etunojapunnerrukset

dfgfdg

mikä on hyvä suoritus 20v mieheltä?siis kuinka monta....tällä hetkellä menee jotai 20 ilman taukoja.hyvä/huono?

83

10440

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arska

      Valitan, mutta: huono, jos punnerrat kämmenet lattiassa. Heikko, jos rystyset lattiassa. Kohtuullinen, jos sormenpäillä pelkästään. Hyvä, jos peukalon ja etusormen varassa.

      • fhggfh

        on hyvä tulos ihan perus kämmenien varas tehden?


      • Arska
        fhggfh kirjoitti:

        on hyvä tulos ihan perus kämmenien varas tehden?

        Armeijan kuntotestissä 50 toistoa/minuutti taisi olla "kiitettävän" raja, joten siitä voisi lähteä.


      • pimpeli pompeli

        miten lihaskestävyystulos paranee kivunsietokyvyn parantuessa. ainakin mulla menee tasan yhtä monta punnerrusta rystysillä kuin kämmenillä. rystysillä vaan sattuu enemmän....


      • Pikku-A
        pimpeli pompeli kirjoitti:

        miten lihaskestävyystulos paranee kivunsietokyvyn parantuessa. ainakin mulla menee tasan yhtä monta punnerrusta rystysillä kuin kämmenillä. rystysillä vaan sattuu enemmän....

        Totta kai se on kämmenillä helpompaa, onhan NOSTOMATKAKIN lyhyempi...


      • PUNNERTAJA
        pimpeli pompeli kirjoitti:

        miten lihaskestävyystulos paranee kivunsietokyvyn parantuessa. ainakin mulla menee tasan yhtä monta punnerrusta rystysillä kuin kämmenillä. rystysillä vaan sattuu enemmän....

        vitun palikka etkö tajua että jos tehdään normaali punnerruksia eli vähän hartioita leveämmällä asennolla, tehdään töitä ojentajilla ja rintalihaksilla, kun taas mitä kapeampi asento , sitä enempi työ tehdään ojentajillaa, eli jos punnerrat rystysillä(eli tarkoitetaan että nyrkit yhdessä rintalastan kohdalla) punnerrat lähinnä ojentajilla


      • Jjjhffdweghkkk
        PUNNERTAJA kirjoitti:

        vitun palikka etkö tajua että jos tehdään normaali punnerruksia eli vähän hartioita leveämmällä asennolla, tehdään töitä ojentajilla ja rintalihaksilla, kun taas mitä kapeampi asento , sitä enempi työ tehdään ojentajillaa, eli jos punnerrat rystysillä(eli tarkoitetaan että nyrkit yhdessä rintalastan kohdalla) punnerrat lähinnä ojentajilla

        Höpöhöpö, yhtälailla rystysillä punnertaessa voi laittaa kädet leveälle ja tehdä ns.rintapunnerruksia!


      • asderpasder
        pimpeli pompeli kirjoitti:

        miten lihaskestävyystulos paranee kivunsietokyvyn parantuessa. ainakin mulla menee tasan yhtä monta punnerrusta rystysillä kuin kämmenillä. rystysillä vaan sattuu enemmän....

        jos vedät rystysillä joudut menemään syvemmälle että rinta osuu maahan


    • vertailudataa

      ikää 40, ilman taukoja menee 50-60 kpl, eli 20-vuotiaaksi suorituksesi on surkeaakin surkeampi

    • niin vaikeeta
      • fsdfsd

        saa täältä jotai fiksujaki vastauksia.


      • Arska

        Eheh...ei voi olla totta...38 toistoa minuutissa, niin se on jo kiitettävä nykyään?


      • daaaaaaaaaa
        Arska kirjoitti:

        Eheh...ei voi olla totta...38 toistoa minuutissa, niin se on jo kiitettävä nykyään?

        kävin intin 2001-2002 ja silloin kiittevän raja oli muistaakseni 50. 58 kpl sain itse eikä sekään ollut vielä parhaimmaista päästä. jotkut teki 64 toistoa. ja siis minuutissa.


      • wefaw

        Mitäs tuo käsinkohonta tarkoittaa? Onko se sama asia kuin leuanveto?


      • 47v kuntoilija
        daaaaaaaaaa kirjoitti:

        kävin intin 2001-2002 ja silloin kiittevän raja oli muistaakseni 50. 58 kpl sain itse eikä sekään ollut vielä parhaimmaista päästä. jotkut teki 64 toistoa. ja siis minuutissa.

        75 punnerrusta menee putkeen - aikaa meni 63 s, ilman varsinaista punnerrusharjoittelua. Ja
        tämä 47v vanhana.

