Genuiini?

Etten kysyisi

Tänään ilmestyneessä Vartti-kaupunkilehdessä on joku sitä mieltä, että 'Genuine Leather' merkitsee suomeksi 'aitoa genuiinin nahkaa'.

Genuiini-niminen otus olisi kieltämättä ihan hauska nähdä.

Teddykarhun tuntevat varmaan kaikki. Osaisiko kuka sanoa, josko teddykarhun taljasta tehty turkki tulisi hintoihinsa?

13

5975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aidoke

      Aito on genuiinia!

    • toimittaja!

      Täytyyhän tuo olle asiantuntija, kun tietää, että kysymyksessä on oikein AITO tavarakin eikä mikään halpa jäljitelmä!

      • Etten kysyisi

        Kyseessä on avustajien juttuihin perustuva palsta ”Kaupunkikyttä”.

        »UUSI ELÄINLAJI
        Helppoheikki kauppasi tekonahkaisia lompakoita Malmin torilla.
        - Onko aitoa nahkaa, kysyi ohikulkija.
        - Onhan ne, kauppamies vastasi.
        - Aitoa genuiinin nahkaa.»

        Jutun toimitukseen lähettänyt nimimerkki Genuine Leather on saanut toimitukselta palkkioksi 25 €. Mielestäni juttu on hyvinkin tuon arvoinen!

        :•)


      • Hakro
        Etten kysyisi kirjoitti:

        Kyseessä on avustajien juttuihin perustuva palsta ”Kaupunkikyttä”.

        »UUSI ELÄINLAJI
        Helppoheikki kauppasi tekonahkaisia lompakoita Malmin torilla.
        - Onko aitoa nahkaa, kysyi ohikulkija.
        - Onhan ne, kauppamies vastasi.
        - Aitoa genuiinin nahkaa.»

        Jutun toimitukseen lähettänyt nimimerkki Genuine Leather on saanut toimitukselta palkkioksi 25 €. Mielestäni juttu on hyvinkin tuon arvoinen!

        :•)

        Jouduin kauan sitten kääntämään Audi-esitettä, jossa kehuttiin istuinverhoilun olevan "aitoa Skai-nahkaa". Siis oikeasti tekonahkaa, muovia.


      • Etten kysyisi
        Hakro kirjoitti:

        Jouduin kauan sitten kääntämään Audi-esitettä, jossa kehuttiin istuinverhoilun olevan "aitoa Skai-nahkaa". Siis oikeasti tekonahkaa, muovia.

        ”Skai-nahasta” minulla ei tietääkseni ole omakohtaista kokemusta, mutta olen mieltynyt huonekalujen verhoilumateriaaliin nimeltä Alcantara®. Sanovat sen olevan ”ultramikrokuitukangasta”. Kuulunee kemianteollisuuden riemuvoittoihin. Aika tyyristä on keinoaineeksi, mutta sittenkin valitsen tuon mieluummin sohvani materiaaliksi kuin aidon nahan. Alcantarallakin on jäljittelijöitä, joten lienee oikeutettua puhua ”aidosta Alcantarasta”.


    • Amerikan mantereella

      Ja heillä oli myös hevosia ja aaseja, ja oli elefantteja ja kurelomeja ja kumomeja, jotka kaikki olivat ihmiselle hyödyllisiä, ja varsinkin elefantit ja kurelomit ja kumomit.

      Mormonin kirja, Eter 9:19

      • Etten kysyisi

        Kurelomeja ja kumomeja todellakin näkyy löytyvän – ellei muualta, niin mormonien kirjoitusten käännöksistä ainakin!
        http://www.mormonismi.net/mk/eter.txt

        »And they also had ahorses, and asses, and there were elephants and cureloms and cumoms; all of which were useful unto man, and more especially the elephants and cureloms and cumoms.»
        http://scriptures.lds.org/en/ether/9 (jae 19)

        Nuoremmat palstalaiset tuskin tietävät mitään tankeroistakaan? Niitähän muuan takavuosien kielivirtuoosi tulkitsi olevan eläintarhassa, jossa oli varoituskyltti ALL ANIMALS ARE DANGEROUS.


      • Etten sanoisi

      • vai?
        Etten kysyisi kirjoitti:

        Kurelomeja ja kumomeja todellakin näkyy löytyvän – ellei muualta, niin mormonien kirjoitusten käännöksistä ainakin!
        http://www.mormonismi.net/mk/eter.txt

        »And they also had ahorses, and asses, and there were elephants and cureloms and cumoms; all of which were useful unto man, and more especially the elephants and cureloms and cumoms.»
        http://scriptures.lds.org/en/ether/9 (jae 19)

        Nuoremmat palstalaiset tuskin tietävät mitään tankeroistakaan? Niitähän muuan takavuosien kielivirtuoosi tulkitsi olevan eläintarhassa, jossa oli varoituskyltti ALL ANIMALS ARE DANGEROUS.

        Ei kai tosissaan...


    • tulee...

      Se on polvinahkaa.

      • Ohutsähkömies

        Polvi kai lienee latinaksi 'genu', mutta nahkaa ('tergus') minä en tuosta löydä.

        Paksusähkömiehet kutsuvat generaattoria usein genuksi.

        Jos polvinahkaan tulee asfaltti-ihottumaa, niin sanotaanko tuo latinaksi kenties 'genu pueri improbus absentis est' vai miten? Kävin lukioni Lota lota -linjalla enkä ole latinaan perehtynyt sittemminkään.


    • Paksuvirtamieskin

      Tämän kirjoittajakin on joskus törmännyt genuiineihin; autokaupassa näet kerran kerrottiin minulle, että minulle esiteltävässä autossa olisi genuiininnahkaiset istuimet.

      Tosiasiassa genuiinin metsästys ja teurastus on elinkeino, joka kertoo länsimaisen kulutusyhteiskunnan julmuudesta.

      Genuiinin nylkemiseen tarvitaan erityisen terävä veitsi jotta arvokas nahka saadaan kokonaisena
      talteen. Nylkeminen tapahtuu stainelilla (terässä merkintä Stainless steel), joka tarkoittaa erityisesti genuiinin nahan käsittelyyn tehtyä terätyyppiä.

      Pienet genuiinit tarvitsevat nahkaansa enemmän kuin sinä joten kun seuraavan kerran ostat nahkatuotteen, tarkista onko siinä merkintä Genuine leather ja harkitse uudelleen ostopäätöstäsi.

      Lisää aiheesta:
      http://www.cat5ribbon.org/genuiinit/

      • ???

        Josko alkaisin nahkatehtailijaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1840
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      70
      796
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      750
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      661
    7. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      589
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      495
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      492
    Aihe