liha ja kala

hiukan tyhmä(kö)

Eli olen jostain syystä nyt alkanut tekemään vauvalle (kohta 6kk) itse ruuat.
Pidän kaupan niitä pilttisiä ja bonasia tosi hyvinä ruokina ja niitä on esikoinen saanut, hänelle en mitään ole ite väsännyt...

Mutta kun nyt joutuu tälle reilu 2vee nassikalle tota ruokaa tekeen päivittäin niin menee ne perunan keitot sitte vauvallekin.

Mutta mites,voiko jauhelihaa kypsentää keittämällä?! eihän vauvalle voi paistettuu lihaa antaa?!

Olen siis ihan uuno keittiössä ja perus ruuat osaan laittaa ku oon aikanaan kattonu vierestä ku vanhemmat on kokkaillu mut se itte tieto uupuu, siis teen niinku oon nähny et tehään en siks et tietäisin mitä teen.

15

2657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Eli jauhelihan voi keittää kypsäksi. Kannattaa laittaa se pienissä osissa ei siis kokonaisena köntsänä koska hankala sitten saada se eroteltua siel vedes! eikä tarvitse pitkään keittää!

    • cocina

      Kaikkein helpoimmin ja terveellisimmin valmistat vauvalle ruokaa kun lohkot perunat, silppuat vahan sipulia, lisaat nautajauhelihan, suolaa, lasillinen vetta, ruokaoljya ja koko homma paistopussiin. Uuni 180 astetta ja noin 45 minuuttia.

      • .................

        Niin siinähän sen tulikin eli pienelle vauvalle ei suolaa lainkaan.


      • liian raskasta pienelle vat...

        Vauvalle ei missään tapauksessa sipulia!!!
        Mausteiden, niin suolan, pippurin, kuin sipulinkin aika on sitten joskus myöhemmin.
        Sipuli on erittäin huonosti sulavaa ja sitä paitsi helvetin pahaa.


    • öjhufy

      kypsyy 5-10 min.

    • kokki kolmonen

      Meillä keitetään jauhelihaa, johon sekaan laitan usein pakastevihanneksia tai muita kasviksia ja kanan keittäminen on myös hyvä vaihtoehto. Itse keitän molempia n. 15-20 min ja sen jälkeen tehosekoittimella soseeksi. Lapseni kohta 7kk ja hyvin maistuu :)

    • on kai pohjimmiltaan

      kysymys kai pitäisi olla että onko ylipäätään järkevää antaa lapselle jauhelihaa kun miettii mikä määrä antibiootti ym. lääke ja kasvuhormonijäämiä siinä lihassa on. Puhumattakaan tietenkään kolesterolista ja muusta, että haluaako sellaisen lahjan antaa ihan pienestä pitäen lapselleen.

      • kuin file tai kokoliha

        Ei ole olemassa eläinlajia "jauhe" josta tehtäisiin "jauhenlihaa" (tuonkin kirjoitusasun olen nähnyt kaupan mainoksessa.
        Samasta eläimestä saadaan sekä filettä, paistia, että jauhettua lihaa. Jauhelihaa tehdään naudasta (lehmä), porsaasta (sika), broilerista (kana), kalkkunasta ja karitsasta (lammas).


      • ......

        Onko järkevää syöttää lapselle lihaa laisinkaan jo pienestä pitäen, saati syödä sitä itse? Lihansyönti on aika perverssiä...


      • vaan se liha
        kuin file tai kokoliha kirjoitti:

        Ei ole olemassa eläinlajia "jauhe" josta tehtäisiin "jauhenlihaa" (tuonkin kirjoitusasun olen nähnyt kaupan mainoksessa.
        Samasta eläimestä saadaan sekä filettä, paistia, että jauhettua lihaa. Jauhelihaa tehdään naudasta (lehmä), porsaasta (sika), broilerista (kana), kalkkunasta ja karitsasta (lammas).

        Kyse ei ollut nimenomaan jauhelihan terveellisyydestä, vaan minkä tahansa teollisesti tuotetun eläimen lihan terveellisyydestä. Riista on varmasti terveellisempää ja puhtaampaa ilman lääkejäämiä. Samoin itse kalastettu kala. Ajattelisin näin itse lapsen parasta.


      • Liisa Kuusipalo kertoo miksi
        ...... kirjoitti:

        Onko järkevää syöttää lapselle lihaa laisinkaan jo pienestä pitäen, saati syödä sitä itse? Lihansyönti on aika perverssiä...

        http://areena.yle.fi/toista?id=1480988


      • B12 saa jo lasista maitoa
        Liisa Kuusipalo kertoo miksi kirjoitti:

        http://areena.yle.fi/toista?id=1480988

        Ei tarvitse syödä lihaa. Päivittäisen B12 tarpeen saa jo lasillisesta maitoa ja parista viipaleesta juustoa. Luomuna tietenkin.


      • alkuperäinen kirjoittaja
        B12 saa jo lasista maitoa kirjoitti:

        Ei tarvitse syödä lihaa. Päivittäisen B12 tarpeen saa jo lasillisesta maitoa ja parista viipaleesta juustoa. Luomuna tietenkin.

        siis kun menin kysyy lihan keittämisestä nii sainki oppitunnin lihan syönnin kaameudesta.
        perverssiä tai ei, meillä syö koko perhe samaa ruokaa, lapset saa sitten mausteen yms ruoat myöhemmin mitkä ei vielä heidän mahalle ja elimistölle sovi (suolat ja punajuuret ym).

        iso kiitos asia vastauksista!


      • maidosta.
        B12 saa jo lasista maitoa kirjoitti:

        Ei tarvitse syödä lihaa. Päivittäisen B12 tarpeen saa jo lasillisesta maitoa ja parista viipaleesta juustoa. Luomuna tietenkin.

        "Päivittäisen B12 tarpeen saa jo lasillisesta maitoa ja parista viipaleesta juustoa."

        Joo, pikkulapselle onkin helppo syöttää juustoviipaleita B12-vitamiinin saannin turvaamiseksi.

        Sitten kysyn viittausta lähteeseen, joka kertoo lasillisesta maitoa saatavan päivittäisen annoksen B12-vitamiinia. Annahan tulla.


      • huuhaata taas
        maidosta. kirjoitti:

        "Päivittäisen B12 tarpeen saa jo lasillisesta maitoa ja parista viipaleesta juustoa."

        Joo, pikkulapselle onkin helppo syöttää juustoviipaleita B12-vitamiinin saannin turvaamiseksi.

        Sitten kysyn viittausta lähteeseen, joka kertoo lasillisesta maitoa saatavan päivittäisen annoksen B12-vitamiinia. Annahan tulla.

        Kyllä mä oon ihan paistanu myös vauvan jauhelihan, en ymmärrä mikä paha juttu siinä paistamisessa piilee. Eihän siihen edes mitään rasvaa tarvitse lisätä, jos on hyvä pannu. Mutta kukin tietysti tekee tavallaan.

        Eli puolivuotiaalle oon kyllä jo tarjonnu paistettua jauhelihaa ja hyvin on kelvannut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe