Kävin katselemassa uutta pyörää ja tulin siihen tulokseen, että nyt on hyvä aika ostaa uusi pyörä hintojen puolesta. Nykyinen pyörä on maastopyörä, mutta nyt siirryn hybridiin. Nyt en sitten tiedä, että ostanko Trek 7300 FX:n vai Nishiki 422:n. Kummassakin on Shimanon Deore-vaihteet. Trekin ovh on 729 euroa ja Nishikin 669 euroa. Liikkeistä pyysin tarjouksen kyseisistä pyöristä ja Trek on tarjousten perusteella 75 euroa kalliimpi. Lisäksi Nishikiin saa 60 euron huollon kaupan päälle. Jos jollakin on jotain kokemuksia kyseisistä pyöristä, niin niitä olisi mukava kuulla. Myös muita neuvoja ostoon kuulisin mielelläni.
Nishiki vai Trek?
27
46111
Vastaukset
- Toni
Molemmat on hyviä pyöriä, mutta kun nyt puhutaan hybrideistä eikä pelkästä maastopyörästä, suosittelisin Nishikiä.
Nishikillä todella paneudutaan hybrideihin tosissaan ja mallejakin on mukavasti.
Toki toi Trekkikin on hyvä pyörä, mutta mielestäni Nishikillä on parempi hinta/laatusuhde.
422 riittää vaativaankiin pyöräilyyn, meillä on edullisempi malli 352, johon on oltu hyvin tyytyväisiä. Edellinen hybridi Nakamura Highlander Nexave 400 häviää joka suhteessa, kun näitä kahta vertailen.- Hybrid Child
Miten perustelet paremman hinta/laatusuhteen?
Trek tekee tällä hetkellä yhdet markkinoiden parhaimmat rungot..Niskahiki on ihan hyvä, mutta ei tossa halpa luokassa, koska rungot ovat painavia/tunnottomia/kovia. Trekin Alpha alumiini on jäykkää ja varmasti kestävää. On myös keveempää kuin Nishikin. Trek on laatumerkki jenkeistä.Nishiki loistaa halpis pyörillään enemmänkin.Tosin siinä luokassa mitään ostamisen arvoista ei ole. Ota Trek, saat vastinetta rahallesi!! Deore toimii jokapäiväsessä käytössä loistavasti. Toiset ajavat Bemarilla ja toiset Toyotalla, samaa voisi sanoa merkeistä Trek vs. Nishiki. Katso Trekin www.sivut ja lue miten homma alko ja miten ne rakentaa filot ym... Sen jälkeen et enää mieti millä merkillä ajat.
Terv. Tyytyväinen kahden Trekin omistaja (5200, 8500) - Toni
Hybrid Child kirjoitti:
Trek tekee tällä hetkellä yhdet markkinoiden parhaimmat rungot..Niskahiki on ihan hyvä, mutta ei tossa halpa luokassa, koska rungot ovat painavia/tunnottomia/kovia. Trekin Alpha alumiini on jäykkää ja varmasti kestävää. On myös keveempää kuin Nishikin. Trek on laatumerkki jenkeistä.Nishiki loistaa halpis pyörillään enemmänkin.Tosin siinä luokassa mitään ostamisen arvoista ei ole. Ota Trek, saat vastinetta rahallesi!! Deore toimii jokapäiväsessä käytössä loistavasti. Toiset ajavat Bemarilla ja toiset Toyotalla, samaa voisi sanoa merkeistä Trek vs. Nishiki. Katso Trekin www.sivut ja lue miten homma alko ja miten ne rakentaa filot ym... Sen jälkeen et enää mieti millä merkillä ajat.
Terv. Tyytyväinen kahden Trekin omistaja (5200, 8500)Eihän se Nishiki mikään halppispyörä ole sen paremmin kuin Trekkikään.
Molemmissa on Deoret ym. vastaavan tason osat, joten siinä suhteessa ovat samalla tasolla.
MOLEMMAT myös tehdään taiwanissa, kuten suurin osa merkkipyöristä nykyään.
Alunperin toinen on japanista ja toinen valloista, sillä ei ole enää merkitystä.
Rungoltaan Nishiki on myös minusta parempi niin ergonomialtaan kuin muutenkin.
Hintaero on näillä kahdella varsin pieni, mutta hinta/laatusuhde kallistuu Nishikin hyväksi. - Teemu Jokela
Toni kirjoitti:
Eihän se Nishiki mikään halppispyörä ole sen paremmin kuin Trekkikään.
Molemmissa on Deoret ym. vastaavan tason osat, joten siinä suhteessa ovat samalla tasolla.
MOLEMMAT myös tehdään taiwanissa, kuten suurin osa merkkipyöristä nykyään.
Alunperin toinen on japanista ja toinen valloista, sillä ei ole enää merkitystä.
Rungoltaan Nishiki on myös minusta parempi niin ergonomialtaan kuin muutenkin.
Hintaero on näillä kahdella varsin pieni, mutta hinta/laatusuhde kallistuu Nishikin hyväksi.Hehheh... Vai takavuosien maantiepyörämerkki Nishiki tekisi parempia runkoja kuin Trek, älä unta nää URPO!! Kyllä Trekin ALPHA alumiini on huomattavasti paremman tuntusta kuin Nishikin könttä alumiini.Nishiki tilaa sen joltain halvalta ja myy itse merkillä eteenpäin.Kyllä sen mukavuudessa tuntee ja Trekin jälleenmyyntiarvo on parempi, osittain siksi koska se on huomattavasti arvostetumpi merkki.Mutta Toni voi tyytyväisenä aja Nishikillä, ei se huono ole, ei vaan yhtä laadukas kuin Trek. :)
- Juha
Teemu Jokela kirjoitti:
Hehheh... Vai takavuosien maantiepyörämerkki Nishiki tekisi parempia runkoja kuin Trek, älä unta nää URPO!! Kyllä Trekin ALPHA alumiini on huomattavasti paremman tuntusta kuin Nishikin könttä alumiini.Nishiki tilaa sen joltain halvalta ja myy itse merkillä eteenpäin.Kyllä sen mukavuudessa tuntee ja Trekin jälleenmyyntiarvo on parempi, osittain siksi koska se on huomattavasti arvostetumpi merkki.Mutta Toni voi tyytyväisenä aja Nishikillä, ei se huono ole, ei vaan yhtä laadukas kuin Trek. :)
Näitä poikasia tuntuu riittävän joka osatolle...
- ammattilainen
Juha kirjoitti:
Näitä poikasia tuntuu riittävän joka osatolle...
Juha muiden kysellä.Itsekin olet poikanen ollut ja henkisesti olet jäänytkin sille tasolle.
- ...
Hybrid Child kirjoitti:
Terv. Tyytyväinen kahden Trekin omistaja (5200, 8500)eikai nyt oo vaikee valita sishiki vaiko trek mulloli nishiki noin kaks vuotta ja osiin meni yli tuheat euroa sen aikana vaihoin trekin saman hintaseen pyörään ja nyt 2v aikana on menny yks pullo ketjun voitelu ainetta ja heijastin.....
- Anonyymi
Teemu Jokela kirjoitti:
Hehheh... Vai takavuosien maantiepyörämerkki Nishiki tekisi parempia runkoja kuin Trek, älä unta nää URPO!! Kyllä Trekin ALPHA alumiini on huomattavasti paremman tuntusta kuin Nishikin könttä alumiini.Nishiki tilaa sen joltain halvalta ja myy itse merkillä eteenpäin.Kyllä sen mukavuudessa tuntee ja Trekin jälleenmyyntiarvo on parempi, osittain siksi koska se on huomattavasti arvostetumpi merkki.Mutta Toni voi tyytyväisenä aja Nishikillä, ei se huono ole, ei vaan yhtä laadukas kuin Trek. :)
Nyt Jumalauta Räkänokka opettelet olemaan ihmisiksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt Jumalauta Räkänokka opettelet olemaan ihmisiksi!
Fitnord.
- Fillaristi
Tämän keskustelun voi lopettaa, sillä pyörä on nyt ostettu. Koeajoin kumpaakin pyörää huolellisesti ja Trek on huomattavasti parempi ajaa. Muutenkin Trek on jotenkin paljon jämäkämpi pyörä ja sopii ehkä paremmin omaan käyttööni. Pyörä on vaikuttanut ainakin tähän asti hyvältä ostokselta, tosin sää voisi olla pyöräilyyn vähän parempi. Saa sitten nähdä miten pyörä toimii pakkasilla.
- T-Fanatic
Loistavan ostoksen teit!Kyllä Trek osaa tehdä pyöriä..Itselläni on ollut 2 Trekkiä 8vuoden aikana.Eikä yhtään ole kaduttanut.Merkkiä en vaihda..Kyllä Trekkisi toimii varmasti luotettavasti, jos jaksat huoltaa osia. Jos tuottaa ongelmia, voithan aina tehdä sinkulan siitä. :)Lisää Trekeistä löydät www.fillari-lehti.fi ja keskustelu...
Terv.Trek 8000 XTR Full 9.8kg ;) - Filo
T-Fanatic kirjoitti:
Loistavan ostoksen teit!Kyllä Trek osaa tehdä pyöriä..Itselläni on ollut 2 Trekkiä 8vuoden aikana.Eikä yhtään ole kaduttanut.Merkkiä en vaihda..Kyllä Trekkisi toimii varmasti luotettavasti, jos jaksat huoltaa osia. Jos tuottaa ongelmia, voithan aina tehdä sinkulan siitä. :)Lisää Trekeistä löydät www.fillari-lehti.fi ja keskustelu...
Terv.Trek 8000 XTR Full 9.8kg ;)Lyhyesti: vertaile kunnolla !
- trek
Filo kirjoitti:
Lyhyesti: vertaile kunnolla !
milläköhän perustelet tuon trekin huonouden, omakohtaisia kokemuksia?? Olen ollut itse ainakin helvetin tyytyväinen trek8500 pyörääni. runko on aivan loistava.
- Fillaristi
trek kirjoitti:
milläköhän perustelet tuon trekin huonouden, omakohtaisia kokemuksia?? Olen ollut itse ainakin helvetin tyytyväinen trek8500 pyörääni. runko on aivan loistava.
Näyttäisi siltä että Trekin hinta/laatusuhde ei aivan yltäisi Nishikin tasolle, kun näin vertaillaan. Hyviä merkkejä kuitenkin molemmat.
- trek 3500
itellä on melko uus trekki vuosi mallia 2006 ennen mulla oli scotti mutta se varastettiin ja oon tykänny ajaa trekillä se on ehottomasti paras pyörä ja luotettava ei tarvii ajatella millon menee rikki ni kannatta hankkia trekki
- pikku poika
nishiki tekee hyviä pyöriä ja halpoja verrattuna trek pyörämerkkiin. olen kuullut että yksi trekin pyöristä maksaa 2,500 euroa.ystävälläni on nishiki rule joka maksaa 599 euroa,kyllä sanon että nishiki on parempi mielestäni vaikka en noista trekin muista pyöristä kyllä paljoa tiedä.
- epi1
mulla on nykyään hyvä nishiki rule toimii hyvin ei mitään vikoja ja kestää hyvin minun mielestä niillä on helppo ajaa sekä raskaassa maastossa että kevyessä
suosittelen nishikiä mutta riippuuu mikä malli jos haluat tietää lisää näistä nishikeistä ja trek pyöristä lähetä sähköpostia [email protected] t.epi1- rule
Mullakin on toi Rule. toimii tosi hyvin ja ei oo vielä tullut muuta vikaa kun joskus jotain jäätynyt jos joutunut jättämään vähäksi aikaa ulos kerran kun kaaduin niin piti vähän säätää takalevaria, mutta oikeen hyvä ostos oli
- Rule
rule kirjoitti:
Mullakin on toi Rule. toimii tosi hyvin ja ei oo vielä tullut muuta vikaa kun joskus jotain jäätynyt jos joutunut jättämään vähäksi aikaa ulos kerran kun kaaduin niin piti vähän säätää takalevaria, mutta oikeen hyvä ostos oli
Mulla on myös rule toimii kunnol ja kestää vahä isommatki kaatumiset.
- jäädy ei
Rule kirjoitti:
Mulla on myös rule toimii kunnol ja kestää vahä isommatki kaatumiset.
rule toimii talvellaki.Ei oo mitään viel jäätyny tai muuta semmost
- Dirtman
jäädy ei kirjoitti:
rule toimii talvellaki.Ei oo mitään viel jäätyny tai muuta semmost
nishiki rule käy myös aika hyvin dirttii vaikka ei myyjät sitä mihinkää temppuiluu suosittelekkaa. ja jos jollakin pyörällä keulii nii sillä!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Jos sinulla on kyseisestä pyörästä kokemusta niin vastaa ihmeessä)
- RISKIHERRA
Minulla on pari vuotta ollut Trekin Soho hybrid ja olen siihen tosi tyytyväinen. En osaa Nishikistä sanoa mitään, mutta aiemmin minulla oli Nakamura ja tämä on kokonaislaadultaan paljon paremman tuntunen.
Deore-vaihteisto toimii tosi napakasti ja jarrut on hyvät.Nyt kaverini aikoo ehkä sen ostaa tai jos ei niin vaihdan sitten liikkeessä Trekin 7.5...- Dirttejä Rakastava
Kattokaas hyvät herrat miten runko on rulessa tehty ja verratkaa sitä vaikkka timeleksen dirttiin... Ne on ku kaks marjaa. Joten jos nyt aletaa miettii hinta/laatu suhdetta niin kyl mä ainaskii ottaisin rulen, muutenki osat on aika laadukasta kamaa. Onnex ostin rulen ja oon nyt tyytyväinen rulen omistaja.(Kattokaas milloin keskustelu on alotettu kyllä on nishikin laatu menny vuoteen 2003 verrattuna paremmaks. ::))
- Jrroma
Kävin kokeilemassa nishikin ja trekin pyöriä, nishikistä hajos ketjut koe-ajolla ja trekistä katkes vaihdevaijeri :) tyydyn siis vielä vanhaan bianchiini...
- fillarinajaja
mul on trek 3900disc on toiminu todella hyvin
- lönkkä
ei ainakaan nishikin romua, katsele jotain laadukkaampaa pyöräintä mieluummin
- Nishiki?
Oisko nettikauppaa tai kauppaa tampereen alueelta josta saisi tuota nishikiä? Jos ois nii linkkejä vaa :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216805Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562323- 1471877
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981075- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91971- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon154789