Ei ois uskonut.

37

1207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Angie.80

      skoda tarkoittaa "rahan tuhlausta" ja "säälittävää"? :) (nimi on peräisin tehtaan omistavan perheen nimestä kuitenkin)

      • Tiesitkö, että Skodastakin tulee ajan myötä Ooppeli?


      • merkki : )

        Osta se mitä mainostettiin radiossakin yhteen aikaan paljon. Taisi olla Falck. Ei kuulemma jätä koskaan tielle :)


      • Angie.80
        Richartti kirjoitti:

        Tiesitkö, että Skodastakin tulee ajan myötä Ooppeli?

        tosiaan on rahan tuhlausta.


    • läppä

      x-D

    • on :

      sitä paitsi Tsekki on Suomesta katsottuna lännessä

      • Ovat kuulemma kohtuullisen hyvälaatuisia (lue. vähävikaisia).


    • taas...

      se nähtiin: miehet on h e l p p o j a.


      "Uusi Superb pystyy hämmästyttäviin asioihin" ja muutama kaunis kuva ja se on menoa sitten...

      Huokaus.

    • Skodassa ei oo mitään muuta vikaa ku se logo, se aivan saamarin ruma.

      • ..tähän asti vain Audi on ollut harkitsemisen arvoinen vaihtoehto. Seatilla on joitain hyvänäköisiä malleja, mutta niiden laadusta on kuulunut aika paljon negatiivistä.

        Olen kyllä samaa mieltä tuosta Skodan logosta...


    • jos miettii noita perus malleja manuaalina ja etuvetoina. Toisaalta neliveto dsg yhdistelmä onkin sit melkein tuplahinta. Mut kuka vittu mitään semi automaattia ees haluaa, vaihteitten hämmentäminen on puolet ajokokemuksesta.

      • ...mutta tuttavapiiristä on kuulunut sellaista ylityslaulua, että pitäis varmaan joskus käydä kokeilemassa.

        En itsekään ole (vielä) automaattiin suuremmin ihastunut. Onhan se mukava ja helppo, mutta kyllä se vie jotenkin hohtoa pois siitä itse ajamisesta, kuten tekevät myös ABS, TCS, yms kädettömien pelastuslaitteet ;)


      • Hossi

        Viitsii ja haluaa hämmentää jotain keppiä ajaessaan ? Tomaatti sen olla pitää.


      • Hossi kirjoitti:

        Viitsii ja haluaa hämmentää jotain keppiä ajaessaan ? Tomaatti sen olla pitää.

        musta automaatti on naisten ja vanhusten kapistus. Eihän siinä jää itelle enää mitään tekemistä jos ei ees vaihteita / kytkintä tarvi hämmentää.


      • Hossi kirjoitti:

        Viitsii ja haluaa hämmentää jotain keppiä ajaessaan ? Tomaatti sen olla pitää.

        ...ja vielä bensa-V8?


        Mua ärsyttää normaali automaateissa "kuminauhaveto", vaihteiden "arpominen" ja vaihtamisenhitaus. Uusissa autoissa noi oireet on jo huomattavasti lievempiä kuin vanhemmissa, mutta on ne vieläkin olemassa.


      • Hossi kirjoitti:

        Viitsii ja haluaa hämmentää jotain keppiä ajaessaan ? Tomaatti sen olla pitää.

        on aivan liian leppoisaa automaatilla. Vaihteet antaa mun mielestä sellasen tietyn ajamisen fiiliksen.

        Ja kun on auto, jossa ei ole mitään muitakaan hienouksia korjaamassa ajovirheitä, niin tietää ainakin ajavansa eikä vaan matkustavansa ;)


      • random_N
        Aurinko79 kirjoitti:

        on aivan liian leppoisaa automaatilla. Vaihteet antaa mun mielestä sellasen tietyn ajamisen fiiliksen.

        Ja kun on auto, jossa ei ole mitään muitakaan hienouksia korjaamassa ajovirheitä, niin tietää ainakin ajavansa eikä vaan matkustavansa ;)

        Joo, mie tykkään kans et saa ite heittää pesään sen mikä sopivalta tuntuu. Cruise controllilla kun viilettää jotain Pohjanmaan aamuyömaisemaa, niin siinä on enemmän DJ kuin autokuski.

        Autossa ei tarvii kuin perusvarusteet ja määränpään niin homma toimii. Määränpääkään ei pakollinen, jos fiilis muuten vaan jees.


      • Hossi kirjoitti:

        Viitsii ja haluaa hämmentää jotain keppiä ajaessaan ? Tomaatti sen olla pitää.

        mä oon kans automaatin kannattaja, vaikka pääosin joudun ajaa manuaalilla. Tai, ehkä se johtuukin just siitä, et iha tarpeeks saa hämmentää kepakkoa jo työkseenkin.

        Nii, ja kilpa-auto sit tietty erikseen.


      • Hossi
        yrmio kirjoitti:

        musta automaatti on naisten ja vanhusten kapistus. Eihän siinä jää itelle enää mitään tekemistä jos ei ees vaihteita / kytkintä tarvi hämmentää.

        Sitä kolmella polkimella sotkemisesta tule mitään, kaksi jalkaa ja kaksi poljinta on paljon parempi yhistelmä.


      • Hossi
        Richartti kirjoitti:

        ...ja vielä bensa-V8?


        Mua ärsyttää normaali automaateissa "kuminauhaveto", vaihteiden "arpominen" ja vaihtamisenhitaus. Uusissa autoissa noi oireet on jo huomattavasti lievempiä kuin vanhemmissa, mutta on ne vieläkin olemassa.

        V8 nam :))

        Joo mut ajattele muuta ajomukavuutta varsinkin ruuhkissa sekä liukkaalla. Jonossa ajaminen huomattavasti kivempaa ku ei tarvi kytkimen kans sohlata ja liikkeelle lähtö jäisellä pinnalla onnistuu pal paremmin ku manuaalilla.


      • random_N kirjoitti:

        Joo, mie tykkään kans et saa ite heittää pesään sen mikä sopivalta tuntuu. Cruise controllilla kun viilettää jotain Pohjanmaan aamuyömaisemaa, niin siinä on enemmän DJ kuin autokuski.

        Autossa ei tarvii kuin perusvarusteet ja määränpään niin homma toimii. Määränpääkään ei pakollinen, jos fiilis muuten vaan jees.

        Mä tykkään istuskella ratin takana ja siinä täytyy tapahtua jotain muutakin kuin pientä ratin kääntelyä.

        Niin ja käytän mä tuota edellistä kommenttiani perusteluna sillekin etten oo hankkinu uudempaa autoa ;) Oikea syy on että oon liian kiintynyt mun ihkaensimmäiseen omaan autoon enkä raaski luopua siitä.


      • Hossi
        relaxed_eyes kirjoitti:

        mä oon kans automaatin kannattaja, vaikka pääosin joudun ajaa manuaalilla. Tai, ehkä se johtuukin just siitä, et iha tarpeeks saa hämmentää kepakkoa jo työkseenkin.

        Nii, ja kilpa-auto sit tietty erikseen.

        Pitää ehdottomasti olla suorakytky loota, muuten matka ei etene riittävän rivakasti :))

        No ei sinäänsä suoraa ajajat käyttävät automaatteja ei manuaaleja, siis tarkoitan nään varttimaili miehet.


      • Hossi kirjoitti:

        Pitää ehdottomasti olla suorakytky loota, muuten matka ei etene riittävän rivakasti :))

        No ei sinäänsä suoraa ajajat käyttävät automaatteja ei manuaaleja, siis tarkoitan nään varttimaili miehet.

        Eikös eurokinnereillä ajavat käytä kuitenkin manuaalilaatikoita? Jenkkiautoihin ei taida olla riittävän lujia manuaalilootia saatavana? Ja eikös niihin jenkkitomaatteihinkin järkiään ole laitettu räikkäshifteri käännetyllä kaaviolla?

        Vai oonko ihan väärässä? (en oo kovinkaan perillä aiheesta)


      • Hossi
        Richartti kirjoitti:

        Eikös eurokinnereillä ajavat käytä kuitenkin manuaalilaatikoita? Jenkkiautoihin ei taida olla riittävän lujia manuaalilootia saatavana? Ja eikös niihin jenkkitomaatteihinkin järkiään ole laitettu räikkäshifteri käännetyllä kaaviolla?

        Vai oonko ihan väärässä? (en oo kovinkaan perillä aiheesta)

        Miähet on erikseen ja ne pelleilee kovilla laatikoilla :))

        Kunnon laitteet on käytännössä varustettu "automaateilla". Tämä siitä syystä et näin pito pystytään hallitseen parhaiten ku vaihto ei tapahdu nykäsemällä vaan tulee juuri tuo mainitsemasi "kuminauha"efekti. Koko homma on kiinni suurimmalta osalta vaihteiston säädöistä.

        Tuota räikkäshifteriä käytetään vaihtamisen helpottamiseks ja jossain tapauksessa on viä niin et jokaiselle vaihteelle on oma keppi mistä nyitään. Isojen poikein pelit vaihtaa periaatteessa automaattisesti ja silloin kaikki riippuu vaihteisto säädöstä. Koska, kuinka ja miten nopeasti. Vaihto jos on liian hätänen niin pito hävis sen siliän tien.


      • Hossi
        Hossi kirjoitti:

        Miähet on erikseen ja ne pelleilee kovilla laatikoilla :))

        Kunnon laitteet on käytännössä varustettu "automaateilla". Tämä siitä syystä et näin pito pystytään hallitseen parhaiten ku vaihto ei tapahdu nykäsemällä vaan tulee juuri tuo mainitsemasi "kuminauha"efekti. Koko homma on kiinni suurimmalta osalta vaihteiston säädöistä.

        Tuota räikkäshifteriä käytetään vaihtamisen helpottamiseks ja jossain tapauksessa on viä niin et jokaiselle vaihteelle on oma keppi mistä nyitään. Isojen poikein pelit vaihtaa periaatteessa automaattisesti ja silloin kaikki riippuu vaihteisto säädöstä. Koska, kuinka ja miten nopeasti. Vaihto jos on liian hätänen niin pito hävis sen siliän tien.

        Tuo räikkäshifteri laitetaan siitä syystä et aina menee oikea vaihde kehiin.

        Keppiä ku tuuppaa niin aina menee vaan yksi vaihde kerrallaan ja seuraava menee vasta ku olet "keventänyt" otetta kepistä. Tästä nimitys räikkä.


      • Richartti kirjoitti:

        ...mutta tuttavapiiristä on kuulunut sellaista ylityslaulua, että pitäis varmaan joskus käydä kokeilemassa.

        En itsekään ole (vielä) automaattiin suuremmin ihastunut. Onhan se mukava ja helppo, mutta kyllä se vie jotenkin hohtoa pois siitä itse ajamisesta, kuten tekevät myös ABS, TCS, yms kädettömien pelastuslaitteet ;)

        ajanu millään näistä tuplakytkin 'automaateista' mut Ainakin audin 7 lovinen vanhan liiton 'variaattori' automaatti on edelleen sama kuminauha kuin vanhemmatkin.

        Mä kaipaan autossa edes pikkasen penkkiin liimaamisen efektiä, automaateilla sitä ei saa alta 100 000 euron. Vähän vanhempi Audi A8 esim. ei tunnu miltään istua kyydissä vaikka 4.2 kone ja yli 300 heppaa. Sit taas serkun Fabia rs, 130 heppaa, diesel manuaali repii ihan kivasti kun ihan tosissana polkee (vaikka ei se silti todellisuudessa kiihdy kuin jotain alta 9 sekkaan sataseen).


      • Hossi kirjoitti:

        Miähet on erikseen ja ne pelleilee kovilla laatikoilla :))

        Kunnon laitteet on käytännössä varustettu "automaateilla". Tämä siitä syystä et näin pito pystytään hallitseen parhaiten ku vaihto ei tapahdu nykäsemällä vaan tulee juuri tuo mainitsemasi "kuminauha"efekti. Koko homma on kiinni suurimmalta osalta vaihteiston säädöistä.

