...että en kerro, mut kerron kumminkin, kun kerrankin on edes jotakin kerrottavaa :)
Saan tänään Vaasan kaupungilta Kultakellon. Oon tehnyt samaa työtä ja samalle työnantajalle yli 30 vuotta. Tarkalleen 31 ja puoli vuotta. Siis älyttömän pitkä aika. Ei yhtään tunnu siltä, että olisin NIIN kauan aikaa opettanut. Aika on mennyt tosi äkkiä.
Juhlatilaisuus olisi tänään päivällä, mutta en mene paikalle vaan se kello sitten lähetetään mulle.
Oon onnekas, kun oon saanut tehdä aina sellaista työtä, josta pidän. Kiitän siitä usein, sisimmässäni.
Koetko sinä, että olet onnekas omassa työssäsi? Teetkö sellaista työtä, jota haluat tehdä?
Ekaks ajattelin...
26
977
Vastaukset
- heipparalla*
Suuri saavutus, kyllä se kannattaakin palkita.
Vielä jos olet viihtynyt työssäsi, sitä parempi.
Itse teen kotona tätä hoitotyötä, ihan kivaahan tämäkin on, joskin sitovaa.- Heikunkeikku
..on arvokasta työtä eikä kaikki siihen pysty.
Se onkin työssä tärkeintä, että se tuntuu kivalta.
Sitovaahan se työ on, teki mitä tahansa. Onneksi välillä on vapaatakin, että voi touhuilla sitten vastapainoksi kaikkea muuta :)
- Taika-Nainen
kultakellosta :)
Pikaisesti laskin vuosia taaksepäin....kaksikymmentäseitsemän vuotta olen jo pakertanut työssä josta olen tykännyt muksusta saakka. Enkä vähällä kummalla vaihtaisi, vieläkin työ tuntuu mielekkäältä. Muotoaan on työolosuhteet muuttaneet, palkkatyöstä omaksi työksi, mutta työ itsessään samaa kuin aloittaessa kahdeksankymmenluvun alkupuolella :)- Heikunkeikku
..työrupeama on sullakin. Eikö olekin kummallista, miten äkkiä noita vuosia tulee? Siis kun kattelee taaksepäin. Eteenpäin kun ajattelee vaikka vaan viittä vuotta, niin se tuntuu, että sehän on pitkän "matkan" päässä.
Aloitin työni aika nuorena. Opetin ja opiskelin siinä samalla yhtäaikaa. Perhekin oli perustettu. Oli se aikamoista hommaa joskus, näin jälkeen päin ajatellen.Piti ehtiä moneen paikkaan. Sitten oli vielä niin pitkä matka omille oppitunneille. Kuljin Tampereella täältä Vaasasta. Enpäs tiedä, jaksaisinko enää.
vaan kellon johdosta.Tuo on kyllä pitkä työrupeama..:)
On mukavaa kaydä töissä,kun on sellainen paikka missä viihtyy.Itselläni on niin mukava työ,että en malttais olla viikonloppujakaan kotona. :)- Heikunkeikku
...onnitteluista :)
Höpiseks vai ihan oikeesti-oikeesti sanot, että sulla on NIIN mukava työ, ettet malttais olla viikonloppujakaan työstäs pois ?
Mikähän se vois olla?
Mä kyllä tartten noita viikonloppuja huilaamiseen. Jotenkin tuo opettaminen vie ihan älyttömästi energiaa. Varmaan, kun joutuu olemaan koko ajan niin tarkkana. Ei voi hetkeksikään vaipua esimerkiksi omiin ajatuksiin. Koko ajan sitä puhuu tai laulaa tai laskee tai soittaa tai kyselee tai vastaa....
Kivaa ja antoisaa työtä tämä työni on. Enkä vaihtaisi toiseen työhön.