        Lihaskuntotestissä on jopa matti-meikäläiselle mahdollista tehdä tuplasti kiitettävän raja,
        6000m Cooperissa ei onnistu keltään.


      • 19v kunotilija
        47v kuntoilija kirjoitti:

        75 punnerrusta menee putkeen - aikaa meni 63 s, ilman varsinaista punnerrusharjoittelua. Ja
        tämä 47v vanhana.

        Lihaskuntotestissä on jopa matti-meikäläiselle mahdollista tehdä tuplasti kiitettävän raja,
        6000m Cooperissa ei onnistu keltään.

        intissä kaikki kiitettävästi paitsi coopper 2800. punnerruksii 70 tai 80 ei muista, vauhditontaki meni 280.
        mut joo 20 punnerrusta ja 20v on erittäin huono


      • --------------------
        47v kuntoilija kirjoitti:

        75 punnerrusta menee putkeen - aikaa meni 63 s, ilman varsinaista punnerrusharjoittelua. Ja
        tämä 47v vanhana.

        Lihaskuntotestissä on jopa matti-meikäläiselle mahdollista tehdä tuplasti kiitettävän raja,
        6000m Cooperissa ei onnistu keltään.

        Tuota et usko itekkään! Haluisin kyl nähä että saat ylipäätänsä 75 punnerrusta. 63s ja 75 punnerrusta on mahdotonto olipa kyseessä kuka tahansa. Saat varmaan tuon 75 ku istahat välillä ja pijät taukoja muuten kyl et saa.


      • Tietoa_uusi
        -------------------- kirjoitti:

        Tuota et usko itekkään! Haluisin kyl nähä että saat ylipäätänsä 75 punnerrusta. 63s ja 75 punnerrusta on mahdotonto olipa kyseessä kuka tahansa. Saat varmaan tuon 75 ku istahat välillä ja pijät taukoja muuten kyl et saa.

        Teoreettinen maksimi punnerruksille on 90. Esim. painijoille se on paperia...


      • ylil (res)
        Arska kirjoitti:

        Eheh...ei voi olla totta...38 toistoa minuutissa, niin se on jo kiitettävä nykyään?

        Milloin Arska oli varusmiespalveluksessa? Minä löysin oman vuonna 1987 painetun varusmiehen peruskoulutuskauden työkirjani ja ihan juuri nuo samat rajat oli jo tuolloin punnerruksessa. Muissakin lajeissa samat rajat vna 1987 kuin "niin vaikeeta":n viestissä, paitsi vatsalihastestissä. Jostain syystä siitä selvisi aikoinaan helpommalla kuin nyt:
        nyt: heikko 48
        1987: huono 40

        Mitähän tässä on tapahtunut?


      • U.T.
        -------------------- kirjoitti:

        Tuota et usko itekkään! Haluisin kyl nähä että saat ylipäätänsä 75 punnerrusta. 63s ja 75 punnerrusta on mahdotonto olipa kyseessä kuka tahansa. Saat varmaan tuon 75 ku istahat välillä ja pijät taukoja muuten kyl et saa.

        täysin samaa mieltä,ei saa!!! ite oon 55v ja menee puhtaina 55 kertaa minuutti,,aika lähellä suomen kärkeä,mutta 15 vuotta pumpattukin!!!


      • jeppenurmosta
        daaaaaaaaaa kirjoitti:

        kävin intin 2001-2002 ja silloin kiittevän raja oli muistaakseni 50. 58 kpl sain itse eikä sekään ollut vielä parhaimmaista päästä. jotkut teki 64 toistoa. ja siis minuutissa.

        Itse kävin intin 1983-84. Silloin kiitettävän rajoina oli punnerruksissa 120 minuutissa, cooperissa 3600, leuanvetoa 45 ja vauhditon pituushyppy 3,20 metriä. Itse toki vedin kaikki reilusti yli.


    • huono tulos

      olen 38 vuotias nainen ja minäkin teen noin 30 etunojapunnerrusta minuutissa, enkä puhu mistään "naisten punnerruksista" enkä ole urheilun ammattilainen tai joku kilpailija!

