Galatalaiskirje 1
15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
Paavali
4
108
Vastaukset
- Ketjun aloittaja
opettamaan. Paavali joutui usein seisomaan ilman yhdenkään ihmisen apua, mutta Jeesus kanssaan, ihmisten edessä ja opetti asioita, joita ei koskaan aikaisemmin ollut opetettu. Jopa Pietari oli välillä epäilevä Paavalin opetusten suhteen, mutta myöhemmin kylläkin tunnusti ne ja sanoi, että ne ihmiset, jotka vääristelevät Paavalin opetuksia, tekevät sen omaksi kadotuksekseen.
Vaikka Paavali oli kiivaillut juutalaisen opin puolesta ja vastustanut Jeesuksen uskoa, niin silti hänet oli valittu jo ennen syntymäänsä Jeesuksen uskon todistajaksi. Hän kertoo, että hänet on äidin kohdusta valittu tehtävään ja tätä tapahtuu tänäänkin, eli Jumala valitsee työtoverinsa äidin kohdusta jo tehtävään ja vaikka välillä näyttäisi, että ainakaan tuo ja tuo ihminen ei usko, niin kukapa tietää loppujen lopuksi, kuka se ensimmäisellä paikalla istuukaan.
Siksi meidän on käsketty olla ystävällisiä kaikille, totuuden mukaisia ystävällisiä ja käsketty rakastaa kaikkia, sillä Jumalan valinta on, kuka pelastuu ja kuka paatuu.
Ihminen toki on itse saanut Jumalan valinnan eteensä, sillä Jumala antoi kaikille oikeuden valita hyvä ja pahan väliltä ja ketkä valitsevat hyvän, eli Jeesuksen uskon ja Jumalan käskyt, kulkevat kohti pelastusta ja ketkä valitsevat pahan ja hylkäävät Jumalan Sanan, kulkevat kohti paatumista.
Jeesus ei ikinä kumonnut lakia, vaan täytti sen ja Hänen omansa elävät täytetyssä laissa, eli rakkaudenlaissa, koska Jeesus ilmoittaa, että rakkaus täyttää lain.- Ketjun aloittaja
profeetoilleen ja opettajilleen ja vasta sen jälkeen lähettää heitä. Hesekiel lähetetiin kapinoivien israelilaisten luoke ilman pelkoa ja pälyilyä, mutta ensin Jumala täytti Hesekielin tuntemuksellaan ja vahvisti hänen uskonsa.
Yhtäkään Jumala ei lähetä tekemättä tästä ensin Itseensä kasvanutta ja Hänet tuntevaa, sillä lähetetyn tulee tietää mitä puhuu ja mitä kertoo kansalle. Ensin Jumala antaa voiman ja tiedon ja sen jälkeen lähettää.
Hesekiel 2
1 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nouse jaloillesi, niin minä puhuttelen sinua".
2 Niin minuun tuli henki, kun hän puhui minulle, ja se nosti minut jaloilleni, ja minä kuulin hänen puhuvan minulle.
3 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, minä lähetän sinut israelilaisten tykö, kapinallisten pakanain tykö, jotka ovat kapinoineet minua vastaan; he ja heidän isänsä ovat luopuneet minusta, hamaan tähän päivään asti.
4 Nuo lapset, joilla on kovat kasvot ja paatuneet sydämet-niitten luokse minä sinut lähetän, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra.
5 Kuulkoot tai olkoot kuulematta-sillä uppiniskainen suku he ovat-he tulevat kuitenkin tietämään, että profeetta on ollut heidän keskellänsä.
6 Mutta sinä, ihmislapsi, älä pelkää heitä, äläkä pelkää heidän sanojansa, vaikka edessäsi on ohdakkeita ja orjantappuroita ja sinä asut skorpionien seassa; älä pelkää heidän sanojansa äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku.
7 Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat.
8 Mutta sinä, ihmislapsi, kuule, mitä minä sinulle sanon. Älä ole uppiniskainen, niinkuin uppiniskainen suku on. Avaa suusi ja syö, mitä minä sinulle annan."
9 Niin minä näin, ja katso: käsi ojennettiin minua kohti, ja katso: siinä oli kirjakäärö.
10 Ja hän levitti sen minun eteeni, ja katso: se oli kirjoitettu täyteen sisältä ja päältä. Ja siihen oli kirjoitettu itkuvirret ja huokaukset ja voi-huudot.
- puusilimä
homppelipojun tarinat :)
Tai sitten sua potuttaa. Paavali oli taatusti yksi miehekkäimmistä miehistä, mitä on maan päällä koskaan elänyt. Hänhän toi uuden mullistavan ideologian maailmaan periaatteessa yksin, paljain käsin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448291
- 724766
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373500Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483146Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella502950Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262875- 402800
- 412146
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817