kaupoissa myytävä maito

oijjoi

En kyllä moista teollista litkua suurin surminkaan suostu juomaan, kaiken maailman prosesseja (mm. pastörointi) läpi käyneenä ja lisäaineitakin siihen lisäilty, kyllä se pitää suoraan lehmän tissistä imeä ja lehmäkin pitää olla vaan ruoholla syötetty!
Älkää hyvät immeiset ruvetko ihtiänne lisäaineilla hölväämään! Voit pitäis jaksaa jokaisen itte kirnuta, perunat syyvää multineen ja munatkin kuorineen, ei mittään eineksiä prskule, vihaks pistää!

28

1755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole normaalia

      Maito on vauvanruokaa. Ihmisvauvan ruokaa on ihmisen tissimaito. Lehmänvauvan ruokaa on lehmänmaito. Kissavauvan ruokaa on kissaäidin maito.

      On täysin kieroutunutta että aikuinen nisäkäs juo jonkun toisen nisäkäslajin jälkeläisille tarkoitettua maitoa. Hyih, ajatuksena jo kamala että se tulee lehmän tissistä.

      En joisi sitä edes ihmisnaisen tissistä, miksi sitten lehmän?

      • sittenpä

        juustot, rahkat, viilit, piimät, jogurtit, kermat, voit ja muut maitotuotteet?


      • en ymmärrä.....
        sittenpä kirjoitti:

        juustot, rahkat, viilit, piimät, jogurtit, kermat, voit ja muut maitotuotteet?

        Mitä niistä?


      • ettäpä
        en ymmärrä..... kirjoitti:

        Mitä niistä?

        ihmiset käyttävät niitä, kun et hyväksy maidon juomista?


      • Spektaattori
        en ymmärrä..... kirjoitti:

        Mitä niistä?

        Kun et hyväksy eläinten maitoa ihmisten juomaksi, niin hyväksytkö juustot, rahkat, viilit, piimät, jogurtit, kermat, voit ja muut maitotuotteet ihmisravinnoksi?


      • ...mennä...
        en ymmärrä..... kirjoitti:

        Mitä niistä?

        ...maitojauhot suuhusi...


      • on merkitystä
        ettäpä kirjoitti:

        ihmiset käyttävät niitä, kun et hyväksy maidon juomista?

        Tuskinpa minun hyväksymiselläni on merkitystä.


      • tuskin on merkitystä
        Spektaattori kirjoitti:

        Kun et hyväksy eläinten maitoa ihmisten juomaksi, niin hyväksytkö juustot, rahkat, viilit, piimät, jogurtit, kermat, voit ja muut maitotuotteet ihmisravinnoksi?

        no itse en käytä, paitsi joskus avopuolison laittaessa juustoa ruokaa, tulee sitä syötyä.


      • ...tietoinen,
        tuskin on merkitystä kirjoitti:

        no itse en käytä, paitsi joskus avopuolison laittaessa juustoa ruokaa, tulee sitä syötyä.

        ...että sinulla on äärimmäisen rajoittunut ja ennakkoluuloinen, suorastaan lapsenomainen suhtautuminen ihmiskunnan varsin merkittävään kokonaiseen ruoka-aineryhmään, joka myös kulinaarisessa mielessä on hyvin tärkeä.


      • se on tärkeämpää
        ...tietoinen, kirjoitti:

        ...että sinulla on äärimmäisen rajoittunut ja ennakkoluuloinen, suorastaan lapsenomainen suhtautuminen ihmiskunnan varsin merkittävään kokonaiseen ruoka-aineryhmään, joka myös kulinaarisessa mielessä on hyvin tärkeä.

        Olet ihan väärässä. Minulla on eettinen suhtautuminen siihen.

        Sinulla taas taitaa olla pahasti faktat pielessä kun puhut "ihmiskunnan merkittävästä ruoka-aineryhmästä". Suurin osa maapallon väestöstä on laktoosi-intolerantikkoja. Ihminen on luonnostaan laktoosi-intolerantikko koska aikuisen nisäkkään keho ei pysty käyttämään maitoa hyväkseen. Laktoosi-intoleranssi ei siis ole mikään vika, päinvastoin se on luonnollinen asia.