      • fdgdfg

        kiitos hesburger, kiitos internet, kiitos kiitos kiitos


    • faaaaaaaaaaaaaaaaaa

      jos teet hitaasti niin että rinta koskettaa tai melkein koskettaa lattiaa ja nouset suorille käsille tekniikka on muutenkin puhdas niin tuo on ihan kohtuullinen tulos. jos taas nytkytät nopeasti luottaen nopeuteen niin surkea. tuo intin lihaskuntotesti ja nimenomaan punnerrukset minuutissa on kovin surkea lihaskunnon mittari sillä tuollaisessa nopeuskilvassa luotetaan elastisuuteen ja liikkeen antamaan valheelliseen voimaan. itse sain intin testissä 58 punnerrusta minuutissa ja 50 oli siis kiitettävän raja. en ollut kuitenkaan tehnyt etunojapunnerruksia vuosikausiin ennen testiä vaan olin tehnyt 10 toiston sarjoissa penkkipunnerruksia. toisin sanoen maksimivoimaa oli suhteessa enemmän ja en ollut kovinkaan kummoinen punnertaja mitä kestovoimaan tai etunojapunnerruksiin silloin tuli.

    • Nimetön

      pätkä-100= paino

      variaatioita variaatioita. kädet pallojen päälle ja jalat tuolille. esim.

    • Ozzaaa

      Joo, itse juuri päätin testata, että kuinka nopeasti saan 60 etunojapunnerrusta, aikaa meni 45 sekuntia niiden tekoon. Eli jos 20 saat, niin mielestäni se ei kovin hyvä tulos ole, mutta monikaan aikuinen mies ei saa kymmentä enempää.

    • kokeilin äsken

      Kädet hieman hartioita leveämmällä. Rinta osuu avustajan nyrkkiin, jota toimitti äsken lenkkikenkä. Ikää 24. Voisi joskus kokeilla, paljonko saan rinnan osuessa maahan asti.

    • nettaaja.

      sain äsken 391 punnerrusta 15 sekunnissa onkohan se hyvä tulos ?

    • eemeliftw

      ite oon 12v ja menee 8 punnerrust :P ei mitää toivoo päästä yläasteen liikunta testei läpi vaik nostelen joka ilta käsipainoi yms. ärsyttää vaik leukoi menee joku 5 oon vaa vissii niin huono punnertaja mut onko mitää vinkkii miten niit punnerruksii menis enemmä? sitä ihmeen onehundred pushups haastetta oon koittanu mut 3 viikkoo en pääse mitenkää ihan liian iso harppaus 2 viikosta 3:mosee.

    • nenä käy lattiassa

      näin yksin tehdessä. 30v tein 67 minuutissa muistaakseni tää riittää erinomaiseen. en vetänyt tosissaan.

      • vm.66

        iKää 43 kohta... 70-80 menee ilman taukoja kevyesti, enempäää en ole testannutkaan.

        Treenaan kyllä pari-kolme krt viikossa etunojia. Ja lenkkeilen silloin tälllö
        öin. Pituus 173 paino 70.


    • 65-v

      Kertaluvut / minuutti alkavat olla alueella jossa lattiassa pysyminen ja käyminen käyvät kyseenalaisiksi.
      Puhtaissa punnerruksissa.

      Aikanaan vedin hiihtolenkkien jälkeen kevyen kotijumpan.
      5-v poikani jäljitteli minua.
      Etunojia tehdessäni katsoin juniorin punnerruksia myös teknisessä mielessä.
      Kutakuinkin puhtaita. Suorille käsille, alhaalla käyden, kroppa suorana tai hieman takamus koholla.

      Pyydettyäni kokeilemaan toistomäärää punnersi lapsukainen puhtaita 50 jonka jälkeen alkoi keskikroppa hieman notkumaan.

      Etunojat on kestävyyslaji. Koskaan en edes kokeillut maksimia, enkä ottanut aikaa.

      Terävyyttä hakiessani punnersin pomppuja = rajusti ylös, jalat ja kädet irti lattiasta ja käsien yhteenlyönti.

      • että että

        punnertaminen on omasta painosta kiinni.. eli jos on ylipainoinen omaan pituuteen nähden niin tuloksetkin ovat aikas matalia ellei paino ole lihasta.. omalla kohdallani painan 112kg ja vedän 70 punnerrusta minuutissa mutta kaikki kylläkin lihasta... mutta toisin on jos läskiä roikkuu ja voimaa ei ole nostaa sitä painoa mikä kohdistuu käsiin..


      • maksimaali
        että että kirjoitti:

        punnertaminen on omasta painosta kiinni.. eli jos on ylipainoinen omaan pituuteen nähden niin tuloksetkin ovat aikas matalia ellei paino ole lihasta.. omalla kohdallani painan 112kg ja vedän 70 punnerrusta minuutissa mutta kaikki kylläkin lihasta... mutta toisin on jos läskiä roikkuu ja voimaa ei ole nostaa sitä painoa mikä kohdistuu käsiin..

        19v/~186cm/~70kg jätkä olen ja menee sellainen about 80 punnerrusta / minuutissa.
        Varmaan ton kevyen painonkin takia saattaa mennä niitä aika reippaasti , emt :P


      • jepajeee
        maksimaali kirjoitti:

        19v/~186cm/~70kg jätkä olen ja menee sellainen about 80 punnerrusta / minuutissa.
        Varmaan ton kevyen painonkin takia saattaa mennä niitä aika reippaasti , emt :P

        Vähän epäilen että kaikki ei puhtaita suorituksia ole..

        Jostain luin joskus, että ehdoton maksimiarvo jonka ihmiskeho voi puhtaita punnerruksia (siis täysin puhtaita) minuutin aikana tehdä oli joku reilut 90. Tuossa vaiheessa nimittäin alkaa tulla jo sellaiset fysiologiset seikat vastaan kuin ilman vastus ja maan painovoima, yms.

        Kyllähän juttuja pyörii netissäkin jostain 120 punnerruksen minuuttivauhdeista, mutta sellaiset ovat tosielämässä käytännössä mahdottomia (ainakaan puhtailla suorituksilla).


      • tulokset
        jepajeee kirjoitti:

        Vähän epäilen että kaikki ei puhtaita suorituksia ole..

        Jostain luin joskus, että ehdoton maksimiarvo jonka ihmiskeho voi puhtaita punnerruksia (siis täysin puhtaita) minuutin aikana tehdä oli joku reilut 90. Tuossa vaiheessa nimittäin alkaa tulla jo sellaiset fysiologiset seikat vastaan kuin ilman vastus ja maan painovoima, yms.

        Kyllähän juttuja pyörii netissäkin jostain 120 punnerruksen minuuttivauhdeista, mutta sellaiset ovat tosielämässä käytännössä mahdottomia (ainakaan puhtailla suorituksilla).

        ovat pääosin huuhaata! Tai sitten on poikkeuksellisen lyhytkäsivartista porukkaa :) Täytän 49 ja vedän about tasan 40 minuutissa ja taulukoiden mukaan pärjäisin 20 vuotta nuorempienkin sarjassa.
        http://www.elisanet.fi/pasi.hakkarainen/file/viitearvotaulukot.pdf
        Pitäisi päästä punnertamaan kahvoilla niin saisi vedettyä itsensä nopeammin alas ;-)


      • 65-v
        tulokset kirjoitti:

        ovat pääosin huuhaata! Tai sitten on poikkeuksellisen lyhytkäsivartista porukkaa :) Täytän 49 ja vedän about tasan 40 minuutissa ja taulukoiden mukaan pärjäisin 20 vuotta nuorempienkin sarjassa.
        http://www.elisanet.fi/pasi.hakkarainen/file/viitearvotaulukot.pdf
        Pitäisi päästä punnertamaan kahvoilla niin saisi vedettyä itsensä nopeammin alas ;-)

        Pojat puhuu lämpimikseen!


      • taan
        että että kirjoitti:

        punnertaminen on omasta painosta kiinni.. eli jos on ylipainoinen omaan pituuteen nähden niin tuloksetkin ovat aikas matalia ellei paino ole lihasta.. omalla kohdallani painan 112kg ja vedän 70 punnerrusta minuutissa mutta kaikki kylläkin lihasta... mutta toisin on jos läskiä roikkuu ja voimaa ei ole nostaa sitä painoa mikä kohdistuu käsiin..

        Jos sitä lihasta ei ole niin kään ylävartalossta, tai käsissä jne. kyllähän sekin ihan yhtälailla painoa lisää.
        Vaikka voidaan olettaa että ei ne lihakset käsissäkään silloin ihan olemattomat ole...


    • mies23vuotta

      itse olen 23 vuotias mies, pituus 184cm paino 80kg ja saan minuutissa ehkä 6 etunojapunnerrusta mikä on myös maksimitulos ennenkuin voimat loppuu.

      • 13v poika

        ite oon 182cm pitkä painoo 80kg ja saman verra menee


      • typykkä2

    • on että...

      saa ainakin aluksi ittensä maasta ilmaan, sillä määrällä niin väliä, ärkeintä on liike ei se miten paljon ja missä ajassa.
      Tahkokin aikoinaan sanoi että parempi että ryyppää ja liikkuu kuin pelkästään ryyppää.

