menu ehdotuksia

marille

Nyt apua kotikokit ja kokit=) luokseni on tulossa noin 7 henkeä syömään ja pitäisi laittaa parasta.. joten reseptiehdotuksia ja vielä parempi jos omistat jonkin menu kokonaisuuden kerro ihmeessa.. alkuruoka,pääruoka,jälkiruoka ja viinit

Iso kiitos !

5

1808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lämmittäen

Menet Lidl nimiseen myymälään ja ostat parsapussikeittoa. Pääruuaksi Lidlin lasagnea, juomasi haet alkosta. Ostat kotimaista Huttunen punaviiniä kolmen litran pakkauksen. Jälkiruoaksi tarjoat erinomaista sitruunasorbettia, niinikää Lidlistä hankittua. Sitten keittelet kahvit Lidlin Arabica kahvista ja tarjoat kolmen tähden jallua kahvin kera.
      Näin pääset erittäin helpolla koko menyyn läpi eivätkä tarjoomuksesi poikkea keskiverto emännän tarjoilusta mitenkään merkittävästi. Hyvvee ruokahalluu!

• rajana

Kelpaakohan kaikille liha vai onko joukossa kasvissyöjiä? Olisko mielessä jokin teema? texmex/aasia/perinne/italia.....

No alkuun voisit tehdä sosekeittoa (parsa-kukkakaali&porkkana), keitto nautitaan lämpimänä jostain kivasta kupposesta. Tai ihan perinteinen salaatti, mutta käytä jotain muuta salaattia kuin jää, esim tammenlehvää.
      ruoaksi on paljon hyviä vaihtoehtoja....
      whisky-kalaa / pekoni-mozzarela-kanaa (filee) tai ihan pihvit. toki 7 hengelle pihvien paistaminen on tuskaista jos yrittää seurustellakin samaan aikaan. Eli suosittelen jotain minkä voit laittaa uuniin lämpiämään. juusto-valkosipuliperunat.
      Jälkiruoaksi esim tiramisua.

Mieti jokin hyvä teema, siitä on mielestäni helppo lähteä rakentamaan kokonaisuutta.

• marille

oi ihana ehdotus toi pekoni-mozzarella-kana mites sitä tehdään ja mitä sen kanssa tarjoillaan? sen verran vielä vaivaisin :)

• &mozzarellaa
        marille kirjoitti:

oi ihana ehdotus toi pekoni-mozzarella-kana mites sitä tehdään ja mitä sen kanssa tarjoillaan? sen verran vielä vaivaisin :)

pari tapaa:

jos on paksuja kana-fileitä, leikkaa kanaan tasku jonka täytät mozzarellalla (tai tuorejuustolla, voi laittaa myös yrttejä), kiedo pekoni viipale niin että "tasku" menee kiinni eikä juustot pääse valumaan pois.

tai jos sinulla on ohuita fileitä voi tehdä niistä "nyyttejä". laita juusto fileen päälle ja rullaa se piiloon, kiedo pekoni viipale (1 tai 2) niin että juusto ei pääse valumaan pois.

Käytä coctail-tikkuja pekonien kiinnittämiseen.

kanoja voi esipaistaa ennen tätä operaatiota jolloin ei tarvi olla niin kauaa uunissa.

Kanan kanssa voisi tarjota esim pinaatti- tuorepastaa, kastikkeeksi kermaa,koskenlaskija,sweet-chili maun mukaan kasviksia ja mausteet.

Tuorepastaa löytyy myös paprikaa ja tavallista. Itse pidän eniten pinaatista.

• menuja

Tuolta löytyy jotain resepteineen: http://ruokala.iltasanomat.fi/Public/Reseptit?func=menut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      149
      2852
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      365
      2030
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1698
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1401
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe