Koulun perunamuussi.

lol^^

Tänää koulus oli perunamuussii, ja arvatkaas mitä... mä pystyin liimaamaa sillä lasimukin kinni ruokalan pöydän pohjaan. Onkohan se siel vielä huomenna?... :D
Onkos teil ollu mitää omituista kouluruokaa?

14

4369

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riekkoriitta

      Nyt kun kysyt niin olihan niitä.

      Yhden ruuan nimi oli Suomalainen muhennos.
      Siinä oli kummallinen maku jota en koskaan ollut muualla tavannut. Vasta aikuisena maistoin lampaan lihaa ja tunnistin sen maun samaksi kuin koulun muhennos.
      Se oli muuten aineksiltaan samaa kuin lihakeitto mutta siitä puuttui liemi.
      Ne niinsanotut lihat olivat sellaisia epämääräisen muotoisia möykkyjä joista törrötti verisuonen pätkiä ja muuta tunnistamatonta kamaa.

      Toinen outo ruoka oli makkarakeitoksi kutsuttu mutta siinä ei ollut kuin harmaita isoja makkaran paloja, liemi, riisiä ja paksu keltainen rasvakerros pinnalla.

      Siihen aikaan ruoka oli valmiiksi jaettu lautasille ja esim. puuroissa oli paksu kuivunut pintakerros. Ne oli kuin lehmänläjiä.

      Maito oli jauheesta tehtyä ja vielä vedellä jatkettua. Vesi killui mukin pinnalla ja paksumpi osa oli pohjalla.
      Voita sai vain ruispuuron kanssa yhden napin.

      Leipä oli kuminan makuista ruutunäkkäriä.

      Maksalaatikko oli hyvää koska siinä oli niin vähän maksaa että se oli melkein pelkkää riisipuuroa. Ja sen kanssa sai lusikallisen hilloa.

      Kaikkien mieliruoka oli mannapuuro ja mehukeitto.
      Siinä ei ollut jänteitä eikä verisuonen pätkiä ainakaan.

      Muusia ei saatu koskaan että ei päästy testailemaan sen liimaisuutta.

      • Veikkaisin,

        että joskus 1950 - 60 -luvulla.


      • riekkoriitta
        Veikkaisin, kirjoitti:

        että joskus 1950 - 60 -luvulla.

        Ihan oikea veikkaus.
        Kouluruokamuistoni ovat 60-luvun alkupuoliskolta.


      • Ei 60-lukulainen
        riekkoriitta kirjoitti:

        Ihan oikea veikkaus.
        Kouluruokamuistoni ovat 60-luvun alkupuoliskolta.

        Oliko silloin vielä niin että syksyllä jokaisen piti kerätä tietty määrä marjoja koulun keittiölle? Joku on joskus tuollaista selittänyt, mutta hän oli saaristosta ja suunnilleen seitsemänkymmentä (muisti pelaa hänellä kyllä hyvin).


    • asdasdwewq

      Meilläpäin perunat ovat raakoja tai muuten vain kovia. Aina.

    • y123tyr567tdcd

      kerran luki että olis tarjolla jauhelihapitsaa. pitsa osottautu sitten uuniin työnnetyiks voileiviks jonka päälle oli laitettu jauhelihaa

    • perunamuussi jee

      ala-asteella käänsin lautasen ylösalaisin ja kas kummaa perunamuusi ei tippunut :D

      • ..kovettuu....

        ..se pottumuusi kovettuu sillee siististi semmoseksi massaksi, meinaan ku se on ollu lautasella parikytä minuuttia, niin se pysyy koossa, vaikka sulla olis sellanen lautasen kokonen kasa pottumuusia haarukan päällä, niin se pysyy tiiviinä massana siinä, ei ala valumaan pois... vaikea selittää...


      • valitus

        syntyisi, jos pottumuusi läikkyisi lautasen runojen yli pöytään kannettaessa.


      • reunojen ei runojen
        valitus kirjoitti:

        syntyisi, jos pottumuusi läikkyisi lautasen runojen yli pöytään kannettaessa.

        yli?


      • voi aikoja voi tapoja

        samaa kotona? Varmasti muusi pysyy lautasella kotonakin ,jos se on oikeaa muusia.


      • Viksumpi kuin muumit
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        samaa kotona? Varmasti muusi pysyy lautasella kotonakin ,jos se on oikeaa muusia.

        Meiän koulun puuro, jää lautaselle vaikka lautasen kääntäis väärin päi.


    • .................

      Meillä ainakin koulussa (kauppis) on erittäin hyvää perunamuusia, siitä on kyllä pakko sanoa, että harvemmin yhtä hyvää on saanut. Ja ei, itse asiassa ei kyllä tule mieleen ainuttakaan omituista kouluruokaa, ei vaikka olenkin tähän mennessä jo kuudessa koulussa ollut - jokaisessa on ollut hyvät eväät ja ainoat mitkä eivät ole maistuneet, ovat olleet niitä, joista en muutenkaan pidä.

      Ja sitäpaitsi, ainakin minun mielestäni perunamuusin pitääkin olla vähän sellaista jykevämpää (saattaa löytyä ehkä parempikin sana kuvaamaan, mutta ei nyt enää tähän aikaan yöstä millään keksi) mutta siis että ei sellaista lirua, joka lilluu pitkin lautasta ja sen yli.

      • Never again

        Meillä päin perunamuussi on taas todela löysää!Aivan niinkuin jotain soppaa söisi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe