Hömppänaisen tarina

OodetAmoo

Olipa muuan murheellinen, syvästi masentunut mies. Mikään ei tuntunut miltään, mikään ei kiinnostanut, missään ei mitään mieltä ollut. Näin oli jatkunut jo vuosien ajan, työnsä juuri ja juuri jaksoi hoitaa. Meni sitten vihdoin psykiatrille, jos sieltä apua löytyisi.

Lääkäri kyseli yhtä ja toista. Mies kertoi, ettei ole vaimoa, ei lapsia, muuan ystävä kyllä, mutta eihän niitäkään jaksa...Psykiatri ehdotti, että jospa mies ottaisi lemmikin, no ei sitä jaksaisi hoitaa. Uusi harrastus? Mies oli kokeillut kaikkia mahdollisia harrastuksia, kaikki aina lopahti. Opiskelu? Ei, opiskeltukin oli, väitöskirja tehty. Paikkakunnan vaihdos? No, sitä hän tekee kaiken aikaa. Hiusten värjäys - joku pikku juttu joskus piristää? No ei, ei.

Alkoi lääkäri jo olla epätoivoinen, tässä oli todella vakava tapaus. Sittenpä tohtori muisti, että kaupungissa on maankuulu sirkus ja hän ehdotti miehelle: Mitäs jos menisitte käymään sirkuksessa! Siellä esiintyy maailmankuulu sirkuspelle, joka saa taatusti teidätkin hetkeksi hymyilemään - auttaisihan se hiukan taas eteenpäin. Mutta mies aivan lyyhistyi tuoliinsa ja sanoi: Minä olen tuo pelle.

Niinpä. Kun Meikäläinen joskus olen piipahdellut tänne hömppäilemään, saattaisikohan olla kyseessä jokin tällainen verbaalinen iloittelun tarve? Keskusteluja kun käyn livenä ihan yllin kyllin, ihan oikeesti hyvinkin syvissä vesissä. Täällä ikäihmisten ilmoilla jotenkin vaan se mun jättikokoinen sisäinen lapseni pääsee kuin itsestään irti, ryöstäytyy valloilleen. Anteeksi. Nyt ymmärrän, etten kuulu joukkoon. Toivotan palstalaisille asiallisen laadukasta keskustelua ja miehille makoisia kahvikupposia. Rauhaa teille! Hömppä-Meitsi poistuu ihan oikeesti.

19

1126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, en äsken päässyt kirjautumaan, kun kone jotenki juonitteli. Nyt onnistui ja tulin vielä kertomaan, että Meikäläinen siis tuon tarinan kirjoitti ja stop nyt.

• Saimander

leikistä suutu. Heitetään legendaa taas kun ehditään. Nyt on jo pakko mennä nukkumaan.

• minä.fi
        Saimander kirjoitti:

leikistä suutu. Heitetään legendaa taas kun ehditään. Nyt on jo pakko mennä nukkumaan.

Asiakeskustelujen määrä elävässä elämässä riittää varmasti monelle, tänne tullaan välitauolla, kun minullakin luusisin on aivan oma elämä ja ne asiat puidaan aivan toisella tavalla, kasvokkain.
        Kivaa joskus mennäkin sirkukseen, pellenä meistä kukin vuorollaan!

• Jatta

lopeta. Suuremmistakin kolhuista sitä on itse kukin selvinnyt.
        Minulle nämä päivät oli loistavia. Eihän sitä nyt jaksa aina olla vakava ja suupielet alaspäin.
        Nyt ne oli korvissa ja tykkäsin itsestäni sellaisena.

Jatketaan hyvä ihminen, vedit mukaan täysillä.

• itseesi jonkun sanontoja.
        Hyvä että meitä "hömppä ihmisiä" löytyy myös palstoilta.
        Hömppäksi olen minäkin tittelini saanut, mutta neljä vuotta olen minäkin arvostelusta huolimatta kirjoitellut sitä "hömppää" kirjoittajia on kaveriksi löytynyt.
        Ihana että löytyy sellaisella mielellä olevia ihmisiä jotka uskaltavat irrottautua järkevästä ja viisaasta ihmisestä.
        Sitähän me jokainen omalla tavalla ollemme, se että pystyy heittäytymään mielikuvien ja leikkisyyden valtaan, se on vain plussaa ihmiselle.

Jatka toki Sinäkin, en ole seurannut 60 palstaa pitkään aikaan, joten en ole tietoinen missä mennään, mutta luulen että sekaan sopii "hömppääkin".

Kaikilla ei riitä järkevään kirjoitteluun halua, elämä tuo tuota lajia joka päivä kohdallemme, irrotellaan täällä, jos sellainen virkistää.

Muuten kuka on se viisas, joka sanoo mikä on sitä hömppää, halusta ja mielialasta se lähtee hömppäkin, joskus järkeväkin voi olla toisen mielestä tyhjää vaan.

• auli-auli*

Olen taas pitkästä aikaa käynyt palstalla ja juuri sinun tekstisi on ollut mieleeni, enemmän samanlaista.

• samanlaista??!!
        auli-auli* kirjoitti:

Olen taas pitkästä aikaa käynyt palstalla ja juuri sinun tekstisi on ollut mieleeni, enemmän samanlaista.

oisko kohtuus mittään???

• Kohtu ullinen
        samanlaista??!! kirjoitti:

oisko kohtuus mittään???

Niin, mikä lienee kohtuuden määrä tässä tapauksessa sinun mielestäsi? Kertoisit tarkemmin - ja minkä asian kohtuutta kyselet?

• njaa....
        Kohtu ullinen kirjoitti:

Niin, mikä lienee kohtuuden määrä tässä tapauksessa sinun mielestäsi? Kertoisit tarkemmin - ja minkä asian kohtuutta kyselet?

4 eri nikkiä samassa ketjussa?

• LukijaTar
        njaa.... kirjoitti:

4 eri nikkiä samassa ketjussa?

Siis etkö sallisi yhteen ketjuun kuin 4:n eri kirjoittajan tekstejä??? Oletkos nyt ihan jees siellä?

• F.E.ikkinikki
        LukijaTar kirjoitti:

Siis etkö sallisi yhteen ketjuun kuin 4:n eri kirjoittajan tekstejä??? Oletkos nyt ihan jees siellä?

parempi ku nää mis on yx??? Onks joku täälä jees?

• minäkin -

oli mukava lukea sun hömpääsi.

• Leskeksi jäätyäni, yksinäisinä valvottuina öinä ja iltoina minäkin tänne löysin tieni.

Löysin ilon jonka olin kadottanut, sain hyviä ystäviä joiden kanssa edelleenkin olemme ystäviä, tapaamme livessäkin jakaen iloja ja murheita.

Kyllä täällä on iloittu yhdessä, kerrottu mukavia juttuja, vitsejä ja leikkejäkin leikitty.
      On lastattu laivaa, on sanaleikein hupsuteltu ja niissä onkin se juju, kaikki voivat olla mukana.

Paljon on turhaa hömppää, senkin myönnän, itsekin tullut täällä kirjoitettua, ja siksi halusin asiasta mielipiteitä.

Arvosteluksi en minä asiaa tuonut esiin, vaan puheenaiheeksi kuin minkä tahansa asian.

Pysy vain mukana. Yksikään mielipide ei saa olla niin vahva, että se ajaisi käyttäjät pois palstalta.

• Minä olin typerä, lapsellinen, kun tuolleen möksähdin. Sinähän vain omalta ja sen sulle soittaneen mies/nainen-taholta tahdoit järkevyyskeskustelun aloittaa. Kysyt, olemmeko järkeviä. Yritän omasta puolestani vastata.

Kyllä minua ihan järkevänä ihmisenä edelleen pidetään. Omasta mielestänikin olen järkevä eli tervettä ja käytännöllistä järkeä omaava ihminen. Järjenjuoksuni puutteista en ole saanut moitteita. Sillä seikalla, että tykkään hömpötellä, ei ole yhtikäs mitään tekemistä järkeni kanssa. Se on minun tyylini irrotella tästä NiinJärkevänNiinJärkevän aikuisen paikaltani. Jos sinä näet sen hiekkalaatikkoleikkinä, niin sitten sinä sen niin näet.

Jos en ymmärtäisi hömpän ja ns. järkevän eroa, olisin nainen, jonka kanssa ei edes kahvikupposta voisi juoda.

Tuolle miehelle voisi antaa neuvon, että sivuuttaisi olankohautuksella kaiken ei-järkevän täälläkin palstalla. Valinta on hänen. Joteskin ihan oudolta tuntuu tuo hänen motkotuksensa...

Olet lähdössä reissuun. Hyvää matkaa! Reissuun lähden tästä miekii koht silleen.

• oli, on
        OdetAmo kirjoitti:

Minä olin typerä, lapsellinen, kun tuolleen möksähdin. Sinähän vain omalta ja sen sulle soittaneen mies/nainen-taholta tahdoit järkevyyskeskustelun aloittaa. Kysyt, olemmeko järkeviä. Yritän omasta puolestani vastata.

Kyllä minua ihan järkevänä ihmisenä edelleen pidetään. Omasta mielestänikin olen järkevä eli tervettä ja käytännöllistä järkeä omaava ihminen. Järjenjuoksuni puutteista en ole saanut moitteita. Sillä seikalla, että tykkään hömpötellä, ei ole yhtikäs mitään tekemistä järkeni kanssa. Se on minun tyylini irrotella tästä NiinJärkevänNiinJärkevän aikuisen paikaltani. Jos sinä näet sen hiekkalaatikkoleikkinä, niin sitten sinä sen niin näet.

Jos en ymmärtäisi hömpän ja ns. järkevän eroa, olisin nainen, jonka kanssa ei edes kahvikupposta voisi juoda.

