kannattaako olla miehen kanssa joka vihan puuskassa potkaisee sänkyä tai viskasee tyynyn lattialle. tavaroita hän ei paisko minua kohti ja valintana on aina pehmeä tavara. mutta onko tämä väkivallan esi aste? sanoo kyllä ettei satuttaisi ikinä minua, ei kävisi kuulemma edes mielessä
Tavaroiden paiskominen, väkivallan esiaste?
21
7479
Vastaukset
- TiinaLiina
Moi! Lue tosiaa se mun viesti ketju sieltä miten mulle kävi. Kaikki alkoi aluksi kiukuttelusta huutamisesta. Mies on myös potkassu jalkansa hajalle, hajottanut tv:n ym ym ja nyt kaikki on mun syy
- äityli88
Jos tunnet pelkoa tuollaisessa tilanteessa, se riittää. Kenenkään ei tarvitse edes pelätä toistaan, mikäli tunnet olosi epämukavaksi tai pelokkaaksi on kysessää henkinen väkivalta. Kuuntele itseäsi, kukaan ei voi tietää tuntemuksiasi.
Pelko on kauhea asia, pikkutyttönä saatoin pelätä että hengitän liian kovaa sillä se riitti syyksi isälle läiäyttää, myöhemmin olen ollut suhteissa jossa turpaan on tullut ja huomannut että normaalissa suhteessa ei tarvitse toista oikeasti pelätä vaikka riideltäisiinkin.
Toivottavasti tästä oli edes hieman apua :)- mieeh
Mutta jos toinen sanoo ettei voisi ikinä lyödä. eikö sellainen ihminen joka lyö niin haluakkin sitä. ja kokee sen oikeaksi. mieheni sanoo että raivostuessa tyynyn heittäminen maahan on purkamista ja hän sanoo ETTÄ EI HALUA PELOTELLA MINUA SILLÄ, eikä halua että koen oloni alistetuksi. mitä mieltä?
- äityli88
mieeh kirjoitti:
Mutta jos toinen sanoo ettei voisi ikinä lyödä. eikö sellainen ihminen joka lyö niin haluakkin sitä. ja kokee sen oikeaksi. mieheni sanoo että raivostuessa tyynyn heittäminen maahan on purkamista ja hän sanoo ETTÄ EI HALUA PELOTELLA MINUA SILLÄ, eikä halua että koen oloni alistetuksi. mitä mieltä?
Eikai kukaan muu kuin oikeasti sadistinen ihminen tahdo lyödä tosissaan. Väkivalta alkaa kun sanat loppuu. Sanoinhan että kuuntele itseäsi jos sinua pelottaa tekee miehesi väärin. Se että toisen tarvitsee pelätä on jo väkivaltaa. Eli mikäli olosi on pelokas riitojenne aikaan tai pelkäät että miehesi voisi tehdä jotain vaika muuta sanookin. Olet sinä henkisen väkivallan uhri. Riidellä voi paremminkin eikä siihen tarvitse liittyä tavaroiden paiskomista/repimistä. Meillä isäntä kiroaa ja raivoaa itsekseen tai minulle kun jotain menee pieleen. Olen sanonut hänelle että pelkään tuollaista käytöstä ja hän on pikkuhiljaa alkanut ymmärtää että tekee väärin. Näytä miehellesi ahdistuksesi ja kerro mistä johtuu. Asiat EIVÄT ole ok, mikäli sinulla on vähänkin epävävarma olo.
- heitti tyynyllä!
Mulla nyt vaan sattui olemaan kissa sylissä, ja sehän säikähti, ja ampaisi karkuun, jättäen syvät vertavuotavat pitkät naarmut minun reisiini ja käsivarsiini.
Olikos tää teistä pahoinpitely? Minusta se oli.- Mieeh
hermostutteko te koskaan jos nainen nalkuttaa kunnolla ja viskasette tyynyn lattialle?
- setomias
Kai kävit poliisilaitoksella kuvattamassa kissasi raapaleet todistuaineistoksi. VOI ELÄMÄ :D
- Mieeh
Niin jatosiaan itsekin olen viskannut maahan tavaroita. ja ILMAN mitään väkivaltaisia tarkoituksia.. raivon puuskassa. ja se että mieheni sanoo että hän valitsee aina pehmeän tavaran ja ei rikkoisi koskaan mitään.. ja se merkitsee että hän sanoo sen olevan typerää ja yrittää muuttaa toimintatapaansa ja se että hän ei halua minun pelkäävän. sanoin asiasta että minua hieman pelottaa hänen käytös. Tämän keskustelun jälkeen on mennyt hyvin. uskotteko että tuollaisen tavaroiden paiskomisen voi lopettaa jos todella haluaa?