Toi sun työs nyt jäi pikkasen vaivaamaan, että mitä kumma-kummaa teet :) Heikunkeikku kirjoitti:
...onnitteluista :)
Höpiseks vai ihan oikeesti-oikeesti sanot, että sulla on NIIN mukava työ, ettet malttais olla viikonloppujakaan työstäs pois ?
Mikähän se vois olla?
Mä kyllä tartten noita viikonloppuja huilaamiseen. Jotenkin tuo opettaminen vie ihan älyttömästi energiaa. Varmaan, kun joutuu olemaan koko ajan niin tarkkana. Ei voi hetkeksikään vaipua esimerkiksi omiin ajatuksiin. Koko ajan sitä puhuu tai laulaa tai laskee tai soittaa tai kyselee tai vastaa....
Kivaa ja antoisaa työtä tämä työni on. Enkä vaihtaisi toiseen työhön.
Toi sun työs nyt jäi pikkasen vaivaamaan, että mitä kumma-kummaa teet :)nyt mitään ihmeenmoista työtä sillai ole.Ihan tavallista työtä.Mä vaan tykkään tehdä sitä ja muutenkin koko työpaikka on ihan huippu..:)
Sulla kuullostaa olevan todellakin sellainen työ,että varmaan on viikonloput tarpeen. :)
- Meriläinen
minulta myös.
Minä olen tehtaan duunari mutta tykkään työstäni, etenkin siitä kun se on vuorotyö ja nyt on yövuorot näin viikonloppuna.
minun elämäni on ollut heittelevää muuttoja ja erilaisia työpaikkoja. olin jopa koulunkäyntiavustaja ja olen hoitanut dementikkoja hoivakodissa . ym.ym. tässä paikassa olen ollut kohta 3 vuotta ja toivoisin pääseväni eläke ikään täällä. Mutta luoja tietää vaan ei kerro.
Jos "muuttolintu" iskee päälle niin se on menoa eikä sille tunteelle sanota vastaan.
Mutta arvostan erittäin paljon ihmisiä jotka kykenee elämään tasasta elämää.
Perheessäni muut on sellaisia ja minä joku mustalammas.- Heikunkeikku
Ja kiitti vaan :)
Oot taitava "immeinen", kun noin monia, erilaisia töitä oot tehnyt. Ei oo peukalo keskellä kouraa.
Rohkeasti tartut vaikka mimmoseen työhön. Ei paha, ei paha :)
Ja pah, sanon minä, et sä mikään mustalammas oo.
Vaan ROHKEA "rokansyöjä" :)
Väsymätöntä viikonloppua sulle, jos meinaat yöt töis olla :)
- Pirre*
huomionosoituksen johdosta.
Hienoa että kaupunkikin muistaa kauan palvelleita :)
Oppilainasi on varmaan menossa jo toinen sukupolvi..
ja sitten omasta työstäni, - kotiäidin rooli on ominta minua..- Heikunkeikku
Kiitti sullekin Onnitteluista :)
Joo, on mulla yks oppilas, jonka äiti on myös ollut oppilaana.
Tuo Kotiäidin rooli on maailman arvokkain rooli.
Pitää sisällään niin iloja, kuin surujakin. Kirjoituksistasi olen pannut merkille, että touhua riittää moneen lähtöön :)
Kivat viikonloput sulle!
- verditti
Se on vain puoli lahjaa. Hihna on varmasti moppea, tai sverkkeriä, ehkä kuitenkin mustaa.
Tiedät varmasti, että kellostasi tulee vasta sitten koru, kun myös ranneke on kultaa.
Älä nyt sentään masennu, sillä näitä lahjanpuolikkaita jakavat niin torniot, vantaat, somerot kuin kaikki muutkin.
Onnitteluni!- Heikunkeikku
...vai vain puoli lahjaa. Saankohan mä sen toisen puolen sitten, kuun oon uurastanut vielä 30 vuotta lisää.
Hihna on hopean ja kullan värinen, molempia. Kuulemma. Jos se olis mustaa, niin se olis VARMASTI kissankultaa.
MUTTA saattaahan olla, että se ei olekaan rannekello, vaan semmonen lehmänkello, joka pistetään kaulaan roikkumaan. Ah, semmonen KULTAINEN möhkäle olis TOSI kiva :)
Toi lahjanpuolikas kyllä kuulostaa masentavan ikävältä sanalta. Torniot, vantaat ja somerot ei kyllä oo Suomen AURINKOISIMPIA kaupunkeja, että saattaa, siis SAATTAA kyllä johtua siitäkin, että ne ja muut jakelevat vain puolikkaita.
Mut katsotaan....
Ja kiitokset puolionnitteluista :))
- sohtrop
työnsankarille,
sä olet todella ollut onnekas, harvoin noin hyvin sattuu ja osuu
mull on vast about 24v takan ja ihan kohtuullisesti on menny, mutt ei ihan sitä mikä ois mun ominta jutskaa.
mut hei, mehän kilistellään tänään, eri syistä vaan ;)- Heikunkeikku
Se sopii mulle TOSI hyvin. Ootas käyn hakemas viinikellaristani itse tehtyä kotiviiniä. Se saa nyt kelvata, kun muuta ei ole tähän hätään.
Kerro, mille SINÄ kilistelet? Muuten mä en ala. Epistä jos mä oon sanonut ja sä et. Onks sulla syntymäpäivä? Nimipäivä? Ei sun muille tartte sanoa, mulle vaan. Lupaan, että en kerro kenellekään. Noh, korkeintaan mun äitille ja sisaruksille ja muutamalle parhaalle kaverille ja parille työkaverille, mutta EN VARMASTI kerro muille :)
24 vuotta sullakin takana. Hyvä. Mikä olis sit sun ominta jutskaa.
JOS sanot, että oon utelias, niin sanon, että en ole ollenkaan utelias, kuhan täs muuten vaan kyselen :)
Kippistä :)
sain jo kuusi vuotta sitten. Minun työpaikassani sen tosin saa jo 20 vuodesta. Nelisen vuotta, jos tota "herkkua" vielä riittää tai sitä (hermo) kestää, niin tais tulla joku lomareissu.
Periaatteessa pidän työstäni mutta nykyisin siinä on
liikaa tyytymättömyyttä aiheuttavia tekijöitä, eikä vähiten työnantajasta aiheutuvia.- Heikunkeikku
...antoikin sulle POIKKEUKSELLISESTI kellon jo 20 vuoden jälkeen, ettet aina myöhästyisi töistä?
Hehhehee....no ei vaiskaan, ei vaiskaan, ei vaiskaan...
Mäkin olisin voinut valita lomareissun, jos olisin saanut valita. Lomalle tekis NIIN kamalasti mieli mennä. Siis tarkotan etelään, tos "talvisyrännä". Oon vähä suunnitellut, että tammikuussa lentäisin Kanarialle, vaan ans kattoo ny...
En tiedä, mitä teet työksesi, mutta hyvä jos siitä pidät. Ja toivottavasti tyytymättömyyttä aiheutuvat tekijät ovat vain väliaikaisia.
Hyvät perjantai-illat sullekin :) Heikunkeikku kirjoitti:
...antoikin sulle POIKKEUKSELLISESTI kellon jo 20 vuoden jälkeen, ettet aina myöhästyisi töistä?
Hehhehee....no ei vaiskaan, ei vaiskaan, ei vaiskaan...
Mäkin olisin voinut valita lomareissun, jos olisin saanut valita. Lomalle tekis NIIN kamalasti mieli mennä. Siis tarkotan etelään, tos "talvisyrännä". Oon vähä suunnitellut, että tammikuussa lentäisin Kanarialle, vaan ans kattoo ny...
En tiedä, mitä teet työksesi, mutta hyvä jos siitä pidät. Ja toivottavasti tyytymättömyyttä aiheutuvat tekijät ovat vain väliaikaisia.