      • adwsdsdsd

        Aika paskasti tosiaan. ite 13w ja menee minuutis 60-65 punnerrust


      • m_21vsjoki
        adwsdsdsd kirjoitti:

        Aika paskasti tosiaan. ite 13w ja menee minuutis 60-65 punnerrust

        ..lihaskuntotestien asteikot on liian lepsuja..Itte saan mistä lihaskuntotestistä vaan kiitettävää vaikka salillakaa ei oo käyty aikoihin..ja aerobisistä testeistä myös..En edes pidä itteäni hyväkuntosena , huvikseni harjoittelen mahaakin pari kiloa on ja silti kaikista testeistä paukkuis kiitettävää -> liian löysät arvostelut!


    • immabe

      tekniikka vaikuttaa myös siihen, kuinka paljon jaksaa punnertaa. Oikea tekniikka: lapatuki, selkä suorana, mutta pieni koonto alaselässä eli vatsa sisään, jalat suorana ja tosiaan tarpeeksi alas asti ja ylös. Myös raskaampaa on jos jalat ovat vierekkäin, kuin kaukana toisistaan. Lajissani täydellinen punnerrustekniikka on tärkeää, joten halusin ilmoittaa että sillä on merkitystä, "väärällä" tekniikalla jaksaa punnertaa enemmän. Naisena en tiedä miten nämä jutut armeijassa katsotaan tai että kuinka tarkalla tekniikalla, mutta tasapuolista olisi jos kaikki tekisivät samalla tekniikalla jos siis haluaa verrata muihin.

    • Punner

      34 sain viimeksi kun kokeilin, kädet kirjojen päällä. Painoa 99 kiloa eli ylipainoa lähemmäs 20kg..

    • N48 Esbo

      Yhdellä kädellä varmaan ihan ok, toinen käsi selän takana.

    • .

      Aika kovia punnertajia täällä, itse en ymmärrä miten on mahdollista et kaikki tekee noin paljon xD Ite oon parikymppinen normaalipainoinen mies ja en saa kun maks sen n. 18 toistoa, eli en edes voi kilpailla siinä kuinka paljon saan niitä minuutissa tms. En tiedä mistä johtuu, että olen niin huono punneruksissa, koska saan esimerkiksi leukoja riippuen huijaamisen määrästä ja otteesta 10-20, armeijassa sain 15, hitaasti tehden ja täysin suorilta käsiltä ihan ylös joka toisto. Onneks ei haittaa sinänsä mua, koska yläruumis näyttää silti tarpeeksi lihaksikkaalta mun makuun, et näyttää kyllä selvästi jonkinverran treenatulta. xD

      • S24iuyttreww

        Paljonko sulla pituus ja paino? Onko paljon treeniä takana?

        Itse saan tällä hetkellä n.40-50 suht puhdasta punnerrusta, parhaimmillaan on mennyt 6-7kg painavampana 60 punnerrusta samoilla puhtauksilla. Leukoja menee about 10 vastaotteella, 6-7 myötäotteella. Mulla pituus 185cm ja paino 87kg, kroppa ei kovin lihaksikas ole.


      • .
        S24iuyttreww kirjoitti:

        Paljonko sulla pituus ja paino? Onko paljon treeniä takana?

        Itse saan tällä hetkellä n.40-50 suht puhdasta punnerrusta, parhaimmillaan on mennyt 6-7kg painavampana 60 punnerrusta samoilla puhtauksilla. Leukoja menee about 10 vastaotteella, 6-7 myötäotteella. Mulla pituus 185cm ja paino 87kg, kroppa ei kovin lihaksikas ole.

        pituus on noin 186 ja painoa noin 70 kiloo, leukoja menee tosiaan leveällä myötäotteella kymmenen kilon lisäpainoilla repussa se noin 7 puhtaasti ja rauhallisesti. No oon ruvennu nyt tosissaan tekeen kans noit punneruksii ja on kehitystäkin tapahtunut. xD Mut mul ei oo tosiaan mitään painetta näissä, koska melko hyviltä näyttävät lihakset omaan makuun xD


    • haluu tietää

      Mikähän on naisilla se määrä mikä pitää vetää minuutissa, jotta olisi hyvässä kunnossa jalat suorina ja naisten tyylillä?

    • hilllllllevi

      Hih, minä olen 23 vuotias nainen ja saan 20 miesten punnerrusta ilman taukoa :D Ja kunnoltani olen peruskuntoinen.

    • be

      no huhhuh... punnerruksia menee 50. vatsalihaksia menee 55 minuutissa

    • ihmettelijä5

      Punnerruksia menee 95 minuutissa, 184cm 113kg.

      Joku ei nyt täsmää, taino tämän palstan perusteella täysin mahdollista. Käärmetekniikka toimii:) liikutetaan vain mahaa ja lasketaan siitä.

      Alkaa varmasti tuossa 50 kertaa minuutissa, suurimmalta osalta loppua jo kuntokin ennen käsivoimia.

    • marine

      Tätä kai se suoli24, korjaan suomi24 foorumi on.. Tuloksiin on taidettu laittaa hieman lapin lisää! ;)

      Tässä teille Navy Seal sotilaiden kuntotesti ja kun vertaa punnerusten tuloksia niin täällä melkein jokainen on kunnoltaan Navy Seal, mitä hieman epäilen...

      Ehdokas, joka haluaa tulla Navy SEAL:ksi pitäisi uida 500 yardia tai 460 metriä vapaalla tyylillä alle 12:30 min. Kilpailukykyinen aika on alle 10:30 min.

      Tämän jälkeen:

      Ehdokas voi levätä 10:00 min.

      Hänen pitäisi tehdä vähintään 42 punnerrusta 2 minuutin kuluessa. Kilpailukykyinen määrä tulisi 79 tai enemmän.

      Ehdokas voi levätä 02:00.

      Hänen pitäisi tehdä vähintään 50 istumaan nousua 2 minuutin kuluessa. Kilpailukykyinen määrä tulisi 79 tai enemmän.

      Ehdokas voi levätä 02:00.

      Ehdokkaan pitäisi tehdä vähintään 6 leuanvetoa. Ei ole mitään aikarajaa tälle. Kuitenkin kilpailukykyinen määrä tulisi 11 tai enemmän.

      Ehdokas voi levätä 10:00.

      Ehdokkaan pitäisi juosta vähintään 1,5 mailia tai 2.4 km maastohousuissa ja maihareissa 11:30min. Kilpailukykyinen aika on 10:20min tai vähemmän.

      Henkilölle joka on treenannut ei ole ylitsepääsemätön, mutta esim. tällä palstalla jengi tekee harjoittelematta 70punnerrusta minuuttiin..

      • Oiiurrewdghköökffguo

        Vähän eri juttu kun tehdään nuo suoritteet putkeen.

        Tässä rehellisiä omia tuloksia:

        Salitreeniä alla 3 vuotta jolloin lopetin salin ja tein kotona omalla kehon painolla treeniä. Pituus 185cm, paino n.87kg.

        Etunojapunnerrukset alussa n.30-40 puhdasta toistoa eli kroppa suorana rinta lattiaan, kädet suoraksi. Leuat 4 toistoa puhtaasti kädet alhaalla suoraksi, yläasennossa tanko leuan päälle.

        Treenasin etunojat ja leuat 3-4 kertaa viikkoon

        1kk jälkeen
        Punnerrukset n.50 toistoa
        Leuat 7 toistoa

        2kk jälkeen
        Punnerrukse 60 toistoa
        Leuat 10 toistoa

        3kk jälkeen
        Punnerrukset 60 toistoa eli ei oikein kehittynyt enää
        Leuat 13 toistoa

        Sitten palasin salille ja penkissä nousi edelleen sama kuin ennen lopettamista (100x3)
        Ja ylätaljassa samat sarjapainot kuin lopettaessa (70x10).


    • ex-apina

      Jos se punnerrus ei ole puhdas, niin ei paskankaan väliä.

      Telkkarissa oli pari vuotta sitten joku britti-thaiboxeri ja se teki jotain maailmanennätystä muka. Ja mua hävetti hemmetisti sen puolesta kun ihan pienet käsien nytkäyksetkin laskettiin punnerruksiks. Täälläkin moni näistä vastaajista tekee varmaan just semmosia samanlaisia kuin se. Mitä sä niistä välität?

      Selkä suorana rinta lattiaan ja siitä ylös. Se sun 20 on ihan hyvä. Ja tuloksethan paranee kun treenaa ja kun muistat antaa myös sitä lepoaikaa itelles.

      Jotkut ihmiset ei painonsa takia saa tehtyä sitä yhtäkään punnerrusta. Mä tein intissä sen 58 minuutissa tai vähän ylikin silloin 25 v. sitten ja se riitti mulle. Silloin se oli ns. apinanraivoa, mutta ei kaikkien tartte olla apinoita. ;)

      Tsemppiä!

    • riuttala76

      Itse harrastin kuntosalia säännöllisesti melkein 20-vuotta ja sain noin 50 etunojapunnerrusta. Nyt saan 20-toistoa, mutta en ole treenannut vuosiin. 20 etunojapunnerrusta on aika heikko tulos, mutta itse olen ainakin juuri äskettäin päättänyt tehdä joka päivä ainakin muutaman kerran etunojapunnerruksia. Uskoisin että muutaman kuukauden harjoittelulla pääsen 50 toistoon takaisin. Lukioaikana kuntotestissä etunojapunnerruksissa sai kympin, kun teki minuuttiin 50 etunojapunnerrusta. 20 etunojapunnerrusta taisi olla jotain 6-7 numero.