        Vain tietyillä alueilla kuten skandinaviassa, joilla on pitkä maidonjuomiskulttuuri, ovat ihmiset tottuneet juomaan maitoa. Silti monia suomalaisiakin vaivaa laktoosi-intoleranssi.

        Kulinaarisessa mielessä maidon tai maitotuotteiden korvaaminen ei ole mikään ongelma. Eilen söin herkullista maitosuklaata, joka oli valmistettu riisimaidosta. Oli muuten erittäin hyvää. Kallista, mutta hyvää.


      • pitkälti
        se on tärkeämpää kirjoitti:

        Olet ihan väärässä. Minulla on eettinen suhtautuminen siihen.

        Sinulla taas taitaa olla pahasti faktat pielessä kun puhut "ihmiskunnan merkittävästä ruoka-aineryhmästä". Suurin osa maapallon väestöstä on laktoosi-intolerantikkoja. Ihminen on luonnostaan laktoosi-intolerantikko koska aikuisen nisäkkään keho ei pysty käyttämään maitoa hyväkseen. Laktoosi-intoleranssi ei siis ole mikään vika, päinvastoin se on luonnollinen asia.

        Vain tietyillä alueilla kuten skandinaviassa, joilla on pitkä maidonjuomiskulttuuri, ovat ihmiset tottuneet juomaan maitoa. Silti monia suomalaisiakin vaivaa laktoosi-intoleranssi.

        Kulinaarisessa mielessä maidon tai maitotuotteiden korvaaminen ei ole mikään ongelma. Eilen söin herkullista maitosuklaata, joka oli valmistettu riisimaidosta. Oli muuten erittäin hyvää. Kallista, mutta hyvää.

        juustoista ja jogurteista.

        Korvaapas riisitöhnällä maailman kaikki sadat herkulliset erikoisjuustot!

        Ja mitä epäeettistä maidonjalostuksessa on? Toki - jos vegaani olet, ymmärrän kantasi, mutta muuten en. Ja sanoithan sinä syöväsi avokumppanisi pitsajuustoakin...?

        Vaikka maitoa JUODAAN ehkä ensisijaisesti Pohjoismaissa (unohdit kuitenkin Pohjois-Amerikan ja Venäjän), maitoa käytetään koko Euroopassa ja latinalaisessa Amerikassa sekä Australiassa tarvittaessa joissakin kahvijuomissa. Myös Afrikassa juodaan maitoa.

        Intialaisetkin käyttävät. Tuo kuvitelmasi "aasialaisten" laktoosi-intoleranssista on voimakkaasti liioiteltu. On merkittävä "vaiva" lähinnä kiinalaisten keskuudessa, joskin ei voida sanoa kumpi on syy ja kumpi on seuraus: intoleranssi siitä, kun maitoa käytetään niin vähän, vaiko maitoa käytetään niin vähän, kun sille ollaan intolerantteja.


      • epäeettisestä maidontuotann...
        pitkälti kirjoitti:

        juustoista ja jogurteista.

        Korvaapas riisitöhnällä maailman kaikki sadat herkulliset erikoisjuustot!

        Ja mitä epäeettistä maidonjalostuksessa on? Toki - jos vegaani olet, ymmärrän kantasi, mutta muuten en. Ja sanoithan sinä syöväsi avokumppanisi pitsajuustoakin...?

        Vaikka maitoa JUODAAN ehkä ensisijaisesti Pohjoismaissa (unohdit kuitenkin Pohjois-Amerikan ja Venäjän), maitoa käytetään koko Euroopassa ja latinalaisessa Amerikassa sekä Australiassa tarvittaessa joissakin kahvijuomissa. Myös Afrikassa juodaan maitoa.

        Intialaisetkin käyttävät. Tuo kuvitelmasi "aasialaisten" laktoosi-intoleranssista on voimakkaasti liioiteltu. On merkittävä "vaiva" lähinnä kiinalaisten keskuudessa, joskin ei voida sanoa kumpi on syy ja kumpi on seuraus: intoleranssi siitä, kun maitoa käytetään niin vähän, vaiko maitoa käytetään niin vähän, kun sille ollaan intolerantteja.

        Mitäpä epäeettistä ei olisi maidontuotannossa. Jos siellä olisi raskaana olevat/synnyttäneet naiset letkut nänneissä karsinoissa seisomassa, niin se olisi sinustakin epäeettistä. Ja lapset olisi tietenkin riistetty jo pienenä pois äidin läheisyydestä ja hoivasta. Osa näistä lapsista olisi pistetty lihoiksi, osasta tulisi uusia maidontuottajanaisia.

