3dl lämmintä vettä
1 tuorehiiva
1-2tl suolaa
7,5 dl vehnäjauhoja
1,5dl öljyä
Liota hiiva lämpöiseen veteen.
Lisää suola, voi laittaa hieman enemmänkin.
Lisää jauhoja vähitellen sekoittaessa taikinaa.
Lisää öljy ja pikkuisen vielä jauhoja.
Taikina jää aika lötköksi.
Laita kohoamaan n. puoli tuntia.
Tästä ohjeesta saa kaksi ohutta pohjaa.
Täytteisiin voikin sitten soveltaa itse mitä haluaa ja tavallisessa uunissa 300 astetta.
Osa juustosta tomaattikastikkeen päälle ja täytteitä ja loput juustot pizzan päälle ja uuniin.
Oregano sitten vasta, ku pizza otettu pois uunista.
todella hyvä pizzapohja
4
1911
Vastaukset
- nam nam
Lukea noita teidän varmaan tosimielessä laittamia ohjeita, ipanat :o)
Täsä kyllä casa de mama korjaa sen verran
että öljyä riittää vähempikin, ja taikina täytyy alustaa ja 3 desiin vettä riitä 1 kuivahiiva.
No ei muuta kun mukavaa ruuanlaittoa , siitä se lähtee opettelemalla ja kokeilemalla !
Hyvin jäsennelty ohje kuitenkin.- taitaa olla liikaa
Mä olen yleensä tehnyt 2,5 dl vettä, vajaa paketti tuorehiivaa ja öljyä puoli desiä. Jauhoja n.5 dl.
Taikinan alustan ja annan kohota lähes kaksinkertaiseksi, sitten vaivaan ja kaulin ja kaulin, että on ohuen ohut. Tulee kaksi normikokoista pizzaa. Paksupohjaiset pizzat ei meillä kelpaa.
Pussihiivaa en enää ikinä käytä, koska aina on epäonnistuneet leipomukset. Tiedän kyllä, että nesteen pitää olla n. 42 asteista. Mutta kukin tyylillään.
- vitjamunat
kuulostaa hullulta. Pari ruokalusikallista on hyvä määrä mielestäni.
- vesi...
Öljyä ei missäänb tapauksessa tarvita noin paljon. Vaihda kaikki, tai ainakin puiolet vedestä esim. ykkösolueen. Tulee kiva maku pohjaan ja mielestäni rapeampikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305870- 345373
- 293054
- 342454
- 412143
- 372118
- 152098
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191687Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391666