Ruokakermaa vai

Kuohukermaa

kumpaa käytätte mieluummin ruoan laitossa? Itse olen käyttänyt aina ruokakermaa ja nyt ajattelin kokeilla tehdä pippurikastikkeen kuohukermasta. Kuinka kestää kuumentamista?

7

3125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ompi

      keinotekoista roskaa.

      • CrystalCinnamon

        Minä kyllä käytän mieluummin ruokakermaa. Mieluummin en kermaa ollenkaan, mutta jos noista on valittava, niin ruokakermaa kiitos.


    • elliivo

      Jos ei olisi paino-ongelmia käyttäisin ehdottomasti oikeaa kuohukermaa.
      Mutta kun on niin en siis yleensä mitään kermaa.
      Uusilla kevyt-ruokakermoilla ei saa edes mitään makua ruokaan. Parempi ihan ilman sitten.
      En osaa huijata itseäni. Melkein vois sanoa että mielummin lusikallinen oikeaa kermaa kuin tölkki tekokermaa.
      Pitäisi oikeastaan laissa kieltää kerma-sanan käyttö sellaisissa tuotteissa jotka eivät ole kermaa nähneetkään.

    • oikea laitalinkki

      Kuohari on ainoa oikea ruokakerma, siinä on oikea voimakas kerman maku. Maku tietysti tulee maitorasvasta, joten mitään kevyttuotetta se ei ole, mutta ei sitä tarvitse joka päivä syödä ja määrääkin voi säännöstellä.

      Noissa kevyemmissä ruoka"kermoissa" on, sen lisäksi että ovat ihmeellisiä sekasotkuja laimean kermasta ja seosaineista, ongelmana juuri se etteivät oikein maistu.

      Suurin ongelma on kuitenkin näille kevyttuotteille tyypillinen, eli :
      "Älä vähennä syömistä ja opettele ymmärtämään ravintoarvoja, syö sen sijaan light-tuotteita, joissa on kaikkea vähemmän ja osa tuotteesta on korvattu sahajauholla. Onneksi hinta sen sijaan on korkeampi kuin tavallisissa tuotteissa".

      • paksulate

        Mitä ne "sahajauhot" on mitä virkaa niilä on?


    • * * * * *

      on täytekakkujen ja kääretorttujen ym. laittoon paras, ruokiin
      voi kyvin käyttää 10 %: sia kevytkermoja (ERI kuin ns. ruokakermat)

    • käytän...

      käytän yleensä vain soijaruokakermaa. joskus myös kaurakermaa.

      ainoastaan jos tarjoan ruokaa jollekin joka on allerginen soijalle, silloin ostan ruokakermaa tai kuohukermaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      456
    Aihe