Mikä on ehkä luotettavin nettitesti?

Merinina

Olen tehnyt netissä eri älykkyystestejä, mutta mikäköhän niistä on luotettavin? Tieteen kuvalehden testistä olen saanut 123, ruotsalaisesta älykkyystestistä vain 70, eurooppalaisesta testistä 129, mensan kotitestistä 5 oikein 36:sta, testimaan "uuden ajan älykkyystestistä" 101, netissä on javapelit-sivustolla testi josta sain 104, älykkyystesti EU:ssa -nimisen sivuston testistä 87.Mikäköhän testeistä on luotettavin? Olen koulussa joskus aina ollut hyvin huono matikassa ja kielissä, sen takia varmaan kuviotesteissä en ole aina niin hyvä.

8

1137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyt

ehkä luotettavinta, etkä luotettavinta testiä???

Mikä tahansa mainitsemistasi testeistä saattaa hyvinkin kenties olla se ehkä luotettavin testi! ;p

• väliä?

Ei älykäs ole viisas eikä viisas ole älykäs ... Siis mitä väliä?

• niin..

..ei esimerkiksi Thomaas Alva Edisonista älykkyys mitenkään ulospäin loistanut, vaan ihan päin vastoin. Hänet erotettiin koulusta 'vajaa-älyisenä'.
        Niin se menee muutenkin, mitä älykkäämpi ihminen, sen epäsosiaalisempi on käytös. Sellaisiako kaikki haluaisimme olla?

• edellytyksiä
        niin.. kirjoitti:

..ei esimerkiksi Thomaas Alva Edisonista älykkyys mitenkään ulospäin loistanut, vaan ihan päin vastoin. Hänet erotettiin koulusta 'vajaa-älyisenä'.
        Niin se menee muutenkin, mitä älykkäämpi ihminen, sen epäsosiaalisempi on käytös. Sellaisiako kaikki haluaisimme olla?

käsitellään tässä tunnin mittaisessa radio-ohjelmassa. Se on aspergerin syndroomasta, ja mainitsee juuri tuon 'epäsosiaalisen' assiuden etuna, jos aikoo neroksi tai Nobelin matematiikan palkinnon voittajaksi. Sosiaalisuudelle on käyttönsä, ja niin on neroudellekin. Sosiaalisia neroja on harvassa.

http://www.abc.net.au/rn/scienceshow/stories/2008/23595 36.htm

• vikaa...

• ihmiset
        vikaa... kirjoitti:

Tästä se löytyy:

http://www.abc.net.au/rn/scienceshow/

kertokaa jo Viisaat, miksi pitää olla voittajia, kuten esim. älykkyystesteissä? Meneekö se niin, että kun joku saa isomman tuloksen, niin hän on sitten älykkäämpi, vai....no miten on sitten viisauden laita, kun joku väitti, että viisaus ja älykkyys kulkee käsikädessä, eli onko älytestissä isompia lukuja saanut sitten viisaampi??
        Monia älykköjäkin on siltojen alla, kuten lääkäreitä, insinöörejä,,,jne.??
        Joku syy täytyy olla, lieneekö viisauden puute?

• G.G.G.
        ihmiset kirjoitti:

kertokaa jo Viisaat, miksi pitää olla voittajia, kuten esim. älykkyystesteissä? Meneekö se niin, että kun joku saa isomman tuloksen, niin hän on sitten älykkäämpi, vai....no miten on sitten viisauden laita, kun joku väitti, että viisaus ja älykkyys kulkee käsikädessä, eli onko älytestissä isompia lukuja saanut sitten viisaampi??
        Monia älykköjäkin on siltojen alla, kuten lääkäreitä, insinöörejä,,,jne.??
        Joku syy täytyy olla, lieneekö viisauden puute?

-Tulin näin ja voitin...
        Neutroni ilmaisee asian näin:
        Neutroni kirjoitti:
        Ennen kuin voidaan kehittää testi, pitäisi täsmällisesti määritellä mitä älykkyydellä tarkoitetaan. Ihmisen toimintaan liittyvien käsitteiden määrittely ja mittaaminen on usein äärimmäisen vaikeaa tai jopa mahdotonta (mikä tekee psykologiasta minulle ainakin puolihuuhaata). Eurooppalainen määritelmä tuntuu olevan sellainen, että psykologit laativan jonkin palikkatestin, jonka tulos määritellään älykkyydeksi. Tietysti silloin se testi mittää älykkyyden, mutta kokonaan toinen asia on se, mitä tuollainen älykkyys sitten kertoo ja mistä. Käsittääkseni sillä on kyllä jokin korrelaatio ihmisen pärjäämiseen (taloudellisin mittarein mitattuna) länsimaisessa yhteiskunnassa, mutta minkäänlaista älykkäät pärjäävät aina -riippuvuutta ei todellakaan ole.

Tuollainen testi ei kuitenkaan kerro mitään kyvystä pärjätä toisenlaisessa kulttuurissa. Matemaattis-looginen älykkyys ei varmasti auta jossain Somaliassa aseellisen rosvojoukon johtajaksi pääsyssä, mikä käytännössä lienee sikäläisittäin korkein yhteiskunnallinen asema. Länsimaisessa kulttuurissa sellaisesta älykkyydestä on kieltämättä ainakin vähäistä hyötyä. Siksi eri kansojen tulosten vertaaminen länsimaisissa testeissä on tieteellisesti hyvin vähän antavaa touhua. Tuloksilla ei ole mitään muuta virkaa kuin perusteettomasti pönkittää länsimaisen pohjasakan egoa, ja samalla tarjota "tutkijalle" mahdollisuutta hyötyä juttuihin uskovien kustannuksella.

Sen sijaan kaikissa kulttuureissa sosiaalinen älykkyys on valttia. Hyvä jätkä saa pomon paikan niin Nokialla kuin Mogadishun laitaslummin jengissä. Sitä on vain vielä paljon vaikeampi mitata objektiivisin testein kuin matemaattis-loogista osaamista. Testaaja tietysti näkee hetken juteltuaan, kuka on hyvä jätkä ja kuka onneton nössö, mutta kokemus on puhtaan subjektiivinen.

Neutrolle kiitos. filofi.

• tai viisas?

On sillä sitä väliä, että se kyllä itsetuntoa nostaa, jos älykkääksi kehutaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3235
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2837
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2540
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2480
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2397
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2344
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe