Olisiko kenellkään hyvää makaronisalaatin ohjetta? Eihän siihen välttämättä mitään ohjeita tarvita, mutta olisi kiva saada uusia tuulia ruoanlaittoon.
Pari toivomusta vielä:
tarjoan salaattia suht isolle porukalle, joten raaka-aineiden pitäis olla suht edullisia ja salaatin nopea valmistaa. Osa syöjistä on kasvissyöjiä, joten mielellään kasvis- tai kalasalaatteja. Ja siis makaroni sais tässä salaatissa olla pääroolissa. :)
MAKARONISALAATTI?
4
1768
Vastaukset
- makarooniloora
Hei!
Itse teen about näin (en käytä tarkkoja määriä vaan suhteutan määrät siihen mikä minusta maistuu hyvälle):
keitän yleensä kuviollista ja värikästä pastaa (mut siis makaroonikin käy), paloittelen suolakurkkua, paloittelen omenaa, lisään herne-maissi-paprikaa ja sitten majoneesia joko kevyttä tai ei. Ja valmista on! Suolaa voi laittaa makaroonien keitin veteen tai lisätä valmiiseen salaattiin maun mukaan. Helppoja lisukkeita valmiiseen "salaattipohjaan" ovat: tonnikala, meetwursti tai kovaksi keitetyt kananmunat.
Anna ehdottomasti vetäytyä vaiks yön yli kylmässä! Ja jätä makarooni mielellään "kovaksi", makaroni imee vetäytyessään majoneesista kosteutta ja näin ollen myös maistuu paremmalle.- tekee herkkua
ton perus jutskan lisäksi voi paloitella juustoa (mitä tahansa matkaan) makealla chilikastikkeella ja kermaviilillä majoneesin tilalta saa ytytä ja broisku sopii niiden kanssa erinomaisesti
- seura.nainen
Itse laitan makaronisalaatista joko perus italian salaattia tai sitten makaroni-kinkku-herne-maissi-paprika sekoituksen.. toki kinkun voi aina korvata kalalla..
Kokeilee vaan eri aineksia keskenään ja katsoo mistä tulee kivan näköinen ja makuinen yhdistelmä.- hmm.
Kiitos kaikille vastauksista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pitkään kestänyt ihastuminen
Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen1502465Torniolainen Tiiliä lukemaan
Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.51770Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.
Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain2731515Kumpa kaikkeen vois palata
Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin311346- 621094
Yrittäjien ahdinko
Onko seuraava paikallinen yritys kaatumassa? Ensimmäinen protesti ja merkittäviä maksuviiveitä. Terveet firmat ei protes171038- 601002
- 318966
Huvittaa tää
Välillä mä olen aivan varma, et säkin mies oot muhun ihastunut. Välillä mä mietin, et mitäköhän mä oikein kuvittelin. 😅40822Koska me sitten tavattaisiin?
Kerrothan, koska me sitten tavattaisiin? Vai meneekö liian vaikeaksi?44788