Ostin kirpparilta Panasonic Hembagarn-leipäkoneen ja ajattelin mruveta säästämään, kun leivän hinta sen kun kohoaa. Ohjeiden mukaan jauhoja ei saisi käyttää kuin kork. 400g, mutta useat leipäohjeet sisältävät kuitenkin enemmän.Leivät ovat muuten hyviä, mutta eivät kuohkeita, vaan kovin tiiviitä. Mistä voisi johtua ? Mukana ei ollut mittalusikoita tai kuppeja.
Leipäkone käyttöön !
2
660
Vastaukset
- Säästö-q-ri
Pienennä annosta eli kaikkia aineita suhteellisesti saman verran. Vaihtoehtoisesti vähennä jauhojen määrää. Näin leipä mahtuu vähän kohoamaankin.
Koska en tunne käytännössä sitä sinun konettasi, eli lähinnä sen koneen paistokulhon tilavuutta. Lähdetään siitä, että mittaat sen tilavuuden desin tarkkuudella, niin sen jälkeen voin laittaa sulle perusreseptin, johon sitten vaihtoehtoisia makuja leipiin saadaksesi, voit käyttää erilaisia mausteita. Tosi hyvää makua saa esim. kanelileivästä, tulee varmasti kehuja ;)
Muutaman sadan leivän ja kuudentoista vuoden kokemuksella leipäkoneesta olen niitä reseptejä kehitellyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest766319Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4424405Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille
34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön603609Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1352255Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1052192Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m22946En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su58845Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta42810- 80719
- 59695