Mikä on normaali B- Trom arvo?
Lääkäri totesi, että verikokeessa ei ollut mitään, Mutta vaatimastani tulosteesta näkyy, että ovat koholla.
punasolut
5
1983
Vastaukset
B-Trom viitearvo aikuisilla 150 - 360.
Trombosyytit muuten tarkoittavat verihiutaleita, eivät punasoluja.- sinulle kysyjä
B-Trom ei tarkoita punasoluja, vaan trombosyyttejä eli verihiutaleita.
Tulosteesta varmaan näet raja-arvot. Jos et, niin tässä sinulle tieto: B-Trom normaaliarvo on 150-400 x 109/l. Trombosyyteillä on tärkeä merkitys veren hyytymisessä.
Lue lisää tuolta:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03035&p_haku=normaaliarvo- Ap.kirjoittaja
Ajattelin vain kun terveyskeskuslääkäri ei todennut poikkeavaa kokeissa (pieni verenkuva) ja minun arvoni olivat 537.
Voiko tuo aiheuttaa sydämessä "hyvänlaatuisia rytmihäiriöitä" ja pulssin nousua?
Lepopulssi on yli 80... Ei jaksaisi edes kävellä ja pulssi nousee jo yli 100..
(tämän vuoksi kävin)
Täytyisiköhän kysyä muitakin mielipiteitä, sillä tätä (sydämen oireita) on jatkunut jo pari viikkoa?
Kiitos myös oikaisusta ! - rekisteröitymätön**
Ap.kirjoittaja kirjoitti:
Ajattelin vain kun terveyskeskuslääkäri ei todennut poikkeavaa kokeissa (pieni verenkuva) ja minun arvoni olivat 537.
Voiko tuo aiheuttaa sydämessä "hyvänlaatuisia rytmihäiriöitä" ja pulssin nousua?
Lepopulssi on yli 80... Ei jaksaisi edes kävellä ja pulssi nousee jo yli 100..
(tämän vuoksi kävin)
Täytyisiköhän kysyä muitakin mielipiteitä, sillä tätä (sydämen oireita) on jatkunut jo pari viikkoa?
Kiitos myös oikaisusta !Valkosolujen lisääntyminen viittaa yleensä tulehdukseen.
Ei siinä kovin kummoista flunssaa tarvita, että ainakin minulla tipahtaa kunto, eli lepopulssi nousee ja rasituksessa pulssi kohoaa huomattavan nopeasti. Pikkuinenkin rasitus voi silloin saada aikaan melkoisia sydämentykytyksiä. Eli kyllä valkosoluarvo voi epäsuorasti olla tekemisissä sydämen tuntemusten kanssa.
Rytmihäiriöitä ei tavallisen flunssan pitäisi aiheuttaa, ellei sinulla ole sellaisiin muutenkin taipumusta - joillain íhmisillä tulee helpommin hyvänlaatuisia sydämen "muljahteluja", lisälyöntejä, jotka voivat hyvänlaatuisuudestaan huolimatta tuntua aika ikävältä.
Jos rytmihäiriöt on uusi oire, niin kannattaa ehdottomasti käydä perus EKG:ssä. - ap.kirjoittaja
rekisteröitymätön** kirjoitti:
Valkosolujen lisääntyminen viittaa yleensä tulehdukseen.
Ei siinä kovin kummoista flunssaa tarvita, että ainakin minulla tipahtaa kunto, eli lepopulssi nousee ja rasituksessa pulssi kohoaa huomattavan nopeasti. Pikkuinenkin rasitus voi silloin saada aikaan melkoisia sydämentykytyksiä. Eli kyllä valkosoluarvo voi epäsuorasti olla tekemisissä sydämen tuntemusten kanssa.
Rytmihäiriöitä ei tavallisen flunssan pitäisi aiheuttaa, ellei sinulla ole sellaisiin muutenkin taipumusta - joillain íhmisillä tulee helpommin hyvänlaatuisia sydämen "muljahteluja", lisälyöntejä, jotka voivat hyvänlaatuisuudestaan huolimatta tuntua aika ikävältä.
Jos rytmihäiriöt on uusi oire, niin kannattaa ehdottomasti käydä perus EKG:ssä.Oireet ovat jatkuneet jo yli 3 viikoa, joten aikas uusi oire on.
Nyt tosiaan sain lääkkeet sydämenlyöntitiheyden laskemiseksi. Metohexalia puolikas päivässä, ja jos ei auta niin kokonainen...
EKG:ssä ei näy mitään. (lääkäri mumisi jotain jostain alhaisesta, mutta kuten verikokeetkin oli kaikki OK!)
Verenpaineet ovat olleet koko ajan hyvät, mutta tuo lepopulssi on koko ajan yli 80.
Muljahduksia tulee vieläkin ja juuri mittasin 113/79 p:83.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823596Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735