        Tuota räikkäshifteriä käytetään vaihtamisen helpottamiseks ja jossain tapauksessa on viä niin et jokaiselle vaihteelle on oma keppi mistä nyitään. Isojen poikein pelit vaihtaa periaatteessa automaattisesti ja silloin kaikki riippuu vaihteisto säädöstä. Koska, kuinka ja miten nopeasti. Vaihto jos on liian hätänen niin pito hävis sen siliän tien.

        et Top Fuelereissa ei muistaakseni ole vaihteistoa ollenkaan, vaan kaikki hoidetaan kytkimen säädöillä pelkästään. Voin muistaa kyl väärinkin.


    • Hossi

      Sokota on hyvä peli ja kohtuu hintainen.

      Erona folsuun ei kuiteskaan ole muu kuin turvakori tekniikka on muuten ihan sama, ajoltaan jopa parempiki ku vastaava folsu.

      • ...että Skodat ois viritetty Volkkaria jämäkämmiksi alustaltaan.

        Volkkarit on jotenkin tylsiä tyylillisesti...


      • Hossi
        Richartti kirjoitti:

        ...että Skodat ois viritetty Volkkaria jämäkämmiksi alustaltaan.

        Volkkarit on jotenkin tylsiä tyylillisesti...

        Jos haluaa samat ylellisyydet kuin folsussa mut on valmis tinkimään hivenen turvallisuudesta niin sokota on todella järkevä ratkaisu.

        Ei sokotakaan nyt kolaritesteissä mikään turvaton auto ole, pärjää niissä kyllä todella hyvin. Kori on hivenen heikompi mut kuitenkin huomattavasti jäykempi rakenteeltaan. Ainakin Octaviassa oli näin ja se oli ajoltaan paljon jämäkämpi ja suuntavakaampi kuin vastaavat folsut, huomattavasti parempi ajoltaan.

        Skodassa vaan painaa edelleen tuo merkki ja se on useimmille autonostajille vaikea paikka. Pitää vaan muistaa et autot tehdään täysin samassa tehtaassa Audin kanssa mut loppu varustelu suoritetaan eri paikassa.


    • random_N

      Helkkari, se pikkukoneinen karvalakkimallihan vois olla auto miun makuun.

      Minä olen konsernin vannoutunut fani, VWn ja Audin kyllästämää on miun ajokkihistoria, pieni harhapolku Citikan maailmaan ja ihka eka auto pikkufiiu poikkeuksina.

      Mutta joo... tuo ei ois kauheen pahan hintainen. Jos se pikkukone sitten riittää kun haluaa jaloista pois isoilla teillä.

      Mutta miun antiikkikoslan 1.8 kai oikeesti antaa ulos vähemmän kuin moderni 1.4 - voiko naisellisesti päätellä näin?

      Koeajoon siis.

      • ..että tuolla pienimmälläkin koneella ehtii normiliikenteessä ihan hyvin, siinä on aika hyvin vääntöä bensakoneeksi.

        Meidän taloudessa tarvitaan ajoittain hieman reilummin potkua. Saattaa välillä olla kuormaa yli suurimman sallitunkin. Pahimmillaan vielä 1200-kiloinen asuntovaunu vetokoukussa...


    • scale

      mullakin oli salarakas jota kävin tapaamassa pari kertaa, ennen kuin päätin alkaa pelata avoimin kortein ja julkistin rakkauteni.

      Täytyy sanoa, että C otti sen aika hyvin ja kyllähän me sitten se auto ostettiin.

      • Mitähän siitä seurais....ainakaan Volvoa ei sais laittaa vaihdossa. Se ois viimeinen virhe.


    • en tiedä

      mitään, mutta ainakin muutaman vuoden takaisista fabioista on laatuongelmaa löytynyt ihan riittämiin.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4616
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      192
      2539
    3. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1657
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      29
      1555
    5. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      21
      1269
    6. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1217
    7. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      22
      1215
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

      Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      128
      1009
    9. Toivoisin etten jännittäisi

      niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      942
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      924
    Aihe