        Puhumattakaan että sitten kun nämä naiset ajettaisiin loppuun viimeistään kolmekymppisinä jatkuvalla synnytys/raskaus-kierteellä niin sitten ne lahdattaisiin, koska niiden maidontuotanto ei olisi enää niin runsasta. Vaikka niillä olisi elinikää vielä paljon jäljellä.

        Mietipä itse.

        Olen kuluttajavegaani, joka tarkoittaa että en itse osta mitään maitotuotteita (saati muitakaan eläinperäisiä ainesosia sisältäviä asioita).

        Ihmiset ovat alunperin olleet laktoosi-intoleranttikkoja, mutta kehomme on sittemmin vaihtelevalla menestyksellä sopeutunut maidon syömiseen aikuisiällä. Mikään muu eläinlaji ei näin toimi. Eikä ihminenkään ole näin toiminut aina.

        Vallan hyvin pärjää ilmankin.


      • mitä tulee muiden maiden
        epäeettisestä maidontuotann... kirjoitti:

        Mitäpä epäeettistä ei olisi maidontuotannossa. Jos siellä olisi raskaana olevat/synnyttäneet naiset letkut nänneissä karsinoissa seisomassa, niin se olisi sinustakin epäeettistä. Ja lapset olisi tietenkin riistetty jo pienenä pois äidin läheisyydestä ja hoivasta. Osa näistä lapsista olisi pistetty lihoiksi, osasta tulisi uusia maidontuottajanaisia.

        Puhumattakaan että sitten kun nämä naiset ajettaisiin loppuun viimeistään kolmekymppisinä jatkuvalla synnytys/raskaus-kierteellä niin sitten ne lahdattaisiin, koska niiden maidontuotanto ei olisi enää niin runsasta. Vaikka niillä olisi elinikää vielä paljon jäljellä.

        Mietipä itse.

        Olen kuluttajavegaani, joka tarkoittaa että en itse osta mitään maitotuotteita (saati muitakaan eläinperäisiä ainesosia sisältäviä asioita).

        Ihmiset ovat alunperin olleet laktoosi-intoleranttikkoja, mutta kehomme on sittemmin vaihtelevalla menestyksellä sopeutunut maidon syömiseen aikuisiällä. Mikään muu eläinlaji ei näin toimi. Eikä ihminenkään ole näin toiminut aina.

        Vallan hyvin pärjää ilmankin.

        Ja mitä tulee muiden maiden maidon kulutukseen, Suomi ja pohjoismaat ovat sillä listalla ihan omassa luokassaan ylimpänä. Juomme aivan järjettömiä määriä maitoa, johtunee Valion ja muiden lobbauksesta jonka mukaan maito on terveysjuoma vaikka sairaana kansana se ei sitä selvästikään ole.

        Näin runsas laidon litkiminen yhdistettynä runsaaseen eläinproteiinin nauttimiseen vaan lisää osteporoosia, vaikka meille uskotellaan että maito sitä ehkäisee. Kumma juttu että maitoa juovissa maissa osteporoosi on oikein kansantauti.


      • Tarkkailija*
        mitä tulee muiden maiden kirjoitti:

        Ja mitä tulee muiden maiden maidon kulutukseen, Suomi ja pohjoismaat ovat sillä listalla ihan omassa luokassaan ylimpänä. Juomme aivan järjettömiä määriä maitoa, johtunee Valion ja muiden lobbauksesta jonka mukaan maito on terveysjuoma vaikka sairaana kansana se ei sitä selvästikään ole.

        Näin runsas laidon litkiminen yhdistettynä runsaaseen eläinproteiinin nauttimiseen vaan lisää osteporoosia, vaikka meille uskotellaan että maito sitä ehkäisee. Kumma juttu että maitoa juovissa maissa osteporoosi on oikein kansantauti.

        >>>On täysin kieroutunutta että aikuinen nisäkäs juo jonkun toisen nisäkäslajin jälkeläisille tarkoitettua maitoa. Hyih, ajatuksena jo kamala että se tulee lehmän tissistä.

        En joisi sitä edes ihmisnaisen tissistä, miksi sitten lehmän?


      • jos minulla on kaksi mielip...
        Tarkkailija* kirjoitti:

        >>>On täysin kieroutunutta että aikuinen nisäkäs juo jonkun toisen nisäkäslajin jälkeläisille tarkoitettua maitoa. Hyih, ajatuksena jo kamala että se tulee lehmän tissistä.

        En joisi sitä edes ihmisnaisen tissistä, miksi sitten lehmän?

        Minun mielestäni on yhtälailla epäluonnollista juoda lehmän vasikalle tarkoitettua maitoa, kuin nykyinen maidontuotanto epäeettistä.

        Minulla on siis todellakin kaksi erillistä mielipidettä tähän asiaan. Voi kauhistus, olenpa nyt kamala kiihkoilija. En tietääkseni ole ketään käskenyt olemaan juomatta maitoa, puhun vain omista näkemyksistäni.


      • Tarkkailija*
        jos minulla on kaksi mielip... kirjoitti:

        Minun mielestäni on yhtälailla epäluonnollista juoda lehmän vasikalle tarkoitettua maitoa, kuin nykyinen maidontuotanto epäeettistä.

        Minulla on siis todellakin kaksi erillistä mielipidettä tähän asiaan. Voi kauhistus, olenpa nyt kamala kiihkoilija. En tietääkseni ole ketään käskenyt olemaan juomatta maitoa, puhun vain omista näkemyksistäni.

        >>>puhun vain omista näkemyksistäni


      • aivan yhdentekevää
        Tarkkailija* kirjoitti:

        >>>puhun vain omista näkemyksistäni

        Kerroin omasta näkemyksestäni, ja joku kysyi minulta jotain (mitä mieltä MINÄ olen muista maitotuotteista) ja vastasin siihen oman näkemykseni mukaisesti. Ja tähän joku vastasi kysymällä mitä vikaa on maidontuotannossa, johon vastasin.

        Jos kysymyksiin vastaaminen on propagandaa, niin olkoon. Olet toki oikeutettu mielipiteeseesi. Minä puhun vain omasta puolestani, jokainen tekee omat moraaliset ja eettiset ratkaisunsa. Ja minä teen omani yllämainittujen perustelujen takia.

        Enempää tästä minulla ei ole sanottavaa.


      • kaikki tiedät,
        ...tietoinen, kirjoitti:

        ...että sinulla on äärimmäisen rajoittunut ja ennakkoluuloinen, suorastaan lapsenomainen suhtautuminen ihmiskunnan varsin merkittävään kokonaiseen ruoka-aineryhmään, joka myös kulinaarisessa mielessä on hyvin tärkeä.

        niin miksei Lidl hyväksy sähköpostiani,kun kaikki muutkin hyväksyvät?Onko mitään johdonmukaisuutta?


      • Tottakai
        kaikki tiedät, kirjoitti:

        niin miksei Lidl hyväksy sähköpostiani,kun kaikki muutkin hyväksyvät?Onko mitään johdonmukaisuutta?

        Mitä sillä "hyväksymisellä" sitten tarkoittanetkin.


      • hyvää luonnollista
        ...tietoinen, kirjoitti:

        ...että sinulla on äärimmäisen rajoittunut ja ennakkoluuloinen, suorastaan lapsenomainen suhtautuminen ihmiskunnan varsin merkittävään kokonaiseen ruoka-aineryhmään, joka myös kulinaarisessa mielessä on hyvin tärkeä.

        ravintoa,mikset vaadi sitä takaisin,mitä jo kerran oli kuten muutkin? Miksi annatte naruuttaa itseänne kaikilla suoloilla ja elintarvikeväreillä ja muulla ala-arvoisella raaka-aineilla tehdyillä makkaroilla ja jauhelihalla,joita on etiikalla pyritty mm. saamaan alkuperäiseen uskoonsa? Miksi ulkomaan ihanteenne on terveyttänne voimakkaampaa.TV uutisissa mainittiin jokin aikaa sitten että mm.Brasiliasta oltiin myyty EU:hun kelvotonta vanhaa lihaa? Mistä Hamburilaisten liha on sitten kotoisin? Ei kai vaan maailman terveellisemmästä lihantuottaja maasta? Eikö päähän mahdu,että kun vaurioittaa kaikella mädännäisyydellä oman arvostelukykynsä ei pysty enää panemaan palikoita järjestykseen.Asian on itse tyhmyyttään saannut aikaan pilaamalla terveytensä huonoillsa elämäntottumuksillaan.


      • pelaa,ilman
        Tottakai kirjoitti:

        Mitä sillä "hyväksymisellä" sitten tarkoittanetkin.

        että tulee automaattinen vastine jossa lukee:" valitettavasti sähköposissanne on virhe,minkä puolestani otin laitteestani valmiina jota usein muutenkin käytän kun se sinne ilmestyy?


      • huomioon,
        pelaa,ilman kirjoitti:

        että tulee automaattinen vastine jossa lukee:" valitettavasti sähköposissanne on virhe,minkä puolestani otin laitteestani valmiina jota usein muutenkin käytän kun se sinne ilmestyy?

        kuinka paljon virheitä näissä sinun kirjoituksissasi tännekin on, ei olisi mikään yllätys, jos ratkaisevia virheitä on myös viesteissäsi Lidliin...

        Minulta viestin lähetys Lidlin onnistui juuri äsken aivan täydellisesti, eikä tullut mitään virheilmoitusta.


      • on samaa
        aivan yhdentekevää kirjoitti:

        Kerroin omasta näkemyksestäni, ja joku kysyi minulta jotain (mitä mieltä MINÄ olen muista maitotuotteista) ja vastasin siihen oman näkemykseni mukaisesti. Ja tähän joku vastasi kysymällä mitä vikaa on maidontuotannossa, johon vastasin.

        Jos kysymyksiin vastaaminen on propagandaa, niin olkoon. Olet toki oikeutettu mielipiteeseesi. Minä puhun vain omasta puolestani, jokainen tekee omat moraaliset ja eettiset ratkaisunsa. Ja minä teen omani yllämainittujen perustelujen takia.

        Enempää tästä minulla ei ole sanottavaa.

        älyvapaata luokkaa kuin kaikkien muidenkin hihhuleiden jankutukset.


      • vastaus:
        huomioon, kirjoitti:

        kuinka paljon virheitä näissä sinun kirjoituksissasi tännekin on, ei olisi mikään yllätys, jos ratkaisevia virheitä on myös viesteissäsi Lidliin...

        Minulta viestin lähetys Lidlin onnistui juuri äsken aivan täydellisesti, eikä tullut mitään virheilmoitusta.

        Tässä juuri sähköpostiini tullut vastaus Lidliltä edellisessä mainitsemaani kysymykseen:

        "Arvoisa NN
        Kiitämme teitä antamastanne palautteesta koskien saksalaisten
        maksamakkaroiden lisäämistä elintarvikevalikoimaamme. Jokainen
        asiakaspalaute on meille arvokas ja auttaa meitä kehittämään toimintaamme.
        Jokainen palaute käsitellään yhtiön johdossa sekä asiasta vastuussa
        olevassa organisaation osassa. Valikoimaamme kehitetään jatkuvasti
        vastaamaan asiakkaiden toiveita ja olemme välittänneet palautteenne
        kehitysehdotuksena yrityksemme johdolle.
        Ystävällisin terveisin,
        Asiakaspalvelu
        Lidl Suomi KY"


    • litkijä

      parasta maitoa on kaniinin maito. Hyvän makuista ja siinä on paljon valkuaisaineita. Kokeilkaapa!

    • myös myynnissä

      maitojauhetta,joka Kiinassa on tappanut paljon ihmisiä? Siinä on ollut jotain ihmisille sopimatonta ainetta joukossa,jotain muovin raaka-aineita ehkä mm?

    • d-vitamiinista koliikkia
      • helppoa tehdä

        maidosta viiliä,mutta koeta nyt?Eihän sillä mitään väliä ole miksi kaikki muutetaan,kunhan on muotia ja trendikästä vaan ja lapset sairastuvat aina vain nuorempana kuka mihinkin.ja äitit ja mummitkin ovat jo terveytensä menettäneetja ottavat maitojuomat ja muut pluttana jogurtit täydestä,kuin suoraan lehmän utareista lypsettyjä.Ei heillä mitään väliä ole kunhan kaikki on terveellistä vain heidän tietojensa mukaan niin hyvä on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      426
      2981
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2306
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      351
      2026
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1777
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1062
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe