Oletko? Ihan oikeasti?

Oletko 100%:n rehellinen itsellesi?
Ihan joka asiassa?

Mä olen yrittänyt kehittää itseäni tällä osa-alueella, jotta voisin kehittyä. Totuuksia itsestäni, käyttäytymisestäni, motiiveistani, ym. olen jo löytynyt.

Enää puuttuu vain tahto ja uskallus muuttua.

17

621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja sinulle

sanoisin neuvoksi, että jos töissä jo ihmetellään netin käyttöäsi, niin aloita vaikka siitä että tunnustat riippuvuutesi ja aloita toimenpiteet irtaantumiseksi.

Itse en töissä naputtele tänne koskaan mitään.

• Kokonaisuutta ajatellen vielä parempi vaihtoehto olisi varmaan katsella sellaisia töitä jotka kiinnostaisivat edes jollakin tasolla.

• kyllä.
        Richartti kirjoitti:

Kokonaisuutta ajatellen vielä parempi vaihtoehto olisi varmaan katsella sellaisia töitä jotka kiinnostaisivat edes jollakin tasolla.

Olen siinä onnellisessa asemassa että teen töitä 7 tuntia 15 minuuttia päivässä innolla. Siis silloin kun olen töissä. Ja töistä lähdettyäni työt jää sinne.

• kyllä. kirjoitti:

Olen siinä onnellisessa asemassa että teen töitä 7 tuntia 15 minuuttia päivässä innolla. Siis silloin kun olen töissä. Ja töistä lähdettyäni työt jää sinne.

...pitkällistä pakkopullaa. Työt jää takuulla työmaalle odottamaan seuraava päivää, seuraavaa viikkoa, deadlineja tulee ja menee.

• Pyrin olemaan 100% rehellinen itselleni ja joskus luulin olevanikin kunnes löysin itseni tilanteesta, jossa huomasin olleeni täydellisen epärehellinen itselleni. Se oli kova isku. Se oli kuin valtava pettymyksen nyrkki olis isketty läpi sydämen.

No olipa hyvä opetus mulle siitä, että itselleen kannattaa aina olla rehellinen tai ainakin pyrkiä siihen parhaan taitonsa mukaan. Nyt tiedän ettei tuokaan ole itsestäänselvää (kuten joskus luulin) vaan se vaatii aika ajoin raakaakin itsetutkiskelua ja aina se ei ole niin mieltäylentävää puuhaa...

• scale

joskus luulin olevani jotakin, nykyään ymmärrän olevani hiekanjyvä helvetin isolla hiekkarannalla ja jos aalto huuhtelee mut mereen, niin eipä sitä kukaan huomaa, korkeintaan ne pari vieressä olevaa jyvää, mutta kun aallot tuo uusia jyviä, niin ei nekään pitkään.

• sisäistänyt

tämän vesilasitapauksen.

• scale
        sisäistänyt kirjoitti:

tämän vesilasitapauksen.

ei ole mitää turhia kuvitelmia omasta erinomaisuudestani, mutta huvittavinta on, että se ei edes harmita :)

• -ukko-

Ei tule nyt heti mieleen oikein mitään elämän aluetta, jolla en olisi tunnustanut / tunnistanut perimmäisiä motiivejani, jotka poikkeavat välillä aika paljonkin siitä, miten ne muille esitän.

Mutta jokuhan tuolla viisaasti sanoi, että juuri kun luulee päässeensä rehellisyyteen, voikin löytää itsensä kusettamasta itseään pahan kerran. Eli suhteellista tuokin.

Rehellisyyteen kuuluu sekin, että tunnustaa itselleen kehityshalunsa syyt: miksi sun pitäisi edes muuttua? Mistä se normi tulee?
      Mulla ainakin on joitakin "vikoja", jotka maailma lukisi suorastaan synniksi. En vaan meinaa päästää niistä irti, koska pidän noista vioistani enemmän kuin tahdon muuttaa itseäni. Onko se sitten sitä "rehellisyyttä"?

• mut kyllä mä siihen kuitenkin pääosin pyrin. Mut jo pelkästään muiden ihmisten huomioonottaminen vaatii jonkunlaista epärehellisyyttä ja uskottelemista itselleenkin. Yhteisössä ei ole tarpeenmukaista hankaloittaa käytännön elämää ja perustella sitä rehellisyydellä itselleen.

• gek-ko

ei olisi pitänyt lukea muiden vastauksia. Tuokin vielä.

Helvetti sentään kun joskus kaveeraa tai "tykkää" jostain tyypistä vaikka oikeasti sen seura on myrkkyä.

• Manfred...

Jos en ole ollutkaan rehellinen, en ole ainakaan vielä jäänyt kiinni...

• gek-ko

aiheita tai asioita, joissa en ole. En pysty, liian kovaa kamaa vastassa. Vältän ajattelemasta näitä asioita ja silloin kun ajattelen, totean lopulta itselleni, että on tuokin selitys.

Otan sitten jonkinlaisen "parhaan selityksen" käyttöön, toimin sen mukaan ja odotan. Vuoden päästä kestää jo enemmän.

No ehkä olen sitten 1oo-prosenttisen rehellinen siinä, että tunnustan itelleni että joku homma on kyllä pikkasen päin hevonvittua.

• lyhyet jäljet....

Miksi valehtelisin itselleni.
      Itselleni olen 100% rehellinen, muille vois sanoa, että tavoittelen 100%:ttia.

Jos alkaisin omaa käytöstäni analysoimaan, löytäisin kyllä aina syyn miksi käyttäydyin tai valitsin juuri niin, vaikka tulis mokattua. Joskus vatvon jälkeenpäin, että miten saatoin olla niin tyhmä, että tein niin kuin tein.

• Siis en aina ja joka asiassa, ikävä kyllä sen tajuaa vasta jälkikäteen. Mutta koko ajan yritän tälläkin saralla kehittyä, kyllä se tästä.

• että kukaan on aina ja kaikissa tilanteissa. Ihmisen psyyke ei kestä sellaista.

• Asiasta.huvittunut

En kestäisi elää itseni kanssa, jos olisin.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      16
      5163
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      218
      2696
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      30
      1910
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      35
      1877
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1708
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1707
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1244
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1237
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      159
      1230
    10. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      30