Miten vuohenjuusto paistetaan pannulla? Olen monta kertaa yrittänyt. ekalla kerralla onnistu varmaan tuurilla mut sen jälkeen ei enää millään oo onnistunu. apuva!
vuohenjuusto
24
17370
Vastaukset
- juustoa
olet koettanut paistella?
Halloumin paistaminen onnistuu pannussa ihan iisisti. Oletko kokeillut sitä?
Chevren paistaminen taas tapahtuu erittäin nopeasti kuumassa uunissa.
Sitten yksi tapa, jonka opin kashmirilaiselta anopiltani. Olen jo jonkin aikaa vängännyt, että miksi yksikään etninen kauppa ei myy intialaista paneer-juustoa, ja nyt tiedän syyn. Se on niin helppoa tehdä itse, ettei sitä kannata ottaa myyntiin. Eli kuumenna 2 l kokomaitoa kiehumispisteeseen, vähennä lämpöä ja sekoittele maitoa koko ajan hiljakseen. Lisää sekaan sitruunamehua. Sekoita koko ajan kunnes maidosta alkaa saostua juustomassaa. Nostele saostumat ohuella kankaalla vuorattuun (esim. sideharso) juustomuottiin (tässä vaiheessa voit lisätä mukaa suolan ja muita mausteita, esim. valkosipulia tai yrttejä), laita lautanen alle ja anna valua jääkaapissa n. 12 h. Kun massa on kovettunut, on sinulla käytössäsi paistamiseen soveltuvaa juustoa. - sitten
pitäisi juuri paistaa pannulla?
- paska kokki
Eikö kysymys jo kerro että haluan paistaa sen pannulla!? ja kyselen siihen neuvoja. Älä sinä puutu mun ruuanlaittamisiin jos et vastaa siihen mitä olen kysyny.
- selvemmäksi
paska kokki kirjoitti:
Eikö kysymys jo kerro että haluan paistaa sen pannulla!? ja kyselen siihen neuvoja. Älä sinä puutu mun ruuanlaittamisiin jos et vastaa siihen mitä olen kysyny.
miksi olet "paska kokki" (lainaus omasta nimimerkistäsi).
Tyhmä on yleensä tyhmä kaikessa - myös ruoanlaitossa. - paska kokki
selvemmäksi kirjoitti:
miksi olet "paska kokki" (lainaus omasta nimimerkistäsi).
Tyhmä on yleensä tyhmä kaikessa - myös ruoanlaitossa.Tulipahan taas kerran todettua että täällä ei järkeviä ihmisiä liiku, luen itseni mukaan tähän joukkoon.
On se kumma kun ei voi vastata kysymykseen että miten se paistetaan pannulla. Kun haluaisi oppia tekemään välillä vähän eritavalla juttuja eikä aina sitä samaa vanhaa. - Vastaavat epäasiallisesti
paska kokki kirjoitti:
Tulipahan taas kerran todettua että täällä ei järkeviä ihmisiä liiku, luen itseni mukaan tähän joukkoon.
On se kumma kun ei voi vastata kysymykseen että miten se paistetaan pannulla. Kun haluaisi oppia tekemään välillä vähän eritavalla juttuja eikä aina sitä samaa vanhaa.Ihan oikeisiin kysymyksiin, eivät tiedä oikeata vastausta, siinä se. Se harmittaa tietenkin,kun tietoa tarvitsevalle aletaan runoilemaan asian vierestä. Aivan kuten minä nyt, siispä valitan, en osaa sinua auttaa.
- niinkin
paska kokki kirjoitti:
Tulipahan taas kerran todettua että täällä ei järkeviä ihmisiä liiku, luen itseni mukaan tähän joukkoon.
On se kumma kun ei voi vastata kysymykseen että miten se paistetaan pannulla. Kun haluaisi oppia tekemään välillä vähän eritavalla juttuja eikä aina sitä samaa vanhaa.tyhmä, ettet ymmärrä, että vastaukseen vaikuttaa, millainen vuohenjuusto sinulla on, ja mihin tarkoitukseen sitä käyttäisit.
Mutta tyhmähän ei tätä ymmärrä kertoa, vaan inttää vain sitä typerää kysymystään uudestaan ja uudestaan, ja sättii tarkentavia kysymyksiä tekeviä.
Kukapa sinulle enää haluaisi vastata. - annati
niinkin kirjoitti:
tyhmä, ettet ymmärrä, että vastaukseen vaikuttaa, millainen vuohenjuusto sinulla on, ja mihin tarkoitukseen sitä käyttäisit.
