym.vihannekset, rasvaton luonnonjogurtti, kevyet mehukeitot, on kyllä listalla. Mutta vaihtelua olisi kiva saada, varsinkin varsinaisiin lämpimiin aterioihin.


      • nollasosekeitto
        niinpäjoopa kirjoitti:

        Näin saman ohjelman ja olen myös yrittänyt noudatta tuota. On vaan tosiaan vaikea keksiä vähäkalorisia ruokia, kuppikeitot, valmiskeitot (120-150 kaloriset), raejuusto, kananmunat, tomaatit, tuorekurkku ym.vihannekset, rasvaton luonnonjogurtti, kevyet mehukeitot, on kyllä listalla. Mutta vaihtelua olisi kiva saada, varsinkin varsinaisiin lämpimiin aterioihin.

        Keitä kuppikeiton sijaan ite keittosi: Kasvisliemi, sipulisilppua ja porkkanaa/parsakaalia/kukkakaalia pikkupakastepussilisen määrä. Nestettä vaan sen verran että tuskin rehut peittyy. Selleriä pala mukaan jos siitä tykäät. Keitä kypsiksi, soseuta ja syö. Valitse kasvisliemi omien makumieltymysten mukaisesti terveyskaupasta tai tavallisesta kaupasta. Liemikuutioita ei pidä liikaa syödä kuitenkaan.


    • ffwqq3

      valion eskimouikko 100 kcal

    • hoikkanen

      Hyviä ohjeita täällä :)) itellä kun herkunhimo iskee niin yleensä menee mustikkakeitto (ihan kaupasta ostettua) siinä on n.8kcal sataa grammaa kohden, eli suorastaan mitätön määrä. Erilaiset jogurtit,niin maustamattomat ku maustetutkin, niitä löytyy melko vähäkalorisina. Porkkanaa ja kurkkua tykkään napostella, menee jo karkin korvikkeesta, vaikka sopeutumistaha se vaatii.
      Erilaiset smoothiet, esim mustikkaa, banaania, maustamatonta jogurttia, ja ehkä vähän maitoa. Maustamaton rahka ja mustikoita päälle. Riisikakkuja tulee joskus naposteltua.. n.25kcal per yks kappale, mutta niissä on toki sitten hiilihydraatteja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2395
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      172
      1521
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      332
      1506
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      939
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      780
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      727
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    Aihe