Torniosta magneetti

ohitustie

Miten meille käykään, kun tuo Tornion(vai mikä rajatapaus se on)iso kauppakeskus avataan reilun viikon kuluttua!Siellä on kuulemma kaikki herkkuliikkeet. Ja meillä vain tuo sivupiste korona. Eikä sielläkään ole oikein mitään. Jäädäänkö me nyt takapajulaksi. Keskusta on meillä jo aivan hiljanen. Ja noi Torniossa sai kaiken keskustaa!!!Kateellinen olo!

11

1203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hö no

      Mutta..?! Tehän olette jo se takapajula!?

      • höähöää

        olet kemiläinen niin on vaan pakko sanoo, että pajulaa olette.Kommenttisikin on suoraan pajulasta. Tornion ostosparatiisin avajaisia odotellessa!!!


      • maksniemest
        höähöää kirjoitti:

        olet kemiläinen niin on vaan pakko sanoo, että pajulaa olette.Kommenttisikin on suoraan pajulasta. Tornion ostosparatiisin avajaisia odotellessa!!!

        nii täytyy kyl tuumata et Kemi jää syrjään ei oo turistilla aikaa poiketa keskustaan ja miksi poikkeais eihän meil oo mitään muutako linna luulen vaan et Tornio/Haaparanta panostavat turisteihin erikoisuuksillaan/liikkeillään ja onha tuo 1e nyt 10kruunua


      • ei-kemari
        maksniemest kirjoitti:

        nii täytyy kyl tuumata et Kemi jää syrjään ei oo turistilla aikaa poiketa keskustaan ja miksi poikkeais eihän meil oo mitään muutako linna luulen vaan et Tornio/Haaparanta panostavat turisteihin erikoisuuksillaan/liikkeillään ja onha tuo 1e nyt 10kruunua

        on Kemillä. Asustelen naapurissa, mutta nyt nokka kyl kääntyy tornioon. Kemiin ei ole tullu mitään uutta. Keskustassa ei ole vuosiin tapahtunut mitään. No, ei siinä mittään. Käydään rajalla.


    • magneetti se

      voi hitto teitä vikisijöitä. Kaikki tarpeellinen on löytynyt tähänkin asti kemin kaupoista ja löytyy vastakin.

      • mutta ........

        se ei turistia pysäytä jos kaupunki ilme joka vuosi samanlainen eli uudistusta kaivataan siinä mielessä Tornio/Haaparantaan sat


      • kauppakeskusten takia ajele...
        mutta ........ kirjoitti:

        se ei turistia pysäytä jos kaupunki ilme joka vuosi samanlainen eli uudistusta kaivataan siinä mielessä Tornio/Haaparantaan sat

        ei mua ainakaan tornion yleisilme kovin ilahduta. Ränsistynet kadut ja talot keskustassa,hoitamattomat korttelit ym. ja Haaparanta on hiljainen kuin huopatossutehdas, ei siellä muu vedä kuin ikean ympäristö, muu on kuollut kuin kivi.


    • planer

      Et ole ilmeisesti vielä kuullut, että Outokumpu Works lykkää laajennuksiaan. No niin...siitä se lähtee tornion hallitsematon syöksykierre. Ollaan rakennettu rajalle kauppaa ja pikkumyymälää niin perkeleesti. Nyt näyttää pahasti siltä, että ostovoima ihmisillä heikkenee olennaisesti. Tornionkin kauppakeskus rakennettiin sen ajatuksen varaan, että ihmisillä on varaa tuhlata nousevasti. Lisäksi ajateltiin turistien tuovan sievoisen lisätukun rahaa kaupunkiin, niin ei vaan tule käymään.

      Aivan karmeen kalliit investioinnit rajalle ja ko muistetaan, että torniokin on jo ennestään korviaan myöten veloissa samoin kuin lähialueen muutkin kunnat, niin veikkaampa, että länsirajallakin hymyt hyytyy, ei siis kannata vielä hirveesti paukutella henkseleitä.

      Veikkaampa, että te arvon tårniolaiset tulette kokemaan parin seuraavan vuoden aikana ennenkuulumattoman konkurssiaallon, porissaampa aiheesta sitten uudestaa ja katotaan, että oliko se rajallahanke niin mahtava ku luulitte. Onneksi haaparannalle ei käy kuinkaan, KOSKA NIILLÄ ON IKEA JA SE ON EDELLEEN RUOTSIN PUOLELLA!!!

      • ei ole mitään

        muuta hyvää kuin se että Haaparanta on vieressä.TORNIO ON PERSEESTÄ


      • vähemmän pöljä

        Ensiksikin; Se on kuule globaali lama jos se tulee. Tulee se kuule Ruotsiinkin. Olethan seurannut kruunun kurssia. Ja toisekseen Iksun asiakkaista on 75 % soomalaisia!!! Tornioon TARVITTIIN tuo ostoskeskus. Aivan ehdoton. Ei sitä ole rakennettu Outokummun varaan vaan kuule pikkasen laajempaan.Ilman tuota keskustaan tulevaa keskusta ostovoima siirtyisi edelleen ouluun päin niin ja luuleoon. Nyt kun ne jotka ennen kulki vaikkapa Keminmaassa ostoksilla ja ehkä pari ekeä meni Kemiinkin NIIN ne ei kuule enää ajele sinnepäin. Täällä on kaikki ja enemmänkin!!!BÖÖÖ


    • kiiskirannanvasta

      Eikös me suomalaiset sitten halutakaan ajaa autolla keskustojen ulkopuolisiin ostosparatiiseihin perheen kanssa laatuaikaa viettämään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe