Maxwellin demoni

kun ei toimi?

Osaako kukaan selittää kansantajuisesti, miksi mikrotasolla ei ole mahdollista järjestää nopeat ja hitaat molekyylit omiin astiohinsa, kuten kuvitteellinen Maxvellin demoni tekee. Tämä siis niin, että järjestelyyn ei kulu enempää käyttökelpoista energiaa kuin siitä saadaan.

Tiedän , että väitetään todistetun informaatioteorian perusteella, että Maxwellin demoni ei voi toimia. Onko kukaan nähnyt todistusta, ja vielä ymmärtänyt sitä?

Makrotasolla nopeiden ja hitaiden kappaleiden järjestely eri osastoihin ei viene juurikaan energiaa.

11

751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Clamtrox

Mikrotasolla ei suinkaan ole mahdotonta järjestää hiukkasia kuumiin ja kylmiin... Maxwellin demonin juju on siinä, että demoni näyttäisi pystyvän tekemään sen energiaa käyttämättä. Tämä ei tietenkään ole oikeassa maailmassa mahdollista, sillä mittauksen tekeminen vaatii jonkin ei-mielivaltaisen-pienen määrän energiaa. Tämäkin on vielä suht triviaalia...

Todellinen probleema demonin kanssa on nimenomaan informaatiossa: Näyttäisi siltä, että demoni pystyy ikäänkuin kääntämään ajan nuolen päästämällä vain kuumia hiukkasia toiseen, ja kylmiä toiseen suuntaan. Ratkaisu ongelmaan on siinä, että systeemi ei ole eristetty, vaan vuorovaikutuksessa itse herra demonin kanssa! Samalla kun systeemin entropia pienenee, demonin entropia kasvaa, ja termodynamiikan toinen pääsääntö pätee (koko systeemin informaation määrä ei pienene).

• Skömypelle

Siitähän on väännetty kättä onko mahdollista vai ei mutta mielenkiintoinen asia. Eräs biologi kiinnitti joskus huomiota kun siitepölyhiukkanen veti siksakki
      lasissa. Liekö ollu viinapaukku jota tarkasteli mutta joka tapauksessa kyseisen hemmon mukaan ristittiin ilmiö vaikkei hän mikään fyysikko ollutkaan. En nyt muista mikä oli ilmiön nimi mutta aika hassu ilmiö sinällään ja sääliksi käy siitepölyhiukkasta kun joka puolelta tulee niittiä kylkeen.Periaatteessahan olisi mahdollista yhdensuuntaistaa pommitukset kappaleen kylkeen jolloin saadaan liike suoraan eteen.

Lämpövoimakone ikiliikkujana on täysin mahdollinen kuten hyvin kaikki tietää toisenasteen ikiliikkuja.

• efektiä on

tarjottu Maxwellin demonin käyttövoimaksi. Ei onnistu sekään.
        Hans Christian von Baeyer on kirjoittanut kirjan: Maxwellin Demoni.
        Sekin kirja on samassa kirjahyllyssä, kuin "Maailmankaikkeuden elämänkerta", josta lainaamistani väitteistä vaadit kirjallisia todisteita ja kehoitit minua menemään kirjastoon.

• Skömypelle
        efektiä on kirjoitti:

tarjottu Maxwellin demonin käyttövoimaksi. Ei onnistu sekään.
        Hans Christian von Baeyer on kirjoittanut kirjan: Maxwellin Demoni.
        Sekin kirja on samassa kirjahyllyssä, kuin "Maailmankaikkeuden elämänkerta", josta lainaamistani väitteistä vaadit kirjallisia todisteita ja kehoitit minua menemään kirjastoon.

Olen kirjoittamassa kirjaa nimeltä. The wheelwork of nature and ultimate truth. Siitä kirjasta voit samoin kuin sudenpennut käsikirjastaan ammentaa kaiken olevaisen. Olen sivunnut myös maNgetismiakin hieman kyseisessä opuksessa.

Jatkoa ajattelin kirjoitella neutriinoista ja niiden tutkimisesta. Suomeassakin on eräs kaivos jota on ehdotettu neutriino tutkimukselle koska suomessa ydinvoimalat ovat niin paljon kauempana kuin keskieuroopassa ja englannissa. Kaikkihan hyvin tietää että korkeintaan valovuoden vahva lyijylevy hidastaa kyseisiä partikkeleita.

Ydinvoimaloista kyseistä tykitystä tulee tuutin täydeltä emmekä täysin vielä ymmärrä mitä se terveydelle merkitsee. Nikola Tesla väitti kykenevänsä nappaamaan kyseistä säteilyä mutta miten sitä ei tiedetä. Netistä kaivellessani neutriino tutkimuksia havaitsin että monta tutkimustulosta on hävinnyt ja monia tuloksia on vain hyllytetty virheisiin sekä muihin erikoisiin vedoten.

• spede-guru
        Skömypelle kirjoitti:

Olen kirjoittamassa kirjaa nimeltä. The wheelwork of nature and ultimate truth. Siitä kirjasta voit samoin kuin sudenpennut käsikirjastaan ammentaa kaiken olevaisen. Olen sivunnut myös maNgetismiakin hieman kyseisessä opuksessa.

