Suomessa saa kohdella koiria ihan miten vain. Ei Suomessa oikeasti välitetä koirista, ei tämä mikään sivistysvaltio ole. Kun lyö, potkii, järjestää tappeluita, pitää kahlittuna ja ulosteissa, niin ei se mitään. Kiltti tuomarisetä sanoo vain, että ethän nyt tästä eteenpäin enää tee niin. Ks. linkki:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1602523
Oikea rangaistus?
11
347
Vastaukset
Ne p*rut ei saaneet edes eläintenpitokieltoa, voi helvetti tämän maan touhuja!!
- Tipsu
HS:ssä tänään: "Epäilty kiistää.
Dokumentissa näytetään salaa kuvattu koiratappelu, jonka Etelä-Suomessa asuva mies järjestää piharakennuksessaan. Suomalaismiehen koira loukkaantuu tappelussa vakavasti, ja omistaja lopettaa koiran antamalla sille kuolettavan sähköiskun. BBC:n toimittaja ostaa amerikanpitbullterrierin suomalaiselta tappelukoirien kasvattajalta. Kasvattaja on koiraharrastajayhdistyksen aktiivi. Suomen amerikkalaisperäisten työkoirarotujen harrastajayhdistyksen nettisivuilla illalla julkaistun lausuman mukaan dokumentin materiaali manipuloitiin, editoitiin ja dramatisoitiin erittäin voimakkaasti.Yhdistyksen mukaan toimittajia vastaan on nostettu rikostutkintapyyntö suomalaisten koiranomistajien toimesta."
Tietysti. Eihän nyt Suomessa kukaan tee koskaan mitään väärää. Ja kaikki tietävät, että suomalaiset koirankasvattajat ovat niin kunnollisia. Kuten tuo em. uutisen koiraharrastajayhdistyksen aktivisti. Sanonko mistä tämäkin rangaistus on...Raha se vaan ratkaisee,siitä "hirtetään" helpommin,jos koijaillaan,kun viattomien luontokappaleiden huonosti pidosta.Voi *****,mikä sivistysvaltio tämäkin mukamas on.
- Surusilmä
Lukekaa Eija Wagerin kirja Paluumuuttajan päiväkirja. Italiassa 30 vuotta asunut toimittaja kertoo näkemyksiään mm. suomalaisten eläinrakkaudesta. Olemmeko me kenties läntisen pallonpuoliskon vähiten koirista pitävä kansa?
- pestään
oikeudessa kunnianloukkauksista. Siksi paljon nettipalstoilla kirjoiteltiin.
- Hyökkäys on paras puolustus
Jos Suomessa välitettäisiin koirista, niin eihän tuollainen olisi mahdollista! Millainen eläinsuojelulaki tässä maassa oikein on? Millä vuosisadalla me Suomessa elämme? Syyllinen ei siis myönnä tehneensä mitään pahaa. Syy onkin siis rikoksen paljastaneen englantilaisen toimittajan, joten hänen kimppuunsa pitää hyökätä seuraavaksi. Suomalainen tuomioistuin mätkäyttää varman kovan tuomion englantilaiselle.
- riittää
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ahtaista kalkkunakuljetuksista syyte Järvi-Suomen Portille/1135240297975
- taas suomi
elää ns.ääripäissä eläinten kanssa. joko kohdellaan noin,tai sitten se toinen pää.pidetään niitä kuin ihmislasta,jolloin taas koira alkaa ottamaan johtajan paikkaa itselleen. on tietysti täs välissäkin oikeita koira ihmisiä,mutta aika rankkaa luettavaa ihan molemmis päis löytyy.siitä johtuu koirien hyökit ihmisiä päin,että ihminen olettaa koiran rakastavan häntä erityisen paljon kun antaa kaiken periksi .ja ikävä kyllä sellaisilla ihmisillä on usein se kaikista vaativin rotu vielä..ollaan niin olevinaan... huh. luin uutta vauva lehteä,siinä neuvottiin miten lapsi ja koira kohtaavat eka kerran (siis sairaalasta kotiutuva vauva)..ni justiisa juu..malliksi oli otettu beagle..hahahh..heh..tulisvatpa neuvomaan meitin dogon kohalla tapahtuvaa ekaa tapaamista..jota kauhulla ootan..
- Ihmettelen suuresti
millaisia eläinrääkkääjiä tuomarit mahtavat olla kun antavat niin lepsuja rangaistuksia??? Mikä voisi olla enemmän eläinrääkkäystä kuin koirien tappeluttaminen tarkoituksella ja säilyttäminen metsässä norsunkettingissä kiinni?
No. ei Kennelliitto sen enempää koirien asioita aja. Uusimmassa Koiramme-lehdessä oli kurinpitolautakunnan juttuja. Eräälläkin ulkomuototuomarikasvattajalla 65 koiraa, aliravittuja ja huonoissa oloissa. Mitä tekee Kennelliitto? Antaa varoituksen ja rekisteröintikiellon tämän vuoden loppuun saakka! Eli ei vaikuta yhtään mitään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925278
- 564121
- 252229
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282068Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281270Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201066- 211000
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991