Mutta tyhmähän ei tätä ymmärrä kertoa, vaan inttää vain sitä typerää kysymystään uudestaan ja uudestaan, ja sättii tarkentavia kysymyksiä tekeviä.
Kukapa sinulle enää haluaisi vastata.Taisi tässä nyt käydä niin, että "paska kokki" ei suinkaan sättinyt sitä, joka kyseli, minkälaista juustoa hänellä on käytössä, vaan sitä, joka ihmetteli, miksi se juusto pitää pannulla paistaa.
- Itsekin juustofani
Enpä osaa tyhjentävää vastausta antaa, mutta jos haluat paistaa vuohenjuuston, valitse hivenen kypsytetty versio, jossa on paksuhkot kuoret. Siis olethan huomannut, että vuohenjuustoja on erilaisia... :-)
Yritettiin just äskettäin utsia, minkänimistä vuohenjuustoa Amarillo-ravintoloissa käytetään. On nimittäin yksi parhaista. Sanoivat, ettei paketista löydy valmistajan nimeä, ainoastaan se, että kyse on ranskalaisesta juustosta. Arvelivat, että tuodaan maahan suoraan heidän ketjulleen. Höh.
Mutta hei, tuo muidenkin suosittelema Halloumi on nimenomaan paistettavaksi tai grillattavaksi tarkoitettu juusto. Kyproslainen alunperin. Kreikkalaisilla on vähän samantyyppinen saganaki-juusto. Hyvää sekin, mutta molemmat nämä ovat ihan erilaisia rakenteeltaan kuin esim. se Amarillon vuohenjuusto. Sellaisia kumimaisempia, mutta hyviä!
Niin ja muuten, kun vuohenjuustoa paistat, niin ei rasvaa pannulle!
Mukavia herkutteluhetkiä!En tiedä satasen varmasti, miten oikeaoppisesti halloumia paistetaan, mutta itse olen paistanut parilapannulla sivellen viipaleet oliiviöljyllä ja paistanut juuston pintaan nopeasti raidat. Öljyn olen maustanut rosmariinilla.
Saman teen myös ulkona grillillä.
Halloumi on hyvää heti syötynä - tovin päästä se on kuin suolaista kuminpalaa purisi.
- sköhr
Mutta osallistunpa silti :)
Vaikea kuvitella, että vuohenjuuston paisto pannulla onnistuisi. Eikös se tartu siihen pannuun kiinni kun on löysärakenteista?
Itse olen tehnyt salattia varten näin: Paistan broilerin rintafileen pannulla kypsäksi. File vuokaan ja vuohenjuustosiivu päälle. Komeus kuumaan uuniin niin että juusto hieman sulaa ja ottaa väriä.
(Vuohenjuuston seurana toimii upeasti raparperichutney).- the funniest picture
the funniest picture
Olen leikannut viipaleiksi, leivittänyt , siis kananmuna-vehnäjauho plus korppujauhoseoksessa,
sitten melko nopea paisto kuumalla pannulla niin ettei se ehdi lötsähtää.
Näistä tulee hyvät leivät tuoreen tomaatin ja basilikanlehtien kanssa.
Halloumi on helpompaa koska se on kiinteämpää, mutta sille sitten kaveriksi lakkahilloa.
Kai se on aina alussa se yrityksen ja erehdyksen menetelmä , sitten EHKÄ oppii :o)))- käsittämätöntä riehu
joka riehui sienipalstan hapero keskustelussa?
- 2+8
Chevretä varmaankin koitat paistella? Laita leivinpaperi pannulle ja paista sen päällä, jonka jälkeen kippaat juustonpalan suoraan lautaselle.
- .......
ei tarvita paperia mutta meillä paistetaan teflonpannussa. On paistettu sitä presidenttiä, läpimitaltaan melko pieni, ja irtomyynnistä ostettua, jonka läpimitta on varmaan yli 10 cm. Molemmista tulee yhtä hyvää, lasten mielestä haisee pahalle.
- "................"
....... kirjoitti:
ei tarvita paperia mutta meillä paistetaan teflonpannussa. On paistettu sitä presidenttiä, läpimitaltaan melko pieni, ja irtomyynnistä ostettua, jonka läpimitta on varmaan yli 10 cm. Molemmista tulee yhtä hyvää, lasten mielestä haisee pahalle.