Jatkoa ajattelin kirjoitella neutriinoista ja niiden tutkimisesta. Suomeassakin on eräs kaivos jota on ehdotettu neutriino tutkimukselle koska suomessa ydinvoimalat ovat niin paljon kauempana kuin keskieuroopassa ja englannissa. Kaikkihan hyvin tietää että korkeintaan valovuoden vahva lyijylevy hidastaa kyseisiä partikkeleita.

Ydinvoimaloista kyseistä tykitystä tulee tuutin täydeltä emmekä täysin vielä ymmärrä mitä se terveydelle merkitsee. Nikola Tesla väitti kykenevänsä nappaamaan kyseistä säteilyä mutta miten sitä ei tiedetä. Netistä kaivellessani neutriino tutkimuksia havaitsin että monta tutkimustulosta on hävinnyt ja monia tuloksia on vain hyllytetty virheisiin sekä muihin erikoisiin vedoten.

odotamme innolla kirjaasi (wc-lukemiseksi ja jos paperi loppuu, nii sitä voi käyttää pyyhkimiseen)!

Mitä vittua sä tarkoitat sillä korkeintaan valovuoden vahvuisella lyijylevyllä??? Menikö sun sonat sakasin???

• skömypelle
        spede-guru kirjoitti:

odotamme innolla kirjaasi (wc-lukemiseksi ja jos paperi loppuu, nii sitä voi käyttää pyyhkimiseen)!

Mitä vittua sä tarkoitat sillä korkeintaan valovuoden vahvuisella lyijylevyllä??? Menikö sun sonat sakasin???

Mitä roikut viestieni perässä räksyttämässä :D

Olen tainnut nöyrrrrrrrrrrrrrryyyyyyttää pojua pahasti kun noin epätoivo olet :D!

• luulet...
        skömypelle kirjoitti:

Mitä roikut viestieni perässä räksyttämässä :D

Olen tainnut nöyrrrrrrrrrrrrrryyyyyyttää pojua pahasti kun noin epätoivo olet :D!

...siellä syvässä mangeettisessa kyykyssäsi? ;p

• niitä

nopeita ja hitaita molekyylejä on?

Ainakin naapurin lihavassa akassa ei ole muita kuin hitaita molekyylejä.

• kenestäkään

ollut kertomaan, mitä hitaat ja nopeat molekyylit ovat?

Heitellään epämääräisiä määritteitä, mutta ei edes vaivauduta kertomaan, mitä niillä tarkoitetaan! Tämä on todella yksi pellefoorumi - täyttä sirkusta!

Kaukana tieteestä.

• Skömypelle
        kenestäkään kirjoitti:

ollut kertomaan, mitä hitaat ja nopeat molekyylit ovat?

Heitellään epämääräisiä määritteitä, mutta ei edes vaivauduta kertomaan, mitä niillä tarkoitetaan! Tämä on todella yksi pellefoorumi - täyttä sirkusta!

Kaukana tieteestä.

Ei täällä kuullu kertoa mitään vaan täällä väitellään ja vittuillaan. Sun olis pitänyt muotoilla kysymyksesi toteamukseksi.

Olisit voinut aloittaa miellyttävän väittelyn multipeelon kanssa muutamaksi vuodeksi sillä hän kyllä jaksaa sönköttää vaikka maailman tappiin kun ei peräkammarissa muuta tekemistä ole mikä sinällään on aika kummallista.

sun olisi pitänyt todeta että hitaiden ja nopeiden molekyylien ero on massassa. Kevyet molekyyli kiihtyilee ja singahtelee kepoisasti kuin skömyn askel ja raskas taas kulkee kuten multipeelon järjenjuoksu :D

Molekyyli nimi taas juontaa juurensa rannikkoseudulle jossa tyyypillesesti sanotaan minä olen= molen, sinä olet= solet, me olemme= molemme.

Eli molekyylin alku tulee sanasta molen. Loppuosa eli kyyli tulee multinikkien tavasta tarkkailla naapureitaan ja muita ihmisiä eli kyylätä/ kyyliä

Suomennettuna molekyyli tarkoittaa minä olen kyttääjä eli synonyymi englannista on lähinnä Wheasel..

• sinustakaan
        Skömypelle kirjoitti:

Ei täällä kuullu kertoa mitään vaan täällä väitellään ja vittuillaan. Sun olis pitänyt muotoilla kysymyksesi toteamukseksi.

Olisit voinut aloittaa miellyttävän väittelyn multipeelon kanssa muutamaksi vuodeksi sillä hän kyllä jaksaa sönköttää vaikka maailman tappiin kun ei peräkammarissa muuta tekemistä ole mikä sinällään on aika kummallista.

sun olisi pitänyt todeta että hitaiden ja nopeiden molekyylien ero on massassa. Kevyet molekyyli kiihtyilee ja singahtelee kepoisasti kuin skömyn askel ja raskas taas kulkee kuten multipeelon järjenjuoksu :D

Molekyyli nimi taas juontaa juurensa rannikkoseudulle jossa tyyypillesesti sanotaan minä olen= molen, sinä olet= solet, me olemme= molemme.

Eli molekyylin alku tulee sanasta molen. Loppuosa eli kyyli tulee multinikkien tavasta tarkkailla naapureitaan ja muita ihmisiä eli kyylätä/ kyyliä

Suomennettuna molekyyli tarkoittaa minä olen kyttääjä eli synonyymi englannista on lähinnä Wheasel..

ollut kertomaan.

Se taas on huomattu jo kauan sitten, ettei sinusta ole myöskään asialliseen keskusteluun, pelle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe