Mikä neuvoksi spagattiin kun reiden loitontajat estää.

expedition

Eli seuraavanlainen ongelma: kun itse olen kiinnostunut kamppailulajeista ja haluaisin niitä harjoitella, mutta kun tuo notkeus ei oikein riitä. Ongelmana siis sellainen juttu, kun olen jo venytellyt melkein 4 kuukautta putkeen jokaisia jalan lihaksia ja alaselkää, oikeastaan koko kehoa, mutta pysyn samanlaisena rautakankena vaan koko ajan. Minulta löytyy vielä sellainen laitekkin, jolla saa venytettyä oikein kunnolla nuita sisäreisiä, mikä vaikuttaa juuri nuihin potkuihin. Suurin ongelma on se, että kun olen yrittänyt jo pitkän aikaa venytellä spagattia varten, ja sisäreidetkään ei ole jumissa, mutta reiden loitontajat eli toisin sanoen koko ulkoreidet ovat niin jumissa, että niihin alkaa heti koskemaan niin pirusti, että spagaatin harjoittelut on pakko keskeyttää. Nuita reiden loitontajiakin on tullut venyteltyä säännöllisesti. Mikä neuvoksi, mikä on nuissa reiden loitontajissa kun ovat niin jumissa, että pienikin haara-asento alkaa koskemaan. Kipu ei lähde liikkeelle pakarasta, vaan se koskee vaan tuossa ulkoreiden kohdalla aina polveen asti. Sisäreidet antaisi periksi, mutta ulkoreisi ei. Pakarat eivät ole jumissa. Voiko etureisien jumissa olo myös vaikuttaa asiaan? Jos yritän ns" front splittiä " niin koskee joka paikkaan, takareisikin on jumissa, mutta varsinkin koskee sinne etureiteen ja reiden loitontajiin. Olen tällä hetkellä 17 - vuotias, eli luulisi tuota vielä jotenkin notkistuvan. Eli mikä neuvoksi? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!

1

1000

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dremx

Jokainen venyy omaan tahtiinsa, mutta 4 kuukaudessa pitäisi kyllä tehokkaalla venyttelyllä se spagaatti saada. Tai vähintään olla lähempänä kuin aloittaessa :) Koska harrastat aktiivisesti urheilua oletan, että alkulämmittelyt yms. ovat kunnossa.

Ensiksi kannattaa hankkiutua eroon kivuista: pidä taukoa rankimmista venytyksista, jos uskot kipujen johtuvan niistä. Oman harkinnan mukaan voit päätellä onko aiheellista käydä hierojalla. Venyttelyllä kun ei ole tarkoitus aiheuttaa itselle jatkuvia kipuja.

Kun keho tuntuu taas siltä, että on mahdollista aloittaa venyttely, kannattaa tarkistaa tekniikka. Voisi olla hyvä vaikka varata yksi tunti paikalliselta kuntosalilta ja pyytää ammattilaista neuvomaan. Alan ammattilainen pystyy myös neuvomaan sinua silmästä silmään paremmin kuin kukaan täällä keskustelu palstalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      66
      2932
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1751
    3. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      111
      1636
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1196
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      93
      923
    6. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      58
      892
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      65
      887
    8. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      111
      884
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      815
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      34
      780
    Aihe