Keitetyt perunat

hylättykokki

Kun keität perunoita vedessä. laita alkuvaiheessa suolaa ja valkosipulisuolaa tai valkosipulijauhetta sekaan semmonen "ehdottava hyppysellinen" kahteen litraan vettä.

Ei tää minun keksintö ole, enkä mistään ole lukenut. Kokeilin vain pienissä poroissa, ja jäi hyvä maku.

4

3817

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sillä valkosipulin

Ominaisuuksiin kuuluu pieninä määrinä varsinaisen ruoka-aineen maun korostaminen.
      Jokainen voi kokeilla sitä tuon perunan keiton tai vielä paremmin vaalean sienikastikkeen teossa.
      Sienikastikkeeseenkin vain ripaus, kuitenkin mieluimmin tuoretta valkosipulimurskaa.

• voiko kuullotettua

sipulia olla koskaan liikaa? Aina itse laitan vähän yli ohjeen. Melko reippaasti käytän kasviöljyä. Pannulla se kasa kuitenkin pienenee. Mielestäni ei saa ruskistaa, vain "pehmentää". Silloin sipuli antaa lievän pistävää makeutta, kypsennysasteen lisääntyessä pehmenee.

Sipulin kuullotuksessa on oltava valppaana, no tietysti riippuen paistolämpötilasta.

Ja, aina mustaa pippuria. Vai, olenko yksimakuinen? :*)

• sipulia paistaessasi
        voiko kuullotettua kirjoitti:

sipulia olla koskaan liikaa? Aina itse laitan vähän yli ohjeen. Melko reippaasti käytän kasviöljyä. Pannulla se kasa kuitenkin pienenee. Mielestäni ei saa ruskistaa, vain "pehmentää". Silloin sipuli antaa lievän pistävää makeutta, kypsennysasteen lisääntyessä pehmenee.

Sipulin kuullotuksessa on oltava valppaana, no tietysti riippuen paistolämpötilasta.

Ja, aina mustaa pippuria. Vai, olenko yksimakuinen? :*)

Pannulle ripaus sokeria sipulin joukkoon, meinaan maku paranee huomattavasti.

• sitte perunoista
        sipulia paistaessasi kirjoitti:

Pannulle ripaus sokeria sipulin joukkoon, meinaan maku paranee huomattavasti.

sipuliin. Joku tv-kokki joskus neuvoi: aina sipuli kuivalle kuumalle pannulle, sitten vasta lisätään voita. Näin olen tehnyt ja myös ripaus sokeria antaa makosen maun, eli se rikkikitkeryys häipyy siinä.
        Raakaa sipulia en suostu syömään, pitää olla freesattua.
        Perunoista en oikeen välitä keitettyinä enkä paistettuina, turha ruoka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      80
      3422
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      4
      1314
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      4
      1091
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      26
      1076
    5. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      810
    6. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      44
      772
    7. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      744
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      45
      739
    9. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      29
      693
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      677
    Aihe