Tuolle miehelle voisi antaa neuvon, että sivuuttaisi olankohautuksella kaiken ei-järkevän täälläkin palstalla. Valinta on hänen. Joteskin ihan oudolta tuntuu tuo hänen motkotuksensa...

Olet lähdössä reissuun. Hyvää matkaa! Reissuun lähden tästä miekii koht silleen.

monia, jotka kylläkin pitivät sitä poistettua ketjuasi, kaunarit/,Ahtisaari mokana puoleltasi.

Hömppää tulee telkusta kaikenaikaa, nobel oli vasta kolmas suomeen.

Et sillä kovinkaan fiksua kuvaa itsestäsi antanut, sorry vaan.

Muutoin pidän useimmista avauksistasi, ja hauskoista mielipiteistäsi.

Jatketaan, ja hyvä tietysti että on erilaisia ajatuksia, mielipiteitä, muutoinhan ei keskustelua syntyisi.

ps, en pyytänyt sitä ketjua poistamaan, siinähän sai nauraa monille joille se virtuaalielämä on tärkeämpää kuin oikeat asiat.

• Tuoksuvattu*
        OdetAmo kirjoitti:

Minä olin typerä, lapsellinen, kun tuolleen möksähdin. Sinähän vain omalta ja sen sulle soittaneen mies/nainen-taholta tahdoit järkevyyskeskustelun aloittaa. Kysyt, olemmeko järkeviä. Yritän omasta puolestani vastata.

Kukin voi olla mitä itse haluaa ja minulla ei ole halua eikä kykyä määritellä kenenkään järkevyyttä, ei edes omaani.

Riittää kai kun on oma itsensä, rehellinen ja sanojensa takana seisova. MInä olen joutunut aina kääntämään oman naaman tuulta kohti, ja se on opettanut ainakin huomaamaan ettei kannata nousta huutamaan oman mielipiteen olevan se ainoa oikea, vaan, tarkoilla korvilla kuuntelemalla kuulee muitakin.

Mikäli näen keskusteltavan aiheesta jota en tunne, ja johon minulla ei ole mielipidettä, sen sano mitään, mutta enpä paljon niitä luekaan.

Televisio ohjelmista, sarjoista yms. en mitään voi sanoa kun niitä en edes seuraa.
        Niistä kai sinä itseesi olet itseesi ottanut, mikäli tätät ketjua oikein tulkitsin.

Ja hömppäpuheiden ja asiapuheen rajan vetää kai jokainen sille tasolle missä oma raja tulee vastaan.

Kirjoittelemisiin vain, kukin omalla tavallaan.

• että niin
        Tuoksuvattu* kirjoitti:

Kukin voi olla mitä itse haluaa ja minulla ei ole halua eikä kykyä määritellä kenenkään järkevyyttä, ei edes omaani.

Riittää kai kun on oma itsensä, rehellinen ja sanojensa takana seisova. MInä olen joutunut aina kääntämään oman naaman tuulta kohti, ja se on opettanut ainakin huomaamaan ettei kannata nousta huutamaan oman mielipiteen olevan se ainoa oikea, vaan, tarkoilla korvilla kuuntelemalla kuulee muitakin.

Mikäli näen keskusteltavan aiheesta jota en tunne, ja johon minulla ei ole mielipidettä, sen sano mitään, mutta enpä paljon niitä luekaan.

Televisio ohjelmista, sarjoista yms. en mitään voi sanoa kun niitä en edes seuraa.
        Niistä kai sinä itseesi olet itseesi ottanut, mikäli tätät ketjua oikein tulkitsin.

Ja hömppäpuheiden ja asiapuheen rajan vetää kai jokainen sille tasolle missä oma raja tulee vastaan.

Kirjoittelemisiin vain, kukin omalla tavallaan.

harmiton sarja kuin Kauniit ja rohkeat herättää niin voimakkaasti tunteita puolesta ja vastaan.

Minä katson sitä jos sattuu kohdalle.
        En katso mitään ohjelmia säännöllisesti, en edes katso ennakkoon ohjelmatietoja.

On paljonkin ohjelmia mistä en pidä mutta en myöskään välitä siitä jos muut niitä katsovat.

• tyttöystävä stä

Kyllä oikein elävä friidu olisi ollut järkevä
      hoitomuoto . Siinä pitää hieman skarpata äijänkin jotta kiinnostus säilyy.

• beessisloggi

niin loukkaantunutta. Miksi?
      Miksi pitää yleensä selitellä sitä, miksi kirjoittelee palstalle? Millaisesta asenteesta palstaa/muita palstalaisia kohtaan se kertoo? Ja seuraavaksi selitellä, miksi kirjoittaa juuri niin kuin kirjoittaa? Kun sitten kirjoittelee, eikö pitäisi olla sen verran sietokykyä, että kestää erilaiset kommentit?

Näkemiin ja oikein hyvää jatkoa sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3305
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1889
    3. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1881
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      25
      1296
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1197
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      945
    Aihe