3dl lämmintä vettä
1 tuorehiiva
1-2tl suolaa
7,5 dl vehnäjauhoja
1,5dl öljyä
Liota hiiva lämpöiseen veteen.
Lisää suola, voi laittaa hieman enemmänkin.
Lisää jauhoja vähitellen sekoittaessa taikinaa.
Lisää öljy ja pikkuisen vielä jauhoja.
Taikina jää aika lötköksi.
Laita kohoamaan n. puoli tuntia.
Tästä ohjeesta saa kaksi ohutta pohjaa.
Täytteisiin voikin sitten soveltaa itse mitä haluaa ja tavallisessa uunissa 300 astetta.
Osa juustosta tomaattikastikkeen päälle ja täytteitä ja loput juustot pizzan päälle ja uuniin.
Oregano sitten vasta, ku pizza otettu pois uunista.
todella hyvä pizzapohja
4
1870
Vastaukset
- nam nam
Lukea noita teidän varmaan tosimielessä laittamia ohjeita, ipanat :o)
Täsä kyllä casa de mama korjaa sen verran
että öljyä riittää vähempikin, ja taikina täytyy alustaa ja 3 desiin vettä riitä 1 kuivahiiva.
No ei muuta kun mukavaa ruuanlaittoa , siitä se lähtee opettelemalla ja kokeilemalla !
Hyvin jäsennelty ohje kuitenkin.- taitaa olla liikaa
Mä olen yleensä tehnyt 2,5 dl vettä, vajaa paketti tuorehiivaa ja öljyä puoli desiä. Jauhoja n.5 dl.
Taikinan alustan ja annan kohota lähes kaksinkertaiseksi, sitten vaivaan ja kaulin ja kaulin, että on ohuen ohut. Tulee kaksi normikokoista pizzaa. Paksupohjaiset pizzat ei meillä kelpaa.
Pussihiivaa en enää ikinä käytä, koska aina on epäonnistuneet leipomukset. Tiedän kyllä, että nesteen pitää olla n. 42 asteista. Mutta kukin tyylillään.
- vitjamunat
kuulostaa hullulta. Pari ruokalusikallista on hyvä määrä mielestäni.
- vesi...
Öljyä ei missäänb tapauksessa tarvita noin paljon. Vaihda kaikki, tai ainakin puiolet vedestä esim. ykkösolueen. Tulee kiva maku pohjaan ja mielestäni rapeampikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä191037- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875