Laihduttaisitko, jos siitä maksettaisiin? Itselleni rahapalkkio kelpaisi ;-)
Tämän päivän Hesarissa kerrottiin Pohjois-Italiassa sijaitsevasta Varallon kaupungista, jossa pormestari keksi kannustaa kaupunkilaisia laihduttamaan. Pormestarilla itselläänkin oli painonpudotukseen aihetta.
7000 asukkaan kaupungin kassasta lohkaistiin 10 000 € projektiin. Kaikille ylipainoisille luvattiin 50€, jos he onnistuisivat pudottamaan vähintään 3 kiloa ensimmäisen kuukauden aikana. Niille, jotka onnistuivat pitämään pudotetut kilot poisse 5 kk ajan, maksettiin 150€ lisää, ja vuoden hoikempana pysyneille maksettiin 500€ summaan asti lisää.
Ylipainosta tuli olla lääkärintodistus, jotta sai osallistua kilpaan, ja punnitus tapahtui kerran kuussa apteekin vaa´alla.
Laihduttaisitko rahasta?
14
594
Vastaukset
- heeeeee
Jos rahasummaan vielä vaikuttais pudotettujen kilojen määrä niin kotleetti ainakin rikastuis, on sen verran pudotettavaa!
Ja eikös ne suurimmassa pudottajassa anna voittajalle rahaa?
Mut oikeesti, raha motivoi niitä jotka muutenkin koko ajan laihduttaa, en usko että niitä jotka väittää viihtyvänsä kiloissaan.- maisakerttu
Sama tuli mieleen minulle.
Että ei taitaisi Kotleettia kiinnostaa.
Hän tuntuu olevan tyytyväinen kiloihinsa ja tulotasoonsa. Pudotettavaa toki nyt riittäisi mutta eipä tuolla nyt rikastuisi vaikka joku antaisi 100 EUR per kilo. Ja kun viihdyn näin niin eipä tuollainen juuri oikein motivoisi.
maisakerttu kirjoitti:
Sama tuli mieleen minulle.
Että ei taitaisi Kotleettia kiinnostaa.
Hän tuntuu olevan tyytyväinen kiloihinsa ja tulotasoonsa.Näin on. Eipä kiinnosta.
Tulotasoon olen tyytyväinen mutta menoja voisi olla vähemmän :)- €€€€€€€
kotleetti kirjoitti:
Näin on. Eipä kiinnosta.
Tulotasoon olen tyytyväinen mutta menoja voisi olla vähemmän :)Menoista, paljonkohan sulla meneekään ruokaan ja syötävään yleensä! No voit todeta että itse olet mahasi ansainnut :)
€€€€€€€ kirjoitti:
Menoista, paljonkohan sulla meneekään ruokaan ja syötävään yleensä! No voit todeta että itse olet mahasi ansainnut :)
No yleensä ruokaostoksilla menee sellaiset 25-35 EUR kerralla. Kuukaudessa ruokaostoksiin menee sellaiset 250-350 EUR. Riippuu myös tietysti siitä, että kuinka paljon on reissussa. Reissussa taasen kuluu vastaavasti ravintolassa oma osuutensa vaikka aamiainen nyt kuuluukin yöpymiseen.
Syötävään menee kaikkiaan varmaan sellaiset 450-550 EUR/kk. Onko tuo nyt sitten jonkun mielestä paljon tai vähän niin aivan sama.
Näin on. Itse on olen mahani ansainnut ja kovalla työllä "rakentanut" :)- utelen
kotleetti kirjoitti:
No yleensä ruokaostoksilla menee sellaiset 25-35 EUR kerralla. Kuukaudessa ruokaostoksiin menee sellaiset 250-350 EUR. Riippuu myös tietysti siitä, että kuinka paljon on reissussa. Reissussa taasen kuluu vastaavasti ravintolassa oma osuutensa vaikka aamiainen nyt kuuluukin yöpymiseen.
Syötävään menee kaikkiaan varmaan sellaiset 450-550 EUR/kk. Onko tuo nyt sitten jonkun mielestä paljon tai vähän niin aivan sama.
Näin on. Itse on olen mahani ansainnut ja kovalla työllä "rakentanut" :)Jos olet reissun päällä (joko työ tai vapaa-aika) niin valitsetko etukäteen tietämäsi hotellin vai menetkö sokkona ja toivot että mahdut kylppäriin, aamiaisella tuoli kestää eikä ole niitä käsinojia jne. Siis tarkoitan että teetkö jonkunlaista etukäteistutkimusta vai menetkö vaan? Varaako joku sun puolesta työmatkat ja majoituksen ja voi kertoa että tosi iso kaveri tulossa? Entäs mahdollinen lentomatka, reittilennolla penkkiin voi mahtua mutta vyö tuskin riittää?
utelen kirjoitti:
Jos olet reissun päällä (joko työ tai vapaa-aika) niin valitsetko etukäteen tietämäsi hotellin vai menetkö sokkona ja toivot että mahdut kylppäriin, aamiaisella tuoli kestää eikä ole niitä käsinojia jne. Siis tarkoitan että teetkö jonkunlaista etukäteistutkimusta vai menetkö vaan? Varaako joku sun puolesta työmatkat ja majoituksen ja voi kertoa että tosi iso kaveri tulossa? Entäs mahdollinen lentomatka, reittilennolla penkkiin voi mahtua mutta vyö tuskin riittää?
En nyt tee erityistä etukäteistutkimusta mutta huomioin kyllä puutteet seuraavaa kertaa ajatellen. Hotellissa pitää mieluiten olla vähintään sauna (ainakin Suomessa) ja uima-allas on plussaa. Ilmastointia olen oppinut arvostamaan pari ilmastoimattoman kokemuksen jälkeen. Jos kylppärissä amme on ollut pieni niin sitten kyllä valitsen mieluiten jonkin muun hotellin. Jos ja kun sauna sekä uima-allas löytyvät ja ne ovat hyvin käytettävissä niin alimitoitettu ammekaan ei haittaa. Sitä ei silloin vain tarvitse välttämättä käyttää :)
Ei sitä aina viitsi mennä samaan tuttuun hotelliin joten vaihtelukin virkistää.
Itse varailen ja jos kinkkinen paikka tulee tai järjestelmä ei toimi niin silloin pitää turvautua matkatoimiston palveluista vastaaviin henkilöihin ja antaa heidän tehdä "likainen työ".- ,.-,.--
kotleetti kirjoitti:
En nyt tee erityistä etukäteistutkimusta mutta huomioin kyllä puutteet seuraavaa kertaa ajatellen. Hotellissa pitää mieluiten olla vähintään sauna (ainakin Suomessa) ja uima-allas on plussaa. Ilmastointia olen oppinut arvostamaan pari ilmastoimattoman kokemuksen jälkeen. Jos kylppärissä amme on ollut pieni niin sitten kyllä valitsen mieluiten jonkin muun hotellin. Jos ja kun sauna sekä uima-allas löytyvät ja ne ovat hyvin käytettävissä niin alimitoitettu ammekaan ei haittaa. Sitä ei silloin vain tarvitse välttämättä käyttää :)
Ei sitä aina viitsi mennä samaan tuttuun hotelliin joten vaihtelukin virkistää.
Itse varailen ja jos kinkkinen paikka tulee tai järjestelmä ei toimi niin silloin pitää turvautua matkatoimiston palveluista vastaaviin henkilöihin ja antaa heidän tehdä "likainen työ".Eikö sulle suihkukaappi kelpaa?
,.-,.-- kirjoitti:
Eikö sulle suihkukaappi kelpaa?
Tokihan suihkukaappikin kelpaa paremman puutteessa, jos sinne suihkukaappiin vain mahtuu. Kesällä oli Ruotsissa yhdessä hotellissa sellainen puoliympyrän muotoa (ylhäältä katsottuna) hiukan muistuttava lasiseinämä ja kulkuaukko puoliympyrän muotoisen lasiseinämän takia niin kapea että meinasi jäädä suihku ottamatta. Suoran lasiseinän kanssa kulkuaukko olisi ollut täysin riittävä.
Siinä mainasi jo vatsanahkaa jää lasiseinämän liepeeseen suihkuun mennessä ja sieltä tullessa.
Ehkä hienon näköinen ratkaisu silmää ajatellen muttei kyllä yhtään käytännöllinen.
- laiha
Kuinka paljon .Mutta jos oma terveys noin välittömästi ja vähän ajan kuluttua parantunut liikuntakyky voi esim vaikka juosta.En tarkoita urheilua vaan vain peruskykyä juosta.
Jos raha on parempi motivaattori kuin oma terveys ja liikunta kyky. Niin varmasti tulee huomaamaan kuinka helvetin tyhmä on. - Nimetön
Olishan se kivaa, jos tästä vielä maksettaisiin. Ihan tyhmä olen, kun ilmatteeksi laihdutan.
- .......
mietin vaan kutien sosiaalitoimen budjettia ja sen hallinnoistia ja ruuhkaisia terveyskeskuksia....pitäishän se painon lasku jossain todetakin. Mitäs sitten saisi jos on pitänyt pudotetut kilot poissa kaksi vuotta, viisi vuotta?
- ainakin...
Ainakin muutama ensimmäinen kilo olisi helppo pudottaa tästä lähtöpainosta ja olisi se mukava kannustin jatkaa, jos olisi tiedossa enemmänkin rahaa :D
Suomeen vaan sama juttu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1121772Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551267Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1441220- 48960
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html119903Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä74864- 52814
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36797Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62772- 56761