- äityli88
sen voi lopettaa, olen lopettanut itsekkin. Kuin myös mieheni vastaavanlaiset kujeet.
- ----------------
Niin, mies paikasee tavaaraan lattialle, niin hystteristen naisten neuvo on heti:
"Juokse karkuun, pakene, lähden turvakotiin, ennenkuin on myöhäistä, pian tilanne riistäytyy käsistä, äkkiä pois"
Sellaista suhdetta ei ole, missä välillä tavarat ja sanan säilät ei lentelisi, eikä sellaista ole olemassakaan. - Mieeh
---------------- kirjoitti:
Niin, mies paikasee tavaaraan lattialle, niin hystteristen naisten neuvo on heti:
"Juokse karkuun, pakene, lähden turvakotiin, ennenkuin on myöhäistä, pian tilanne riistäytyy käsistä, äkkiä pois"
Sellaista suhdetta ei ole, missä välillä tavarat ja sanan säilät ei lentelisi, eikä sellaista ole olemassakaan.Niin ja tuntuisi väärältä sanoa toiselle etten halua olla kanssasi koska pelotat minua, koska itsehän samalla tavalla paiskon tavaroita ja huudan, ihan yhtähyvin minä voin pelottaa häntä. Olemme kuitenkin keskustelleet asiasta ja hän sanoi ymmärtävänsä että sellainen voi pelottaa minua vaikka se ei olisi hänen tarkoitus ja hän lupasi ettei enään tekisi niin. Kuitenkin tämä tilanne ahdistaa minua aina välillä, mutta tästä on nyt pari viikkoa ja meillä on mennyt hyvin, ei ole ollut riitoja eikä mtn ja hän on kohdellut minua kuin kukkaa kämmenellä, mutta siis tottakai sitä ajattelee että voi ei jos tulee taas tämmönen tilanne ku ne on niin kaiheita.. mutta mies tosiaan sanoo säikähtäneensä itsekkin niin paljon ja että hänestä tuntui todella pahalta eikä halua enään ikinä sellaista tilannetta. kaipa pitäisi vaan uskoa, elää normaalisti ja katsoa. vai mitä mieltä olette?
- -------------
Mieeh kirjoitti:
Niin ja tuntuisi väärältä sanoa toiselle etten halua olla kanssasi koska pelotat minua, koska itsehän samalla tavalla paiskon tavaroita ja huudan, ihan yhtähyvin minä voin pelottaa häntä. Olemme kuitenkin keskustelleet asiasta ja hän sanoi ymmärtävänsä että sellainen voi pelottaa minua vaikka se ei olisi hänen tarkoitus ja hän lupasi ettei enään tekisi niin. Kuitenkin tämä tilanne ahdistaa minua aina välillä, mutta tästä on nyt pari viikkoa ja meillä on mennyt hyvin, ei ole ollut riitoja eikä mtn ja hän on kohdellut minua kuin kukkaa kämmenellä, mutta siis tottakai sitä ajattelee että voi ei jos tulee taas tämmönen tilanne ku ne on niin kaiheita.. mutta mies tosiaan sanoo säikähtäneensä itsekkin niin paljon ja että hänestä tuntui todella pahalta eikä halua enään ikinä sellaista tilannetta. kaipa pitäisi vaan uskoa, elää normaalisti ja katsoa. vai mitä mieltä olette?
Herran jestas sentään, nuo ovat ihan arkipäivän asioita, kyllä niitä tavaroiden lentelyä tulee vielä teilläkin olemaan ja muutakin riitaa, sitä se elo on, mutta puhumalla niistä pääsee eroon, vetäytymällä tilanne pahenee vaan.
- harkittu heitto
Kyllä minäkin paiskon tavaroita kun olen oikein vihainen. Se on vain paineitten päästelyä, ei vihan kohdistamista puolisooni. En ole heittänyt mitään häntä kohti, ja ehdin kyllä siinä puuskassa vähän miettiä mitä heitän ja mihin. Ikinä mitään ei ole mennyt rikki. Joskus jonkun esineen vaikka lattiaan heitto saattaa olla vain keino kertoa että tunnen olevani alakynnessä ja peli ei tunnu reilulta. Olen myöskin pahoitellut käytöstäni ja yleensä vähän pelästyneenä rauhoittunut pahimman mentyä ohi. Itse en rinnastaisi tavaroiden heittelyä väkivaltaan. Eri asia jos tavaroita rikotaan, riehutaan ja heitetään toista kohti.
- Mieeh
voiko tuommoisen paiskomisen lopettaa jos todella itse haluaa?
- frfrfr
Voi lopettaa. Mulla oli joskus nuorempana taipumusta tavaroiden paiskomiseen. Nytkin joskus tekisi mieli paiskoa, mutta osaan jo ajatella pitemmälle, että minä sen joudun kuitenkin korjaamaan ja ostamaan uuden. Jää paiskomatta.
- Mieeh
frfrfr kirjoitti:
Voi lopettaa. Mulla oli joskus nuorempana taipumusta tavaroiden paiskomiseen. Nytkin joskus tekisi mieli paiskoa, mutta osaan jo ajatella pitemmälle, että minä sen joudun kuitenkin korjaamaan ja ostamaan uuden. Jää paiskomatta.
No keskustelimme tästä paiskomisesta ja sanoin miehelleni että tunnen oloni pelokkaksi kun hän tekee niin no hän sanoi että se ei ole todellakaan tarkoitus että minä pelkäisin eikä hän halua pelottaa minua, no hän sanoi että minun vuokseni ei visko tyynyjä lattialle tai potkaise sitä sänkyä jos se tuntuu minusta pelottavalle. No meillä on mennyt tosi hyvin, riitoja on tietenkin tullut mutta ne on hoidettu erillä tavalla. :) uskon todella että hän ei enään tee niin koska hän ymmärsi että se tuntuu minusta pelottavalta vaikka hän ei tarkoittaisikaan sitä niin.
Olisi kuitenkin kiva saada tänne vielä kommentteja jos on muita ihmisiä joilla on myös tällainen tapa purkaa kun hermostuu että tyyny lentää lattialle (tai joku muu esine) mutta huom. EI PÄIN TOISTA. sitä en hyväksy.
te joilla tällaista taipumusta on, oletteko päässeet eroon?
- Döööööd
joo muaki kiinnostaa tää. antakaa mielipiteitä.
- onko olemassa
ihmisiä jotka vilpittömästi voivat sanoa etteivät ole koskaan olleet väkivaltaisia tippaakaan?
ihan vaan Galluppia, ois jännä tietää...
- Same same
Vietin lapsuuteni huushollissa jossa paiskottiin kamoja. Liekö sillä vaikutusta kun en itse pysty paiskomaan ovia ja tavaroita? Lisäksi menen totaalisesti pois tolaltani kun mies paiskoo. En ole koskaan tajunnut koko paiskomisen ideaa. Menen ulos lenkille jos ottaa aivoon. Tai sitten tietokoneelle kuten nyt.
- Älä riko lastasi
Itse olen aina sanonut, että minulla ei ole varaa viskellä astioita tai muutakaan, sillä ei ole varaa ostaa uusia. Enkä myöskään koskaan visko mitään.
Itsehillintää olen opetellut monella tapaa, että en myöskään jäkätä tai huuda.
Asioista pitää keksustella, mutta ei huutamalla ei riehumalla, toista ei pirä loukata.
Asiat kerrtotaan niin kuin ovat totuuden mukaan. Piilottelu ja valheert syövät suhdetta enemmään kuin mikään.
Räyhäävä ihminen tarvitsee terapiaa, hän on varmasti pohjimmiltaan aivan hyvä, mutta on jostakin syystä joutunut väärille tavoille, ehkä lapsuudesta löytyy vamma.
Kun lasta arvostetaan, hänestä kasvaa tasapainoinen aikuinen, vanhempien ei pidä laittaa liian suuria vaatimuksia ja rikkoa lastaan. - ihan sama
Jos olet niin ärsyttävä ettet ymmärrä mitä miehesi sinulle sanoo, niin on ihan sallittavaa viskoa pehmeitä esineitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743630Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472876Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1642813Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572361Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3592113- 1601840
- 761515
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231368Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391332- 261299