Koen kuolemanpelkoa, inhottavaa!

Entä sinä 50+ ????

Kooen erilaista kuolemanpelkoa. Ajattelen omaa kuolemaani. Tunnen kuolevani kohta. Minulla on tuki-ja liikuntaelinkipuja, mutta ei mitään sairauksia joihin voin kuolla.

Kerro minulle ja jaa ongelma kanssani, jos sinäkin koet kuolemanpelkoa. Minkälaista?

14

506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikhaildenisov

pelätä.Mä oon sydänvikanen ja voin kuolla milloin vain mutta "so what"!

• tapaan väitän

etten pode kuolemanpelkoa, en vain halua olla paikalla kun se tapahtuu. ;-))

• minäkin silloin tällöin

kuolemanpelkoa. Joskus tulee mieleen, onko joku tauti "muhimassa" kun ei tule käytyä lääkärissä. Sitten kun aikaa kuluu tarpeeksi, tulee kierre, ei uskalla lääkäriin juuri tuon pitkän ajan vuoksi.
        Nuorena saattoi olla aamulla kuolemanpelkoa kovan juhlinnan jälkeen.

• minä kun pelkäsin
        minäkin silloin tällöin kirjoitti:

kuolemanpelkoa. Joskus tulee mieleen, onko joku tauti "muhimassa" kun ei tule käytyä lääkärissä. Sitten kun aikaa kuluu tarpeeksi, tulee kierre, ei uskalla lääkäriin juuri tuon pitkän ajan vuoksi.
        Nuorena saattoi olla aamulla kuolemanpelkoa kovan juhlinnan jälkeen.

tuolloin juhlien jälkeisenä aamuna että jään vielä eloon. ;-))

• d;)

Minäkin tahtoisin ajatella noin. Tarkoittaa varmaankin sitä, että ei itse tunne sitä tapahtuvaksi.

• heipparallis*

sillä, kun elän, ei ole kuolemaa ja
      kun on kuolema, ei ole minua.

En muista kuka viisas näin on sanonut,
      mutta etukäteen on turhaa pelätä.

• se pelkääminen

on sitten jälkikäteenkin. ;-))

• heipparallis*
        se pelkääminen kirjoitti:

on sitten jälkikäteenkin. ;-))

mutta toisaalta ei harmita yhtään,
        vaikka jäisikin pelkäämättä;=)

• Mandi55

Muistan tuon kouristavan kuoleman pelon tunteen teini-ikäisenä. Vuodet ovat vierineet ja elämä on kantanut eteenpäin. Olen joutunut luovuttamaan isäni ja äitini kuoleman rajan taakse. Olen saanut rauhan, en ajattele asiaa enää pelonomaisin tuntein. Ajatus, että vanhempani odottavat minua siellä jossain on auttanut unohtamaan pelon.

Olin jokin aika sitten yhteydessä seurakunnan hautaustoimistoon ja otin selvää käytännön järjestelyistä mitä tulee polttohautaukseen ja sukuhautapaikkan käyttöön.

Auttaisiko sinua konkreettisen kuolemaan liittyvien asioiden selvittely, sisäinen inventaario. Puhuminen läheisen kanssa myös auttaa.

Haluaisin kuolla niin, että lähtisin ennen lapsiani.

• rentoutua

kun meen nukkumaan. Silloin iskee tän sortin pelot. Mulla on usko sydämessä mut silti just tällänen pelko. Siitä näkee miten pieni ja hauras ja surkea sitä on. Tavallaan siis.Mutta oon kuiteskin sitä mieltä et jos on hyvä omatunto ni sillon pitäs olla aika turvallinen olo. Jos taas o-tunto syyttelee milloin mistäkin ja vanhoista jutuista ni luotan rukouksen voimaan. Oonko siis siltikin rohkea ja reipas. No en ,mut ilman sinapinsiemenuskoani oisin totaalisesti heikoilla hangilla. Eli turvani on tunteideni ulottumattomissa.

• mielisairautta?

Olisiko kuolemanpelko mielisairautta vai voiko se johtua esimerkiksi vaikeasta elämäntilanteesta?

Pitäisikö kääntyä ammattiauttajien puoleen kuolemanpelon vuoksi?

• HTZA

elävät kuolemanpelossa.
      Lässyttäjiä on, mutta he yrittävät vain peittää oman pelkonsa.
      Viikatemies on jo silmäillyt meihin päin. Katselkaa vaan iltaisin kukkuloiden päälle, siellä se silhuetti vilahtelee.
      Kuutamolla näkee paremmin.

• pelkäsin,mutta äidin kuoleman jälkeen en enää..Se vain katosi..

• Kaikki me ihmiset kuolemme joskus, jokainen omalla vuorollaan. Tulevaisuutta ei voi kukaan ennustaa vaan me kaikki lähdemme jokainen ihan omalla vuorollamme.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1602
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      64
      1579
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      132
      1206
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      125
      1114
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      787
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      720
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      711
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      406
      615
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      582
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      525
    Aihe