Miten meille käykään, kun tuo Tornion(vai mikä rajatapaus se on)iso kauppakeskus avataan reilun viikon kuluttua!Siellä on kuulemma kaikki herkkuliikkeet. Ja meillä vain tuo sivupiste korona. Eikä sielläkään ole oikein mitään. Jäädäänkö me nyt takapajulaksi. Keskusta on meillä jo aivan hiljanen. Ja noi Torniossa sai kaiken keskustaa!!!Kateellinen olo!
Torniosta magneetti
11
1203
Vastaukset
- hö no
Mutta..?! Tehän olette jo se takapajula!?
- höähöää
olet kemiläinen niin on vaan pakko sanoo, että pajulaa olette.Kommenttisikin on suoraan pajulasta. Tornion ostosparatiisin avajaisia odotellessa!!!
- maksniemest
höähöää kirjoitti:
olet kemiläinen niin on vaan pakko sanoo, että pajulaa olette.Kommenttisikin on suoraan pajulasta. Tornion ostosparatiisin avajaisia odotellessa!!!
nii täytyy kyl tuumata et Kemi jää syrjään ei oo turistilla aikaa poiketa keskustaan ja miksi poikkeais eihän meil oo mitään muutako linna luulen vaan et Tornio/Haaparanta panostavat turisteihin erikoisuuksillaan/liikkeillään ja onha tuo 1e nyt 10kruunua
- ei-kemari
maksniemest kirjoitti:
nii täytyy kyl tuumata et Kemi jää syrjään ei oo turistilla aikaa poiketa keskustaan ja miksi poikkeais eihän meil oo mitään muutako linna luulen vaan et Tornio/Haaparanta panostavat turisteihin erikoisuuksillaan/liikkeillään ja onha tuo 1e nyt 10kruunua
on Kemillä. Asustelen naapurissa, mutta nyt nokka kyl kääntyy tornioon. Kemiin ei ole tullu mitään uutta. Keskustassa ei ole vuosiin tapahtunut mitään. No, ei siinä mittään. Käydään rajalla.
- magneetti se
voi hitto teitä vikisijöitä. Kaikki tarpeellinen on löytynyt tähänkin asti kemin kaupoista ja löytyy vastakin.
- mutta ........
se ei turistia pysäytä jos kaupunki ilme joka vuosi samanlainen eli uudistusta kaivataan siinä mielessä Tornio/Haaparantaan sat
- kauppakeskusten takia ajele...
mutta ........ kirjoitti:
se ei turistia pysäytä jos kaupunki ilme joka vuosi samanlainen eli uudistusta kaivataan siinä mielessä Tornio/Haaparantaan sat
ei mua ainakaan tornion yleisilme kovin ilahduta. Ränsistynet kadut ja talot keskustassa,hoitamattomat korttelit ym. ja Haaparanta on hiljainen kuin huopatossutehdas, ei siellä muu vedä kuin ikean ympäristö, muu on kuollut kuin kivi.
- planer
Et ole ilmeisesti vielä kuullut, että Outokumpu Works lykkää laajennuksiaan. No niin...siitä se lähtee tornion hallitsematon syöksykierre. Ollaan rakennettu rajalle kauppaa ja pikkumyymälää niin perkeleesti. Nyt näyttää pahasti siltä, että ostovoima ihmisillä heikkenee olennaisesti. Tornionkin kauppakeskus rakennettiin sen ajatuksen varaan, että ihmisillä on varaa tuhlata nousevasti. Lisäksi ajateltiin turistien tuovan sievoisen lisätukun rahaa kaupunkiin, niin ei vaan tule käymään.
Aivan karmeen kalliit investioinnit rajalle ja ko muistetaan, että torniokin on jo ennestään korviaan myöten veloissa samoin kuin lähialueen muutkin kunnat, niin veikkaampa, että länsirajallakin hymyt hyytyy, ei siis kannata vielä hirveesti paukutella henkseleitä.
Veikkaampa, että te arvon tårniolaiset tulette kokemaan parin seuraavan vuoden aikana ennenkuulumattoman konkurssiaallon, porissaampa aiheesta sitten uudestaa ja katotaan, että oliko se rajallahanke niin mahtava ku luulitte. Onneksi haaparannalle ei käy kuinkaan, KOSKA NIILLÄ ON IKEA JA SE ON EDELLEEN RUOTSIN PUOLELLA!!!- ei ole mitään
muuta hyvää kuin se että Haaparanta on vieressä.TORNIO ON PERSEESTÄ
- vähemmän pöljä
Ensiksikin; Se on kuule globaali lama jos se tulee. Tulee se kuule Ruotsiinkin. Olethan seurannut kruunun kurssia. Ja toisekseen Iksun asiakkaista on 75 % soomalaisia!!! Tornioon TARVITTIIN tuo ostoskeskus. Aivan ehdoton. Ei sitä ole rakennettu Outokummun varaan vaan kuule pikkasen laajempaan.Ilman tuota keskustaan tulevaa keskusta ostovoima siirtyisi edelleen ouluun päin niin ja luuleoon. Nyt kun ne jotka ennen kulki vaikkapa Keminmaassa ostoksilla ja ehkä pari ekeä meni Kemiinkin NIIN ne ei kuule enää ajele sinnepäin. Täällä on kaikki ja enemmänkin!!!BÖÖÖ
- kiiskirannanvasta
Eikös me suomalaiset sitten halutakaan ajaa autolla keskustojen ulkopuolisiin ostosparatiiseihin perheen kanssa laatuaikaa viettämään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71627
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33503- 72483