Astangasta

lihakset kipeäksi?

Moi. Olen harrastanut astangaa noin pari vuotta ja kysyisinkin teiltä kokeneimmilta että onko normaalia että vieläkin jokaisen harjoituksen jälkeisenä päivänä minulla on takareidet ihan järjettömän kipeät. Myös alaselkä menee jumiin. Lihakset tulevat niin kipeiksi etten voi kumartua kunnolla. Päivänmittaan nämä jumit siitä helpottavat mutta kummalta tuntuu. Itse harjoitus tuntuu loistavalta. Harjoittelen noin 3-4 kertaa viikossa ja teen supta kurmasanaan saakka.

8

3058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

      Yksi mahdollisuus on, että teet liikkeitä väärin. Jos liikkeet (missä tahansa liikunnassa) tekee oikein, tulisi lihasten kehittyä ja sitä kautta jumittelun hävitä.

      • mutta..=)

        tuleehan esim kuntosaliharjoittelusta lihakset kipeiksi vaikka sillä olisi käynyt vuosia. Ajattelin vaan että miten teillä muilla vai olenko ainoa kuka kävelee seuraavana päivänä takareidet jumissa?


    • jagster

      Minulla tuli jokin aika sitten myös selkä kipeäksi ja lopulta sitten rikoin sen, niin että en oikein taipunut edes pas..... Joten kannattaa varmaan kysyä ohjaajalta vinkkiä tuon kohdalla.

      • alkuperäinen kirjoittaja

        Alaselkä tuli ensin kipeäksi rangan oikealta puolelta ja pikkuhiljaa paheni niin etten saanut aamulla kenkiä jalkaan. Minulla on ollut selkäongelmia jo ennen joogaamistani mutta en ole enää ollenkaan varma onko jooga hyväksi selälleni.


      • multiharrastelija
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Alaselkä tuli ensin kipeäksi rangan oikealta puolelta ja pikkuhiljaa paheni niin etten saanut aamulla kenkiä jalkaan. Minulla on ollut selkäongelmia jo ennen joogaamistani mutta en ole enää ollenkaan varma onko jooga hyväksi selälleni.

        Olen itse harrastanut jonkin verran sekä hathajoogaa että astangaa ja myöskin selkävaivaisena todennut hathajoogan harjoittamisesta olevan suurta apua selkävaivoihin. Rentouttaminen on erityisen tärkeää.On yleisesti hyväksytty tosiasia,että useimmat fyysiset ja psyykkiset sairaudet johtuvat lihas-ja hermojännityksestä. Tietoisen rentoutumisen avulla saavutetaan paras mahdollinen hyöty.Jännitystilan pohjimmainen syy poistuu,kun hermosto ei joudu täydelliseen lamaan,kun ylirasitetuista jäsenistä poistuu niihin kerääntynyt myrkky ja kun puhdasta verta virtaa ylirasitetuihin jäseniin tarpeellinen määrä.


      • multi...
        multiharrastelija kirjoitti:

        Olen itse harrastanut jonkin verran sekä hathajoogaa että astangaa ja myöskin selkävaivaisena todennut hathajoogan harjoittamisesta olevan suurta apua selkävaivoihin. Rentouttaminen on erityisen tärkeää.On yleisesti hyväksytty tosiasia,että useimmat fyysiset ja psyykkiset sairaudet johtuvat lihas-ja hermojännityksestä. Tietoisen rentoutumisen avulla saavutetaan paras mahdollinen hyöty.Jännitystilan pohjimmainen syy poistuu,kun hermosto ei joudu täydelliseen lamaan,kun ylirasitetuista jäsenistä poistuu niihin kerääntynyt myrkky ja kun puhdasta verta virtaa ylirasitetuihin jäseniin tarpeellinen määrä.

        astangasta... joo kyllähän siitä saattaa kipeytyä,etenkin takareidet mullakin, kun harjoitus tosiaan tuntuu usein tosi hyvältä ja venyvyys vaan lisääntyy. Joskus olen mennyt ihan jumiinkin ja reväyttänyt lihaksetkin pahasti,no sitten tuli mietittyä että mikähän tässä olikaan tarkoitus.En kuitenkaan halua lopoettaa.Nykyisin otan harjoituksen vähän rennommin ja kevennetysti ja pakon edessä paljon harvenmmin. Mieluiten tekisin kevennetyn harjoituksen useammin,mutta kun ei ehdi.


    • ...

      että sulla voi olla kehossa virheasentoja esim. lantiossa mikä aiheuttaa lihasten kiristystä ja treeni vielä provosoi näitä jo valmiiksi väärässä asennossa olevia lihaksia. oletko kokeillut hierontaa, jäsenkorjausta tms.? itse jooganneena tiedän että syy voi löytyä tuota kautta. eli treenissä itsessään ei ole mitään vikaa, keho pystyy melkein mihin vaan, mutta jos keho ei ole rakenteellisesti oikeassa asennossa, liikunta voi pahentaa tilannetta.
      tä nyt vaan on yksi mahdollisuus. ;)

      • Virheasento

        jos se ei ole kiinnittänyt huomiota virheasentoon kolmen vuoden aikana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe