Kilosinappi

RJR

Tere.

Ensiksi pitää tehdä kysymys miksi ei ole mausteet-osiota olemassa?!

No, itse kysymykseen.

Tarttisin jotain halpista kilosinappia, vahvuudeltaan väkevää tai tulista tai jotain siltä väliltä. Onko porukka testaillut näitä kilosinappeja? Olen käyttänyt Turun väkevää sinappia mutta siellä on silloin tällöin aina laatuvirheitä joten siitä pitää rankaista. Syön sinappia paljon joten siksi isoa settiä etsin ja vielä edullisesti jos mahdollista.

Ehdotuksia? En kaikkia marketin sinappeja itse viitsisi ostaa vaan ehdotuksien mukaan olisi parempi koittaa.

10

2776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikoinaan ostimme äijäsafareille possunlihan ja makkaran mausteeksi Slottsin sinappia. Purkki oli muistaakseni musta. Niissä safaripromilleissa maku oli ihan kelvollinen.
      Mikäli olet sinapin suurkuluttaja kannattaisi harkita sinapin tekoa itse. Se ei ole vaikeaa ja voit säätää itsellesi sopivan puhdin ja makeuden/etikkaisuuden.Sinappijauhepusseja löytyy joka marketin hyllyltä. Reseptejä saat netistä.

      • *sande

        Ikuna en ole sinappia tehnyt, kertoisitko vähän kuinka se tapahtuu ?
        Mikä on säilyvyys ?

        Meillä on tässä tulossa joulutapahtuma,
        jossa on tarjolla kotamakkaraa, omatekoinen sinappi voisi olla ihan jees.. siis jos sen osaisi tehdä


      • *sande kirjoitti:

        Ikuna en ole sinappia tehnyt, kertoisitko vähän kuinka se tapahtuu ?
        Mikä on säilyvyys ?

        Meillä on tässä tulossa joulutapahtuma,
        jossa on tarjolla kotamakkaraa, omatekoinen sinappi voisi olla ihan jees.. siis jos sen osaisi tehdä

        Aina luotettva Pirkka-sivusto antaa sinapin perusohjeen, johon on linkki alla. Tee pieni erä ja anna sinapin tekeytyä pari päivää jääkaapissa. Mieti haluaisitko etikkaisempaa vai makeampaa ja muuta aineksia sen mukaan.
        Parhaan maistamani sinapin tekijä valitettavasti pitää ohjeensa salaisuutena. Joten sitä en valitettavasti voi laittaa tarjolle. Se sinappi nostaa harvenevat kutrini pystyyn ja vähän muutakin...
        http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=865&rname=yhtÄpaljon-sinappi


    • _SuSSu_70

      Minun mielestäni ehdottomasti paras noista kilosinapeista on Pauligin Sinetti-sinappi (mm.Citymarket myy) Siinä on tulisuuttakin ihan kivasti eikä ole mitään sokerimössölitkua, suosittelen =)

      • RJR

        Pauligin Sinetti-sinappia kokeilin niin oli kylla paras kolmesta mitä testailin. Tulisuus on ihan ok mutta joku ihme sivumaku siinä on. Parasta silti ku vertaa muihin.

        Toros ja Meiran Sinappi oli aika pers... sokerisia ihmeen makusia, laiskoja.

        Toros oli joku pikku puteli mutta koitin silti ku oli halpa, mistake!

        Mitään muita merkkejä vielä mitä vois testailla?


    • miumaumuk

      Itse pidän tuosta ruuanlaitossa. Jos ei ole riittävän makeaa, aina voi sekoittaa lisää sokeria.

    • emeritusparazit

      Aikoinaan 60 luvulla olin nakkifakiirina Tampereella. Mieleeni jäi, että silloiset taxinkuljettajat kävivät ostamassa kuumat makkarat juuri Hämeenpuiston kopilta, jossa niitä myin. (Kopin omisti Kalle Tamminen) Syy ei ollut hyvän makkaran, vaan valumattoman sinapin. Kaikki muut tamperelaiset fakiirit myivät makkaroihinsa omaa litkuaan joka oli preseptillä: "suoraan solmiolle" laatua. Sinetti sinappi pysyi paperissa ja lenkinnokassa, tahrimatta vaatteita.
      Siitä asti olen syönyt Pauligin sinappia. Nautinto menee pilalle jos sitä ei ole tarjolla. Valintatalosta saa samantapaista sinappia, merkki ei tule nyt mieleen.

    • siannappi

      Itse olen mieltynyt ihan traditionaaliseen Dijon sinappiin ja jos kotimaista pitää saada niin Auran punainen on jees. Aurallakin on näemmä Dijon sinappia tarjolla mutta enpä ole huomannut sitä koskaan maistaa, eli varmaan seuraavaksi menee se testaukseen.

    • Tulinen S

      Taasen minun makuuni on tuo auran tulinen. Itse tehtynä tulee paljon tulisempia tai muuten oudomman makuisempia. Sääli ettei tätä sinappia ole isommissa pakkauksissa, sillä tuubi ei kestä paria kolmea päivää pitempään.

      • huittii

        mun mielestä ja Auran tulinen on ykkönen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe