Kun keität perunoita vedessä. laita alkuvaiheessa suolaa ja valkosipulisuolaa tai valkosipulijauhetta sekaan semmonen "ehdottava hyppysellinen" kahteen litraan vettä.
Ei tää minun keksintö ole, enkä mistään ole lukenut. Kokeilin vain pienissä poroissa, ja jäi hyvä maku.
Keitetyt perunat
4
3778
Vastaukset
- Sillä valkosipulin
Ominaisuuksiin kuuluu pieninä määrinä varsinaisen ruoka-aineen maun korostaminen.
Jokainen voi kokeilla sitä tuon perunan keiton tai vielä paremmin vaalean sienikastikkeen teossa.
Sienikastikkeeseenkin vain ripaus, kuitenkin mieluimmin tuoretta valkosipulimurskaa.- voiko kuullotettua
sipulia olla koskaan liikaa? Aina itse laitan vähän yli ohjeen. Melko reippaasti käytän kasviöljyä. Pannulla se kasa kuitenkin pienenee. Mielestäni ei saa ruskistaa, vain "pehmentää". Silloin sipuli antaa lievän pistävää makeutta, kypsennysasteen lisääntyessä pehmenee.
Sipulin kuullotuksessa on oltava valppaana, no tietysti riippuen paistolämpötilasta.
Ja, aina mustaa pippuria. Vai, olenko yksimakuinen? :*) - sipulia paistaessasi
voiko kuullotettua kirjoitti:
sipulia olla koskaan liikaa? Aina itse laitan vähän yli ohjeen. Melko reippaasti käytän kasviöljyä. Pannulla se kasa kuitenkin pienenee. Mielestäni ei saa ruskistaa, vain "pehmentää". Silloin sipuli antaa lievän pistävää makeutta, kypsennysasteen lisääntyessä pehmenee.
Sipulin kuullotuksessa on oltava valppaana, no tietysti riippuen paistolämpötilasta.
Ja, aina mustaa pippuria. Vai, olenko yksimakuinen? :*)Pannulle ripaus sokeria sipulin joukkoon, meinaan maku paranee huomattavasti.
- sitte perunoista
sipulia paistaessasi kirjoitti:
Pannulle ripaus sokeria sipulin joukkoon, meinaan maku paranee huomattavasti.
sipuliin. Joku tv-kokki joskus neuvoi: aina sipuli kuivalle kuumalle pannulle, sitten vasta lisätään voita. Näin olen tehnyt ja myös ripaus sokeria antaa makosen maun, eli se rikkikitkeryys häipyy siinä.
Raakaa sipulia en suostu syömään, pitää olla freesattua.
Perunoista en oikeen välitä keitettyinä enkä paistettuina, turha ruoka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418