Eli seuraavanlainen ongelma: kun itse olen kiinnostunut kamppailulajeista ja haluaisin niitä harjoitella, mutta kun tuo notkeus ei oikein riitä. Ongelmana siis sellainen juttu, kun olen jo venytellyt melkein 4 kuukautta putkeen jokaisia jalan lihaksia ja alaselkää, oikeastaan koko kehoa, mutta pysyn samanlaisena rautakankena vaan koko ajan. Minulta löytyy vielä sellainen laitekkin, jolla saa venytettyä oikein kunnolla nuita sisäreisiä, mikä vaikuttaa juuri nuihin potkuihin. Suurin ongelma on se, että kun olen yrittänyt jo pitkän aikaa venytellä spagattia varten, ja sisäreidetkään ei ole jumissa, mutta reiden loitontajat eli toisin sanoen koko ulkoreidet ovat niin jumissa, että niihin alkaa heti koskemaan niin pirusti, että spagaatin harjoittelut on pakko keskeyttää. Nuita reiden loitontajiakin on tullut venyteltyä säännöllisesti. Mikä neuvoksi, mikä on nuissa reiden loitontajissa kun ovat niin jumissa, että pienikin haara-asento alkaa koskemaan. Kipu ei lähde liikkeelle pakarasta, vaan se koskee vaan tuossa ulkoreiden kohdalla aina polveen asti. Sisäreidet antaisi periksi, mutta ulkoreisi ei. Pakarat eivät ole jumissa. Voiko etureisien jumissa olo myös vaikuttaa asiaan? Jos yritän ns" front splittiä " niin koskee joka paikkaan, takareisikin on jumissa, mutta varsinkin koskee sinne etureiteen ja reiden loitontajiin. Olen tällä hetkellä 17 - vuotias, eli luulisi tuota vielä jotenkin notkistuvan. Eli mikä neuvoksi? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
Mikä neuvoksi spagattiin kun reiden loitontajat estää.
1
949
Vastaukset
- Dremx
Jokainen venyy omaan tahtiinsa, mutta 4 kuukaudessa pitäisi kyllä tehokkaalla venyttelyllä se spagaatti saada. Tai vähintään olla lähempänä kuin aloittaessa :) Koska harrastat aktiivisesti urheilua oletan, että alkulämmittelyt yms. ovat kunnossa.
Ensiksi kannattaa hankkiutua eroon kivuista: pidä taukoa rankimmista venytyksista, jos uskot kipujen johtuvan niistä. Oman harkinnan mukaan voit päätellä onko aiheellista käydä hierojalla. Venyttelyllä kun ei ole tarkoitus aiheuttaa itselle jatkuvia kipuja.
Kun keho tuntuu taas siltä, että on mahdollista aloittaa venyttely, kannattaa tarkistaa tekniikka. Voisi olla hyvä vaikka varata yksi tunti paikalliselta kuntosalilta ja pyytää ammattilaista neuvomaan. Alan ammattilainen pystyy myös neuvomaan sinua silmästä silmään paremmin kuin kukaan täällä keskustelu palstalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408