Taas tätä hienostelua joka saatanan kokkiohjelmassa on sitä villasukalle maistuvaa niiiiiiin hienoa vuohenjuustoa.
Sitten nämä "kokit" onko kaikilla kokeill jotenkin huono näkö kun näyttää, että ne eivät näe 30 senttiä pidemmälle kun ne asettelee ruokaa lautaselle nenän täytyy olla lautasessa kiinni.
Ja se ruoan maistaminen tarviiko se kärsä olla sen kattilan päällä sitten vielä tiputtaa loput takaisin kattilaan siitä lusikasta.
Kyllä on erinomaisen hygieenistä.
Kuka syö sitä paskaa mihin tippuu kokin hikeä
Hyvää) ruokahalua. - vanha ketju - silti
"................" kirjoitti:
Taas tätä hienostelua joka saatanan kokkiohjelmassa on sitä villasukalle maistuvaa niiiiiiin hienoa vuohenjuustoa.
Sitten nämä "kokit" onko kaikilla kokeill jotenkin huono näkö kun näyttää, että ne eivät näe 30 senttiä pidemmälle kun ne asettelee ruokaa lautaselle nenän täytyy olla lautasessa kiinni.
Ja se ruoan maistaminen tarviiko se kärsä olla sen kattilan päällä sitten vielä tiputtaa loput takaisin kattilaan siitä lusikasta.
Kyllä on erinomaisen hygieenistä.
Kuka syö sitä paskaa mihin tippuu kokin hikeä
Hyvää) ruokahalua.Nuo yllä mainitut vuohenjuustot eivät maistu villasukalle, enkä villasukkaa söisikään, johan märkä villa haisee ihan .......:lle. Paistettu juusto varmaan haisee samalle kuin märkä villasukka. Tosin tytär jo viimeksi kysyi että mikä täällä tuoksuu, niin ne asiat muuttuu.
Se, että tykätään paistetusta vuohenjuustosta ei ole peräisin mistään kokkiohjelmasta (en Bon Appetitin jälkeen ole seurannut mitään suomalaisia kokkiohjelmia) vaan Amarillon salaattiannoksesta, jossa on erilaisia salaatteja, marinoituja porkkanasuikaleita, aurinkokuivattua tomaattia, paahdettua sipulia, paahdettuja pinjansiemeniä, paahdettua leipää (ei krutonkeja vaan vähän isompia paloja) ja sitten kruununa päällä paistettua vuohenjuustoa.
- Tutkittu on
minäkin aikanaan ja ilmeni, että ravintoloissa vuohenjuusto paistetaan semmosessa siihen tarkoitetussa välineessä. Harmi vaan, en millään saa päähän sen nimeä. Eli ei ne paistele ravintoloissakaan niitä paistinpannulla, koska se ei yksinkertaisesti onnistu mitenkään vuohenjuuston koostumuksen vuoksi (eri asia tietenkin noi leivitetyt). Nyt ottaa päähän kun en muista sen välineen nimeä, ehkä se löytyis kuuklettamalla?
- Tutkittu on
.. ja nyt vasta tajusin, miten vanha ketju tämä oli. Ehkä ei enää ajankohtainen asia ;)
- slupsis
No on ihan ajankohtainen ketju, sillä etsin juuri tätä tietoa. Amarillossa on sairaan hyvää vuohenjuustohampurilaista. Niin, juntti mikä juntti, laittaa nyt vuohenjuustoa hampurilaiseen. Mutta mikä ettei. Itse ajattelin tehdä spaghettikastikkeen.
- juustopää38
Ranskalaista President St.Maure vuohenjuustosta olen hampurilaisen väliin paistanut ihan pannulla ja hyvää tuli. Aavistus öljyä ja pikainen paisto pannulla.
- J Tallgren
Ketju on vanha, mutta kun googlaamalla löytyi, niin kerrotaan nyt se vastaus sitten. Esim. Presidentti joka on "pötkylänä" leikataan vaikka kahdeksaan osaan KYLMÄNÄ suoraan jääkaapista, tai sitten muut juustot jopa pakkasen kautta.
Paistaminen tehdään laittamalla kylmät vuohenjuustopalat kuumalle teflonpannulle. Pannua ei heilutella yhtään. Sitten vaan käännetään. Juustopalojen sivusta voi seurata kypsymistä. Hunajaa jälkiruokaherkun kaveriksi.
Bon Appetit!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222638- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821189