    • Damnation

      Ihmeellinen, ihmeellisempi, Internet. Ei tavallisten ihmisten edes kannata alkaa treenata, koska aloittaessa ei mene 90 punnerrusta minuutissa. Itse olen päälle nelikymppinen mies, saan n. 30 punnerrusta minuutissa ja pidän suoritustani oikein hyvänä ikäiselleni miehelle. Leukoja saan vedettyä minuutin kuluessa n. 8. Olen varmasti paremmassa kunnossa kuin suurin osa ikäisistäni miehistä.

    • 68-v

      Mielenkiinto toistoista tehoon!

      Etunojat ovat aina hieman tulkinnallisia eikä yli 30:n menevillä toistomäärillä mielestäni ole merkitystä.

      Hyppypunnerruksissa ei pysty velmuilemaan.
      Lähtö alhaalta ja yläasennossa kämmenien lyönti yhteen ja liikkeestä suoraan yhtäjaksoisesti uusiksi.

      Jos toistomäärät kasvavat ikävystyttävän suuriksi niin sitten samaa jalat penkillä.

      Painoliivikin on kiva varuste.

    • 15 v

      ite olen 15 vuotias meni 50 kpl miesten punnerruksi 30 sekunissa onko hyvä vai huono??

    • Sohvaperuna

      Olen 45 M ja teen 70-80 tosta ihan heittämällä ennenkuin alkaa tuntumaan..siinä menee pakostakin yli minuutti.

      En ole mikään himourheilija.

      • EnvarmastiValehtele

        olen 123vuotias teen 999punnerrusta nopeammin kuin suzuki hayabusa kiihtyy nollasta sataan onko hyvä vai huono tulos siis meinaan alle 3 sekuntia? Painan muuten 166kiloa syön joka päivä sipsejä roskaruokaa ja jäätelöä ei tunnu missään


    • tyrni

      Meinaako tuo nyt että mitä enemän saat punnerruksia minuutissa sen parempi olet...niitä on niin paljon salilla nähty punnertajia ketkä pumppaa suunnilleen 10cm alaspäin kauheella vauhilla punnerruksia..onko siitä oikeesti mitään hyötyä semmosesta....ja vauhtiko sen ratkaisee....ihan sama monta tekee kunhan tekee kunnolla...ja eikös se lihaskin tykkää enemmän rauhallisemmalla tahdilla tekemisestä kun paniikissa täysillä repimisestä sekunttikello vieressä...ja kai noita testejä on joka paikka täynnä missä saat kuulla että olet huono jos et tee niin ja niin monta...pääasiahan se on että edes tekee ja siitä lähtee sitten kehittymään ja vaikka se yksi toisto enemmän joka kerta riittää kunhan vaan tekee!

    • MHAF

      Painan noin 60 kiloa ja teen 100 puhdasta punnerrusta minuuttiin. Olen treenannut punnertamista jo jonkun aikaa, mutta muuten en ole mitään tehnyt lihaskunnon eteen.

    • Puntariiin

      Onko kukaan kokeillut puntaria vasten, paljonko on painoa punnerrusasennossa? itsellä 50kg puntaria vasten ja kokonaispainoni 60kg. jaksan hädin tuskin 40punnerrusta en tiedä ovatko nekään kaikki puhtaita.

      • Jytewtyuioitrewqqwww

        Joskus kokeilin niin n.60-70kg on vastus puntarilla katsottuna. Se vastus (paino) muuttuu liikkeen eri kohdissa hieman.

        60 tyylipuhdasta olen itse pystynyt n.85kiloisena tekemään, sen enempää en ole edes yrittänyt.


    • varpusenlihaksetteil
    • pönttöö

      En tiedä missä vika, mutta olen treenannut vuosia monipuolisesti kaikkia lihasryhmiä, mutta punnerruksia en vain saa kun 30 puhdasta. ei ole ollut kyllä intoa keskittyäkkään punnerrustuloksiin, mutta ihmettelen vain kun kaverini ei treenaa lainkaan ja on minua painavampi, hänen tulos on 60punnerrusta.
      ja tästä syystä hän pitää minua huono kuntoisena vaikka käyn monta kertaa viikossa kuntosalilla.

