Nykyään taitavat teevadit olla pois muodista niin kuin kupitkin. Kahvia juodaan mukeista.
Aina sanottiin kuitenkin teevati, siitä mikä oli kahvikupin alustana, ei koskaan kahvivati.
Teevati ja kahvikuppi
11
500
Vastaukset
- Vatipää
Voiko tasetin panna kasvamaan ruukkuun, joka asetetaan asetin päälle?
Asetin taitaa olla myös jonkin sortin kuukautissuojien osa, mikäli minä sellaisista mitään ymmärrän.- naapurinsa
Kuulin, kun naapurin suomalainen tunteitaan niukasti näyttävä isä sanoi 10-vuotiasta tytärtään "läskipääksi", kun tuli matkatöistä kotiin.
- Porsasliini
Lirautin tuossa itselleni pikku pressot pari tiimaa sitten. En sentään juonut tassilta, niin kuin kahvi on Suomessa pruukattu ryystää!
Mutta teepaita minulla oli sitä juodessa päälläni.
Aamuisin minä ja naiseni juomme ihan mukiinmenevät kahvit. Ei pressoa vaan sitä Pressaa. Tummaa.
Oliko tuokin teennäisesti sanottu – vai kahvinnaisesti?
Hienoimmat serviisit tehdään kuulemma luuposliinista. Teeserviisit eritoten T-luuposliinista.- niin---
silmät voivat olla kuin teevadit.
- Minulla ainakin
Käyttääköhän kukaan enää pyjamia? Minä ainakin nukun T-paita päällä. Liian kiire ajatellakseni erikseen yö- ja päivävaatteita.
Yömyssyä en ole koskaan omistanut, mutta yömyssyjä olen lasista ottanut elämäni aikana liiankin monta. Minun yömyssyni eivät koskaan ole alkaneet nukuttaa, vaan olen lähtenyt yömyssyt mahassani kaupungille.
- kieltäydyn
juomasta kahvini minkäänlaisesta mukista! Mukit ovat jenkkijunttiutta.
Pitää ehdottomasti olla perinteinen matala, leveä, ohutposliininen kahvikuppi aluslautasineen. Ja espresso sitten omasta pikkukupista.- kahvilusikan paikka
Ennen juotiin kahvi aina sokerin, kerman ja maidon kanssa, mutta nykyisin monet juovat kahvinsa mustana.
Kun ei ollut lautasliinojakaan, niin teevadilla pystyi säilyttämään likaista lusikkaa. - sekoitella kahviani
kahvilusikan paikka kirjoitti:
Ennen juotiin kahvi aina sokerin, kerman ja maidon kanssa, mutta nykyisin monet juovat kahvinsa mustana.
Kun ei ollut lautasliinojakaan, niin teevadilla pystyi säilyttämään likaista lusikkaa.likaisella lusikalla.
- olet kastanut
sekoitella kahviani kirjoitti:
likaisella lusikalla.
lusikan kerran omaan mukiisi tai kuppiisi, pistät sen sivuun, ja sekoitat toisen kerran, on lusikka ehtinyt likaantua ensimmäisellä käyttökerralla.
- kertakäyttömuoville
En halua juoda kahvia kertakäyttömuovimukista, jos ei ole ihan pakko. Kyllä muovin maku tuntuu kahvissa.
- Iines Siivi
Kun halusin teetä, sanoin paremmalle puoliskolleni murteella: "Pistätkö teeveen tuleen?" Onneksi meillä ei ole laitetta nimeltä televisio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1836622- 1511841
- 1131608
- 511330
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️481059Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41991Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5889Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248881- 41849