Hyvät perjantai-illat sullekin :)on niitä palvelusvuosilahjojen saajia vuosittain niin monta, ettei siinä yksilöitä ajatella. Ja sitä paitsi, minäkö myöhästyisin, mistään, ikinä.
Ja toinen sitä paitsi, 1 1/2 tunnin liukuma työajoissa.
Lennä sinä vaan Kanarialle ja nauti. Minä en niin hirveästi niistä reissuista perusta. Viikon lomareissun vaihtaisin mieluusti vaikka muutaman viikon pelkkään palkalliseen lomaan.
Pelkäänpä, etteivät ole vain väliaikaisia, ne...
Mutta ei aina voi voittaa.
- -tiina
tulin juuri omasta työstäni aikoinaan olin keskolla yhdeksäntoista vuotta siellä saatiin kultakello kymmenestä vuodesta olisin kai vieläkin jos ei aluekeskoa olis lopetettu enkä halunnu vaihtaa paikkakuntaa kunnon koo kasvatuksen saanu seittemäntoistavuotiaasta asti siitä oli helppo ruveta kauppiaaksi tykkään tästä työstä kovasti mutta jos ei aluekesko olis loppunu olisin siellä todennäköisesti vieläkin ja koo vuosia on nyt kolmekymmentäkolme.
- Heikunkeikku
NÄIN myöhäänkö oot ollu töissä. Mahdat olla väsynyt.
No nyt on mukava vaan kölliä ja ottaa rennosti.
Pitkään sinäkin oot töitä tehnyt :) Ja vuosia on vielä paljon edessä.
Rentoa loppuiltaa Tiina-tytölle :) - -tiina
Heikunkeikku kirjoitti:
NÄIN myöhäänkö oot ollu töissä. Mahdat olla väsynyt.
No nyt on mukava vaan kölliä ja ottaa rennosti.
Pitkään sinäkin oot töitä tehnyt :) Ja vuosia on vielä paljon edessä.
Rentoa loppuiltaa Tiina-tytölle :)kahtakymmentä ainakin ja tervettä tässä sitä vaan punkkua kallistellaan ja nautitaan myöhään valvomisesta nyt kun on kolme täyttä vapaapäivää edessä harvinaista herkkua samoin rentoa iltaa heikunkeikulle.
- hande
Olet aloittanut melkein päivälleen, kun minä 3 kk sitten edesmenneen vaimoni kanssa.
1977.- Heikunkeikku
Kohotan punaviinilasin meidän päivämääriemme kunniaksi. Kippis.
Huhhuh kun tuo 1977 tuntuu kaukaiselta ajalta. Satavuotiaalta.
Kauhean hienoa perjantai-iltaa handelle :)
Kiva että olet tyytyväinen elämänuravallinnallesi.
Itse olen valinnut lapset elämäni uraksi ja olen myös hyvin kiitollinen kaikille lapsille, että saan tehdä työtä heidän parissaan. Ja olen hyvin onnellinen myös siksi, kun ammattitaitojani tarvitaan. Lapset ovat antaneet minulle elantoni ja he ovat elämäni ilo.- Heikunkeikku
Lapset ovat ihania ja heidän kanssaan on mukava työskennellä. Mulla on hirveen eri-ikäisiä oppilaita. Tänä vuonna on yks 6-vuotias (tosi terävä poika), 7-10 vuotiaita noin 10 op. 11-15 vuotiaita ehkä 8op. sit loput on yli 20 vuotiaita.
Kiva, että sinullakin on semmonen työ, josta pidät.
Mukavaa lauantaita sulle :)
Minä lähden kohtapuoliin pojan rakennukselle hoitelemaan lapsia, niin vanhemmat saavat touhuilla talon kimpus :)
monta kerrosta, hieno on saavutuksesi ;)
Itsellä henkisesti todella raskas työ, enkä jaksaisi sitä ilman ihania työkamuja.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6662512Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,301246- 1091158
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki111083- 93955
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k104915Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?101873Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e236815Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50769- 64741