      • -

        jaa vai eimene kuin 30 noh vika on kestävyydessä ei niinkään lihaksissa


    • JanneJokinen37v

      "ikää 40, ilman taukoja menee 50-60 kpl, eli 20-vuotiaaksi suorituksesi on surkeaakin surkeampi"

      Ihmeviesti.
      Mitä helvetin tekemistä sun iällä tähän on?
      eihän 20 vuotias edes ole ehtinyt kehittää tarpeeksi kovaa kuntoa mitä
      sinä olet varmasti ehtinyt.
      vai pidätkä itseäsi jotenkin huonompana kun et ole enää nulikka?
      Olen eri mieltä.

    • JanneJokinen37v

      " Itse olen päälle nelikymppinen mies, saan n. 30 punnerrusta minuutissa ja pidän suoritustani oikein hyvänä ikäiselleni miehelle. Leukoja saan vedettyä minuutin kuluessa n. 8. Olen varmasti paremmassa kunnossa kuin suurin osa ikäisistäni miehistä."


      Iälläsi ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
      Olet korkeintaan pidemmälle ehtinyt eli luonnollisesti parempi.
      Kunto on sitä parempi mitä pidempään on sitä ehtinyt hioa.
      Mitä nuorempi, sitä paskempi olet periaatteessa.

      emme ole kuitenkaan mitään 9ov ukkoja , hyvä muistaa.

    • JanneJokinen37v

      "Aika paskasti tosiaan. ite 13w ja menee minuutis 60-65 punnerrust"


      Käsien pituus.
      Kehon paino.
      Iän tuoma kokemus.

      Kaikki vaikuttaa, paitsi ikä.
      Voit olla vastasyntynyt tai puolikuollut, ne on eri asioita.

      Tällaiset vertailut vievät koko hommasta maun.
      Pysytään tosiasioissa.

      Leuanvetokin on yhtä naurettavaa vertailemista.
      T.Halme oli iso ukko ja vahvempi kuin yksikään jamppa täältä, olipa
      sitten 20v tai 60v ukko vastustajana, niin leuanvedossa Halme ei ollut hyvä,
      koska se ei sovellu isoille miehille.
      Joku 18v pikku-apina varmasti vetää vaikka 20 leukaa jos on hyvä ko. lajissa
      ja hyväkuntoinen, kevyt poika, mutta 100 kiloinen ei pysty samaan.
      Jos pystyy, vaatii se perkeleesti voimaa.

      Voidaan verrata samaa asiaa jonkin verran myös etunojapunnerrukseen.
      Jos painat itse 40kg, on sinun helpompi punnertaa.
      Jos painat 100kg, niin se on rasittavampaa.

      Perusterveen miehen kunto on sama, jos 20v ja 50v samalta viivalta lähtee.
      Eron tekee se, kumpi on pidempään ehtinyt treenata.

    • JanneJokinen37v

      "olen 123vuotias teen 999punnerrusta nopeammin kuin suzuki hayabusa kiihtyy nollasta sataan onko hyvä vai huono tulos siis meinaan alle 3 sekuntia? Painan muuten 166kiloa syön joka päivä sipsejä roskaruokaa ja jäätelöä ei tunnu missään"


      Epäiletkö tämän viestiketjun aikuisten miesten tuloksia?

      Taidat olla 16v nulikka jolla menee vielä seuraavat 30 vuotta että pääset
      samaan vaikka se sua kuinka vituttaisi.
      Leukahaivenetkin joudut kasvattamaan.

    • JanneJokinen37v

      ja etunojapunnerrusta ei pidä verrata penkkipunnerrukseen, ne eri asioita.
      Samoten eri asioita on myös leukojen veto rekkitangossa vs. ylätaljaveto.

      • yggfdsstujjh65433

        Älä, ihan tosi?


    • triller

      Vaikea sanoa montako menis, koska en ole koittanut punnertaa. Hienoa hommaa varmaan, mutta ei ole mun juttu.

    • pösseröturusta

      Enimmikseen harrastan kaljan juontia ja kerran vuodessa teen kuntopiirin. Saan 125 punnerrusta minuuttiin ja edes tule hiki. Leukoja vedän 36 minuuttiin ja siinä tulee vähän hiki.

    • treenaaja-mies

      Minä teen 35 punnerrusta ja olen 40 vuotias.

    • Juotska

      Mitäs pienistä, olen 55, teen 60 punnerrusta/48s ja vedän leukoja parikymmentä putkeen, niin so what, tärkeintä on että liike jatkuu, ja kunnossa löytyy!

      • Seppesusi

        Samma här, nuorempana vanhat miehet oli kateellisia kyvyilleni, nyt asiat on toisin päin, enkä pahastu moisestakaan lain!


    • jottakin

      intissähän sitä mittailtiin
      paras draivi on siin 23-28 iässä

    • Anonyymi

      63 punnerust ja ikä 60v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe