Mielipide kysymys

Suklaa

Kertokaa mielipiteenne.
Mikä on hyvää suklaata?

11

1080

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupeliskuukelis

Fazerin violetti suklaa levy.Siin missä on rusinoita ja pähkinöitä

• valkoinen ja maitosuklaa

Guylian seashells, monet irtomyynnissä olevat konvehdit (niistä ei tosin nimiä koskaan muista). Nuo nyt siis suklaatuotteita, 'pelkästä' suklaasta näin vain kuluttajana vaikeampi sanoa, joku tuolta peräisin oleva varmaan aika hyvää: www.chocrobert.co.za .

• la bleue

Fazerin Sininen.

Mariannepatukka on minusta myös aika hauska keksintö.

• suklaahirviö

Mikä on hyvää suklaata? Siinäpä vasta kysymys!

Minusta suklaassa - olipa se maito- tumma- tai täytesuklaatia - pitää aina olla joku JIPPO, että se pääsisi minun kirjoissani hyväksi suklaatiksi.

Esimerkki: minusta Milkan dessert au chocolat (sitä saa ainakin meillä hetken aikaa K-supermarketista) on hyvää. Siinä on tavallinen, tosin laadukas maitosuklaakuori, jonka alla herkullinen suklaamoussetyyppinen, tummanpehmeä sisus. Jippona on tosiaan tuon täytteen moussemaisuus, pehmeys. Sellaiseen ei usein törmää. Pisteet kotiin.

Sitten tykkään maitocreme-täytteisistä suklaista. Kinder on ihan OK.

Toffeetäyte on muuten myös suosikkini.

Oikeastaan on vaikea määritellä yhtä hyvää suklaata. "Arvostelusarjoja" pitäisi olla monia. Täytesuklaat, maitosuklaat, tummat.. jne..

Jos jostain EN pidä, niin se ovat nämä salmiakki-lakritsa yms. suklaat. Minusta ne maut eivät vain sovi suklaan kanssa. Karmeaa..

• Mr. Brown

Vain tumma suklaa kelpaa minulle - kaakaoprosentti 46-55. Sitä suurempi prosentti on minunkin suussani vähän kitkerää.

Maitosuklaa on kammottavaa.

• paitsi kaikista tummin ja r...

On helmpompi sanoa suklaan ystävänä mistä EI pidä kuin mistä erityisesti pitäisi.

Nämä EIVÄT uppoa:

-suklaa ja salmiakki/lakritsi yhdistelmät
      -suklaa ja rusinat
      -kaikista tummin suklaa

Muuten uppoo aika huolella melkein kaikki. Perus fazerin sininen on hyvää, samoin pähkinäsuklaa, täytesuklaat, konvehdit, patukat, jne...mums mums...Fiiliksesta kiinni, että mikä iskee milloinkin.

Pitkän aikaan tykkäsin ihan ylitse muiden Maraboun Appelsiini suklaasta, se on ihan mielettömän hyvää. En tiedä saako sitä vielä kaupoista, koska siitä huolimatta että rakastan suklaata, en osta sitä kovin usein. Se kun on niin kamalan lihottavaa. Valitettavasti.

• Suklaanystävä

Pidän tai olen alkanut pitämään enemmän tummasta suklaasta kun maitosuklaasta.
      Hyviä ovat:
      Van Houten Dessert suklaa 54,4%
      Fazerin sininen
      Fazerin joulusuklaa
      Pandan minttu
      Fazerina
      Geisha
      Fazerin salmiakki suklaa
      After Eight

Eli siinä nyt on jotakin... Suklaa missä on minttua menee mulle melkein aina, varsinkin jos suklaa on tummaa. Täyte suklaat yleensäkin on ihan jees ja maustetut suklaat. Marmeladitäytteisistä suklaista en oikein pidä, paitsi Pandan juhlapöydänkonvehdeissa on se ananas (hieman marmeladinen), se on hyvä ja Julia ja Jim on kans hyvää...

Onhan noita, mutta valkonen suklaa ei oikein uppoo, ellei siinä ole sitten pähkinää tai se on jälkiruoan muodossa esim. kakussa, suklaamousse jne.

• bana--

Eniten tykkään (ei järjestyksessä)
      Maraboun minttukrokantista,
      Fazerin salmiakkisuklaasta,
      Dumle suklaasta,
      Fazerin valkosuklaapatukka,
      Daimista,
      kreemi/nougattäytteiset suklaat,
      Fazerin sitruuna-jogurttisuklaasta
      ja siitä Fazerin suklaasta mitä on ainaki myyty sellasessa 100g pakkauksessa, sellanen vaalea kääre ja sen nimi oli joku Irish...joku. Se oli kyllä hyvää, täyte tuntu aina kylmemmältä ku kuorisuklaa. nam! :p

Näistä taas en tykkää!
      Lidlin suklaat, niistä menee maha kipeeksi ja aivan liian makeita lähes kaikki
      Fazerin Tuttifrutti suklaa,
      Tosi tummat suklaat,
      Minttutäytteiset suklaat (panda),
      Fazer Omar,
      kaikki marja tai rusina suklaat,
      riisisuklaat
      ja kahvisuklaat

• omasi

myös?

• suklaapala

On jo aika hiljasta tässä ketjussa, mutta pakko on näin herkulliseen kysymykseen vastata:)

Mun ehdoton lemppari on maraboun appelsiinkrokantti! Taivaallista, ja kyllä, sitä myydään vieläkin (joku sitä kyseli). Suklaalevyjen kuningas, lisäksi oon nyt ihan äskettäin (vasta...) ihastunu tohon fazerin lontoonrakeeseen. Sen lisäks tykkään himona riisisuklaasta.

Laitetaan vielä ne jotka eivät maistu: Fazerin chilisuklaa, liköörikonvehdit, juuri se juhlapöydänkonvehtirasian ananastäytteinen äklötys, ja umpikookoksiset Bountyt.

Suunnilleen kaikki näitten väliltä maistuu hyvälle, eniten tykkään niistä missä on pähkinää ja minttua.
      Toteanpa vielä että Maraboun "fruit&mandel" oli pettymys koska ootin et siinä olis oikeesti jotain muutaki ku rusinaa ja mantelia,en kyllä tiiä mitä ootin mut pettymys se oli silti...:D

• Fazerin Chilisuklaa

Onnenpäivä oli kun lähikauppa lopetti (omistaja vaihtui) ja kaikki makeiset oli -30%. Kukaan muu ei kai tykännyt chilisuklaasta, joten ostin patukoita varmaan 50 kpl. Muita suklaita tai karkkeja ei ollut enää jäljellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      176
      3407
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2171
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      54
      2117
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      1998
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1241
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      409
      1114
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      117
      1029
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      47
      903
    Aihe