ruoka

neuvoja kaivataan

Moikka kaikille!
Nyt tarvittas neuvoja. Ajattelin ruveta tekemään jotain lämpimiäsoseita itse kotona 10kk tytölle, ja olisinkin kyselly kokemuksia siitä mitä aineita kannattaa käyttää ja mitkä kestävät hyvin pakastuksen. Tyttö on melkoinen sihtisuu ja alkaa yökkäilemään helposti, eli siihen myös neuvoja ja kivoja ruokaohjeita, Kiitos!

4

1026

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvänen

      aika. Millä luulet kapses oppivan syömään jos vielä tuon ikäisen muussaat sauvalla kaiken ruuan? vai vastako olet alkanut syöttää häntä soseilla? ihan luulis olevan hampaat suussa hällä jo joten ihan perunaa vaan lautaselta ja lihaa pininä kikkareina.

      Voi hyvä tavaton nyky äitejä

      P-S itsekkin nuori äiti vielä mutta järki ollu päässä lasten ruokinnan aikana

      Kai vielä imetät vauvaas????
      ja kai hän vielä 12.v on vauva ja lutkuttaa tissiä joten turha vielä 10.v on kiinteetä antaa.
      Kysy kuule neuvolasta mitä mieltä on kannattaako vielä 50.v päästä antaa kiinteetä vai meinaako neuvola että tukehtuu kun ei osaa pureskella jos näin on niin kandee pureskella valmiiks ruoka niin kakaralle ku ukollekkin jos sellasta on en yhtää ihmettele jos ei ole jos tosiian on noin tyhmä akka kuin sinä

      • ...

        Olipas siinä taas edellisellä tarvetta kommentoida eikä vastanut siihen mitä kysyttiin, olisi jättänyt vastaamatta kokonaan...ei voi kun ihmetellä miten jotkut täällä käyttäytyy...

        No mutta asiaan: itse olen vasta alkutekijöissä noissa vauvan ruokien teossa, mulla siis poika 5 kk ja alku mentiin ihan valmiilla kaupansoseilla. Nyt olen aloittanut itse tekemään jotain soseita mm bataattia,peruna ja porkkana. Jos lapsesi yökkäilee helposti niin pitää tietty saada niin sileeksi kun mahdollista (oli sitten hampaita tai ei!!!!)
        Bataatin ja porkkanan olen ihan sauvasekoittimella soseuttanut mutta peruna liisteröityy niin se haarukalla. Useimmat kasvikset/vihannekset voi sauvalla vetästä. Jos sillä ei tule tarpeeksi sileetä niin kokeile haarukalla muusata siivilän läpi. Sitten vaan sopivat annokset pakkaseen esim pilttipurkkeihin (muista jättää laajentumisvara eli ei ihan täyteen). Perunan voi pakastaa jos sekoitat jotain muuta sekaan esim porkkanaa.
        Liharuokia en ole vielä tehnyt koska meillä puurot menossa mutta aion soseuttaa lihan myös ja sitten pieniä annoksia pakkaseen ja sekoitan sen sitten ennen syömistä siihen soseeseen eli perunaan tai mikä se nyt sattuu olemaankin.
        Piltti ja muksu yms sivuilla löytyy hyviä reseptejä ja vinkkejä!


      • huonotuulinen

        kylläpä nyt pitää toisia kiusata.
        Kiukuttele miehelles.. jos nyt noin kireellä akalla edes sellaista on..?


    • Muksu

      Muksun sivuilla oli hyviä ohjeita!
      Peruna ei oikein tahdo kestää pakastusta, paakkuuntuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe