Mikä keyboard yhden miehen orkesteriin?

aaantti

Niin, mitä keyboardia suosittelette yhden miehen orkesteriin?Mistä löytyis paljon eri taustoja/introja..varsinkin valssiin ja humppaan.


Terveisin: Antti

8

4664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Firewalk

      Yamaha PSR-GX76

      En löytänyt nyt kuvaa tai specsejä netistä, mutta tuossa on:

      76 kosketusherkkää kosketinta
      98 instrumenttia (pianoja, harmonikkaa, kitaroita, bassoja, viuluja, huiluja, trumpetteja, ym.)
      127 General MIDI -saundia
      9 rumpusettiä
      9 DJ-saundisettiä
      100 valmista rumpukomppia
      100 valmista kappaletta
      5 paikkaa omille kappaleille (5 instrumenttia/kappale)

      MIDI:n kautta instrumentteja saa enemmänkin, en nyt muista paljonko tuossa on polyfonia. Hinta on korkeimmillaan siinä 500e, käytettynä voi löytyä oikein halvallakin.

    • _oi

      Yahaman psr9000, Technicsin kn6000 tai kn7000 tai Soltonin paras, mikähän se nyt olikaan. Leluilla ei kannata menettää hermojaan.

      • aaantti

        joo lelut ei tietenkään kiinnosta...
        itse olin ajatellut Technicsin kn6000 ...mutta ei tahdo töytyy käytettynä.

        entä onko kokemuksia kellään Casio wk-3500 ? onko lelut...synnyttää vaan sellaisen mielikuvan, kun kyseien keyboardit toimivat myös paristoilla?...ei ainakaan pahan hintaiset

        Antti


    • Hanski

      Vielä kannattaa kokeilla Yamahan Tyros, Soltonihan taitaa olla nykyään Ketron-tuotemerkillä myytävä. Valssin ja humpan kompit on vakiona vähän sinne päin. Suomikomppeja on saatavana varmaan jo vähän joka koneeseen. Ainoa, jossa kompit on aikalailla kohdallaan näin suomalaisen näkökulmasta ajatellen, on Ketron. Kaverilla oli kokeiltavana, mutta sanoi, että on vaikea käyttää. Sehän on makuasia! Itselläni on vanha Technics KN1200 ja se on ainakin helppo käyttää. Oon tehnyt siihen aika paljon itse komppeja (myös tutun KN1000:een). Tyros on halvempi kuin 7000 Technics, Ketronin ja Yamaha 9000:n hintaa en tiedä, taitavat maksaa siinä 3000-4000 paikkeilla kaikki. Jos tosissasi meinaat soittohommiin ruveta, niin älä Casiota osta.(oma mielipiteeni)

      • Jukka

        Joo, Ketron/ Solton on ylivoimainen peli, usko vanhan miehen sanaa, Komppimuistia pitää olla senverran että suomikomppeja mahtuu , valssit ,humpat ja jenkat, Betit ja triolit on ihan OK tehtaan kompeissa. Netitstä saa komppeja vaikka joka biisiin , mutta onko siinäkään enää mitää järkeä että YMCA on just sama kuin le
        vyllä. Eka kerralla ehkä kuulostaa hyvältä mutta ei enää 500. kerta, usko pois.
        Mulla on SoltonMS100, ihan ok vieläkin vaikka on 7 vuotta vanha. Saat multa edullisesti suomikomppeja jos tarviit.


    • Kurtisti

      Korgilta on tullut kaksi: 800 ja 1000 Hinta 1300 ja 1800 Kehuvat hyväksi

    • suomi100vuotta

      PARAS on YAMAHA EW400 tai edullisempi malli EW300. Molemmat alle 400 euroa/kpl.

    • KETRON

      Tämän hetken ykkös soitin solo mieelle on ehdottomasti KETRON AUDYA AJAMSONIC SIITÄ JOUTUU Kyllä pulittamaan liki 5000e mutta sitten siitä ei puutu mitään kaikki saundit on nauhoitettu aidoista soittimista joten kun osaa soitinta käsitellä luulee jos ei näe että kvartetti vähintään esiintyy 100 erilaista rytmiä 4 variaatiota eli yli 400 erilaista komppia suomi kompit päälle kysäse thomannilta tarjousta joko audyasta tai KETRON SD8 ITSELLÄ OLI Ammatti käytössä yli 15vuotta eikä mitään ongelmia silloin soitin oli SOLTON MS 80 NÄPPÄIN VERSIO NYKY NIMI KETRON

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe