Missä on miehen paikka mielestäsi?
Kuten huomaatte tämä kysymys kuulostaa oudolta...
Miksi naisella pitäisi olla joku "paikka"?
Miehen paikka
39
1079
Vastaukset
"Naisen paikka on hellan ja nyrkin välissä" mut on miehiäki kuvaava sanonta "Parempi tossun alla kuin taivasalla"
Voisko noista nyt päätellä jotain. Sanontojen viisaus on ehkä kadonnu yhteiskunnan tasa-arvon kasvaessa eikä niistä ole enää elämänohjeiksi modernia parisuhdetta muodostaessa.- menneeseen
kunniaan.
t. Mies - Yksinkertainen blondi
yleisesti käytetään paljon enemmän "naisen paikka"- sanontaa kuin "miehen paikka". Naisen paikka on kotona, kun lapset ovat pieniä jne. Vaikka itseasiassa allekirjoitan ton äskeisen lauseen, niin silti mua hämää toi, että naisista puhutaan aina jotenkin esinemäisesti. Heille määritetään paikka toisin kuin miehille.
Vähän niinkuin koirille: "paikka!" ;) - että vanhat
Yksinkertainen blondi kirjoitti:
yleisesti käytetään paljon enemmän "naisen paikka"- sanontaa kuin "miehen paikka". Naisen paikka on kotona, kun lapset ovat pieniä jne. Vaikka itseasiassa allekirjoitan ton äskeisen lauseen, niin silti mua hämää toi, että naisista puhutaan aina jotenkin esinemäisesti. Heille määritetään paikka toisin kuin miehille.
Vähän niinkuin koirille: "paikka!" ;)viisaudet ovat viisautta vielä nykyäänkin, mutta kapinoit silti vastaan?
Mahtaa elämä mennä vaikeaksi.
t. Mies - Yksinkertainen blondi
että vanhat kirjoitti:
viisaudet ovat viisautta vielä nykyäänkin, mutta kapinoit silti vastaan?
Mahtaa elämä mennä vaikeaksi.
t. Miesettä alle 3v. lapselle on kaikkein parhainta, että joku on häntä hoitamassa kotona, mieluiten toinen vanhemmista. Mutta vierastan tätä "paikka"-sanaa, koska sitä käytetään lähes pelkästään naisesta. Miksei siis miehelläkin voi olla joku "paikka", jos sitä sanaa on pakko käyttää?
että alle 3v. lapselle on kaikkein parhainta, että joku on häntä hoitamassa kotona, mieluiten toinen vanhemmista. Mutta vierastan tätä "paikka"-sanaa, koska sitä käytetään lähes pelkästään naisesta. Miksei siis miehelläkin voi olla joku "paikka", jos sitä sanaa on pakko käyttää?
sitä ei enää oikein ole. Mies on tehny työsä ja poistuu maailmasta tarpeettomana. Y kromosomin olemassa olo on vaarantunu.
- Yksinkertainen blondi
Frederico kirjoitti:
sitä ei enää oikein ole. Mies on tehny työsä ja poistuu maailmasta tarpeettomana. Y kromosomin olemassa olo on vaarantunu.
miehet jotain "paikkaa"? Mielenkiintoista, koska naiset taas kaipaavat "määritellystä paikasta" pois, luulisin. Pitäisi siis määritellä miehille "miesten paikkoja".. Mitäköhän ne voisivat olla?
miehet jotain "paikkaa"? Mielenkiintoista, koska naiset taas kaipaavat "määritellystä paikasta" pois, luulisin. Pitäisi siis määritellä miehille "miesten paikkoja".. Mitäköhän ne voisivat olla?
että mies kokis ittesä tarpeelliseksi. Sille olis selkeä olemassa olon tarve. Eikä suinkaan mikään leikkikalu, jota pidetään niin kauan ku se on kivaa.
Ennen se on ollu perheen pää ja leivän tupaan tuoja. Aikoihin se ei oo ollu enää kumpaakaa.
- Yksinkertainen blondi
Frederico kirjoitti:
Ennen se on ollu perheen pää ja leivän tupaan tuoja. Aikoihin se ei oo ollu enää kumpaakaa.
nykymiehet enää haluta olla edes ainoita leivän kotiin tuojia? Varmaan sellaisiakin on, mutta vähenemässä ovat.
Kyllä mua saisi joku rikas mies elättää, jos mä saisin samalla tehdä sellaista (vähänkannattamatonta) työtä, mitä haluan. Toisaalta, jos mulla olisi suuret tulot, niin kyllä mä mielelläni elättäisin miehen. Kunhan mies olisi sinut asian kanssa, eikä antaisi sen vaikuttaa suhteeseemme.
No, vähän rönsyilee alkuperäisaiheesta... Yksinkertainen blondi kirjoitti:
nykymiehet enää haluta olla edes ainoita leivän kotiin tuojia? Varmaan sellaisiakin on, mutta vähenemässä ovat.
Kyllä mua saisi joku rikas mies elättää, jos mä saisin samalla tehdä sellaista (vähänkannattamatonta) työtä, mitä haluan. Toisaalta, jos mulla olisi suuret tulot, niin kyllä mä mielelläni elättäisin miehen. Kunhan mies olisi sinut asian kanssa, eikä antaisi sen vaikuttaa suhteeseemme.
No, vähän rönsyilee alkuperäisaiheesta...aika paljonki. Mut ennen se on ollu miehen rooli.
Nyt miehellä on kans rooli, mut sen omaksuminen on meiltä vähän hakusessa, koska siihen rooliin liittyy vaan naisen miellyttäminen, eikä se suinkaan oo joku asia jota vois tehdä aina samalla tavalla. Mies ei enää oo mikään Hyödyke tai tarpeellinen... Se on enemmänki lisäarvoa ja viihdykettä tuova tuote.- väliaika
No, vähän rönsyilee alkuperäisaiheesta...siitä, kuinka hyvin on syönyt nykyajan valitusteesit.
Kyllähän tosiasia on se, että jos on keskituloinen mies, niin kyllähän niitä naisen työtulojakin tarvitaan.
Vähemmän taitaa nykyajan naisista löytyä niitä, jotka edes haluaisivat olla kotiäitinä vähintään siihen asti että nuorimmainen täyttää 15v. - Yksinkertainen blondi
Frederico kirjoitti:
aika paljonki. Mut ennen se on ollu miehen rooli.
Nyt miehellä on kans rooli, mut sen omaksuminen on meiltä vähän hakusessa, koska siihen rooliin liittyy vaan naisen miellyttäminen, eikä se suinkaan oo joku asia jota vois tehdä aina samalla tavalla. Mies ei enää oo mikään Hyödyke tai tarpeellinen... Se on enemmänki lisäarvoa ja viihdykettä tuova tuote.tulee mieleen ainakin yksi asia (seksin lisäksi, heh) eli isänä oleminen. Se on asia, missä mies voi olla korvaamaton ja tarpeellinen. Se on ainakin miehen "paikka".
- väliaika
Frederico kirjoitti:
aika paljonki. Mut ennen se on ollu miehen rooli.
Nyt miehellä on kans rooli, mut sen omaksuminen on meiltä vähän hakusessa, koska siihen rooliin liittyy vaan naisen miellyttäminen, eikä se suinkaan oo joku asia jota vois tehdä aina samalla tavalla. Mies ei enää oo mikään Hyödyke tai tarpeellinen... Se on enemmänki lisäarvoa ja viihdykettä tuova tuote.miehen roolin olevan "vaan naisen miellyttäminen". "Lisäarvoa ja viihdykettä tuova tuote." ??
Mitähän jos molemmat yrittäis elää itselleen mieluisella tavalla, pyrkimättä ketään viihdyttämään tai miellyttämään, ja se lisäarvoa tuova elementti olis se parisuhde? - Yksinkertainen blondi
väliaika kirjoitti:
siitä, kuinka hyvin on syönyt nykyajan valitusteesit.
Kyllähän tosiasia on se, että jos on keskituloinen mies, niin kyllähän niitä naisen työtulojakin tarvitaan.
Vähemmän taitaa nykyajan naisista löytyä niitä, jotka edes haluaisivat olla kotiäitinä vähintään siihen asti että nuorimmainen täyttää 15v.siihen asti, että lapsi täyttää 15v. ei ole ainoa tapa olla miehen elätettävänä. Itse tunnen tai tiedän tapauksia, että nainen on kotona taiteellista, taloudellisesti epävakaata työtä tekevä ja mies korkeapalkkaisessa työssä. Kyllähän mies silloin jossain mielessä elättää naisen ja mahdollisen perheen. Ja toisin päin myös mahdollista ja tunnenkin ainakin yhden esimerkin. Ja nainen/mies voi opiskella ja toinen töissä jne. jne.
- väliaika
siihen asti, että lapsi täyttää 15v. ei ole ainoa tapa olla miehen elätettävänä. Itse tunnen tai tiedän tapauksia, että nainen on kotona taiteellista, taloudellisesti epävakaata työtä tekevä ja mies korkeapalkkaisessa työssä. Kyllähän mies silloin jossain mielessä elättää naisen ja mahdollisen perheen. Ja toisin päin myös mahdollista ja tunnenkin ainakin yhden esimerkin. Ja nainen/mies voi opiskella ja toinen töissä jne. jne.
enää opiskeluiässä tai ikiopiskelijoita tai muita elämäntapaintiaaneja, niin avainsana tuossa taisi olla toisen puolison korkeapalkkainen työ. Jos onkin vaan keskipalkkainen työ, niin mitäs sitten?
Tiedän ja tunnen kyllä näitä erinäköisiä elatussuhteita. - Yksinkertainen blondi
väliaika kirjoitti:
enää opiskeluiässä tai ikiopiskelijoita tai muita elämäntapaintiaaneja, niin avainsana tuossa taisi olla toisen puolison korkeapalkkainen työ. Jos onkin vaan keskipalkkainen työ, niin mitäs sitten?
Tiedän ja tunnen kyllä näitä erinäköisiä elatussuhteita.Kysytkö nyt miten minä toimisin, vai mitä tarkoitat?
Mulla on tällä hetkellä pienet tulot, jotka kyllä vaihtelevat vuoden sisällä paljon. Jos siis eläisin yhdessä keskituloisen tai pienituloisen kanssa, niin jatkaisin samaan malliin. Jos mies olisi se ns. rikas ja haluaisi elättää mua, alkaisin tehdä enempi (tai kokonaan) "arttua" eli taidetta, mitä se sitten mun työssäni tarkoittaakaan, en nyt halua työstäni sen enempää sanoa...
Ja jos nykyinen työni alkaisi tuottaa runsaasti rahaa, minulla olisi mahdollisuus siis elättää puoliso, jos hän haluaisi vaikka tehdä "taidetta", opiskella tms. - Yksinkertainen blondi
Kysytkö nyt miten minä toimisin, vai mitä tarkoitat?
Mulla on tällä hetkellä pienet tulot, jotka kyllä vaihtelevat vuoden sisällä paljon. Jos siis eläisin yhdessä keskituloisen tai pienituloisen kanssa, niin jatkaisin samaan malliin. Jos mies olisi se ns. rikas ja haluaisi elättää mua, alkaisin tehdä enempi (tai kokonaan) "arttua" eli taidetta, mitä se sitten mun työssäni tarkoittaakaan, en nyt halua työstäni sen enempää sanoa...
Ja jos nykyinen työni alkaisi tuottaa runsaasti rahaa, minulla olisi mahdollisuus siis elättää puoliso, jos hän haluaisi vaikka tehdä "taidetta", opiskella tms.lisätä tohon sen, että en todellakaan etsi mitään "rikasta miestä" tai elättäjää.. Olen ihan tyytyväinen nykyisiin työkuvioihini. Se oli vain sellaista spekulointia... Miehen tulot ovat melkeinpä epäkiinnostavin asia miehessä. Omat tulotkaan eivät ole ykkösasiana mielessä, muut seikat työssä ovat merkittävämpiä. Olen tehnyt valintoja työelämässäni ihan toiseen suuntaan kuin rahallisesti olisi välttämättä kannattanut.
- väliaika
lisätä tohon sen, että en todellakaan etsi mitään "rikasta miestä" tai elättäjää.. Olen ihan tyytyväinen nykyisiin työkuvioihini. Se oli vain sellaista spekulointia... Miehen tulot ovat melkeinpä epäkiinnostavin asia miehessä. Omat tulotkaan eivät ole ykkösasiana mielessä, muut seikat työssä ovat merkittävämpiä. Olen tehnyt valintoja työelämässäni ihan toiseen suuntaan kuin rahallisesti olisi välttämättä kannattanut.
en tässä nyt ollut sinun tai kenenkään muunkaan tuloja tivaamassa. Toivottavasti et käsittänyt väärin.
Halusin vaan tuoda yleisellä tasolla esille, että tuollaiset elatussuhteet ovat mahdollisia vain siten kuten itse kirjoitit: Silloin kun toinen tienaa rutosti. Tai sitten on tietysti se toinen vaihtoehto, että suostutaan kitkuttelemaan köyhyysrajan tuntumassa, mutta se käy ainakin pidemmän päälle raskaaksi.
Työssä kaikkein tärkeintä on mielekkyys.
Kaks köyhää kun lyö hynttyynsä yhteen, niin säilyypä ainakin mielenkiintoiset tekemiset, kun on pakko käydä molempien töissä :) - Yksinkertainen blondi
väliaika kirjoitti:
en tässä nyt ollut sinun tai kenenkään muunkaan tuloja tivaamassa. Toivottavasti et käsittänyt väärin.
Halusin vaan tuoda yleisellä tasolla esille, että tuollaiset elatussuhteet ovat mahdollisia vain siten kuten itse kirjoitit: Silloin kun toinen tienaa rutosti. Tai sitten on tietysti se toinen vaihtoehto, että suostutaan kitkuttelemaan köyhyysrajan tuntumassa, mutta se käy ainakin pidemmän päälle raskaaksi.
Työssä kaikkein tärkeintä on mielekkyys.
Kaks köyhää kun lyö hynttyynsä yhteen, niin säilyypä ainakin mielenkiintoiset tekemiset, kun on pakko käydä molempien töissä :)tosin tiedän esimerkkejä, että nainen on pienituloisessa perheessä muutamia vuosia kotona, kunnes nuorempi on 3v. ja elävät suht niukasti. Mies siis elättää perheen, vaikkei ole ökyrikas, todellakaan. Kyllä nämä ovat myös valintakysymyksiä...Silloin voi luopua esim. (toisesta) autosta, ulkomaan matkoista jne.
Sähän olet oppinut käyttämään hymiöitä;) - väliaika
tosin tiedän esimerkkejä, että nainen on pienituloisessa perheessä muutamia vuosia kotona, kunnes nuorempi on 3v. ja elävät suht niukasti. Mies siis elättää perheen, vaikkei ole ökyrikas, todellakaan. Kyllä nämä ovat myös valintakysymyksiä...Silloin voi luopua esim. (toisesta) autosta, ulkomaan matkoista jne.
Sähän olet oppinut käyttämään hymiöitä;)väliaikaisesti kestää tietysti mitä vaan, varsinkin jos sillä on joku suurempi päämäärä.
Ymmärsit varmaan että kommentoin noita suhteita, joissa toinen on koko ikänsä kotirouva/-herra/taitelija.
Kuuluuko tähän laittaa hymiö? :) väliaika kirjoitti:
miehen roolin olevan "vaan naisen miellyttäminen". "Lisäarvoa ja viihdykettä tuova tuote." ??
Mitähän jos molemmat yrittäis elää itselleen mieluisella tavalla, pyrkimättä ketään viihdyttämään tai miellyttämään, ja se lisäarvoa tuova elementti olis se parisuhde?parisuhde vaatii kompromisseja itselleen mieluisista asioista. Mut joo, ei parisuhde oo se lisäarvoa tuova juttu vaan se kumppani...
Vähän niinkuin koirille: "paikka!" ;)...pitää ymmärtää ryömiä ihan oma-aloitteisesti sinne tossun alle tai sit huomaan jonain päivänä olevansa taivas alla :)
Sit pitäis vielä muka hangoitella vähän vastaan, että nainen jaksais kattoo sitä miestä ;)
- tai kotona,
eikä missään saatana hummaamassa tallinan laivalla. Sunnuntaina voi käydä kirkossa.
Tätä ohjetta kun useammat miehet ja naiset noudattaisivat, niin maailma olis paljon parempi paikka.
t. Mies- Michiko___
Miten maailma parantuu sillä, että mennään johonkin temppeliin hihhuloimaan?
- Michiko___
Michiko___ kirjoitti:
Miten maailma parantuu sillä, että mennään johonkin temppeliin hihhuloimaan?
siitä, että pidetään se usko neljän seinän sisällä eikä lähdetä kaduille lynkkaamaan vääräuskoisia ja uskonnottomia?
- Niilo Nautiskelija
Rakastajattaren luona.
paikkansa olevan. Kunhan ei paikanvalinnallaan aiheuta hankaluuksia muille.
Miehilläkn on oikeutensa. :)- scale
on sen naisensa rinnalla. Sen naisen paikka on siinä vieressä.
Tarvittaessa vaikka selät vastakkain vs. muu maailma. - Asiasta.huvittunut
sanojensa takana.
- odottamassa kun tulen kotiin
En tarvii miestä muuta kuin seksiin.
Hoidan itsenäisesti myös miestentyöt yms.
Seksiin miestä tarvitsen ja läheisyyteen, hellyyteen ja rakkauteen. Mutta seksi tärkein. - Pullopersesika
..taas kaikki emakko-feministi-telaketju-rekkalesbot hurraamassa saatana. Pitäis vedellä kaikkia kepillä perseelle pitkin ja poikin.
Ja sitten porata kunnolla. Ns. keppiä ja makkaraa opetusmenetelmä, hehehe.
Miehen paikka on siellä missä lystää temmeltää. - dayum
nyrkin ja hellan välissä.
pysyä poissa naisten jaloista silloku akat siivoaa ja/tai laittaa ruokaa.
- ja ...
Miehen paikka on hellan ja nyrkin välissä ;)
- rusalkaa
Naisella on 'joku paikka' ja siellä on miehen paikka ;P
Vastaus tietenkii: Miehen paikka on mun reisien välissä...vapaana. - Ns.
Tuottaa naiselle seksuaalista iloa ja totella muutenkin naisen tahtoa.
on tasa-arvoisena naisen vierellä.. Meinasin sanoa rinnalla mutta olisi sattanut kuulostaa liian seksistiseltä.. (?) =P
- rusalkaa
Olisko tähän kyssään pitäny vastata jotenkin ajatuksella ja vakavasti ;P
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670