Suklaakaurapuuro

sixpackitar

Tulin yks päivä katsahtaneeks kaurahiutalepaketin (Elovena Plus) kylkeä ja mukailin siinä olevasta ohjeesta aamupalapuuron. Tästä tulee periaatteessa kahdelle.

Eli kattilan pohjalle tilkka maitoa ja sokeritonta kaakakojauhetta ehkä joku 3 rkl. Sekoitetaan tahnaksi, jottei kaakaosta jää paakkuja. Lisätään loppu puolesta litrasta maitoa ja aletaan kuumentaa. Tässä kohtaa lisäsin pari tl hunajaa. Maidon ollessa kiehumispisteessä lisätään ripaus suolaa ja 2 dl kaurahiutaleita. Keitetään puuroksi.

Lopputulos: ihana suklainen puuro terveellisistä aineksista, joka pitää nälän niin ettei tarvitse heti himoita lisää suklaata. Voisi varmaan lisätä myös muussattua banaania, mene tiedä.

7

2785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juha82

      pitää testata(:

      hunaja on myös hyvä tuolla.
      Suklaapuuroa pitäisikin tehdä piakkoin.

    • kaurahiutaleissa

      Aika paljon energiaa kuitenkin, jos vähäkalorista kerran halusi.

      • kaurahiutaleita...

        on 140 kcal. Eli ei hirveän paljon jos/kun aamiaisella pitäisi syödä neljäsosa päivän kaloreista. Sen lisäksi nuo muutkin ainekset mahtuvat hyvin mukaan. Vähäkalorisuuden ei tarvitse tarkoittaa mitätöntä kalorimäärää.


      • juha82

        sit (:


      • ruoasta, ei määrästä
        kaurahiutaleita... kirjoitti:

        on 140 kcal. Eli ei hirveän paljon jos/kun aamiaisella pitäisi syödä neljäsosa päivän kaloreista. Sen lisäksi nuo muutkin ainekset mahtuvat hyvin mukaan. Vähäkalorisuuden ei tarvitse tarkoittaa mitätöntä kalorimäärää.

        Kaurahiutaleissa on ~87% puhtaan sokerin energiasta. Miltä kuulostaisi desin kaurahiutaleita sijaan vajaa desi sokeria (jossain) 'vähäkalorisessa' reseptissä? Onhan tietysti esim. rasvassa vielä paljon enemmän energiaa (ja kaurahiutaleissa muutakin kuin hiilihydraatteja), mutta en erityisen vähäkaloriseksi tuota menisi sanomaan. Määräähän voi aina säätää, mutta hieman harhaanjohtavaa sanoa jotain vähäkaloriseksi sen vuoksi, että sitä oletettavasti syödään vähän. Itse ainakin käsitän runsas/vähä/tms. energisyyden juurikin määräyksikköä (esim. grammoja) kohden, en annoskokona.

        Hyvä ohje varmasti, vaikken ole kokeillutkaan, sitä en tässä epäile, saati etteikö aamupalaksi hyvin kelpaavaakin, mutta varsinaisesti vähäkaloristahan tuo ei siis ole, jonka toin esille.


    • ninni7000

      Tosta koko setistä tulee noin 540kcal joten yks annos on 270kcal..ei mikään hirveen kevyt aamupala!

      • sixpackitar

        Riippuu tietty kenelle. Itse kulutan n. 3000 kaloria päivässä, niin että hyvin mahtuu. Jos realistisesti laihduttaa, niin luulen mahtuvan aika monelle muullekin. Tietenkin voi aina terveellisemminkin syödä, mutta jos jotain 'hyvää' haluaa joskus, niin parempi tämä kuin suklaapatukka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe