Teevati ja kahvikuppi

Mummoja muistellen

Nykyään taitavat teevadit olla pois muodista niin kuin kupitkin. Kahvia juodaan mukeista.

Aina sanottiin kuitenkin teevati, siitä mikä oli kahvikupin alustana, ei koskaan kahvivati.

11

544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vatipää 

Voiko tasetin panna kasvamaan ruukkuun, joka asetetaan asetin päälle?

Asetin taitaa olla myös jonkin sortin kuukautissuojien osa, mikäli minä sellaisista mitään ymmärrän.

• naapurinsa

Kuulin, kun naapurin suomalainen tunteitaan niukasti näyttävä isä sanoi 10-vuotiasta tytärtään "läskipääksi", kun tuli matkatöistä kotiin.

• Porsasliini

Lirautin tuossa itselleni pikku pressot pari tiimaa sitten. En sentään juonut tassilta, niin kuin kahvi on Suomessa pruukattu ryystää!

Mutta teepaita minulla oli sitä juodessa päälläni.

Aamuisin minä ja naiseni juomme ihan mukiinmenevät kahvit. Ei pressoa vaan sitä Pressaa. Tummaa.

Oliko tuokin teennäisesti sanottu – vai kahvinnaisesti?

Hienoimmat serviisit tehdään kuulemma luuposliinista. Teeserviisit eritoten T-luuposliinista.

• niin---

silmät voivat olla kuin teevadit.

• Minulla ainakin

Käyttääköhän kukaan enää pyjamia? Minä ainakin nukun T-paita päällä. Liian kiire ajatellakseni erikseen yö- ja päivävaatteita.

Yömyssyä en ole koskaan omistanut, mutta yömyssyjä olen lasista ottanut elämäni aikana liiankin monta. Minun yömyssyni eivät koskaan ole alkaneet nukuttaa, vaan olen lähtenyt yömyssyt mahassani kaupungille.

• kieltäydyn

juomasta kahvini minkäänlaisesta mukista! Mukit ovat jenkkijunttiutta.

Pitää ehdottomasti olla perinteinen matala, leveä, ohutposliininen kahvikuppi aluslautasineen. Ja espresso sitten omasta pikkukupista.

• kahvilusikan paikka

Ennen juotiin kahvi aina sokerin, kerman ja maidon kanssa, mutta nykyisin monet juovat kahvinsa mustana.

Kun ei ollut lautasliinojakaan, niin teevadilla pystyi säilyttämään likaista lusikkaa.

• sekoitella kahviani
        kahvilusikan paikka kirjoitti:

Ennen juotiin kahvi aina sokerin, kerman ja maidon kanssa, mutta nykyisin monet juovat kahvinsa mustana.

Kun ei ollut lautasliinojakaan, niin teevadilla pystyi säilyttämään likaista lusikkaa.

likaisella lusikalla.

• olet kastanut
        sekoitella kahviani kirjoitti:

likaisella lusikalla.

lusikan kerran omaan mukiisi tai kuppiisi, pistät sen sivuun, ja sekoitat toisen kerran, on lusikka ehtinyt likaantua ensimmäisellä käyttökerralla.

• kertakäyttömuoville

En halua juoda kahvia kertakäyttömuovimukista, jos ei ole ihan pakko. Kyllä muovin maku tuntuu kahvissa.

• Iines Siivi

Kun halusin teetä, sanoin paremmalle puoliskolleni murteella: "Pistätkö teeveen tuleen?" Onneksi meillä ei ole laitetta nimeltä televisio.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      151
      2496
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe